אגף התנועה של משטרת ישראל: רוצים להציל חיים? הנה, קחו רעיון

משפט המפתח שעליו חוזרים בכירי אגף התנועה במשטרת ישראל בכל פעם שמישהו (עיתונאי לרוב) מטיח בפניהם את הטענה הפופולרית שלפיה כל מה שמעניין את המשטרה הוא גביית כספים מהציבור באמצעות רשת מצלמות המהירות שנפרסת בישראל בשנתיים האחרונות, הוא המשפט הבא:

"מצלמות האכיפה האלקטרונית האוטומאטית הנן חלק מהמאבק להצלת החיים בכבישים וברחובות האדומים״.

אוקיי. נניח.

כתבתי פה כבר מספר רב של פעמים על כך שהמצלמות מסוכנות לנהגים, על הקשר הלא-קיים בין צמתים מסוכנים למיקומי המצלמות, על מסחטת הכספים, ועוד ועוד. אבל הנה, אני זורק פה רעיון. נראה מי מרים את הכפפה.

כביש מספר 554. כביש לא ארוך במיוחד המחבר בין טירה לכפר סבא. במהלך השבועיים האחרונים של חודש יוני 2013 נהרגו בו שני נוסעים ו- 23 נפצעו. וזה רק חלק מהקטל על הכביש הזה. במהלך השנים גבה הכביש הזה קורבנות רבים בנפש בתאונות קטלניות, שבהן גם נפצעו רבים. משנת 2009 נהרגו בכביש 11 בני אדם, 17 נפצעו באורח קשה ועשרות נפצעו באורח בינוני וקל. בדיוק כמו שתואר בכתבה הזו ב- YNET:

ynet אסון ידוע מראש: כביש 554 עדיין גובה קורבנות

זהו הכביש. קו ישר למדי, מתאים במיוחד לקברניטי פרוייקט א-3 שאוהבים להציב את המצלמות מייצרות הכספים שלהם על קו ישר שבו למהירות כלל אין השפעה.

kvish-554-red

אבל מה לעשות שעל כביש 554 דווקא למהירות כן יש השפעה, וזה אולי קשור בצורה ישירה לסוג האוכלוסיה שנוהגת על הכביש הזה ולדרך שבה אותם נהגים נוסעים על הכביש, לרמת ההשתוללות שלהם, לחוסר הכבוד שהם מעניקים לעוברי אורח ולמשתמשי דרך אחרים, למידת ה"ערסיות" שלהם, ואולי סתם לכך שהכביש לא בנוי נכון. מהיציאה מכפר סבא לכיוון מזרח ועד לצומת בית ברל קיימים בו 2 נתיבים, אבל בהמשך ועד לטירה שני הנתיבים מצטמצמים לכביש עם נתיב אחד לכל כיוון, וללא מעקה הפרדה בין הנתיבים, ובחלקו המזרחי הוא צר ומתעקל. בחורף שלוליות רבות מציפות את הכביש וחוסמות לעיתים נתיב אחד בצורה מלאה, ומגבירים כתוצאה מכך את העומס עוד יותר.

כל זאת, ביחד עם הפרופיל של הנהגים הממוצעים על הכביש, מביאים כאמור לכך שיש עליו עשרות רבות של תאונות, רבות מהן קטלניות.

תאונה קטלנית על כביש 554 – צילום – דוברות אגף התנועה

kvish-554

האם אתם באמת חושבים שאגף התנועה במשטרת ישראל מעוניין להגביר את הבטיחות על הכבישים האדומים? הרי כביש זה צבוע לא באדום וירטואלי, אלא באדום של הדם של עשרות ההרוגים והפצועים בו. אם כך מדוע שלא ירשתו את הכביש לא במצלמה אחת, אלא בחמש מצלמות לכל כיוון, מצלמות שיאכפו את המהירות בכביש וגם עבירות נוספות כמו מעבר על פני פס הפרדה לבן, עקיפה בדרך לא פנויה, אי מתן זכות קדימה ועוד?

לי יש תשובה. התשובה היא שאם האגף "יבזבז" תקציב של למעלה ממאה אלף ש"ח לכל מצלמה, פלוס עוד מאות אלפי שקלים בסה"כ על הקמת העמדות, הוא לא יוכל להצדיק את ההשקעה הזו בצורה של החזר גביית כספים מהציבור. שכן אם המהירות באמת תרד על הכביש המסוכן הזה (הרי האוכלוסיה המקומית תלמד מהר מאוד את מיקום המצלמות), אז מהר מאוד רמת ההכנסה מהמצלמות תרד, ומישהו שם יחטוף על הראש.

הנה, נתתי לכם רעיון אחד בחינם. אני יודע היטב שאת הבלוג הזה קוראים לא מעט שוטרים, חלקם אף בכירים. הנה, קבלו רעיון, הרמה להנחתה, תרימו את הכפפה, לכו על זה. תראו לנו שמה שנמצא בראש מעייניכם הוא באמת הבטיחות שלנו על הכביש.

פוסט זה פורסם בקטגוריה גאטסו, דעות אישיות, מכמונות מהירות, משטרה, עם התגיות , , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

2 תגובות בנושא “אגף התנועה של משטרת ישראל: רוצים להציל חיים? הנה, קחו רעיון

  1. ההסבר פשוט. הדוחו"ת שישלחו ל"צעירים" לא ישלשלו למדינה את הסכומים כמו נהגים נורמטיביים (עם רישיון, כתובת וללא בעיות גביה) שנוהגים בכבישים אחרים. למשטרה לא אכפת מאכיפה וכנראה שאין לה יכולת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *