מצלמות המולטנובה 6F הישנות עדיין נושכות – ראו הוזהרתם

מטרת הפוסט הזה הוא להזכיר לכולנו כי מצלמות אלה אמנם הוסרו מכל עמדות הצילום הקבועות בצידי הדרכים, אבל ישנן עדיין מספר יחידות העושות שימוש במצלמות אלה בצידי הדרכים, ושעתן היפה עדיין לא תמה. אנחנו מכירים היטב מספר מקומות בהן אוהבות הניידות הללו להתחבא, ופרט לכביש 443 ביציאה מירושלים, כביש 431 לפני מחלף מבוא איילון, אנחנו שומעים גם על ניידת מזדה שמתחבאת ממש מול אנדרטת הצנחנים על כביש 40 לכיוון צומת ביל"ו, ועוד.

עידכון נובמבר 2016:

יהי זכרה ברוך – מולטנובה 6F

מכמונת המולטנובה היא מכמונת מהירות משוכללת ואפקטיבית מאוד המבוססת רדאר המשדרת בתדר Ka, מתוצרת שוויצרית. המולטנובה מותקנת בתוך ניידת משטרה גלויה או סמויה. בחלקה הקדמי של המכונית מותקנת אנטנת הרדאר וכן פלאש (מבזק). המכמונת עצמה מותקנת ביחד עם המצלמה בתוך הרכב על הדש-בורד.

כיום השימוש הוא בעיקר בפולקסווגן ג'טה ומזדה 6, אבל לא רק. על מנת להפעיל את המולטנובה הניידת, על השוטר לצאת מן הניידת ולפרק את אחד מהברגים המחזיקים את לוחית הרישוי הקדמית של הניידת, וזהו סימן ההיכר הברור של ניידת העושה שימוש במכמונת זו.

כעת, כשהמספר הקדמי מופשל באלכסון, השוטר חוזר לתוך הניידת, מכייל את המצלמה למהירות הסף שמעליה הוא רוצה לצלם את הרכבים העבריינים, ופונה לעיסוקו האמיתי – קריאת עיתון ספורט ובליסת בורקסים. מאותו רגע הכל קורה בצורה אוטומטית. לדוגמה, אם הוחלט שבכביש שבו מותר לנסוע 90 קמ"ש יענשו כל אותם נהגים שעברו ב- 20 קמ"ש את המהירות המותרת – כל הרכבים שימדדו ממהירות של 110 קמ"ש ומעלה יצולמו, והדו"ח ישלח אליהם בדואר לפי הכתובת שמעודכנת במערכת. השוטר לא צריך להפסיק לרגע את עיסוקו, והפירורים שנופלים לו על החולצה לא צריכים להטריד אותו עד לסוף המשמרת.

האיום הגדול ממכמונות אלה נובע כתוצאה מהעובדה שהיא מבוססת על רדאר דיגיטלי מתקדם הפועל בהספק נמוך ביותר של כ- 0.5 מילי ואט ובתדר של 34.3 גיגה הרץ, עובדה שמקשה מאוד על גילויה, גם על ידי הגלאים החדשים ביותר. בפועל, כל רכב שחונה בצד הדרך מהווה איום, ולרוב את האינדיקציה מן הגלאי נקבל רק כשנהיה קרובים מאוד למכמונת.

ככה נראית ניידת מוסווית בעת עמידה בצד הדרך. זהירות, המשטרה עושה שימוש במגוון רכבים, חלקם שכורים, וחלקם הגדול לא מדגמים "אופייניים"… שימו לב למספר השמוט מקדימה. כשתראו אותו, זה יהיה מאוחר מדי…

דוגמה לניידת ג'טה מסווית מהדור הקודם, ככה נראה המספר הקדמי, עם הברגה ידנית. מתחתיו אפשר להבחין באנטנת הרדאר:

הנה עוד ג'טה. שימו לב לאנטנת הרדאר מתחת למספר, ולפלאש של המצלמה במקום פנס הערפל השמאלי:

לדוגמה, תמונה שהועלתה לאחרונה בדף הפייסבוק של משטרת ישראל, ובה מצולמת הונדה לג'נד הנוסעת במהירות של 213 קמ"ש. מכובד לכל הדעות:

multanove-f6-213kph

תזכורת:

אמצעי אכיפת מהירות בישראל

בדיקת אמצעי גילוי מכמונות מהירות – וולנטיין 1 + צ'יטה C50 מול פספורט 9500i

בדיקת אמצעי גילוי מכמונות מהירות – iRoad

 

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *