זריקת נעורים, תוספת כוח, וביצועים ל- BMW שלך

לפני מספר חודשים יצרתי קשר עם חבר ותיק מדרום אפריקה. הסיפור שלי שם יסופר בפוסט אחר, אבל כתוצאה מהמפגש הבאתי ארצה מספר מוצרים מעניינים, על אחד מהם ארצה לספר כעת.

החבר, שלמה, הביא אותי יום אחד לעסק שהוא מנהל והראה לי כבל שחור מלופף, כשבקצהו אחד שני תקעים מפלסטיק, ובקצהו השני מיכל מתכתי מאורך. "זה, זה הבסט-סלר שלנו. תכיר, כשתראה מה הוא עושה לא תסכים לחזור ארצה בלעדיו".

"מה זה?" שאלתי אותו כשאני מסתכל על החפץ בידיו. "זה נראה כמו נפץ חבלה תקני" צחקתי.

"אמרתי לך, זה הבסט-סלר שלנו, אני מוכר מאות כאלה מדי חודש" הוא אומר, ולוקח אותי לאופנוע הפרטי שלו, BMW R1150GS שחור. שלמה ממשיך: "כמה תהיה מוכן לשלם כדי לקבל עוד 10% תפוקה מהאופנוע שלך, ביחד עם תצרוכת דלק טובה יותר בכ- 10%? מערכות אחרות כמו פאוור קומנדר ואחרות מבטיחות שינויים בתפוקת המנוע, והן באמת עשויות לספק שינויים אלה. אבל באיזה מחיר? PC עולה לא פחות מכמה מאות דולרים, ומערכות מתחרות עולות אפילו יותר מזה. בנוסף, המערכות הללו מבצעות שינויים במפות ההצתה ובכיוונים של המנוע, ולעיתים השינויים האלה גורמים לתוצאות לא רצויות. עכשיו תראה קסם."

מסתבר שבחור מוכשר אחד מבלגיה יצר מכשיר, אותו מכשיר שהחזקתי בידי, המסוגל לעשות כבדרך קסם נפלאות לאופנועי BMW שונים. החברה הבלגית יצרה קשר עם מספר מפיצים בעולם, ושלמה קיבל את הזיכיון להביאם לדרום אפריקה וגם לישראל. המכשיר, או בשמו המלא Accelerator Module, מתוכנן כדי למלא צורך מהותי של מנועי הבוקסר של BMW – דלק.

אתם מבינים, מערכת בקרת המנוע של BMW מקבלת בכל רגע נתון מידע מ- 5 חיישנים שונים, ועל סמך מידע זה היא מבצעת חישובים והחלטות בנוגע לאיך המנוע צריך לעבוד. אחד החישובים הללו מתייחס ליחס הדלק הזורם למנוע. אבל, בגלל הצורך לעמוד בתקנות זיהום אוויר ורעש, המנוע של האופנוע מקבל פחות מדי דלק מכדי לאפשר תפוקת כוח ליניארית נכונה ואמיתית המתאימה באמת ליכולתו של המנוע. אפשר לומר שהמנוע תמיד "רעב" לדלק. התוצאה של מחסור זה היא העובדה שכדי לשמור על תאוצה מספקת, כדי לשמור על מהירות, כדי לייצר מספיק כוח, הרוכב נאלץ לפתוח את המצערת יותר ממה שהוא באמת צריך, וכתוצאה מכך האופנוע, בלית ברירה, צורך יותר דלק ממה שהוא באמת צריך. כלומר, כדי להסביר את זה שוב למי שלא הבין – בגלל תקנות הזיהום המחשב של האופנוע גורם לכך שהמנוע רעב לדלק, וכתוצאה מכך מפתח פחות מדי כוח. כדי לפצות על המחסור הרוכב נאלץ לפתוח מצערת יותר, ולכן בסופו של התהליך, האופנוע צורך יותר דלק.

המודול הנראה לעיל פותר את הבעיה בצורה חכמה. באמצעות חיישן טמפרטורה, המודול "עובד" על המחשב ומספר לו שטמפרטורת האוויר נמוכה מזו האמיתית (למעשה – ב- 20 מעלות פחות). כתוצאה מכך, המחשב משנה את היחס בין דלק לאוויר הנכנסים למנוע ומזריק למנוע עוד דלק, מה שמיד פותר את בעיית ה"צימאון" של המנוע, ומיד משפר באופן משמעותי את ביצועיו. השיפור הזה ניכר בכל טווח הסל"ד, ומכיוון שיש למנוע יותר כוח זמין, הרוכב יכול להחליף הילוכים מוקדם יותר, ואינו צריך להוריד הילוך כדי להאיץ. נכון, מצד אחד יותר דלק "מבוזבז" על המנוע בעת האצה, אבל מכיוון שהמנוע מגיע לסל"ד הרצוי לשיוט מוקדם יותר, בסופו של דבר הוא עובד פחות קשה מאשר קודם כדי לספק את אותו הספק, ולכן בטווח הארוך של רכיבה יומיומית אנחנו משיגים חיסכון בתצרוכת הדלק. בנוסף, המערכת מאפשרת תגובת מצערת מהירה יותר.

אין ספק, המערכת מספקת תמורה מקסימלית למחיר שלה.

בחו"ל, שם גילו כבר את ה"פלא", מוכרים אלפי יחידות בשנה. המוצר קיבל ביקורות נלהבות בשלל פורומים וקהילות אונליין. בישראל, מספר רוכבים כבר התקינו מערכות כאלה. כל הרוכבים מוכרים מאוד בקהילת רוכבי ה- BMW, ושמם הולך לפניהם. אחד מהם שרוכב על HP2 אמר לי למחרת ההתקנה: "האופנוע מרגיש חי הרבה יותר ומפתה אותך לרכוב מהר יותר. המנוע מרגיש חלק יותר, עם מומנט טוב יותר, וכמעט אין צורך להוריד הילוך לקיק דאון. אני רוכב כל בוקר בדרכי לירושלים עם חיוך, משהו שכבר הרבה זמן לא היה לי באופנוע הזה, זה כאילו מנוע הבוקסר של האופנוע התקפל והפך ל- V…".

רוכב מוכר אחר שרוכב על GS1200 אמר לי בקצרה: "אין מילים, זה כמו זריקת בוטוקס לזקנה, כמו זריקת נעורים, וגם תצרוכת הדלק השתפרה".

שווה? תשאלו בעצמכם. לדעתי, אחרי שתתקינו לא תרצו להוריד אותו.

המודול מתאים לדגמים הבאים:

F800GS, F650GS Dakar, F650GS, F800ST, F800R, F800S

HP2 MegaMoto, HP2 Enduro, HP2 Sport

K1200R, K1200RS, K1200S, K1200GT, K1300R, K1300S, K1300GT

R850R, R850RT

R1100GS, R1100R, R1100S, R1100RT, R1100RS

R1150GS, R1150GSA, R1150R, R1150RT, R1150RS

R1200GS, R1200GSA, R1200R, R1200RT, R1200S, R1200ST

המערכת פשוטה מאוד להתקנה וכל התהליך לוקח פחות מ- 10 דקות וכמה ברגים מפורקים.מדובר בפלאג-אנד-פליי אמיתי, ללא חיתוך שם שום חוט חשמל או פירוק שום אביזר. המערכת עמידה בפני זעזועים ומים, ומיוצרת לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר. יתרה מזאת, המערכת לא מבצעת שום שינוי במערכות המחשב או החשמל המקוריות של האופנוע, ולכן, במידת הצורך, ניתן לפרקה מבלי להותיר שום סימן, ולהעביר אותה לאופנוע הבא שלכם.

מיד תוכלו למצוא את הוראות ההתקנה, וכל רוכב עם קצת הבנה מכאנית יכול לבצע אותה בעצמו. יחד עם זאת, מי שלא מעוניין לבצע את ההתקנה בעצמו יכול לתאם אותה מול אלכס ממוסך אלכס2מוטו לפי הפרטים הבאים:

יגאל אלון 124 תל-אביב, 03-6093959.

הוראות הרכבה על R1200GS

הוראות הרכבה על R1150GS

הוראות הרכבה על F800GS

את המוצר ניתן לרכוש באתר היצרן בלינק הבא:

ACCELERATOR – The extra boost your bike needs

24 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *