ידיות ברקס וקלאץ' חלופיות?

בעקבות דיון מעניין שנערך בפורום האופנועים בתפוז חשבתי שאולי כדאי לפתוח את הנושא גם פה. ידיות חלופיות לקלאץ' ולברקס באופנועי ספורט – כדאי או לא?

מניסיוני האישי, מצאתי שחווית הרכיבה הספורטיבית עם ידיות חלופיות (ובמקרה שלי גם מקוצרות) של Pazzo משתפרת משמעותית אל מול השימוש בידיות המקוריות.למה? אני לא יכול לשים את האצבע על הסיבה המדוייקת, אבל אנסה למנות מספר סיבות שלדעתי מביאות לשינוי:

אורך ונוחות רכיבה

המקוריות ארוכות הרבה יותר, ממש בולטות מהקצה של הכידון. במקרה נפילה של האופנוע סביר להניח שהן יישברו ו/או יתעקמו. הקצרות מוגנות הרבה יותר. אגב, לידיות של ASV יש פטנט של "בלתי נשברת", וזה בזכות מנגנון שמאפשר לידית להתקפל בכיוון השני מבלי להתעקם או מבלי לשבור את המנגנון, ולחזור למצבה המקורי. ואגב, אם אנחנו מדברים כבר על ידיות, מישהו יכול להסביר לי סוף סוף למה ידית שבורה ללא ה"ג'ולה" בקצה גוררת אחריה דו"ח של שוטר ו/או אי מעבר בטסט? לא ברור לי.

ידית קצרה של Pazzo על ה- Hayabusa שלי:

DSCF8955

אורך הידית משפיע, לדעתי, גם על חווית הרכיבה. העובדה שאפשר ללחוץ על קלאץ' עם שתי אצבעות ולהביא ללחיצה מלאה כששתי האצבעות האחרות נמצאות על הכידון היא אופציה מעולה מבחינתי. כנ"ל גם בלחיצה על הברקס, בה, לרוב, אין מגע בין הידית לבין הגומי של הכידון. אגב, לחלק מהיצרנים (בדקתי אצל Pazzo), ניתן לרכוש קומבינציה של ידית ברקס ארוכה יחד עם ידית קלאץ' מקוצררת.

ידית ברקס ארוכה של Pazzo:

pazzo_long

ידיות של CRG:

crg

עיצוב וצבע

על טעם וריח לא נתווכח, אבל ידיות חלופיות העשויות אלומיניום מכורסם בצבעים שונים (ראו תמונה לדוגמה). יחד עם הקומבינציה של צבעים מנוגדים עבור מתגי הכיוונון, הידיות מהוות השלמה מצויינת לעיצוב החיצוני של האופנוע היקר שלכם.

ידיות של Pazzo בהן ניתן להבחין בהבדלי האורך:

pazzo_display

אפשרויות כיוונון

לרוב הרבה יותר רב-גוניות מהידיות המקוריות של היצרן, במיוחד בידית הקלאץ'. מצאתי שכיוונון נכון של ידית הקלאץ' למצבה הרחוק ביותר מאפשרת לי ללחוץ על הקלאץ' עם שתי אצבעות ומספיק לחץ קצר יחסית כדי להגיע להפרדה, מה שמביא כמובן להחלפת הילוכים מהירה, מהירה מאוד. בנוסף, לרוב הידיות התחליפיות יש מתג כיוונון כזה שניתן לתפעל אותו גם באמצע רכיבה (או עמידה ברמזור למשל), כולל עם כפפות על היד. שוב, זה שימושי במיוחד בידית הקלאץ'.

לידיות של Rizoma וגם לחלק מדגמי CRG יש גם אפשרות כיוונון לגובה, למי שבאמת צריך את זה.

ידיות של Rizoma עם אפשרות כוונון:

rizoma

ידית של CRG עם אפשרויות כיוונון:

crg_adjust

זווית האחיזה

הזווית של הידיות גם היא, לדעתי, שונה ומאפשרת לחיצה נוחה יותר. התרגיל נעשה באמצעות תכנון שונה של זווית החיבור של הידית אל בסיס הידית, ולאחר תרגול קצר הוא מורגש בצורה משמעותית.

אז האם כדאי להוציא מחיר כזה על זוג ידיות ברקס וקלאץ' חלופיות? לדעתי התשובה היא "כן" באופן חד משמעי. המחירים נעים בין קצת מעל $100 ועד קרוב ל- $200. ניתן להשיג בארץ, אבל עדיף לדעתי לרכוש ב- eBay או אצל היצרנים המקוריים.

ידיות של ASV:

asv

הנה ריכוז של לינקים ליצרנים המובילים בתחום.

http://www.pazzoracing.com

http://asvinventions.com

http://www.rizoma.com

רק דבר אחד שאתם חייבים להקפיד עליו: כשאתם רוכשים ידיות חלופיות, בדקו היטב היכן הן מיוצרות, ואל תתפתו לרכוש סטים זולים מאוד (כאלה שבד"כ מיוצרים בסין ונמכרים באתרי קניות אונליין). יש לזה השלכות.

6 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות