האם המשטרה משנה את רף אכיפת המצלמות בהתאם לרמת ההכנסה מכל מצלמה? כנראה שכן

האם יכול להיות שהמשטרה משנה את רף אכיפת המצלמות בהתאם לרמת ההכנסה מכל מצלמה? אני כתבתי שזה מה שיקרה. מזמן (ב- 20 באוגוסט 2010):

אחרי תקופת 'הסתגלות' בה כמעט כל אזרחי המדינה הנוהגים ברכב/אופנוע יחטפו דו"ח אחד או שניים או עשרה, הרווחיות של המצלמות תתחיל לרדת. במעין 'מרד צרכנים' מאורגן בשילוב אמצעים טכניים מתאימים המזהים את המצלמות ממרחק מתאים, כל הנהגים יפחיתו משמעותית את המהירות באזורים בהם מוצבות המצלמות, ובכך יפחיתו את הרווחיות שלהן. בתגובת נגד, הקבלן והמשטרה יורידו עוד ועוד את רף המהירות שמעליו המצלמות יחלקו דו"חות, ושוב, הרווחיות תעלה.

אתם חושבים שזו פנטזיה? שזה לא יכול לקרות? תחשבו שוב. באיטליה למשל, קבלן המפעיל מצלמות רמזור גילה שהרווחיות של המצלמות שלו ירדה, ולכן שכנע את הרשויות המקומיות לקצר את הזמן של הצהוב המהבהב ברמזורים, ועל ידי כך להגדיל שוב את רווחיותו. בארה"ב החליטה החברה שמתפעלת את המצלמות במחוז קולומביה שנמאס לה מהביטולים הרבים, וכיוון שכך היא החלה לשחק עם התמונות. בכתבה המופיעה כאן (וגם כאן) מצויין כי החברה נתפסה כשהיא מבצעת גזירה (או במונח המקצועי יותר – Cropping) של התמונה הנשלחת לבעל הרכב, ובמידה ואכן מופיע רכב נוסף בתמונה הם דואגים להעלים אותו מהתמונה.

ובישראל? בישראל זה לא יכול להיות, נכון?

תחשבו שוב:

בכתבה שעלתה במוסף ידיעות בתאריך 16 באוגוסט 2013, (כמעט 3 שנים בדיוק מהיום שבו עלתה הכתבה שלי) מצטט הכתב אודי עציון את ניצב משנה אלכס פרלמן, ראש מחלקת תכנון ופיתוח באגף התנועה של המשטרה:

איפה נמצאת מצלמת המהירות הרווחית בישראל
http://m.yedioth.co.il/yedioth/index/2013081601yedioth_197_C4DC304D95

ועדיין, אי־אפשר להתעלם מכך שמדובר בהכנסה כלכלית גבוהה למדינה

"יש מקומות שאם נראה בהם כמות גבוהה של דו"חות, נגביה עוד יותר את הרף בהם. אני יודע שתהיה ביקורת על ההחלטה שלנו לחשוף את הרף, אבל באמת אין לנו מה להסתיר. אני גם לא מציע לאף נהג לראות בזה אישור לנסוע מהר, כי יכול להיות שמחר בבוקר נחרוג משני הכללים האלה, אז שלא יבואו בטענות. כבר היום יש מקרים, כעשרה אחוז מהדו"חות, שהאכיפה מתבצעת במהירות נמוכה יותר".

gats-camera-enforcement-level-yediot-1

ואני שואל: ומה אם תראו שיש כמות נמוכה מדי של דו"חות? אז תנמיכו את הרף? הלוגיקה מחייבת שמה שנכון לכיוון אחד נכון גם לכיוון השני.

המסקנה העולה מפליטת הפה של נצ"ב פרלמן (וזו לא היתה פליטת הפה היחידה שלו) היא ברורה: היום הרף הוא כזה, מחר יהיה אחר, והכל תלוי ברמת ההכנסה.

שחור על גבי עיתון.

בהצלחה לכולנו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה גאטסו, מכמונות מהירות, משטרה, עם התגיות , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

תגובה אחת בנושא “האם המשטרה משנה את רף אכיפת המצלמות בהתאם לרמת ההכנסה מכל מצלמה? כנראה שכן

  1. יש אמירה מאד מעניינת שלו בכתבה:
    "חשוב לי שהנהגים יידעו עד כמה משמעותית הסכנה של הטלפונים הסלולריים", מוסיף פרלמן. "במקרים רבים, שבהם יש סטייה לא מוסברת מנתיב, הבוחנים של האגף משוכנעים שדיבור בסלולרי או שליחת וקריאת מסרונים היו הגורם לתאונה, אבל קשה מאוד להוכיח את זה ולכן זה עוד לא נכנס לסטטיסטיקות הרשמיות. אנחנו מחפשים כיום כלים שיאפשרו לנו לבדוק את זה בצורה מדויקת יותר, וגם לאכוף יותר את העבירות של שימוש בסלולרי בזמן נהיגה בלי לפגוע בזכויות הפרט".

    ובעברית – ניסינו למצוא דרכים להגיע לדוחות וקנסות דרך המידע של שיחות סלולריות והודעות סמס שכבר נמצא בידינו, אך הבהירו לנו שזו פגיעה לא מידתית בזכויות הפרט שלא תעמוד בבג"צ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *