בדיקת אמצעי גילוי מכמונות מהירות – iRoad

לאחרונה התבשרתי על קיומו של מכשיר לגילוי מכמונות מהירות חדש המתחיל בימים אלה את דרכו בישראל – ה- iRoad. מדובר במכשיר מסקרן מפיתוח מקומי שמגלם בתוכו, לדברי היבואן, את כל הטוב שבגלאי מכמונות סטנדרטיים כגון ה-וולנטיין 1, ביחד עם יכולת זיהוי מצלמות גאטסו ואיומים אחרים הנמצאת בתוך מכשיר ה-צ'יטה המוכר. אותי זה עניין מאוד, ולכן הצלחתי לשים באופן בלעדי את ידי על מכשיר iRoad ולקחתי אותו לסידרת בדיקות מקיפה. הרי התוצאות לפניכם.

לממהרים במיוחד

במידה ואתם לא יכולים לחכות לסוף המאמר, הרי הוידיאו לפניכם. הצילום, הקריינות והעריכה הם של מישל דור ידידי הטוב, כתב הוידיאו של Ynet, תודה רבה מישל!

קצת רקע היסטורי – פרוייקא א-3

אם במקרה התעוררתם מתרדמת לאחרונה, אתם בוודאי צריכים תזכורת: במהלך 2011 ו- 2012 החלה משטרת ישראל, משרד התחבורה והמשרד לבטחון פנים בפריסה ארצית הולכת ומתרחבת של מערכת מצלמות אכיפה אלקטרונית (המכונה "א-3"). במסגרת הפרוייקט הוצבו עשרות מצלמות המהירות על כבישי המדינה.

מפת מצלמות גאטסו בישראל

רובנו רוצים לחשוב על עצמנו כאזרחים שומרי חוק (בכל הקשור לנהיגה), אבל עיון קצר במפת פריסת מערכת האכיפה האלקטרונית של מצלמות הגאטסו מגלה שהן הותקנו ברובן במקומות כאלה שבהן אין כל קשר בין המהירות של הרכבים על אותם קטעי כביש לבין האכיפה.

הבעיה עם מצלמות הגאטסו

בעוד שמערכות אכיפת המהירות הקודמות של המשטרה היו ניתנות לגילוי ע"י אמצעי גילוי שונים כגון ה-וולנטיין 1 או ה-פספורט 9500 הנחשבים כמובילים בקטגוריה, הרי נכון להיום הבעיה הגדולה המתעוררת עם מצלמות הגאטסו היא שהן לא משדרות שום אות אלקטרוני החוצה, ולכן הן בלתי ניתנות לגילוי באמצעות אותם גלאים. קיימת רק טכנולוגיה אחת שמסוגל לגלות בצורה אפקטיבית את מצלמות הגאטסו – מערכת מבוססת GPS שעושה שימוש בבסיס נתונים המכיל את כל "נקודות האיום". כמובן שיעילותה של מערכת כזו טמון באלמנט מפתח אחד – רמת העדכניות והדיוק של בסיס הנתונים – וכאן יש הבדל משמעותי בין רמת האמינות והעדכניות של הספקים השונים.

מערכת גילוי כזו נמצאת במכשיר המכונה "צ'יטה", או בשמו המלא Cheetah C50i. היתרון המשמעותי של הצ'יטה בישראל הוא בסיס הנתונים המעודכן שנכון לרגע כתיבת שורות אלה כולל את כל מצלמות הגאטסו, וכן נקודות איום אחרות כגון אזורי מלכודות ממל"ז, אזורי אכיפה מוגברים ועוד. בסיס הנתונים של הצ'יטה מתוחזק בצורה מקצועית ע"י גיא ברלס, יבואן המכשיר, והוא מעודכן ברמה שוטפת.

גם הצ'יטה וגם הגלאים הסטנדרטיים – וולנטיין 1 ו-פספורט 9500 – נסקרו כאן בעבר. אבל בעוד שהשילוב של הצ'יטה יחד עם הוולנטיין היה שילוב שניצח בבדיקות, עדיין נותרה הבעיה הכרוכה בסירבול של תפעול שתי מערכות נפרדות, התקנה נפרדת ברכב, וכמובן תפעול מסורבל יותר עבור אופנוענים. מכשיר ה-פספורט 9500ix אמור היה לתת מענה לבעיה זו ע"י שילוב יכולת GPS עם גלאי מצויין, אבל למרות שבתחום הרדאר והממל"ז הפספורט לא נופל בהרבה מה-וולנטיין 1, הרי שבהשוואה בין יכולת ה- GPS שלו אל מול הצ'יטה קיים חיסרון אחד משמעותי ומכריע – בסיס הנתונים. בעוד שבסיס הנתונים של הצ'יטה הוכח כאמין ועדכני, העידכונים של בסיס הנתונים של הפספורט נעשים בתדירות פחותה, ואינם כוללים, לדעתי, את מלוא האיומים האמיתיים (נשמח לדווח על שינוי מהותי בדרך העידכון של הפספורט בעתיד).

הצורך בשימוש בשני מכשירים שונים המגדיל את ההוצאה ואת הסירבול בתפעול לא נעלמה מעיניו של גיא ברלס, היבואן של מכשירי הצ'יטה והוולנטיין בישראל וה- CTO של אייספיד מלכודות מהירות בישראל, והובילה אותו לפתח במשך השנתיים האחרונות מכשיר אחד שיהיה מסוגל לתת מענה מלא לכל ה"איומים" העומדים בפני הנהג הישראלי:

1. לתת טווח גילוי מקסימלי כנגד מערכות רדאר כגון הדבורה והמולטנובה.

2. לתת מענה התראתי כנגד מערכות אופטיות מבוססות לייזר כגון הממל"ז.

3. לספק התראה על קיומן של מצלמות גאטסו או איומים קבועים אחרים בנתיב הנסיעה.

בתום אותו פיתוח נולד מכשיר חדש – ה- iRoad – המותאם ותפור לצרכי הנהג הישראלי, והמתאים בדיוק לאיומים שמולם אנו עומדים כאן בישראל.

בתמונה – ה- iRoad – קטן וקומפקטי.

לקחתי אותו לסדרת בדיקות ארוכה בתנאים המדמים בצורה מלאה את האיומים השונים מולם עומדים הנהגים בישראל. המטרה היתה לאשר או לשלול את יכולותיו של המכשיר בגילוי איומים, ואת נוחות התפעול שלו. כדי להשוות את יכולותיו של ה- iRoad אל מול גלאים אחרים, הוספתי לבדיקה גם שני מכשירי וולנטיין 1 בגירסאות שונות (אחת מהן – האחרונה), מכשיר פספורט 9500ix, ומכשיר צ'יטה עם בסיס נתונים מעודכן.

אל מול הגלאים העמדנו את שני אמצעי האכיפה העיקריים של משטרת ישראל – ה"דבורה" והממל"ז. כמו כן ערכתי בדיקה אל מול מספר מיקומים מוכרים של מצלמות גאטסו באזור המרכז, אבל מכיוון שמדובר בסופו של דבר באותו בסיס נתונים מוכח ומהימן של הצ'יטה, די היה לי בבדיקת שתיים או שלוש מצלמות כדי לבדוק כיצד המכשיר עובד (והוא עבד!).

המכשיר

ה- iRoad הוא מכשיר קטן ועבה במקצת העשוי פלסטיק, קטן יותר במימדיו מה-וולנטיין וה-פספורט. בחלקו הקדמי של המכשיר קיימת עינית אופטית, כשמאחוריה מסתתר הגלאי עצמו. בחלקו העליון 3 כפתורים עגולים המשמשים לגישה לפונקציות השונות, כשאשר בחלק הפונה לנהג תצוגה דיגיטאלית קטנה אך נראית היטב המראה את מהירות וכיוון הנסיעה, וכן אייקונים המציגים את סוג האיום. בצד שמאל קיימת כניסת אודיו סטנדרטית, ואילו בצד ימין קיים שקע המתח וכן חיבור USB לצורך עידכון בסיס הנתונים.

בתמונה – השוואת גדלים בין שלושת הגלאים. משמאל לימין: ה-פספורט 9500ix, הוולנטיין 1 + צ'יטה, וה- iRoad.

התקנה ותפעול

המכשיר מתחבר לשמשת הרכב באמצעות צמד כוסיות וואקום, ובבדיקה שערכתי נראה שהחיבור עמיד למדי ללא רעידות או היחלשות התפסנים על השמשה. הגלאי צריך להיות ממוקם ברכב בצורה כזו שהוא "יראה" שמיים כדי שיקלוט את לוויני ה- GPS ממש כמו בצ'יטה. בשימוש ארוך טווח לא הראה המכשיר סימני התחממות, אם כי הייתי ממליץ להסירו משמשת החלון בעת חניה ארוכה בשמש הישראלית החמה. כבל המתח ארוך דיו כדי להגיע אל תקע המצת (המצוייד במתג On/Off). בערכה קיים גם כבל להתקנה קבועה, וכן כבל USB ודיסק להתקנת התוכנה.

ה- iRoad נדלק ברגע שתקע המצת מחובר, או שלוחצים על מתג ההפעלה המוטמע בתקע המצת. לאחר מספר שניות נוצר חיבור לווייני ואנחנו מוכנים לנסיעה. לערכה מצורף חוברת הפעלה בעברית פשוטה המסביר את תהליך ההגדרה של המכשיר. העובדה שהמכשיר מדבר בעברית מקלה מאוד על ציבור הנהגים הישראלי. ההתראות נעשות בקול נשי, קבוע ויציב אך רדום משהו.

בתמונה – המחשת גלאים. משמאל לימין – ה-פספורט 9500ix, ה-צ'יטה, וה- iRoad.

גילוי גאטסו

בדקתי את ה- iRoad על כמה מכבישי המרכז בהם מותקנות מצלמות גאטסו. בהגדרת ברירת המחדל של המכשיר מרחק ההתראה של מול מצלמות גאטסו עומד על כ- 750 מטר, די והותר לתגובה רגועה של הנהג. לקראת התקרבות אל המצלמה, כ- 400 מטר לפניה, ההתראה חוזרת על עצמה וכל עוד הנהג ממשיך לנסוע במהירות מעל למותר, המכשיר יתריע על כך שוב ושוב עד שהמהירות תרד לחוקית. לאחר המעבר על פני הנקודה נשמע קול נוסף ש"סוגר" את האירוע.

בהשוואה אל מול הצ'יטה עומד ה- iRoad במשימה, ואף מספק התראה מוקדם יותר. יחד עם זאת יש לציין כי מרחק זה ניתן לשינוי בהתאם להעדפותיו של הנהג. בהשוואה מול ה-פספורט ה- iRoad מספק התראה טובה בהרבה וזאת בזכות העובדה שבסיס הנתונים המבוסס על זה של הצ'יטה מעודכן בצורה מלאה, מדוייקת ובתדירות גבוהה. כמו כן, משפך ההתקרבות אל נקודת האיום יעיל יותר כיוון שמתקבלות אך ורק התראות על התקרבות אל המצלמה, ולא על מצלמות הנמצאות למשל בנתיב הנגדי או בכביש שחוצה את כיוון הנסיעה. בנוסף ולמען גילוי נאות, אציין שמכשיר הפספורט שנמסר לי ע"י היבואן (אפריל טקליין) לא היה מעודכן בבסיס הנתונים העכשוי, ולדבריו של היבואן מדובר בעידכון מינואר 2012.

בתמונה – ה-וולנטיין 1

גילוי דבורה

ביצענו מספר בדיקות אל מול מכשיר דבורה תקני זהה לחלוטין לזה הנמצא בשימוש במשטרת ישראל. לידע כללי – לדבורה שתי אנטנות – קדמית ואחורית – ושתיהן מסוגלות ללכוד תנועה מתקרבת או מתרחקת. בתנאים אופטימאליים של כביש ישר ושטוח, יכולה מכמונת הדבורה "לנעול" על רכב או אופנוע בודד ממרחק של למעלה מק"מ. כדי להילחם בכך, מכשיר הגילוי חייב לתת התראה לנהג שמגיעה בטווח ארוך יותר מטווח הנעילה, וכך מצאתי שה-וולנטיין 1 מסוגל למשל להוציא התראה ראשונה נגד דבורה כבר ממרחק של למעלה מ- 2 ק"מ. גם הפספורט מציג נתונים דומים.

הכביש בו נסענו היה מפותל ובעל שינויי גובה, מה שכמובן הפחית את טווח הגילוי של הדבורה מצידו של כל גלאי, אבל חשוב לציין שתנאים שכאלה גם מפחיתים משמעותית את יכולת הלכידה של המפעיל מצידו של השוטר המפעיל. בקטעי הכביש שנבדקו, ה- iRoad גילה את הדבורה מטווח של כ- 700 מטר, כמה עשרות מטרים פחות מאשר הוולנטיין 1. גם הפספורט הצטרף לחגיגת הגילוי בערך באותו טווח, כך שמבחינתי המכשיר אכן עומד במשימה בצורה טובה. אגב, מצידו של השוטר, באותם תנאי כביש נעילת המהירות על הרכב שבו נהגתי נעשתה מטווח של כמה מאות מטרים בלבד, כך שגם בטווח מקוצר זה הספיקה ההתראה שקיבל הנהג להפחתת מהירות מיידית ובצורה רגועה.

אהבתי את העובדה שה- iRoad דובר עברית ומצביע בצורה ברורה על כך שמדובר בדבורה, זאת בניגוד לפספורט שרק צועק "Ka Band" ומתחיל לצפצף, מותיר לנהג לנחש במה בדיוק מדובר. מצד שני, החיסרון שמצאתי ב- iRoad הוא העובדה שבניגוד ל-וולנטיין המתריע בצפצופים הולכים וגוברים על ההתקרבות או התרחקות ממוקד האיום (הדבורה), ה- iRoad אינו עושה את זה ואינו מספק את חיווי ההתקרבות או התרחקות. לאחר שהעליתי את הנקודה בפני המפתחים, הובטח לנו שמדובר בפיצ'ר שישתנה בגירסאות תוכנה עתידיות.

בתמונה – המחשת ה-וולנטיין 1 + צ'יטה – השילוב המנצח עד כה…

גילוי ממל"ז

ביצענו מספר בדיקות אל מול מכשיר ממל"ז תקני כמו זה שנמצא בשימוש משטרת ישראל. הממל"ז עושה שימוש בטכנולוגית לייזר על מנת למדוד את המרחק ואת המהירות של רכב המטרה. בניגוד לדבורה או מולטנובה המשדרות קרינת רדאר בכל עת שהן פועלות, מכשיר הממל"ז אינו משדר דבר החוצה עד אשר השוטר מכוון אותו למטרה ולוחץ על ההדק. כיוון שכך, בלתי אפשרי לגלות מראש ממל"ז שאינו מכוון אליך, והצרה היא שמרגע שהשוטר לחץ על ההדק מדובר על נעילה בטווח של שניה או שתיים. לפיכך, מרגע שהגלאי מתחיל לצפצף ברכב, לנהג לא נותר כמעט זמן להגיב ולהפחית את מהירותו.

בכביש בו בוצעה הבדיקה ה- iRoad גילה את הממל"ז בדיוק באותו טווח של ה-וולנטיין וה-פספורט, כך שמבחינתי מדובר בהצלחה.

הערה: טקטיקת ה"לוחמה" היעילה ביותר כנגד ממל"ז הינה שילוב של תוכנת Waze ביחד עם גלאי מכמונות איכותי כמו אלה שמוזכרים פה.

גילוי מולטנובה

מכיוון שכל מצלמות המולטנובה 6F הקבועות אינן פעילות יותר (נכון לרגע כתיבת שורות אלה) לא התייחסנו אליהן במהלך הבדיקה. יחד עם זאת חובה להזהיר מפני מכמונות המולטנובה הניידות המותקנות עדיין בחלק מהניידות הגלויות והסמויות של המשטרה, אך הן לא נבדקו במהלך סקירה זו. בשיחה עם היבואן נמסר כי המכשיר כן נבדק מול מולטנובות ניידות והציג טווחי גילוי "דומים לזה של הוולנטיין". אני, כאמור, לא ביצעתי בדיקה כזו, אבל לאור התוצאות הטובות שהציג ה- iRoad מול הדבורה העושה שימוש באותו תדר Ka אני רק יכול להניח שדבריו של היבואן מהיימנים.

בתמונה – השוואת גדלים בין ה-פספורט 9500ix לבין ה- iRoad.

התראות שווא

במהלך הבדיקות שערכתי לא הוציא ה- iRoad שום התראות שווא, כולל כאלה המוכרות לבעלי מכשירים מקבילים הנוסעים בכביש 6. בנוסף לכך, בשיחה עם היבואן נמסר כי ניתן להפעיל את מנגנון סינון המהירות שלמעשה מונע קבלת התראות כשהמהירות בקטע הכביש הרלוונטי נמצאת בתחום החוקי, כך שמקטינים עוד יותר את מספר התראות השווא הקטן ממילא. יחד עם זאת, לדעתי מדובר בפיצ'ר שאינו מומלץ להפעלה בגלל העובדה שבעת התקרבות במהירות חוקית למצלמת גאטסו לא תתקבל כל התראה, אך אם מסיבה כלשהי יגביר הנהג את מהירותו כמה מטרים לפני המצלמה הוא עלול לפספס את ההתראה.

התאמה לאופנוענים

ה- iRoad קטן וקומפקטי, ומאפשר בחיבור אחד פשוט לקבל 2 מכשירים באחד. אין ספק שתכונה זו תקסום לרוכבי אופנוע שמחפשים הגנה מצד אחד וקלות תפעול והתקנה. בשיחה עם היבואן נמסר לי כי למכשיר יש אפשרות לחבר דונגל Bluetooth באמצעות פין האודיו הסטנדרטי (2.5), ואז לזווג (to pair) בין הדונגל לבין דיבורית קסדה סטנדרטית התומכת ב- BT. בנוסף, תהיה אפשרות לחבר סוללת אורות LED שאותה ניתן להתקין בתוך הקוקפיט של האופנוע, ואז לקבל את החיוויים בצורה ויזואלית. לידע כללי, תכונה זו כבר קיימת במכשיר ה-פספורט 9500ix, וכן בוולנטיין (הדורש מתאם אאודיו נוסף).

כדי לחבר את המכשיר לאופנוע ניתן להשתמש בחיבור החשמל הקבוע המסופק עם האריזה, או להתקין שקע מצת סטנדרטי ולהשתמש בכבל המקורי. יש לתת את הדעת לענייני רטיבות, קורוזיה וכניסת אבק.

מומלץ לרכוש זרוע חיבור מסוג RAM Mount או אחרת המתחבר לנקודה נוחה בסביבת הרוכב, כך שלמכשיר יהיה "שדה ראייה" קדימה וכלפי מעלה. במידה ומעוניינים לוותר על יכולת גילוי הממל"ז (ולהסתמך על Waze לדוגמה – לא מומלץ!) ניתן להכניס את המכשיר לתוך תיק מיכל, ולחבר אליו כאמור התקן אודיו או סוללת לדים.

שימוש בחו"ל

מכיוון שמכשיר ה- iRoad פותח בישראל הוא מתאים לשימוש אך ורק בישראל, מתוקף העובדה שסוגי האיומים שמולם הוא תוכנן להתמודד טיפוסיים אך ורק לסביבה הישראלית. כמו כן, בסיס הנתונים הזהה לזה של הצ'יטה משתמש בגירסה הישראלית בלבד, ולא ניתן לעדכן אותו עם גירסה בינלאומית אירופאית או אמריקאית.

הפספורט 9500ix גם הוא מכשיר שמיועד אך ורק לשימוש במדינת ישראל, ובסיס נתונים בינלאומי לא יכול להיות מוטען לתוכו (והפוך – מכשיר שנרכש בחו"ל לא יוכל לעשות שימוש בבסיס נתונים ישראלי).

לעומתם, הוולנטיין 1 ביחד עם הצ'יטה בהחלט שימושיים מאוד לנהיגה בחו"ל (אם כי יש צורך לבצע התאמות בהגדרת הוולנטיין בהתאם למדינת היעד, לדוגמה הפעלת תדרי K או X לפי הצורך, או שימוש ב-יורו מוד). את הצ'יטה ניתן כמובן לעדכן בבסיס הנתונים הבינלאומי.

בתמונה – סוללת גלאים (התמונה להמחשה בלבד, לא, אני לא נוסע כך ביום יום…)

לסיכום

מכשיר ה- iRoad הוא מכשיר מפיתוח ישראלי מקומי, דובר עברית, התפור לדברי היבואן בדיוק לפי צרכי הנהג הישראלי. המכשיר עושה שימוש ברכיבי גילוי רדאר איכותיים העומדים בקנה אחד מבחינת רמת הביצועים וטווח הגילוי אל מול גלאים מצויינים כמו ה-וולנטיין 1 וה- פספורט 9500. ביחד עם יכולת גילוי הרדאר, מכיל ה- iRoad רכיב GPS העושה שימוש בבסיס הנתונים המצויין של הצ'יטה, כך שניתנת התראה מעולה כנגד מצלמות גאטסו. המכשיר ניתן לעידכון בצורה פשוטה מכל מחשב ביתי, וכולל עידכוני תוכנה שיאפשרו, בעתיד, אופציות נוספות וקבלת התראות על סכנות בכביש כגון חציית מסילות ברזל, עקומות מסוכנות ועוד.

ה- iRoad מספק לדעתי חבילת הגנה מצויינת בפני כל האיומים העומדים בפני הנהג הישראלי, אם כי רצוי תמיד להשלים את ההגנה באמצעות שימוש בתוכנת Waze.

נכון להיום, המחיר לצרכן עומד על כ- 3000 ש"ח, זול יותר מה-פספורט וגם מה-וולנטיין + צ'יטה. אהבתי אותו מאוד ואני בהחלט שמח להמליץ עליו לקוראי.

לינק לאתר:

http://iroad.co.il

כיסוי תחת משפטי: אין הכותב מציע או ממליץ או מעודד נהיגה או רכיבה במהירות הגבוהה מהמהירות החוקית. סעו כחוק.

פוסט זה פורסם בקטגוריה גלאי מכמונות מהירות, מבחני דרכים, מכמונות מהירות, משטרה, עם התגיות , , , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

18 תגובות בנושא “בדיקת אמצעי גילוי מכמונות מהירות – iRoad

  1. הי מיצ'ו.
    בבקשה דבר עם היבואן על מבצע היכרות .
    או
    מבצע לרכישה קבוצתית.

    בברכה
    דניאל

  2. כל הכבוד על הבדיקה המקצועית. מה קורה עם רטיבויות שלנו הרוכבים?

    המכשיר רגיש למיים? שוב תהיה לנו קורוזיה על כל המגעים?

  3. כתבה מעולה!
    עושה סדר בדברים….

    המחיר , אחחחח…. המחיר…
    כנראה הוא רוצה למכור [רק] 2 ב- 3000 לאחד (6000) ולא 200 חתיכות ב- 1500 (300,000 !)

  4. אכן אחלה כתבה.
    בקשר למחיר – לא נעים להשתחרר מ 3000 ש"ח אבל רק אציין שדו"ח המהירות האחרון שלי שהיה לפני כשנתיים כלל הוצאה גדולה בהרבה וכלל טירטורים בין בתי משפט, שכר טירחת עורכי דין, איבוד ימי עבודה ועוגמת נפש לא קטנה.
    אם המכשיר אכן מספק כיסוי נרחב "לאיומים" השונים כפי שתואר בכתבה – נראה לי שווה אם כי קניה קבוצתית יכולה אולי להשאיר טעם קצת מתקתק.
    אני ממליץ שהיבואן יארגן מבצע חבר מביא חבר או משהו בסיגנון שיתן תמריץ לפרסם את המכשיר בשיטת מפה לאוזן.

  5. למה אין לך אפשרות ("כפתור יעודי") להעלות את הכתבה שלך לפייסבוק?
    תחשוב על זה ידידי…

  6. נראה אחלה מכשיר לשימוש בארץ רק שהמחיר בשמיים ובמיוחד כשאפשר לזרוק אותו לפח אם טסים לחו"ל כי שם הוא כלל לא שימושי. אז או שיורידו את המחיר או שיהפכו אותו לשימושי בחו"ל. למה לעשוק למהה? 3000ש"ח מה אתם גנובים?!? שורה תחתונה עדיף ואלנטייין +צ'יטה= המכשירים הכי טובים ותומכים בכל העולם ומי שמביא אותם מחו"ל גם קונה במחיר זול יותר! מה נסגר?! מדינה של גנבים

  7. קניתי את הגלאי הזה ב- על גלגלים רחובות. הגעתי אליהם דרך המלצות. הראו לי שם מספר גלאים ביניהם את הפספורט 9500 וולנטיין וסקיפר. בסוף הלכתי על הגלאי הזה בהמלצת אבי -איש המכירות. הגלאי עושה עבןדה טובה בינתיים. עשו לי גם רישום ועדכון מיידי במקום.
    ממליץ.עם 32 הנקודות שלי אני לא יכול לקחת סיכונים…

  8. קניתי היום ובדקתי אותו ואני מרוצה מאוד לא היה מכשיר כזה כל המכשירים היו לי ומכשיר איירוד עבד כמו גדול ממליץ

  9. הוולנטין 1 לא מגלה לייזר בכלל . מנסיון של עשרות פעמים + דו"ח !

  10. מרדכי – זה קצת מפתיע מה שאתה אומר, וזה ממש אבל ממש לא תואם את מה שאנחנו מכירים מהשטח.
    אנסה להסביר בקצרה: ראשית, נשאלת השאלה איפה התקנת את המכשיר. אם הוא מותקן בצורה המנוגדת להוראות ההתקנה, לא יעזור לך דבר, ולא רק לו אלא לכל גלאי אחר ולא משנה מה שמו.
    שנית, יתכן שמשהו חסם את שדה הראיה שלו. כנ"ל לגבי מכשירים אחרים. אחרת אין מצב שהוא לא יצפצף בבירור בצורה שאי אפשר לפספס ברגע שלוזרים עליך. אין מצב, אלא אם הוא תקול.
    שלישית, יש מצב שההגדרה שלו לא נכונה, ואולי קליטת לייזר מבוטלת. אתה חייב לבדוק את המכשיר מול ממל"ז אמיתי, אבל גם בלי ממל"ז אפשר לבדוק מול אמצעים פולטי אור שונים כמו למשל גייטים מסויימים של כביש 6 ועוד. אם הוא מעולם לא צפצף על לייזר, סימן שהוא תקול או שהאופציה מבוטלת.
    רביעית, אתה חייב לזכור שלא משנה באיזה מכשיר מדובר, שוטר שמרים עליך ממל"ז ויורה צריך בדיוק 3 שניות (למעשה פחות) כדי לכוון ולירות קרן. ברגע שהקרן יוצאת, הוולנטיין (או כל מכשיר אחר, לא משנה איך קוראים לו) מיד מצפצף ומתריע (אלא אם – ראה אפשרויות קודמות). אלא מה, בזמן שאתה הספקת לשמוע את הצפצוף, עד שהורדת את הרגל מהגז, עד שלחצת על דוושת הבלם, עד שהרכב האט – השוטר הספיק מזמן לנעול עליך, לקבל קריאה, ולקפוץ אליך לאמצע הכביש כדי לעצור אותך. שום ולנטיין ושום מכשיר אחר לא יציל אותך ממנו.

  11. שלום
    אמנם באיחור גדול אבל….
    לגבי גילוי מולטנובה(אם בכלל נותרו בשטח ניידות כאלו)גילוי של מכמונת זו ממש אינו דומה לגילוי של מכמונת הדבורה וזה שגלאי מסויים(רק לדוגמא ה iroad ואני לא אומר שהוא לא)קולט בכמה עשרות מטרים בלבד פחות את הדבורה מאשר הולנטיין ממש אבל ממש לא מבטיח טווח גילוי דומה או קרוב של מולטנובה
    מולטנובה משדרת בעוצמה מאד נמוכה(0.5) לעומת (20-24) בדבורה ונדרש גלאי בעל אנטנה סופר רגישה לסיגנאלים חלשים כמו של המולטנובה ובמיוחד כשמדובר בגילוי אחורי שזו דרכן של המולטנובות הניידות.
    הוולנטיין הוכיח עצמו בעולם כמס׳ 1 אל מול המולטנובה שמשדרת בתדר 34.3 ka בעוצמה מאד חלשה וקשה עד בלתי אפשרית לגילוי כשמדובר בגילוי אחורי.
    לדוגמא ה sti driver בזמנו היה מצויין אל מול הדבורה(רק במעט פחות טוב מהולנטיין)אך אל מול המולטנובות בארץ היה חלש מאד ביחס לוולנטיין 1.
    ישנו רק גלאי אחד שיכול לנצח את הוולנטיין ביכולת גילוי מולטנובה וזהו ה Escort Redline החדש עם אופצית Band Segmantation & RDR רק שקשה לבחון את העניין מאחר וקשה למצוא מולטנובה פעילה.

  12. אינני יודע מי העניק לך את התואר מומחה אך לאור הבקיאות שלך בנושא אני אכן מוכן ומסכים שהנך אחד שמבין בנושא כמוני אך יחד עם זאת קביעתך שהאסקורט רדליין ינצח את הולנטיין בגילוי מולטונובה ניידת או נייחת היא במילים זהירות קביעה לא בטוחה. ואני אסביר:
    1.לפני כארבע שנים תמה תקופת הפטנט האמריקאית של ולנטיין 1 או בשמם המלא(valentine reaserch) על תצורת הגלאי עם שתי אנטנות קדמית ואחורית ואינדיקטור של החצים המראים את כיוון האיום.
    2.כמובן איך שתמה תקופת הפטנט הנ"ל אסקורט אשר היום הם אף הבעלים של beltronics לאחר שרכשו אותם אמרו לעצמם בואו ניקח את הגלאי הכי טוב שיש לנו אשר אף הוא מגרד את יכולות הולנטיין אך לא משתווה לו ובכן אותו הגלאי הינו bel sti magnum וכך מה שהם עשו הם פשוט לקחו את אותו גלאי והלבישו לו אנטנה כפולה קדמית בלבד ואי לכך נוצרה התחושה כי המדובר בגלאי שיתן מענה טוב יותר למולטונובות.
    3.לכן שלא תטעה האסקורט רדליין הוא בדיוק אבל זהה ל bel sti magnum עם שינויים של תצוגה של מספר התדר והאנטנה הקדמית הכפולה.
    4.אבל אתה יודע מה אני אהיה מוכן להסכים אתך בקביעתך ככל שזה נוגע לולנטיין 1 גרסה 3.893 ומטה. החל מגרסה 3.894 ואילך ולנטיין יצרו יורו מוד משופר (advanced euro mode( המציג ביצועים עם אנטנה קדמית אחת אשר עולים על הרדליין עם שתי האנטנות שלו.

  13. היי מיצו אני קורא את הכתבות שלך כל פעם מחדש מאוהב באתר שלכם .ועכשיו שאלת השאלות מה יותר טוב פספורט מקס 360 או אירואד קוואטרו 4 S החדש השאלה לא מה יותר משתלם השאלה מה יותר טוב?.. אשמח לתשובה אישית למייל שלי תודה מראש Benhamo1982@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *