מצלמות המהירות מסוכנות? כנראה שכן

נו, שלא תגידו שלא אמרתי… אין טעם לצטט את כל הכתבה המצויינת של שחר הזלקורן מ- YNET שעושה עבודה לא רעה (ביחד עם דובי בן גדליה מגלובס שגם אותו יש לשבח על פעילותו זו).

gatso-kvish-4-bet-oren-6

"מצלמות המהירות החדשות: לא הפחיתו את מהירות הנסיעה הממוצעת, ועלולת לגרום סיכון בטיחותי. כך עולה מסקר מהירויות ארצי שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. על-פי הסקר, המצלמות גרמו לעליה ניכרת בהפרשי מהירויות בין מכוניות בכבישים שבהם הוצבו, ולכן העלו את הסיכוי לתאונה. "נצפה גידול ניכר בשונות של מהירויות הנסיעה, ביום ובלילה. (כלומר) השפעת מצלמת המהירות הייתה מעורבת, והביאה למיתון מהירויות רק בחלק מהנהגים"."

עוד:

"סקר המהירויות של הרשות, הנערך מדי שנה, קובע כי למרות הצבת המצלמות לא נרשמו שינויים מהותיים במהירויות הנסיעה, שעלתה מעט בדרכים בין עירוניות, וירדה בתחום העירוני. "השינויים במדדי המהירות בשנת 2012 לעומת 2011 אינם גדולים ולעתים סותרים, ומצביעים על חוסר שינוי מהותי במהירויות הנסיעה בפועל ברשת הדרכים… לרוב, עם נטייה למגמת עליה בדרכים הלא-עירוניות ולמגמת ירידה קלה בדרכים העירוניות". אלא שבניגוד לשנים קודמות, ב-2012 דווקא ציפו ברשות לבטיחות לשינוי. שכן בשנה זו "החלה לפעול תוכנית אכיפה אוטומטית של מהירויות הנסיעה ברשת הדרכים הלא-עירוניות. לכן, הייתה צפייה לשינוי מהותי במהירויות הנסיעה, לעומת שנים קודמות". אולם שינוי שכזה לא הגיע, נכון למועד ביצוע הסקר."

ועוד:

"נראה כי תוכנית אכיפה אוטומטית של מהירויות הנסיעה שהחלה לפעול בשנת 2012, במועד ביצוע הסקר (יוני 2012) טרם הגיעה למימדים שהיו משפיעים על מהירויות הנסיעה ברשת."

אגב, מסתבר שבהתאם לתוצאות המחקר אמנם המהירות לא ירדה כמצופה, אבל היא גם לא עלתה. שימו לב:

"הועלו מהירויות נסיעה מותרות בקטעים נבחרים של דרכים מהירות ודו-מסלוליות ממוחלפות – בקטעי כבישים 77 ,432 ,5 ,4 ,2 ,2. בבדיקת השינויים במהירויות הנסיעה בפועל במספר קטעי כבישים שבהם הועלתה המהירות המותרת התקיימו מדידות המהירות (קטעי כבישים 2, 4 ,2) נמצא כי העלאת המהירויות המותרות לא הביאה לעליה עקבית במהירויות הנסיעה בכבישים אלה, כאשר אחוז הנוסעים מעל המהירות המותרת ירד."

אגב, שימו לב לציטוט הבא מן המאמר:

"בין סוגי הרכב בדרכים הלא עירוניות, אופנועים מזוהים עם אחוזים גבוהים של הנוסעים מעל המהירות המותרת, בכל סוגי הדרכים, ועם האחוזים הגבוהים ביותר של הנוסעים במהירויות הגבוהות, לעומת יתר סוגי הרכב, ברוב סוגי הדרך עבור אוטובוסים, אחוזים גבוהים של הנוסעים מעל המהירות המותרת נמצאו ברוב סוגי הדרכים, למעט בדרך מהירה. אחוז גבוה של משאיות נוסע מעל המהירות המותרת בדרכים חד-מסלוליות ודו-מסלוליות ממוחלפות."

אבל המחקר ממשיך וקובע כי גם אוטובוסים ומשאיות נמצאו נוסעים במהירויות גבוהות מעל למותר בסוגי כבישים מסויימים.

רצ"ב הלינק לדו"ח הרשות:

http://www.rsa.gov.il/meidamechkar/MechkarimSkarim/Documents/SpeedSurvey2012.pdf

seker-mehirot-2012

כאמור, הלינק לכתבה המקורית ב- YNET:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4380387,00.html

פוסט זה פורסם בקטגוריה גאטסו, מכמונות מהירות, משטרה, עם התגיות , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *