מחבר: Mitsu

רכיבות מסלול בחו"ל – מוג'לו, איטליה

כשראיתי את הפוסט הזה של קובי ממן בפייסבוק, פניתי אליו כדי לאסוף כמה שיותר מידע על מנת שאוכל להציג את הסיפור בפניכם הקוראים. קובי שמח מאוד לשתף מידע ותמונות, ואפילו כתב כמה שורות בנושא, והריהן לפניכם (לאחר עריכה קלה). מקווה שמידע זה יוכל לעזור לקוראים שירצו להגשים חלום:

לרכוב על אופנוע ספורט על מסלול מוג׳לו באיטליה, חלום שהתגשם!

נסענו עשרה חברים קצת ״קוקו״ לכבוש את המסלול המטורף והמאתגר הזה. עבורי, זו היתה הפגישה הראשונה עם מסלול MotoGP בסדר גודל כזה, ואני לא יכול לתאר את התחושה בשום מילים אחרות פרט לתדהמה, שוק מוחלט וצמרמורת בכל הגוף. לאורך כל החוויה מילמלתי לעצמי שזה גדול עליי ואני מפה לא אצא שלם.

אני וה"קוקיות״ התכוננו למפגש עם מפלצת האספלט הזו ככל שאפשר להתכונן מהבית למפגש עם הדבר האמיתי. אפילו לקחנו איתנו את הד״ר הבלתי מעורער לפיצוח מסלולים ניב חיימי כדי שיתרגם לנו מראש ובזמן אמת איך מדברים עם הפניות של מוג׳לו. עברנו שם ימים מלאים בעבודה סיזיפית, דחיקה אל הקצה, התגברות על מחסום הפחד והמון מלחמות פסיכולוגיות בראש ומהראש הלאה אל הגוף.

המשך…

האם תעריפי הביטוח לדו-גלגלי יעלו (שוב)?

באייטם חריף שפירסם היום (31 באוקטובר) סוכן הביטוח יובל בר (גילוי נאות: אני גם חבר וגם לקוח של יובל) ב- YNET הוא מסביר מדוע קיים סיכוי גדול לכך שתעריפי ביטוחי החובה לדו-גלגלי עלולים לעלות בכ- 20% בתקופה הקרובה – אלא אם משרד האוצר יעשה משהו בנידון.

ביטוח הדו-גלגלי עומד להתייקר, האוצר מעדיף להתעלם

בעתירה שהגישה חברת הפול לבית המשפט העליון לפני כשנה, טענה העותרת כי משרד האוצר אינו מעדכן את התעריפים של מס ביטוח החובה לאופנועים, מה שגורם לעיוות של החוק. כעת, הטיל בית המשפט את הכדור לרגלי האוצר ודרש ממנו להגיב עד תחילת דצמבר ולהסביר מדוע אינו עושה כך.

מה גורם לחברות הביטוח להתעקש על התייקרות

הסיבה לכך היא "ועדת וינוגרד" שמונתה על ידי שר הרווחה, שקבעה במסקנותיה כבר לפני למעלה משנה כי להפחית את הריבית אליה מתייחסים כאשר משלמים פיצויים לנפגעי תאונות. כתוצאה מקבלת מסקנות הועדה נוצר מצב שבו אין בקופת חברות הביטוח די כספים כדי להפריש לטובת תביעות עתידיות, מה שכמובן מחייב אותן להעלות את תעריפי הביטוח לכלל המבוטחים – למרות שחברות הביטוח מגלגלות רווחי עתק מדי שנה משוק ביטוחי החובה. רווחים אלה נכנסים ומרפדים את כיסי חברות הביטוח במיליארד שקלים מדי שנה. אך יחד עם זאת ולמרות זאת, הן צועקות ובוכות על מר גורלן.

המשך…

מצלמה חדשה על כביש 443 ביציאה מגבעת זאב החדשה

עמדת מצלמה חדשה הותקנה בכביש 443 על אי התנועה ביציאה גבעת זאב החדשה (פרה פרה אגן האיילות) ומצלמת מלפנים את הנוסעים בכביש ממערב למזרח (משילת לירושלים).

בכך ממשיכים במשרד לבטחון פנים ובמשטרה לכסות את כל אזור ירושלים במצלמות שעליהן אולי נרחיב בהמשך בפוסט נפרד.

על המפה:

(תודה ל- Hanoch51 על המידע והתמונה)

כרגיל, תזכורת:

מפת מצלמות גאטסו בישראל

רשימת מיקומי מצלמות גאטסו

סעו בזהירות ובאחריות.

מצלמה חדשה על כביש 90 בצומת עמיעד

המצלמה מותקנת על כביש 90 בצומת הכניסה לקיבוץ עמיעד, לכיוון דרום. המצלמה מוסתרת אחרי תחנת האוטובוס.

על המפה:

(תודה ל- hen20001, לרפי שובל וליצחק ארד על המידע והתמונות)

כרגיל, תזכורת:

מפת מצלמות גאטסו בישראל

רשימת מיקומי מצלמות גאטסו

סעו בזהירות ובאחריות.

אוי אַ בראָך – חלם זה כאן

כאחד שפעיל בזירת המאבק בתעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי בישראל מאז אמצע שנות ה- 2000, אני מגלה מדי פעם הבלחות בודדות של גאונות, איזו נורה שנדלקת לה למשך כמה דקות במשרדי האוצר והתחבורה – שיכולה להשפיע על כולנו לטובה (או לרעה).

זה לא המצב כאן.

בכתבה ארוכה שפורסמה היום(23 באוקטובר) ב- YNET תחת השם מק"ש ועד אילת: מפת התחבורה של ישראל ב-2040 נפרשה משנתו של שר התחבורה ישראל כץ בכל הנוגע להרחבת תשתיות התחבורה בישראל לקראת 20 ומשהו השנים הקרובות. לכאורה, על פי הכתבה המפורטת (משהו שלכשעצמו הוא יוצא דופן באתר הספציפי הנ"ל, לצערי), מישהו במשרדי התחבורה והאוצר אשכרה ישב וחשב קדימה אל מעבר לאף הארוך שלו (איך יודעים שפוליטיקאי משקר? השפתיים שלו זזות). לכאורה, מישהו שם הפעיל תאים אפורים וביצע פעולת מחשבה קדימה ותכנון אל מעבר לקדנציה הנוכחית שלו.

ישבתי וקראתי בשקיקה כל מילה. והנה, הגעתי לפסקה הבאה המובאת כאן במלואה (ההדגשה שלי):

"לפי נתוני משרד התחבורה, העומס בכבישים בשנת 2010 עלה למשק 15 מיליארד שקל לשנה. ב-2030 הוא צפוי להגיע לכדי 25 מיליארד שקל ולתוספת של 60 דקות נוספות בכביש, בממוצע יומי. בשנת 2012 הוערכה עלות הזיהום מהתחבורה בכ-4.5 מיליארד שקל לשנה ותאונות הדרכים ב-15 מיליארד שקל בשנה."

עומסים, פקקים, זיהום אוויר ובעיות חניה עולים הון. יופי. מישהו הבין את זה. כי אנחנו בעולם הדו-גלגלי צועקים את זה כבר 15 שנים, ובכל פעם זורקים אותנו מכל המדרגות.

עכשיו בואו נעשה לשניה פסק זמן מהלינק הנ"ל ונחזור לנושא ביטוחי החובה של רוכבי הדו-גלגלי. חברת הפול – אותו ביב שופכין שאליו נזרקים כל רוכבי הדו-גלגלי ברירת מחדל, כיוון שאף חברת ביטוח לא מסכימה לבטח אותנו בביטוח חובה – מייצרת גרעון כספי מדי שנה, שמסתכם על פי דיווחים שונים במספרים של כ- 200 מיליון ש"ח, פלוס מינוס. הגרעון הזה נוצר כתוצאה מגביית חסר בפוליסות שמוכר הפול.

המשך…

שטויות שרצות ברשת – מצלמה ניידת על מעקה הפרדה

הנה עוד סרטון הזוי שקיבלתי בוואטסאפ. כמו במקרים רבים אחרים שבהם מופץ סרטון או תמונה ברשתות החברתיות ובוואטסאפ, גם לסרטון הזה יש מקור לא ידוע, עם טקסט מקומי הזוי:

אלי הגיע הסרטון עם הטקסט המצורף הבא (קרדיט על הבאת המלל הזה לתשומת ליבי מגיע ל-שלמה מנשה):

🚨זהירות‼‼

שיטה חדשה של משטרת התנועה הארצית לתפוס נהגים שעוקפים מהשוליים, או לא חגורים ועוד עבירות מהסוג הזה‼
בנוסף המצלמה סורקת מספרי רכב ומעבירה מידע בזמן אמת איפה כל רכב נמצא והאם הוא עם טסט וביטוח‼
השיטה הזאת תתחיל לפעול בכל רחבי הארץ‼
שתפו בקבוצות, ראו הוזהרתם ‼

כמובן שכל הסימנים ל"חארטה" נמצאים כבר בגוף ההודעה: המון סימני קריאה, טקסט עילג ברמות קשות, אזהרה כאילו כל זה כבר מבצעי בארץ, וכמובן – הבקשה/דרישה לשתף ולהעביר כמה שיותר בכל הקבוצות האפשריות. חסר רק שיהיה כתוב ש- CNN ו- YAHOO הודיעו על זה כדי להשלים את רמת האמינות של הטקסט ל"תומר שמש" (בדיחה פנימית, המבין יבין).

המשך…

אופנוע משטרה מרחף

למשטרת דובאי יש הרבה כסף. אחרי שרכשו רכבי-על כמו למבורגיני אוונטאדור, פרארי FF, בנטלי קונטיננטל GT, אסטון מרטין וואן-77, פורשה פנאמרה, במוו i8, וכמובן בוגאטי ויירון לצי הניידות שלהם – המשטרה המקומית מחפשת איך לייצר עוד אייטמים לתקשורת, והפעם היא עושה את זה עם רחפן.

הרחפן – שמסוגל לטוס גם בצורה אוטונומית וגם להטיס עליו רוכב/טייס (במשקל מקסימלי של קצת פחות מכ- 300 ק"ג) במהירות של כ- 70 קמ"ש למשך כ- 25 דקות בין טעינות, ולגובה של כ- 5 מטר. לא מרשים במיוחד, אבל עדיין עושה כותרות בכל העולם (כמו שאוהבים במשטרת דובאי).

אין ספק שמדובר בחארטה תקשורתית נטו. הרחפן הזה – שכונה בעבר גם כ"מייצר קטועי הגפיים" על שם הקרבה המסוכנת של הרוטורים שלו לרגלי הרוכב – הוא פלטפורמה רוסית בשם Hoversurf Scorpion שכבר נצפתה בעבר:

המשך…

שתי מצלמות חדשות בכניסה לפארק סיבל (אפק)

הראשונה ממוקמת על אי התנועה לבאים מכפר קאסם לצומת הכניסה לפארק סיבל (אפק). לפי הדרך שבה הותקן ראש המצלמה, זו תהיה מצלמה חזיתית לנוסעים צפונה (לתוך כפר קאסם):

השנייה ממוקמת על אי התנועה אחרי צומת הכניסה לפארק סיבל (אפק), לכיוון הגשר מעל כביש 5. לפי הדרך שבה הותקן ראש המצלמה, זו תהיה מצלמה חזיתית לנוסעים דרומה (לכיוון כביש 5 או ראש העין):

על המפה:

(תודה לשרון ביר על המידע והתמונות)

כרגיל, תזכורת:

מפת מצלמות גאטסו בישראל

רשימת מיקומי מצלמות גאטסו

סעו בזהירות ובאחריות.

שתי מצלמות מחסום רכבת חדשות ליד קיבוץ הבונים

אחרי הפסקה קלה בהתקנות לאורך מסילות רכבת, אנו מתבשרים על שתי מצלמות מחסום רכבת חדשות על כביש פנימי ביציאה של קיבוץ הבונים לכיוון שמורת חוף דור, מערבית לכביש 2 (כביש החוף). מצלמה אחת מצלמת מערבה, והשנייה מזרחה.

המצלמה לכיוון מזרח:

המצלמה לכיוון מערב:

לאט לאט המשטרה מכסה את כל מעברי מסילות הברזל באזור זה. ללא ספק פעולה מבורכת.

על המפה:

(תודה לאורי על המידע והתמונה)

כרגיל, תזכורת:

מהן מצלמות המעברים על פני פסי הרכבת?

מפת מצלמות גאטסו בישראל

רשימת מיקומי מצלמות גאטסו

סעו בזהירות ובאחריות.

שטויות שרצות ברשת – מצלמות מוסתרות מאחורי שלטי דרכים

לאחרונה אני נתקל בגל של הודעות שרצות בוואטסאפ וברשתות החברתיות אודות מצלמות שמותקנות בצורה חבוייה מאחורי שלטי תנועה על דרכים ראשיות ברחבי הארץ.

בניגוד לשלל הודעות חארטה אחרות שמופצות ברשתות, דווקא להודעות אלה אין "ריח" של בולשיט, והן נראות ומרגישות לגיטימיות – ומפחידות – במיוחד.

כמה דוגמאות:

המשך…

שתי מצלמות חדשות על כביש 444

שתי התקנות אמש על כביש 444 צפונית לכוכב יאיר:

הראשונה על 444 בפנייה לטירה לכיוון צפון.

השנייה על 444 בין טירה לכוכב יאיר לכיוון דרום.

על המפה:

(תודה למוחמד על המידע והתמונות)

כרגיל, תזכורת:

מפת מצלמות גאטסו בישראל

רשימת מיקומי מצלמות גאטסו

סעו בזהירות ובאחריות.

שטויות שרצות ברשת – מצלמה חדשה ומשוכללת על כביש 4

עוד אחת מההודעות האלה שרצות בוואטסאפ וברשתות חברתיות. הפעם, מדובר בהודעה מפחידה במיוחד על מצלמה חדשה ומרשעת במיוחד שמותקנת על כביש 4 (לכאורה כמובן):

כך נראה הטקסט (העילגות במקור):

נהגים זהירות!

מצלמה חדשה סמויה ומשוכללת בכביש 4 בין מחלף מורשה לכיוון בני ברק מתעדת הכול כולל הרכב מבפנים .

זהירות מפלאפונים בנהיגה וחגורת בטיחות

להפיץ בקבוצות…

כרגיל, כל הסימנים ל"חארטה" נמצאים כבר בגוף ההודעה: המון סימני קריאה (בכותרת הפעם), טקסט עילג, אזהרה כאילו כל זה כבר מבצעי בארץ, וכמובן – הבקשה/דרישה לשתף ולהעביר כמה שיותר בכל הקבוצות האפשריות.

זו איננה מצלמה חדשה, היא למעשה כלל לא מצלמת – לא את הנהגים, לא את החגורות, לא את הפלאפונים ולא את מצב הסוללה שלהם. מדובר במתקן לייזר שמטרתו היא בדיקת יציבות יסודות גשר דרך אם המושבות (בין קרית אריה בפתח תקווה לבין בני ברק). מתחת לגשר חופרים את תוואי הרכבת התחתית, והמכשיר מיועד למדידה מדוייקת על מנת להתריע בפני תזוזה מסוכנת של היסודות.

תזכרו: אם זה נראה הזוי, זה באמת הזוי, וככלל – כל הודעת וואטסאפ וכו' שמבקשת מכם לשתף ולהעביר אותה לכמה שיותר אנשים/קבוצות – היא חארטה ביסודה.

צמד מצלמות חדשות בשכונת גילה בירושלים

הסגירה של ירושלים במצלמות מתחילה לרקום עור וגידים. צמד עמדות של מצלמות גאטסו הותקנו אמש ברחוב דב יוסף בשכונת גילה בירושלים.

כמו שזה נראה בשלב הזה, כל מצלמה פונה לכיוון אחר – אחת מהכיכר צפונה, והשניה לכיוון הכיכר דרומה.

על המפה:

(תודה רבה לחוי רוטמן על המידע והתמונה)

כרגיל, תזכורת:

מפת מצלמות גאטסו בישראל

רשימת מיקומי מצלמות גאטסו

סעו בזהירות ובאחריות.

מצלמה חדשה ברחוב סיירת דוכיפת, בפסגת זאב

עמדה חדשה של מצלמת גאטסו – רביעית באותו תא שטח גיאוגרפי – הותקנה ממש לפני יומיים ברחוב סיירת דוכיפת בפסגת זאב, ירושלים. המצלמה יושבת על אי התנועה מיד אחרי הכיכר, ומופנית לכיוון צפון מזרח, לבאים ממחסום חיזמה.

תזכורת לשאר המצלמות באזור:

מצלמה חדשה ליד מחסום חיזמה, פסגת זאב

מצלמה שניה ליד מחסום חיזמה, פסגת זאב

מצלמת גאטסו חדשה ברחוב עוזי נרקיס בירושלים

על המפה:

(תודה רבה ל- MasterOZ על המידע והתמונה)

כרגיל, תזכורת:

מפת מצלמות גאטסו בישראל

רשימת מיקומי מצלמות גאטסו

סעו בזהירות ובאחריות.