גלובס חושף – נ"צ של רוב המצלמות בפרוייקט א-3

בעבודה מצויינת חושף דובי בן גדליהו מגלובס את המיקומים המדוייקים של עשרות רבות מהמצלמות המותקנות נכון להיום על כבישי הארץ.

"גלובס" חושף: הרשימה המלאה של מיקומי מצלמות המהירות האמיתיות בכבישים – כל השאר "דחלילים"

מסתבר שחברת מל"מ-תים, הזכיינית של משרד התחבורה בפרוייקט המצלמות האלקטרוניות (א-3), הציגה בפני מכון התקנים הישראלי את מיקומי המצלמות שהותקנו עד כה וזאת כחלק ממהלך קבלת תו תקן ישראלי למצלמות אלה. ברשימה שמובאת לעיונכם קיימות 64 מצלמות.

ריכוז האישורים באתר של מכון התקנים הישראלי

כיוון שמבין כ- 80 העמודים הפרושים כיום על הכביש (נכון לפברואר 2013) רק חלקם מכילים מצלמה מבצעית בראשם (המשטרה טוענת – רק 45), מל"מ-תים הגישה למכון התקנים את רשימת הנ"צ רק של המצלמות המבצעיות, ולא של העמודים הריקים. אם נכון הדבר, הרי שבידינו נמצאת כעת רשימה מדוייקת למדי של אותן מצלמות מבצעיות, מה שאומר שאנחנו יכולים בתהליך אלימינציה פשוט לחסר מהרשימה המלאה שנמצאת אצלי את מצלמות הדמה ולהיוותר ביד רק עם המצלמות האמיתיות.

יחד עם זאת, גם אם נכון הדבר בעת זאת, הרי שהמשטרה מתכננת להגדיל את הפריסה ל- 60 מצלמות על פני 180 עמדות בסה"כ (יחס של 1:3). בנוסף, בהתאם להסכם המקורי בין המשטרה לבין הזכיין, 10% מהמצלמות אמורות להיות מנויידות מדי שנה בין כלל העמדות, מה שאומר שתיאורטית כל אחת מהעמדות הריקות היום עלולות להפוך למבצעיות במהלך השנה, בהתאם ללו"ז שכמובן לא יהיה בידינו. אם נאמין למשטרה, הרי שאם נשווה את אותן 60 המצלמות שהם מתכננים להתקין עד לסוף גל הפריסה הנוכחי ל- 64 המצלמות ברשימה להלן, הרי שיש לנו 4 מצלמות עודפות. האם מדובר באותם 10% (לערך) שינויידו? האם מדובר ב- 64 מצלמות במקום ה- 60 שהמשטרה מספרת עליהן? לא ברור בשלב זה.

m-550.2013221T140859

חשוב לומר: הרשימה שהעלה גלובס איננה מדוייקת. הסיבה לכך היא העובדה הפשוטה שהנ"צ שניתן הוא חלקי, ומכיל רק את מחצית מהנ"צ. כדי לראות את הנ"צ המלאים הסתכלו בלינק שמוביל לאתר של מכון התקנים.

לצערי, במסמכים שמופיעים במכון התקנים כיוון ההתקנה של המצלמה. רשום רק בחלק קטן מהמקרים:

gatso-tekanim-2

בנוסף, באתר מכון התקנים רואים שחלק מהמצלמות מתוייגות כמצלמות מהירות, ואילו חלקן האחר כמצלמות אור אדום/רמזור. עולה השאלה מדוע טרחו במל"מ-תים להפריד בין שני סוגי המצלמות אם ידוע שמצלמות הרמזור מסוגלות לשמש גם כמצלמות מהירות?

gatso-tekanim-1

 

מהמשך המעבר על הרשימה עולה שבהמשך, חלק מהמצלמות סווגו כסוג כפול – גם מהירות וגם רמזור:

 

gatso-tekanim-3

 

מצלמות הרבות כלל לא סווגו:

gatso-tekanim-5

ולבסוף, יש לנו גם אחת בודדת שסווגה עם השם המקורי שנתן לה היצרן (אני חושד שמדובר באחת ממצלמות הפיילוט):

gatso-tekanim-4

 

במעבר על פני כל העמדות שמצויינות ברשימה עולה שקרוב לכולן כבר נמצאות בבסיס הנתונים. אלה שלא בוודאי  יעודכנו בקרוב.

פוסט זה פורסם בקטגוריה גאטסו, מכמונות מהירות, משטרה, עם התגיות , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

2 תגובות בנושא “גלובס חושף – נ"צ של רוב המצלמות בפרוייקט א-3

  1. לטעמי יש להתייחס למידע ה"נדיב" הזה בבחינת כבדהו וחשדהו.

    המשטרה (והממשלה\אוצר בראשם) לא בוחלים בשום אמצעי לחלוב את האזרח כמה שיותר.

    לא אתפלא אם כל הנ"ל "הודלף" בדרך-לא-דרך לאמצעי התשקורת (הטעות במקור) רק בשביל לפרסם מידע שווא שיבלבל את כולם.

    מצד שני,אולי אני סתם פרנואידי 😉

  2. מכון התקנים אינו משת"פ של המשטרה והרשימה מחייבת את המוסד הזה באותנטיות. אבוי למוניטין של המכון אם יימצא שהם ספקי דיסאינפורמציה לציבור בשירות המישטרע.
    עד כה, לא יצא לי לעצור ולחבק עמוד כתום או אפור כך, שאיני יודע האם המספר הסרייאלי של המופיעים ברשימת מכון התקנים גם מוצג במציאות על כל "ברזל" שבשטח. אם כן – ניתן להצליב ולתעד כל מצלמה מהרשימה למיקומה ומקומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *