המספרים ממשיכים לזרום – מסחטת הכספים בפעולה

בהמשך ישיר לפוסט הזה שפורסם אך לפני שבועיים אודות השאלה עד כמה יעילות באמת הן מצלמות המהירות החדשות, אנחנו מתבשרים בכתבה ב- YNET אודות מספרים חדשים אותם מפרסמת משטרת ישראל:

ynet מצלמות האכיפה – 9,800 דו"חות ב-3 חודשים – רכב

אגף התנועה של המשטרה הוציא הודעה לפיה מצלמות האכיפה החדשות הפיקו 9,800 דו"חות בשלושה חודשי פעילות. מתוך דו"חות אלה, רובן המוחלט – כ-9,100 – נשלחו לנהגים שביצעו עבירות מהירות. שאר הדו"חות, כ-700 במספר, ניתנו לנהגים שחצו צומת באור אדום. את הדו"חות הפיקו ארבע מצלמות מהירות ותשע מצלמות רמזור (חשוב להזכיר שמצלמות הרמזור הן למעשה מצלמות מהירות לכל דבר, שמסוגלות גם לאכוף גם ובעיקר עבירות מהירות וגם עבירות חציית צומת באור אדום).

הוכחה מצולמת: מצלמות גאטסו רמזור אוכפות גם מהירות

9,100 דו"חות מהירות שהופקו מ- 13 מצלמות בסה"כ, לתקופה של 3 חודשים. דהיינו, בשנה אנחנו צפויים לראות כ- 36,500 דו"חות מהירות. מכיוון שרף האכיפה עומד על מהירות שמזכה את העבריין (לכאורה) בקנס של 750 ש"ח ו- 8 נקודות, אנחנו מדברים על הכנסה של 27,375,000 ש"ח בשנה, וזה רק מאותן 13 מצלמות! למעלה מ- 27 מיליון ש"ח בשנה אחת!

לטענת המשטרה, מצלמות אלה המנויידות כיום בין 31 עמדות בסך הכל. אבל אנחנו יודעים שמדובר במספרים שקריים ומטעים בכוונה, שכן בישראל קיימות כיום למעלה מ- 45 עמדות למצלמה, כך שקשה מאוד להתייחס באמינות למידע אותו מוסרת המשטרה.

ולא רק זאת. בכתבה שפורסמה ב- 10.6 בידיעות אחרונות עולה כי האוצר בכבודו ובעצמו מודה, בפה מלא בפעם הראשונה, על כך שהוא בונה על הכנסה של חצי מיליארד ש"ח בשנה מהמצלמות. לא מאמינים? קראו בעצמכם:

במשרד לביטחון פנים פרסמו השבוע כי "עד לחודשי הקיץ מתוכננת הפעלתן של 180 עמדות, שבהן ינועו 60 מצלמות". 60 מצלמות הן המספר אותו אני מכיר מהתוכניות המקוריות לפריסת תשתית המצלמות. אבל מה שאנשים שוכחים הוא העובדה שגם אם יהיו רק 60 מצלמות בשלב הראשון של פרוייקט א-3, הרי שקשה מאוד עד בלתי אפשרי לזהות אם עמדה מסויימת היא עמדת "אמת" הכוללת מצלמה אמיתית, או עמדת "דחליל" ריקה שעשוייה לקבל מצלמה אמיתית בשלב כזה או אחר של חייה. לפיכך, על הנהגים להתייחס לכל אחת מ- 180 העמדות כעמדות אמת.

איך יודעים אם מצלמת גאטסו פעילה או לא?

הפריסה של המצלמות תכסה כל פינה בישראל. מכיוון שכאמור מצלמות הרמזור עובדות במוד כפול – גם מהירות וגם אור אדום – אפשר לומר שבקרוב יהיה בלתי אפשרי לעבור בשום כביש במדינה מבלי להצטלם לפחות פעמיים שלוש.

רשימת מיקומי מצלמות גאטסו

שימו לב למשל לסגירה ההרמטית כמעט של אזור השפלה הדרומית (נכון ליוני 2012):

(המפה – מוואלה מפות, סימונים – מיצו בדרכים)

ראו את הסגירה באזור חדרה (נכון ליוני 2012):

(המפה – מוואלה מפות, סימונים – מיצו בדרכים)

אין ספק, מצבנו הולך להדרדר מרגע לדודלי בחודשים הקרובים. ואם חשבתם שאין למשטרה אינטרס כספי, אז תחשבו שוב (כתבתו של דובי בן גדליהו, גלובס):

"המשטרה מקבלת עשרות מיליוני שקלים – בהתאם לכמות הדוחות:

מי שבוחן את התפתחות מערך האכיפה של משטרת התנועה, לא יכול שלא להתרשם לנוכח הסכומים הנכבדים שנשאבים מכספי משלם המסים. מצלמות מהירות ורמזור אוטומטיות במאות מיליוני שקלים, חידוש מערך הניידות, שכירת רכבי ליסינג על תקן ניידות סמויות, רכישת אקדחי לייזר חדישים – מאות מיליוני שקלים שמופנים לאכיפת עבירות תנועה ספציפיות.

במילים אחרות, יש לאגף התנועה אינטרס כלכלי-תקציבי לעמוד ב"תפוקות" לצורך תקציבי. ביקורת המבקר הראתה כי בהסכם מ-2008 לא חויבה המשטרה להמציא לרשות דוח ביצוע תקופתי, שיאפשר לוודא כי כוח-האדם והניידות שפעילותם מומנה על-ידי הרשות אכן שימשו את אגף התנועה להשגת היעד. העיקר שיהיו מספיק דוחות."

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות