PAL-V One – רכב מעופף חדש או עוד קונספט שנידון לכשלון?

כשאני הייתי קטן, סבא שלי היה אומר לי, בעת שהיינו מדפדפים במגזיני מדעים, "כשאתה תהיה גדול כבר תוכל לטוס לירח". גם בבזוקה הבטיחו לי את זה, וזה עוד לא קרה. אז אולי הילדים שלנו כן יזכו לטוס ברכב משלהם?

ימים יגידו.

בנתיים, אצלנו בעולם, חברת PAL-V פרסמה את כלי הרכב המעופף שלהם המבוסס על עיקרון האוטוג'ירו הישן והמוכר, כשהוא כולל מדחף מתקפל מאחורה, וכן רוטור רחב מוטה בעל שני להבים. כשהוא נוסע על הכביש הרגיל, לרכב יש 3 גלגלים – אחד מקדימה ושניים מאחורה.

PAL-V | Ultimate Freedom

pal-v-1

הכלי מונע באמצעות מנוע בנזין המאושר לשימוש אווירי לטענת היצרן, ומסוגל להביא את הכלי למהירות קרקעית של כ- 180 קמ"ש.

כשהנהג/טייס/רוכב (לא יודע איך לקרוא לו) מעוניין להמריא, הוא משחרר את נעילת המדחף, הרוטור, ויחידת הזנב, וכלי הרכב מוכן להמראה.

pal-v-2

בניגוד למסוק, לכלי הזה יש צורך במשטח המראה לטובת "ריצת המראה" ויצירת די עילוי באמצעות סיבוב הרוטור העליון, אם כי היצרן טוען שמרחק הריצה קצר יחסית. בנוסף, בזכות השימוש בטכנולוגיית האוטוג'ירו, הכלי לא יכול להזדקר באוויר, ובמידה ויש הפסקה של פעולת המנוע, הרוטור לא מפסיק להסתובב ומביא את הכלי לנחיתה בטוחה.

כדי לנהוג בכלי, יש צורך ברישיון נהיגה רגיל. כדי להטיס אותו יש צורך ברישיון טיסה המקביל (כנראה) לרישיון להטסת מטוסים קלים (לטענת היצרן מדובר ברישיון שאותו ניתן להוציא לאחר כ- 20-40 שעות הדרכה וכן מבחן תיאוריה מתאים).

pal-v-6

בית חניית הרכב/מטוס/מסוק, הוא לא תופס הרבה יותר מקום בגראז' מאשר רכב בגודל ממוצע ומעלה.

בעת פניה ונסיעה בסיבוב, הרכב נוטה על צידו בדומה לאופנוע. בניגוד לאופנוע, הנוסעים בו ישובים בתוך תא נוסעים אטום וסגור היטב, ואינם חשופים לפגעי מזג האוויר.

pal-v-3

pal-v-7

הסרטונים:

האם מתישהו נזכה לנסוע בכזה דבר? קשה לי להאמין שכלי רכב עם מוטת רוטור כה גדולה יצליח לקבל אישורים כאלה שאזרחים מן השורה יוכלו להטיס אותו, גם אם מחירו לא יהיה בשמים, ולו בגלל הפוטנציאל העצום בתאונות שחומרתן תהיה הרבה יותר גבוהה מכל תאונה של כלי רכב פרטי שאנחנו מכירים היום. תארו לעצמכם שבמקום להיזהר בחציית הכביש אתם גם תצטרכו להיזהר לפני שתוציאו את הראש החוצה מן הבית, או שהילדים שלכם יצטרכו לתת יד למבוגר לפני שהם יוצאים מפתח הגן שלהם…

pal-v-5

לטענת יצרן, הרכב/מסוק/מטוס יהיה מוכן לייצור מתישהו ב- 2014.

בהצלחה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה טכנולוגיה, עם התגיות , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *