רכישת קסדות מחו"ל – המדריך המלא

לאחרונה אני מקבל לא מעט פניות מקוראים השואלים לגבי פרוצדורת הזמנת קסדות מחו"ל – ארה"ב או אירופה. הגיע הזמן לכתוב מדריך שיוכל לעזור לרוכבים להתחדש עם קסדה נוצצת ומבריקה בעלות שעשוייה להיות נמוכה בהרבה מזו בחנויות בישראל.

יום בהיר אחד קמתם בבוקר ופתאום שמתם לב לתחושת גירוד מוזרה. לא, זו לא הפטריה, אלא משהו אחר. אפל הרבה יותר. כנראה ידידי, כנראה שהתעורר בכם הקופיקו. אותו יצר שממש דוחק בכם לחדש את עצמכם בפריט כלשהו שקשור לאופנוע שלכם.

הערה: למאמר זה קיים עידכון חשוב והוא נמצא בתחתית הדף לפני התגובות.

בתמונה: קופיקו

הקופיקו מושך אתכם, גורר אתכם ממש לאחת מחנויות האביזרים והציוד שנמצאות בדרום ת"א או במקומות אחרים ברחבי הארץ. אך שומו שמיים, מה זה המחיר הזה? זכרו שאתם לא חייבים לבצע את הרכישה בחנויות הציוד בישראל שהן לרוב (אם כי למען הסדר הטוב – לא תמיד) יקרות באופן משמעותי מהמקבילות שלהן בחו"ל. אתם יכולים להזמין מחו"ל איזו קסדה שחשקה בה נפשכם ולייבא אותה ארצה, בין אם מארה"ב ובין אם מאירופה. אבל, לפני הרכישה יש לשים לב לשיקולים הבאים.

הערה: חלק מהטיפים הבאים יכולים להיות רלוונטיים גם לרכישת סוגי ציוד אחר, אבל הם אינם מתייחסים לרכישת חלקי חילוף או אביזרים מסוגים אחרים לאופנוע, שכן על אלה יש גם מיסים נוספים והם גם עלולים ליצור בעיות במהלך השיחרור מהמכס.

1. מידת הקסדה

בחרת קסדה מדגם מסויים? איך תדע איזו מידה מתאימה לך? ובכן אם היתה לך כבר קסדה זהה של אותו יצרן מאותו דגם תוכל לרכוש את אותה מידה. אם לא, היעזר באתר של יצרן הקסדה שאתה מתעתד לרכוש על מנת לקבל מהם (ורק מהם!) מידע לגבי המידות השונות וכיצד למדוד את היקף הראש שלך. אין דינו של יצרן אחד כדינו של אחר.

יחד עם זאת יש קסדות של יצרנים שונים שלא מתאימות לכל ראש. לדוגמה, אצלי באופן אישי מצאתי שהקסדות של AGV פשוט לא מתאימות לצורת הראש שלי, קסדות של שוברט מלחיצות אותי וגורמות לי לקלסטרופוביה, ואילו קסדות של Arai ו- Shoei מתאימות לי בול למידת הראש. גם בין הקסדות השונות של אותו יצרן עשויים להיות הבדלים כאלה שיגרמו לדגם אחד "לשבת" טוב על הראש, ואילו לאחר ללחוץ או פשוט לא להיות נוח.

מידע חשוב לגבי קסדות Arai (לא כולן, בעיקר הליין היוקרתי שלהם): קסדות הדגל של חברת Arai שנרכשות בארה״ב הן בעלות צורת Shell שונה, פחוסה יותר, בהשוואה לאותה קסדה בדיוק שנרכשת באירופה או ישראל. לכן, בקסדות מתוצרת Arai, גם אם תמדדו בארץ ותמצאו שמידה מסויימת מתאימה לכם, אם תקנו בארה״ב או באיביי ממוכר אמריקאי, אתם עלולים לקבל קסדה שלא להתאים לפנים שלכם כלל (למרות שמידת היקף הראש תהיה זהה) ו/או האף והשפתיים שלכם ימעכו בחלקה הקדמי והיא פשוט תהיה בלתי נסבלת לרכיבה. זה, ביחד עם משקל גבוה יותר, הופך לדעתי את רכישת קסדות Arai לבלתי כדאית בארה״ב, אלא אם אתם נמצאים בחנות בעצמכם ומודדים את הקסדה על ראשכם. כל האמור בפסקה האחרונה מתייחס כאמור רק לקסדות Arai.

ראו כאן (ובמקומות נוספים):

Arai Helmets, on the other hand, takes a different approach. Instead of one-shape-for-all, Arai offers you three different interior fit shapes to choose from. Arai believes helmet fit is critical to both the performance and the enjoyment of a helmet.. Arai believes the rider benefits of a better, more comfortable fit result in a helmet you can wear longer – longer rides, longer years – without fatigue or "pressure points". A better fit can also help reduce wind noise because it seals better, conforming more your head shape. It allows for a better chance of buying a helmet that's the right size for your head – instead of one that's too large – because in the search for comfort we might be tempted to buy a size that's too large in order to get a "one-shape-for-all" helmet to feel comfortable. And a too-large helmet is one of the major contributors to wind noise, buffeting, and in the extreme, a helmet that moves around on your head

2. משקל הקסדות הנרכשות בארה"ב

כדאי לדעת שקסדות שנרכשות מארה"ב והמיועדות לשוק האמריקאי כבדות יותר בכ- 100-150 גרם מאשר המקבילה האירופאית, וזה בגלל תקן DOT. זה אולי נשמע לא הרבה, אבל כשמדובר בקסדה איכותית שגם ככה שוקלת כ- 1.4 ק"ג למידת L, הקסדה אותה תקבלו בדואר תשקול אפילו יותר מזה – כ- 1.5 ק"ג. לעיתים, חנות אמריקאית תחזיק סטוק שמיועד לשווקים אחרים. שווה לשאול את המוכר אם הקסדה תואמת תקן DOT או לא.

קסדות הנרכשות באירופה שוקלות בדיוק כמו אלה שנמכרות בישראל.

טיפ לגבי שמות של קסדות: ישנם יצרנים רבים שמשווקים את אותן קסדות בשמות שונים, בהתאם לשוק. לדוגמה, בקסדות Shoei:

בארץ – XR-1000 בארה"ב – RF-1000
בארץ – XR-1100 בארה"ב – RF-1100
בארץ – X-SPIRIT בארה"ב – X-11
בארץ – X-SPIRIT 2 בארה"ב – X-12

3. מבחן שארפ

אם אתם מתלבטים איזו קסדה לרכוש (בעיקר מאירופה), שווה להכיר את מבחן Sharp:

SHARP Helmets – THE HELMET SAFETY SCHEME
http://sharp.direct.gov.uk

מדובר בתקן שמקודם בבריטניה שמטרתו לספק מידע נוסף אודות רמת ההגנה שמספקות הקסדות  הנבדקות. באתר ניתן לקבל המון מידע על הדרך הנכונה לבחירת מידה נכונה לקסדה, וכן מידע לגבי הדירוגים השונים. לבסוף ניתן לבצע חיפוש אחר דגם הקסדה שבו חשקתם, ולראות איזה דירוג הוא קיבל.

הערה: כדאי לדעת שדירוג גבוה אמנם מרמז על רמת בטיחות טובה, אבל הוא לא אומר דבר לגבי איכותה של הקסדה ולגבי הנוחות שלה על הראש שלכם. יש קסדות "בית שימוש" שמקבלות דירוג גבוה, ולהיפך. יחד עם זאת, כיוון שמטרתה של הקסדה להגן עלינו, שווה לבדוק גם שם, אבל אל תבנו על זה שכל קסדה שמקבלת 5 כוכבי שארפ היא בהכרח קסדה איכותית, כפי שתראו בשתי הדוגמאות להלן.

בתמונה – Arai RX-7 GP בעלות של מאות יורו – רק 4 כוכבים בדירוג שארפ:

בתמונה – Caberg Trip – פחות מ- 100 יורו – 5 כוכבים בדירוג שארפ:

4. תקנים מורשים לייבוא ארצה

חשוב להבין שלפי הגדרות משרד המכס כל אדם אשר מבקש להכניס לישראל מוצר שרכש בחו"ל מוגדר "כיבואן אישי", ולפיכך חלים עליו מספר כללים. בעניין שלנו יש לוודא לפני שמזמינים מחו"ל את סימון הקסדה מבחינת התקן (סוג התקן, אופן הרישום שלו והמיקום המתבקש).

התקנים המאושרים לפי נוהל הייבוא המתוקן החל מיום 25.6.15 הנם כדלקמן:

1. ECE22 – תקן אירופאי (עדכון אחרון)

2. FMVSS 218 – תקן אמריקאי (עדכון אחרון)

3. B.S 6658 – תקן בריטי (עדכון אחרון)

4. ת"י 511 – תקן ישראלי (עדכון אחרון)

לכל תקן כזה ישנו מיקום מסוים אשר בו הוא אמור להיות מצוין על גבי הקסדה. לדוגמא: התקן האמריקאי FMVSS 218 DOT יצוין על גב הקסדה בחלקה האחורי כשלידו תהיה אינדיקציה לשנת וחודש הייצור.

מצ"ב העתק מרשימה פדרלית עדכנית של קסדות המאושרות בתקן FMVSS 218 DOTהוא התקן המאושר לייבוא לישראל, וכן מסמך מעודכן של הוראות נוהל ממשרד התחבורה בעניין זה (המסמכים מעודכנים ליוני 2015).

האחריות על בדיקת עמידות הקסדה בתקן מסויים חלה עליכם הקונים. לנוחיותכם באתר הבא ניתן לבדוק את הקסדה שאתם מתכוננים לרכוש, כאשר כמובן שהנכון והטוב ביותר לעשות הוא לוודא עם המוכר כי אכן קיים התקן המדובר על הקסדה ואולי לבקש צילום של התקן המודבק/מוטבע/תפור, כדי להיות רגועים:

http://www.helmetcheck.org

helmet-security-standards-1

5. רכישה בישראל, בכל זאת?

לפני הרכישה, בידקו היטב האם אתם יכולים לרכוש את אותה קסדה במחיר דומה בישראל. לפעמים ניתן לקבל מחירי "מבצע" או הנחה ואפילו מחירי "דוד שלח אותי" בחלק נכבד מחנויות האביזרים בישראל. כך תפרנסו בית עסק מקומי, וכך גם תוכלו לקבל שירות במידה ותהיה לכם תקלה. נכון, המחירים בחו"ל נראים אטרקטיביים למדי, אבל אחרי שיקלול דמי המשלוח, המע"מ, דמי הטיפול במכון התקנים (על כל אלה בהמשך) ואבדן הזמן על הגעה למכס – לפעמים עדיף לשלם 100-200 ש"ח יותר ולקבל את אותה קסדה בישראל, אחרי הנחה סבירה.

לדוגמה, קסדת Shoei X-Spirit 2 לרכישה בישראל, אצל היבואן (צילום מסך נכון לרגע כתיבת שורות אלה, מן הסתם המחיר עשוי להשתנות בכל רגע בעתיד):

והנה אותה קסדה לרכישה באירופה (כנ"ל לגבי המחיר):

אמנם התצלומים הם להמחשה בלבד (וכאמור נכונים לרגע כתיבת מאמר זה בלבד), אבל אם תחשבו את העלות האמיתית של הקסדה באירופה (לא כולל מבצעים, הנחות וכיוב') + מע"מ + דמי טיפול מכון התקנים (על כך בהמשך) אל מול אותה קסדה בישראל (לא כולל מבצעים, הנחות מזומן וכו') תגלו שמדובר באותו סכום, ולעיתים אפילו יותר. הדבר נכון בעיקר בקסדות היקרות ביותר, שם ההנחה יכולה להיות משמעותית.

הערה: המחירים המצויינים גם באתר הישראלי וגם באתר הגרמני (במקרה זה) שונים, לעיתים, מהמציאות, שכן בחלק מהמקרים ניתן לקבל הנחות גם ברכישה אונליין. על כך בהמשך.

טיפ: החלטת למדוד את הקסדה בארץ בטרם תזמין? אל תהיה "ישראלי" טיפוסי. בקש מהמוכר בחנות למדוד, בדוק לגבי המחיר, ואם אתה מרגיש לא בנוח שביזבזת את זמנו לריק (אתה ידעת שאתה לא מתכוון לקנות אצלו, הוא לא ידע זאת!) אז תעשה טובה לעצמך ולמצפון שלך וקנה אצלו בחנות דבר מה פעוט. תסתכל על זה כאל מעין "טיפ". אדיבות הולכת לשני הכיוונים.

6. דמי משלוח

לפני הרכישה יש לבדוק היטב את דמי המשלוח אותם דורש המוכר. אל תתפלאו לגלות שרוב ההנחה שחשבתם להשיג ברכישה בחו"ל נאכל ע"י אותם דמי משלוח שעשויים להגיע לעשרות דולרים ואף יותר. לפעמים, את חישוב דמי המשלוח תוכלו לראות רק אחרי שתגיעו לעמוד האחרון בתהליך הצ'ק-אאוט.

לדוגמה, קסדת Arai RX-7 GP מאיביי שנמכרת בסכום מסויים, ועליו יש סכום לא קטן עבור דמי משלוח:

7. קופונים, מבצעים והנחות

בחלק מהחנויות, בעיקר באירופה, ניתן לקבל הנחה בזכות העובדה שהמחשב שלכם מזוהה ע"י כתובת ה- IP שלו כאחד שאינו שייך לאיחוד האירופאי. אם לא הנחה, אז לפחות לא תצטרכו לשלם את מס הקניה האירופאי. לא מדובר בכל החנויות וזה לא תמיד עובד, אבל בהחלט שווה לבדוק.

לדוגמה:

ברוב חנויות האונליין יש מבצעים והנחות מדי פעם, ולפעמים אפשרות להכניס מספרי קופונים. אם אתם מגלים שבדף הצ'ק-אאוט יש אפשרות להזין מספר קופון, שווה להשקיע כמה דקות בחיפוש בגוגל אחרי קופונים שמתאימים לחנות הזו. החנויות מפיצות את הקופונים הללו לאנשים בצורה חופשית, ואין שום בעיה להשתמש במספר שכזה, לפעמים אפשר להשיג הנחות יפות מאוד.

לדוגמה, חיפוש פשוט בגוגל מציג את הקופונים הבאים לאתר הפופולרי FC-Moto (לא נבדק, לשם המחשה בלבד):

8. מיסי קניה בחו"ל והחזרים

כשרוכשים קסדה (או כל פריט אחר) בארה"ב, שווה להכיר את החוקים המוזרים שלהם לגבי מס קניה. כשחנות מוכרת אונליין ללקוח ושולחת את הציוד למדינה אחרת בתוך ארה"ב (או לחו"ל), אתם פטורים ממס קניה מקומי. המקרים הבודדים בהם כן תחוייבו במס קניה יהיו כאשר כתובת המשלוח נמצאת באותה מדינה כמו זו שממנה נשלח הציוד. בכל מקרה, אם חשבתם לנצל חבר שבדיוק נמצא בטיול בארה"ב ולהפיל עליו קסדה כדי שיביא לכם אותה ארצה, בידקו האם החנות שממנה אתם קונים (או ליתר דיוק – המחסן שממנה מתבצע המשלוח עצמו) נמצאים באותה מדינה כמו החבר. אם כן, בקשו מהחבר לעבור למדינה אחרת בארה"ב, או בצעו את הרכישה מחנות אחרת.

טיפ לרכישה בחנות אמיתית באירופה: אם אתם רוכשים קסדה (או כל מוצר) בחנות אמיתית באירופה, בקשו מהמוכר שימלא לכם טופס של החזר מס. לרוב, מדובר רק ברכישות בשווי של כ- 175-200 יורו, והם מוגבלים לרכישה בחנות אחת במהלך יום אחד, אבל קסדה עולה לרוב יותר מאשר מגבלה זו. עם הטופס המלא יש לגשת בשדה התעופה למשרדי החזר המס, ביחד עם הקסדה, עוד לפני הצ'ק-אין למטוס. החתימו את הפקיד, וקבלו את החזר המס במזומן או לכרטיס האשראי שלכם. את הטופס יש לשלשל, כשהוא חתום, לתיבה הנמצאת בסמוך לאשנב הפקיד.

גם בארצות הברית ניתן לקבל באופן עקרוני החזר על מס הקניה, אבל מניסיוני בלתי אפשרי לבצע זאת בפועל, שכן בניגוד לשדות תעופה אירופאיים, בשדות התעופה העיקריים בארה"ב כלל אין עמדה להחזרי מס (היתה עמדה כזו ב- JFK אבל היא לא פעילה מזה שנים אאל"ט). לאחרים יש אולי ניסיון טוב יותר.

9. משלוח קסדות של יצרנים מסויימים לישראל

בקנייה אונליין לעיתים תגלו שקשה מאוד למצוא מוכר או חנות שיסכימו למכור לכם קסדה מתוצרת יצרן מסויים (בעיקר המובילים כמו Arai ו- Shoei)  ולשלוח אותה לישראל. הסיבות לכך מגוונות, אבל לרוב הן קשורות להנחיות של היצרנים עצמם האוסרות על המוכרים לבצע משלוח ציוד למדינות זרות. ישנם מוכרים שאינם מקפידים על הנחיה זו, אבל על כל מקרה – חובה ליצור קשר עם המוכר או החנות בטרם אתם מבצעים את ההזמנה, ולעיתים שווה לשאול אם הם מוכנים לבצע משלוח לישראל גם אם האופציה אינה מצויינת באתר.

לדוגמה, יצירת קשר עם מוכר בנוגע למשלוח קסדה לישראל:

טיפ: בתקשורת מול מוכרים זרים הקפידו להיות אדיבים, מנומסים, ולא "ישראלים" טיפוסיים. כשאתם כותבים באנגלית – אל תכתבו ב- CAPS LOCK, השתמשו באותיות קטנות (אות תחילית גדולה גם בתחילת משפט וגם בשמות אנשים או יצרנים). שימוש באותיות גדולות לאורך כל המייל נחשב כצעקה לא מנומסת, והיא מעצבנת את הקורא שלא מכיר ולא רוצה להכיר את "דוד מפתח-תקווה". אם אתם מבטיחים משהו, קיימו את ההבטחה שלכם. אמנם המוכר לא יחזור לרדוף אתכם, אבל בכך שרפתם לכם קשר ודפקתם כל ישראלי אחר שירצה לבצע רכישה ממנו בעתיד. אמרתי כבר? אל תהיו ישראלים…

10. בחירת דרך המשלוח

אם החנות או המוכר מציע לכם מספר אפשרויות למשלוח, בשום פנים ואופן אל תבחרו במשלוח באמצעות חברת שילוח כגון FedEx, UPS או DHL, וגם לא EMS. הסיבה לכך היא שלא רק שתשלמו יותר עבור המשלוח (בתמורה לכך שלכאורה הוא אמור להגיע ארצה מהר יותר), אלא שחברות השילוח משחררות בעצמן את המוצרים מן המכס (מעין תהליך מכס פנימי – המדינה סומכת עליהן לבצע זאת בעצמה), וכן גובות על התהליך תשלום נוסף. דהיינו, גם תשלמו יותר על המשלוח, גם תשלמו בוודאות מוחלטת את תשלום המכס, וגם תצטרכו לשלם לחברת השילוח דמי עמלת שיחרור. לא חבל על הכסף?

הבחירה הטובה ביותר היא שימוש בשירות הדואר הבסיסי של המדינה ממנה המוכר שולח את המוצר. לדוגמה, בארה"ב יש לבחור בשירות ה- USPS, הוא הדואר האמריקאי. אם אין לכם אלטרנטיבה כזו, בצעו את הרכישה אצל מוכר אחר.

11. דואר רשום, מעקב, ביטוח

אם החנות או המוכר מציע לכם את האפשרות למשלוח באמצעות דואר רשום + שירות מעקב, נצלו זאת גם אם זה יעלה עוד כמה דולרים או יורו. שירות המעקב יעזור לכם לראות איפה נמצאת החבילה, ואם יש בעיה תוכלו לנסות לאתר אותה. אם יש אפשרות לביטוח המשלוח, אל תתקמצנו. תצטערו שלא עשיתם זאת במידה וקרה משהו למשלוח.

טיפ: במידה והחבילה מופיעה כ- Attempted Delivery אבל אתם לא קיבלתם על כך שום הודעה ואף שליח לא דפק על דלת ביתכם, סביר להניח שהחבילה תקועה במכס (ראה אייטמים הבאים). המכס לא ממהר לשלוח לכם את ההודעה על כך, וכך יכולים לחלוף מספר ימים מיותרים. במידת הצורך יש להצטייד במספר המעקב ולפנות לבית המכס הראשי באזור מגוריכם, ולבקש שיאתרו לכם את החבילה.

לדוגמה, אתרי המעקב של USPS ושל דואר ישראל:

12. תוספות ואביזרים

הקסדה אותה רכשתם מגיעה, לרוב, נטו וללא תוספות. האם המשקף שלה הוא מסוג פין-לוק (כזה שמאפשר התקנה של רכיב שמונע אדים מצידו הפנימי של המשקף)? האם יש אפון? סנטרון? האם יש תוספות אחרות? האם תצטרכו לשלם על התוספות הללו? האם אחרי התשלום, ובהשוואה אל מול המחירים בישראל, עדיין שווה לרכוש את הקסדה בחו"ל?

האם אתם רוצים לרכוש גם, לדוגמה, משקף כהה? כמה הוא עולה? הכניסו אותו לאותה רכישה כדי שלא תצטרכו לשלם עליו דמי משלוח כפולים.

13. תשלום

בבואכם לשלם עבור הסחורה שרכשתם השתדלו תמיד לשלם ב- PayPal. לשיטת תשלום זו יש יתרון בכך שהרוכש מבוטח על כל כספו במידה והוא אינו מקבל את הסחורה או במידה ומתגלה בעיה כלשהי עם המוכר. האתר של PayPal הוא מהמוגנים והמאובטחים בבנקאות אונליין, והם אמינים בצורה כמעט מוחלטת.

אם בכל זאת מתגלה בעיה, פתחו Dispute בהקדם האפשרי (רק אחרי שביררתם את העניין עם המוכר), וכך תוכלו לממש את זכותכם להגנה. אל תחכו חודשיים, עשו זאת מיד עם התפתחות הבעיה. שמרו העתקים מכל התכתובות שלכם עם המוכרים.

אם אין לכם PayPal (קל מאוד לפתוח שם חשבון) תוכלו לרכוש כרטיס אשראי חד-פעמי מהדואר, לטעון אותו בסכום מסויים, וכך להגן על עצמכם מפני זליגת פרטי האשראי שלכם לגורמים זרים.

14. תשלום מע"מ

בהגיע הקסדה למכס ישראל ובמידה והיא תיעצר ע"י המכס, תקבלו לתיבת הדואר שלכם פתק נחמד שמבקש מכם תשלום מע"מ על סך עלות הקסדה + דמי המשלוח. כן כן, תשלמו מע"מ גם על דמי המשלוח. למה? מאותה סיבה שכלב מלקק לעצמו את הביצים. אם יש לכם מזל, זו ההפתעה היחידה שתקבלו. שלמו את המע"מ וקוו שהתוספת הנחמדה הזו לא אכלה לגמרי את ההנחה שאותה קיוויתם להשיג.

טיפ למנסים לתחמן את המערכת: אל תבקשו מהמוכר להצהיר על מחיר נמוך יותר מזה ששילמתם. לא רק שזה עלול לשרוף את הקשרים שלכם עם המוכר שרואה לפניו אדם שאין מילה אחרת לתאר אותו פרט לרמאי, אלא שגם המכס עלול לתהות מדוע קופסה שמכילה קסדה חדשה לגמרי מוצהרת בשווי של $75. אנשי המכס אינם טפשים, וגם הם יודעים להשתמש בגוגל, שלא לדבר על כך שהם ראו פחות או יותר כל תכסיס אפשרי עלי אדמות. תהיו ישרים, שלמו את מה שמגיע להם, ותתחדשו.

15. מכון התקנים

אם אלת המזל לא ביקרה אתכם אתם עלולים לגלות את הפתעה מספר שתיים. בשנה-שנתיים האחרונות קסדות שנתפסו במכס חוייבו לקבל אישור של מכון התקנים. מדובר בבירוקרטיה תמוהה, מעין חותמת גומי, שבמסגרתה אתם אמורים לשלוח למכון התקנים צילום של הקסדה מ- 4 זויות, ולשלם להם סכום של 325 ש"ח על מנת לקבל את אותה חותמת נחשקת. לא, הם לא בודקים את הקסדה עצמה. לא, לא מעניין אותם שבדיוק לפני חמש דקות הם נתנו אישור למסכן אחר שרכש בדיוק את אותה קסדה. שלמו ותסתמו את הפה. עכשיו סביר כבר להניח שכמעט כל ההנחה שקיוויתם להשיג ירדה לטימיון.

רצ"ב לינק להסבר מאוד מפורט של הגולש סינבד בפורום אופנועים המתאר את תהליך שיחרור הקסדה.

אגב: לאחרונה הועלו מספר פוסטים בפורום אופנועים שסיפרו שהתהליך קוצר וכעת יש לשלם "רק" 130 ש"ח עבור שחרור + מכון התקנים, ושלא היה צורך בתמונות. אין לי מושג אם השינוי הזה "תופס" ב- 100% מהפעמים, אבל אם כן מדובר בהפחתה מסויימת של העונש שמוטל על הרוכש.

עידכון מרץ 2014: לאחרונה מסתבר שהמדינה מערימה כל קושי אפשרי על רוכשי הקסדות מחו"ל. תוכלו לקרוא על התפתחויות בנושא במאמר הבא:

רכישת קסדות בחו"ל – המדינה נגד האזרח

ועוד אגב: יש קסדות שמצליחות לעבור את המכס ללא טרטור ויש כאלה שנעצרות. לא ברור למה ומדוע. אם אתם מאמינים בכוח עליון זה הזמן לנצל קשרים איתו.

אז מה צריך לעשות? שימו לב.

לאחר קבלת ההודעה מן המכס בדבר הדואר שהגיע אליכם יש לבצע את הפעולות הבאות:

1. למלא טופס הזמנת שחרור מהמכס של המעבדה המוסמכת (ניתן להוריד מהאתרים של כל מכון)

2. לקחת טופס "הזמנה לשחרור דבר דואר – שנתקבל מדואר ישראל"

3. לצלם את חשבונית הקניה

4. לצלם את רישיון הרכב (קטנוע, אופנוע, טרקטורון)

5. לצלם את תעודת הזיהוי/רישיון נהיגה של הרוכש שעל שמו התבצעה הקניה

את הטופס המלא + המסמכים האמורים לעיל אתם נדרשים לשלוח אל המכון אשר אמור לשלוח את הבודק מטעמו באופן פיזי למכס כדי לבדוק האם קיים הסימון על הקסדה או לא.

הערה: יש כאלה שמדווחים שהם התבקשו לצלם את הקסדה מ- 4 כיוונים ולצרף את הצילומים לחומר שהם שולחים לבדיקה. יש אחרים שלא התבקשו לעשות זאת, ולטענתם המהנדס הגיע פיזית לאתר המכס כדי לבצע את הבדיקה. בין כך ובין כך, מדובר בטרטור מתסכל.

מצויידים במידע זה לא נותר לי אלא לומר לכם קדימה לעבודה, בהצלחה ברכישה, ותתחדשו!

הערה חשובה + כיסוי תחת משפטי: בייבוא "מזוודה" (דהיינו "חבר" או דוד הביא לי במזוודה) תוכלו מן הסתם לחסוך את כל העלויות הללו, אבל (והנה מגיע כיסוי התחת) אתם עלולים לעבור על החוק במידה ושווי הציוד שהבאתם עולה על המותר על פי חוק. בידקו עם רשויות המס בטרם תצאו לחו"ל. אין בפוסט זה משום המלצה לעבור על החוק.

עידכון יוני 2015: בסדרת פוסטים בקבוצת "זולו" בפייסבוק, העלה עו"ד ליאור לוגסי מידע חדש וחשוב אודות תהליך שחרור קסדות שמיוצרות בארה"ב, שם יש בעיה מסויימת עם זהות התקן שהקסדה עומדת בו. הרוכב רכש קסדה מתוצרת חברת Bell, ושלח אותה ארצה. כאן החלו תלאותיו. להלן ציטוטים נבחרים:

"נטען על ידי משרד התחבורה כי אם הקסדה חלילה וחס מארה"ב ולא מאירופה, ישנו תקן אחד שעל הקסדה לעמוד בו (FMVSS 218 DOT) החל משנת 2008 וכמובן שעלי להוכיח על ידי הצגה של מבחן מעשי ( כן רוצים שאני אציג מבחני ריסוק של הקסדה כאילו אני חלק ממערך החברה ויש לי את כל הנתונים ), שהיא עומדת בתקן הנדרש. ככל ולא תוצג תעדה רשמית של ארגון ה-NHTSA בדבר התקן שציינתי, לא תותר הכניסה לישראל של הקסדה.

מצאתי אתר רשמי (פדרלי) שמפרסם את רשימת הקסדות המאושרות לפי תקן FMVSS 218 DOT האמריקאי שמתקבל בישראל והקסדה שלי נמצאת ברשימה. שלחתי את הלינק למהנדס בטכניון. עדיין זה לא היה מספיק.

פה החלטתי שכך זה לא יכול להמשך ומישהו חייב להרים את הכפפה. ציינתי בפני המהנדס שדרישתו של משרד התחבורה אינה עומדת בבחינה הגיונית של הדברים וככל וישנו אישור פדרלי לגבי סוג הקסדה והסימון, הקסדה עומדת בתקן הסימון הישראלי הנדרש ת"י 511 ובתקן האמריקאי, אין ולא יכולה להיות שום סיבה למנוע את כניסתה של הקסדה לישראל.

ביקשתי שיהיה ברור שכל תשובה אחרת מכן מוחלט תוביל אותי לבית המשפט להכריח את משרד התחבורה להסביר מהי הסיבה (ואין כזאת) שאני מנוע מלהכניס את הקסדה.

לקח למשרד התחבורה שבוע לתת תשובה ותאמינו או לא, היום התבשרתי שהבקשה/דרישה שלי ממשרד התחבורה התקבלה ותקנות ייבוא קסדות לישראל/נוהל בדיקה שונו לטובת המייבא הפרטי. מהיום כל אדם שירצה להכניס קסדה לתחומי מדינת ישראל, והיא אכן מסומנת כבעלת תקן כדין, לא ידרש להמצאת אישורים מחברת האם/ ארגונים אמריקאים/פדרליים/חלל, להכניס מוצר שכזה."

אבל חשוב לציין:

"המדינה עדיין גובה דרך הטכניון 325 ש"ח עבור הגעתו של המהנדס למכס ובדיקה של ההטבעה או המדבקה על הקסדה. ההבדל העיקרי הוא שאם אתה מזמין קסדה שמסומנת בתקן הנדרש אבל אין מבחן מעשי שלה בטכניון, לא יאשרו כניסה שלה. זה לא נשמע כזה דבר שמשרד התחבורה האמריקאי יאשר שיש תקן והטכניון לא יקבל את אישורו וזה בדיוק מה שקרה לי. הקסדה שלי מאושרת ואין מבחן בטכניון שלה. נכון להיום זה תוקן ושונה והתקן המסומן הוא הקובע."

ולסיכום:

"למעשה התוצאה היא בשני מובנים:

1. הסימון התקני על גבי הקסדה מספיק ואין צורך להמציא אישורים/מבחנים והשד יודע מה עוד.

2. עדיין תשלם אגרה עבור בדיקת המהנדס, רק שכאן לא צריך לגשת תחילה למכס אלא ליצור קשר עם הטכניון, למלא את הטופס שלהם, לשלם 325 ש"ח, לשלוח את האישורים למכס בפקס ואז יודיעו לך שאתה יכול לבוא לאסוף ו/או לקבל אותה בדואר שקרוב אליך לאחר תשלום המע"מ."

האם יש לכם טיפים נוספים בנושא צרכנות? שלחו אלי או כתבו בטוקבקים, אשמח לפרסם אותם לטובת הקוראים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה טיפים, קסדות, מעילים, כפפות, נעליים וציוד מיגון, עם התגיות , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

57 תגובות בנושא “רכישת קסדות מחו"ל – המדריך המלא

  1. מיצו זה הזמן שתצטרף למפלגה של נתניהו וליברמן כי אין אנשים יותר חזקים מכם במדינה כרגע !!!

  2. אחלה פוסט!
    "אין חכם כבעל ניסיון"
    ונראה כי יש לך בשפע ממנו.

    תודה על שיתוף הידע.

    שלומי

  3. כמה תוספות למתעניינים….
    כאחד שהביא כמה קסדות מחו"ל אומר:
    לפני כשנתיים רכשתי קסדה מקורית של שוברט באתר שלהם, שילמתי בכרטיס אשראי. הקסדה הגיעה אחרי כשבועיים, פתק לגשת לדואר על יד הבית. לא מכס, לא תשלומים, לא תקינה – פשוט ולעניין. (כך גם צריך להיות)
    הקסדה השנייה שהבאתי, לבן שלי, באותה דרך – הפעם הגיע טופס שחרור מהדואר המרכזיונדרשתי לשלם 300 מכס. בזה הסתיים העניין.
    בשני המקרים חסכתי מאות רבות של שקלים אפילו אחרי המכס.
    בפעם השלישית שהבאתי קסדות מקוריות של ב.מ.ו. היה שילוב של טיול שעשיתי בברלין. שמתי את שתי הקסדות במזוודה אחרי הוצאתן מהקרטון ועברתי במכס בלי שאלות.
    כמו כן עוד בגרמניה בשדה התעופה מילאתי טופס החזר מע"מ (19%) וקיבלתי זיכוי מלא לכרטיס האשראי שלי אחרי כשלושה חודשים.
    כאן החיסכון היה כבר של אלפי שקלים.
    לא ממש יודע מה היה הסנריו אם היו תופסים אותי במכס אבל אני מעריך שגם אחרי המיסוי (שלא אמור להיות גבוה) – הייתי יוצא נשכר.

  4. מאמר מעולה!
    הטיפ שלי:
    בקניה אמיתית לבקש את החזר המס באשראי בלבד! אם לא – יש מדינות שנותנות צ'ק ולא לכל אחד יש חשבון מט"ח. במקרה כזה לא תמיד משתלם בכלל להפקיד את ההחזר. באשראי ההמרה מתבצעת אוטו' והעמלות זניחות.

    אגב, ה Caberg שבתמונה היא מדגם Konda ולא Trip

  5. תודה gilkor על המידע. מוזר לגבי הקסדה, ככה היא יוצאת בחיפוש בגוגל. האמת, זה לא ממש משנה, העיקר הפואנטה.

  6. תודה, תודה, תודה!
    המאמר בא בדיוק בזמן, עוד חודש אני טס לקנדה (BC) ומקווה למצוא משהו נורמלי במחיר טוב.
    אני כמובן אצהיר על הקסדה ואשלם מע"מ – מקווה שלא יהיה צורך בתו תקן.

  7. חיימון – אין במה שאני כותב משום לעודד אותך לעבור על החוק, כן? שיהיה ברור, מה שצריך לשלם יש לשלם. אבל רק תחשוב על מה קורה אם אדם נוסע, נגיד מישראל, עם ציוד רכיבה שלו מהבית, למסלול מירוצים, ואז חוזר הביתה. האם הוא צריך לשלם מע"מ על הציוד שהוא מחזיר הביתה?

  8. מיצו – אני לא מתכוון לעבור על החוק!
    אבל אותו מתחרה ישראלי שנסע למסלול המירוצים, נניח שהקסדה שלו ממש מבריקה ונראית כמו חדשה… איך הוא יוכיח (במידה ויצטרך) שזאת הקסדה שאיתה יצא מהארץ?

  9. לא יודע. תחשוב על זה לבד. האם בודקים אם השעון שעל היד שלך חדש או לא? אם אתה מביא 3 שעונים חדשים ישאלו אותך, אבל אם תביא שעון אחד על היד, ועוד שעון אחד משומש במזוודה, מישהו ידבר איתך? אני נסעתי במספר הזדמנויות לחו"ל כדי לרכוב על אופנועים במסלול, ובכל הפעמים נסעתי עם הציוד שלי ואף פעם אף אחד לא שאל אותי שאלות. כמובן, לצורך כיסוי תחת, שאין בכך המלצה לעבור על החוק. כן?

  10. כתבה מעולה! למרות שרכשתי כבר שתי קסדות באינטרנט בחו"ל, קראתי כל מילה ולמדתי הרבה.

    הקסדה היקרה הגיעה לדואר המקומי, ולא שילמתי מעמ או מכס…
    הקסדה הזולה שקניתי לילדים, נעצרה ע"י המכס והייתי צריך לשלם "דמי שחרור וטיפול" ולנסוע למכס המרכזי לשחררה.

  11. כתבה מצוינת ..
    יש למישהו מושג לגבי קסדה של BELL עם תקן( DOT ו Snell M2010)
    אם זה תיקני להביא אותם לארץ ולא יעכבו לי אותם מבחינת תקן בטיחות ?!
    תודה

  12. תודה רבה על כתבה מעניינת! אני בדיוק לפני רכישת 2 קסדות מחו"ל. כעוסק מורשה לא איכפת לי לשלם מע"מ אז זה לא קריטי בשבילי, מקווה רק שמכס לא ישגעו אותי בדרך 🙂

  13. שלום
    לפני שבועיים רכשתי קסדה מאייביי נפתחת הכל טוב ויפה עד שקיבלתי מכתב לגשת לדואר ומשם למכס בחיפה כי יש בעיה לקסדה,
    הגעתי למכס מוצאים לי את הקסדה אבל מה אני לא יכול לקחת אותה אמרו לי לצלם אותה וכל מיני שטויות כאלה שעדיין לא הבנתי טוב הפנו אותי למכון התקנים והם אמרו לי דבר כזה לקסדה יש תקן dot היא נקנתה מארה״ב אבל היא תוצרת סין אז היא צריכה גם תקן ece ובגלל שאין לה תקן כזה היא נשארת במכס ולא נכנסת לארץ מה עושים? 

  14. Adam – אני לא ממש יודע איך לעזור לך פה. אם מכון התקנים מסרב לתת לך אישור, אז כנראה שזה השיעור שהיית צריך לקבל. השלב הבא זה לשכנע את המוכר להחזיר לך את הכסף אם אתה תשלח לו בחזרה את הקסדה, ולהגיד תודה שזה עלה לך רק סכום נמוך יחסית (אני מניח – שכן קסדה תוצרת סין ללא תקן = סביר להניח מחיר בית שימוש למוצר בית שימוש, תגיד תודה שאתה לא מסכן את החיים שלך עם מוצר כזה).

  15. אני פונה לכולם תתנו בבקשה אישור לשחרור קסדה שקיבלתם ממכון תכניון לדוגמה זה יכול לעזור בשיחרור של הקסדה שלי תודה . ניתן לשלוח למאיל שלי KODAK1904@WALLA.COM

  16. כתבה מצויינת
    תודה על ההשקעה והמידע הרב
    בקורב אני שוקל להזמין קסדה חדשה מגרמניה
    מקווה לעבור את זה ב "שלום"

  17. כתבה מקיפה ומועילה – סחטיין מיצו. והערה אחת: בקשר לקופונים, רוב הקופונים באינטרנט, ובעיקר לאתר שהבאת בדוגמה, יגרמו למחירים לעלות. כן כן לעלות! זה איזה סוג של הונאת אינטרנט שמפרסם הקופון גוזר קופון. תמיד צריך לבדוק את המחיר לפני ואחרי השימוש בקופון ואם המחיר עלה צריך לנקות קוקיס. נכתב מניסיון.

  18. האם אני יעבור את כל הטירטור הזה אם ארכוש קסדה של Schuberth C3 PRO באירלנד עם משלוח EMS לארץ?
    (מה קורה עם קסדה נשלחה לארץ יש רישום ב EMS שהיא נמצאת בלונדון אבל מדובר על עידכון או אי עידכון מהפעם האחרונה עברו 10 ימים, איך אפשר לאתר את הקסדה? ).
    תודה

  19. יש עידכון הקסדה הגיע לארץ באיחור פראי 24 ימים הובטח חמישה ימי עסקים וכמובן ששלמתי מע"מ מכון התקנים ועמלת שיחרור של EMS וכל זה כשאישתי סוכנת מכס ופה נחסכך זמן ועוד עמלה של בערך 180 ש"ח מה שעמיל מכס היה לוקח על השירות שיחרור ממכס וכל זה על קסדה שנחשבת לאחר טובות בעולם. Schuberth C3 PRO.

  20. רכשתי שתי קסדות מארה"ב, וחבר רכש קסדה של Shoe. מארה"ב כולל EBAY מומלץ להשתמש בשירותי Buy2USA, המשלוח כ 50 $, יש 3.5 $ עמילות ומע"מ כחוק. משלוח ישיר ב EBAY מארה"ב יעלה כ 10 $ יותר במשלוח וכ 120 ש"ח נוספים עבור טיפול בדואר.
    כפי שצויין, יש להתרחק כממגפה משימוש בחברות השילוח המערימות בחלק מהמקרים חיובי סרק, אני נכוותי ב FEDEX.

    למחירים:
    קסדה של Shoe שעולה בארץ מעל 3500 ש"ח עלתה כ 300 $ בתוספת משלוח ומע"מ כ 430 $ או כ 1600 ש"ח.
    קסדה של ICON עלתה לי כולל משלוח ומע"מ כ 1500 ש"ח (275$ בארה"ב לפני משלוחים ומע"מ).
    כמעט כל איבזור עולה פחות ושווה יותר כולל צופר אוויר -כ 22 $ משלוח חינם מול כ 300 ש"ח.
    חלקי פלסטיק ומאותתים – באופנוע קודם מאותת בודד 280 ש"ח מול כ 50 $ כולל משלוח לזוג. מגיני ידיים כ 25 $ מול כ 300 ש"ח, ועוד.
    מגן מנוע עדיף לקנות בארץ, המשקל והמכס הופכים ייבוא עצמי ללא כדאי.

  21. שחרור קסדה מהמכס:
    נדרש לשלם 325 ש"ח למכון התקנים לבדיקה
    (רק קסדה בעלת תקן אירופאי ECE תאושר להיכנס לארץ) !
    במידה והקסדה מאושרת נדרש לשלם למכון התקנים עלות נוספת 163 עבור שחרור קסדה מהמכס.
    כרגע ממתין לקבלת אישור ממכון התקנים לשחרור קסדה.
    מקווה שלא נדרש לשלם 18% מע"מ לשחרור הקסדה.
    (לא יודע אם 163 ש"ח שחרור מהמכס שלב סופי או נדרש לשלם תשלום נוסף על סך 18% מעמ).
    נדע מחר…

  22. שלום, אני מעוניין להזמין מ EBAY קסדה של חברת agv דגם k4, המשלוח עצמו הוא חינם – free shipping מהולנד, האם אצטרך לשלם כסף נוסף מעבר לתשלום על הקסדה עצמה?

  23. אסף – לא יודע. המדריך לפניך, לכן אם הקסדה תיעצר, כנראה שתצטרך לעבור את התהליך שכתוב בו. אם לא, הרווחת. ספר מה נסגר בסוף.

  24. גל – אני לא יודע כמה תעלה לך הקסדה לאחר כל דמי הטיפול + מע"מ במידה והיא תיעצר במכס. זה כבר שיקול שלך, אבל השאלה היא האם שווה לך להתעסק עם כל הטרטור של האישורים במכס, מכון התקנים וכו' בשביל כמה מאות שקלים בודדות – כי זה לא יכול להיות יותר מזה.

    מצד שני, אם היא לא תיעצר אז זכית בהנחה יפה של כמעט 50% ממחיר הארץ…

  25. אני רוצה להזמין קסדה דרך חבר שטס להונג קונג . האם יש מידה שונה שם? כדאי בכלל לרכוש משם ? תעזור לי בבקשה

  26. אהלן. נתחיל בזה שאם הייתי רואה את המאמר שלך, הייתי חוסך לעצמי את הכאב ראש הזה. הזמנתי קסדה מאי ביי לפני חודשיים בערך. ידוע לי שהיא הגיע לארץ ב19 לחודש לפי המספר מעקב של הדואר, אבל משום עדיין לא קיבלתי אותה או שום מכתב לגביה הביתה. כשהתקשרתי לדואר כה פעמים הם כל פעם אמרו לי שהמכס מחזיק אותה ואין מה לעשות זה יכול לקחת כמה חודשים (שזה היה נשמע לי מטורף לגמרי). מאז אני מנסה לפנות למכס בטלפונים או בפניות באתר והם לא חוזרים אלי.
    יש לי 2 שאלות לגבי הנושא:1. האם בית המכס יכול לעזור לי? כלומר אם אני אלך לשם יש להם מישהו שמתעסק עם חבילות?
    2. אולי במקרה מישהו מכיר טלפון של אגף "דואר חבילות" במכס, כי כשאני מתקשר הם מפנים אותי מאחד לשני למקומות הלא נכונים.
    בכללי כל טיפ או עזרה איך לגרום לחבילה להגיע אלי ממש יעזור. תודה

  27. יואב – ברוך הבא לרפובליקת הבננות הנקראת ישראל, בה הפקידים שולטים ומתעמרים באזרחים!
    אל תתקשר. קח יום חופש, סע לך לבית המכס, קח איתך מזומן לתשלומים שונים, קח את החשבונית/קבלה על הרכישה, ותתכונן לעצבים. שב להם על הראש עד שימצאו לך את החבילה.

  28. שלום לכל החברים היקרים,
    לאחר מאבק אישי ( בעקבות קסדה שהזמנתי ) ממושך ולא פשוט כלל, שונו נהלי משרד התחבורה בדבר יבוא קסדות לישראל.
    חלק מהדרישות הקודמות של משרד התחבורה הוסרו וכיום ההליך הרבה יותר ידידותי למשתמש, אך עדיין יש הרבה מקום לשיפור.
    אני אשמח לתת יד לכל מי שמעוניין ו/או תקוע בתהליך וזקוק למידע נחוץ כדי לצלוח את ייבוא הקסדה, בהתנדבות כמובן.

    ניתן לפנות אליי בדוא"ל : lugasi.law@gmail.com
    בהצלחה לכולם,
    ליאור לוגסי, עו"ד.

  29. לי היתה בעיה ביבוא של קסדות..פניתי לאהוד ירושלמי מחברת ספידליין והוא סידר לי את כל העניינים מול המכס..שווה לנסות דרך עמיל מכס שמכיר את כל החוקים..

  30. משה פררה – תודה על הטיפ, אבל אני מניח ששירותיו של אותו עמית מכס הם לא בחינם. כמה זה עלה לך? ובסופו של דבר כמה שילמת, בישראל, בסה"כ, מעל מחיר הקסדה ששולם בחו"ל?

  31. קניתי קסדת SHOEI RF-1200 באיביי.
    היא מגיעה ישירות מיפן
    הבעיה היא – תקן JIS – למרות שאותה הקסדה מגיעה לארה"ב היא מקבלת תקן DOT
    יש סיכוי לבעיות במכס ?

  32. ליאור – תנחומי. תחזיר לשולח, קח את הכסף בחזרה. הסיכוי היחיד שיש לך זה שהיא לא תעצור במכס. אם כן, קשה לי להאמין שתצליח לשחרר אותה. אשמח לעידכונים בנושא.

  33. אם חבר קונה עבורי קסדה באירופה בעל תקן אירופאי ומביא את הקסדה לפה האם יש צורך בתשלום במכס?
    גם אם מביא את הקסדה כאילו הייתה שלו פרטית שלקח עמו לחו"ל למטרת טיול?
    האם צפויות בעיות בכניסה חזרה ארצה?

  34. סיוון – מסיבות ברורות אני לא יכול לתת לך טיפים לגבי איך לעבור את המכס במסלול הירוק עם קסדה ביד ולומר שהיא הקסדה שאיתה נסעת לטיול אופנועים בחו"ל. כמובן שיש לשמור על החוק.

  35. אני מעוניין להזמין קסדת אראי מיפן והמוכר אומר שהקסדה עומדת בתקן יפני SNELL ו JIS . השאלה שלי האם היא עומדת בתקן של מכון התקנים?

  36. הקסדה נמצאת כרגע במכס מה קורה אם אני לא רוצה לעבור את התהליך ולהשאיר אותה שם במכס
    האם אני צריך לשלם תשלומי החזקה או שפשוט הם מחזירים את הקסדה למוכר ואני ינסה להחזיר את כסף הרכישה מחו"ל מהמוכר

  37. בני – שאלה טובה שאין לי עבורה תשובה. תנסה לבדוק עם המכס האם הם מוכנים להחזיר את הקסדה לשולח אם אתה מסרב לקבל אותה. אשמח אם תעדכן אותנו בחזרה בממצאים.

  38. מישהו יודע כמה זמן לוקח לתכנין להחזיר תשובה מרגע ששלחתי את כל הניירת פלוס כסף?

    אחלה מאמר תודה רבה!!!

  39. אני מציע להקים ארגון רכש שיכניס תחת כנפיו כל אדם שרוצה. הארגון הזה יפנה לכל יבואן וינהל מו"מ עבור הקבוצה. וכאן יש יתרון משמעותי לגודל. ראה לעניין זה את לשכת רואי חשבון, קרנות השוטרים. התשלום של כל אחד הוא זניח ונועד לכסות עלויות וזמן שוטפים בפרוייקט. מה שחשוב הוא שבארגון צריכים להיות חברים הרבה מאוד רוכבים ולהפגין משמעת. וזה אומר שלא נותנים לאף יבואן לפרוץ את החומה ולמכור לרוכבים אלה דרך הארגון. זה יתחיל בקסדות וימשיך לכל דבר שרק רוצים. אנחנו יכולים להיות כח אדיר. כי הוא יקום מתוך מצוקה.
    הכותב הוא רואה חשבון ויועץ לעסקים
    ניתן לפנות אלי במייל שהקמתי לעניין mmbuy2016

  40. המון תודה על המידע! יש לי שאלה ואמי מקווה שתדע לענות לי.. אני רוצה להביא מחו”ל קסדת Astro light של Arai. לצערי לא מצאתי באזורי את הקסדות ולכן אני לא יודעת אם אני צריכה xxs או xxxs (מבחינת היקף אני באמצע בין שתיהן). ידוע לך האם מדובר באותו של עם ריפוד שונה (כך שאם המידה לא נכונה אני מחליפה רק ריפוד) או שאלו שני שלים שונים לגמרי?

  41. אריאל – לכל יצרן יש את שיטת המדידה שלו, ואת המידות המתאימות שכתובות באתר האינטרנט שלו. לרוב המדידה מתבצעת עם סרט מדידה להיקף הראש באזור המצח.

  42. Hi,

    is there a possibility to contact the official importer of the brand and ask him to release the helmet for a fee for us, simple citizen, without paying the laboratory who is really doing nothing except checking the ECE or DOT label;.

    we bought abroad mainly because it is half price including VAT and we won't anyway pay the price reuired in israeli stores, no?

  43. "בני – שאלה טובה שאין לי עבורה תשובה. תנסה לבדוק עם המכס האם הם מוכנים להחזיר את הקסדה לשולח אם אתה מסרב לקבל אותה. אשמח אם תעדכן אותנו בחזרה בממצאים."

    האם יש תשובה ?

    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *