רוכבי אופנוע – עליתם על מעבר החציה באור אדום? חכו לדו"ח

בהמשך ישיר לפוסט הזה:

רוכבי אופנוע – עברתם את קו העצירה בצומת באור אדום? חכו לדו"ח

מסתמן שבחלק נכבד מההתקנות החדשות של מצלמות הגאטסו בצמתים הותקנו לולאות החיישנים בדיוק על פסי מעברי החציה. לדוגמה, כך אפשר לראות את ההתקנות מסוף יולי בצומת דרך ירושלים/אחוזה ברעננה:

gatso-raanana-13

(צילום – אור גייסט)

וכן את ההתקנה בצומת רחוב ברקת עם מנחם בגין בחולון:

gatso-hulon-bareket-3

(צילום – אריאל איינהורן)

משמעות הדבר היא אחת: במידה ורוכב אופנוע מגיע לצומת שבו יש אור אדום ובו יש מצלמה, ובמידה והוא משתחל בין הרכבים העומדים בצומת, עובר את פס העצירה, ועולה על מעבר החציה, ברגע שהוא חולף על פני הלולאה השניה הוא מפעיל את הטריגר של המצלמה, והוא מצולם (עם פלאש או בלעדיו, תלוי בתנאי מזג האויר).

מי יודע, אולי דווקא מרעה חולה זו תצמח לנו ברכה? אני אישית לא מסוגל לסבול את כל עדרי הקטנועים שמשתלטים על כל מעבר החציה, בעיקר בערים הגדולות אבל לא רק. הם מפריעים להולכי הרגל, הם מציקים, והם מחזקים בקרב הציבור את התדמית השלילית שיש לכולנו.

אם זו הדרך שבאמצעותה יחונכו אותם ערסים שלא לחסום את מעבר החציה – דיינו.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה גאטסו, דעות אישיות, מכמונות מהירות, משטרה, עם התגיות , , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

8 תגובות בנושא “רוכבי אופנוע – עליתם על מעבר החציה באור אדום? חכו לדו"ח

  1. ומה עם מקדם הבטחון שאנו לוקחים לידינו כשאנחנו יוצאים קדימה ושומרים על עצמינו מכל מיני דורסים למינהם ,וכאלו שאין עיניינם בשמירה על בטחונינו…?

  2. בושה וחרפה
    אם את רוכב דו גלגלי שמגיע לצומת עם פסי רגשים וממתין שיגיע הירוק …מחזור ועוד מחזור ואתה תקוע באדום שאין לו כל כוונה להשתנות. עד שיגיע רכב שיפעיל את הרגשים אבל אם עברת את קו מעבר החציה …תצולם..!!!

  3. אותו חוק [בעניין העצירה על מעבר חצייה] צריך לחול גם על רכבים ולא רק על אופנועים.

  4. מעולה, בתור אזרח שמסתובב עם ילדים ועגלת ילדים במעברי חציה ונזהר שלא להידרס ע"י אופנועים / קטנועים שרק מגיחים / מופיעים בין טורי המכוניות במהירות לא נמוכה של 20+ קמ"ש.
    הגיע הזמן שקו הצומת יהיה באמת קו צומת שיתייחסו אליו במדינה. אם החינוך הוא דרך הכיס – מה טוב.
    דיי להתחסדות שקיימת כאן. גם אני רוכב להנאתי וזו הסיבה שהגעתי לבלוג אבל אני משתדל (וברוב המוחלט של הזמן גם מצליח) לכבד את מעברי החציה והולכי הרגל וגם אפילו נהגי המכוניות. אם לפעמים אני עומד רביעי ברמזור אחרי 2 רכבים שהמעבר בינהם לא רחב מספיק בשביל האופנוע + קצת – לא קורה לי כלום.

  5. יוסי – מקדם הביטחון חייב להיות שם, אם אנחנו לא נשמור על עצמנו מי יעשה זאת בשבילנו? אבל יש מרחק בין לעשות זאת לבין לעלות ולדרוס ברגל גסה את מעבר החציה שנמצא שם לא בשבילנו, אלא בשביל הולכי הרגל. אתה לא חושב כך?

  6. bijo zazi – אני מזכיר לך שיש הבדל בין חיישני הרמזור שאיתם באמת יש לנו בעיה, לבין חיישני הגאטסו שרגישים לכל כלי רכב.

  7. שימו לב, במצלמה החדשה בחולון, אין חיישנים על הנתיב פניה שמאלה…

    תיאורטית, מה יקרה אם מישהו יעקוף משמאל את החיישנים ויעלה רק על
    הלולאה השניה ? הוא עדיין יצולם ? הלולאה השניה היא טריגר מספיק לתמונה ?

  8. אריאל א – הלולאות מכסות את הנתיבים שנמדדים. אם אין לולאות, אין מדידה, ולכן אתה צודק. חלמאות אמרנו כבר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *