שלא תגידו "לא ידענו"… חלק ממצלמות המהירות אוכפות גם מקדימה
עלתה הכתבה שלי ב- YNET בנושא:
ynet שימו לב: מצלמות המהירות מתעדות לשני כיוונים – רכב
כידוע לרוב הקוראים, הציבה משטרת ישראל על כבישי הארץ, במסגרת פרוייקט המכונה "א-3", למעלה מ- 100 עמדות המאוכלסות ברובן הגדול ע"י מצלמות מהירות מתוצרת חברת גאטסומטר (גאטסו בקיצור). כ- 300 עמדות אמורות להיות מוקמות עד לשיאו של הפרוייקט, וכעת אנו נמצאים כאמור בשליש הדרך. חלק מהמצלמות מותקנות בקטעי כביש רגילים, וחלקן בצמתים. בעוד שהמצלמות המוצבות בקטעי כביש ישרים מצלמות אך ורק עבירות מהירות, המצלמות המוצבות בצמתים משמשות לאכיפה כפולה: גם חציית הצומת באור אדום (עבירה שיש לאכוף אותה בקפדנות יתרה לדעתי), וגם חציית הצומת במהירות הגבוהה מהמותר באותו קטע כביש.
יחד עם זאת, מה שהציבור לא יודע, הוא שחלק מהמצלמות מותקנות בצורה כזו המאפשרת להן לצלם את הרכבים משני כיווני הנסיעה – גם את אלה שחולפים על פני המצלמה ומתרחקים ממנה (כלומר מאחור, כרגיל), אבל גם את הרכבים המתקרבים אל המצלמה (כלומר צילום חזיתי, של חלקו הקדמי של הרכב). עבור ציבור הנהגים הישראלי מדובר בשיטת אכיפה לא מוכרת.
להלן דוגמת דו"ח שהגיע לידי, בו מצולם רכב המתקרב אל המצלמה. במקרה זה מדובר במצלמה המותקנת על כביש 3 בסמוך לצומת עין צורים. המצלמה עצמה מותקנת כשפניה לכיוון מערב (לכיוון אשקלון), אבל בתמונה הבאה רואים בבירור את הרכב שעבר, לכאורה, את העבירה, כשהוא מצולם מחזית הרכב, כלומר כשפניו לכיוון המצלמה.
העבירה עליה זכה הנהג בקנס של אלף ₪ לפחות הינה נסיעה, לכאורה, במהירות של 113 קמ"ש (לאחר הפחתת 5 קמ"ש) בקטע כביש שבו המהירות המותרת היא רק 80 קמ"ש. שימו לב לשעה – שש בבוקר.
כיצד עובדת המערכת?
ראשית, המצלמה עצמה – למרות שכל המצלמות המותקנות בישראל הן מאותו דגם – GS11 – בניגוד למצלמת מהירות "רגילה" של גאטסו, מצלמות דו-כיווניות מצוידות במבזק (פלאש) מסוג אינפרה-אדום, כזה שהאור שהוא מפיק בעת ההבזק אינו מסנוור את הנהגים. בתמונה הראשונה ניתן לראות כיצד נראה מבזק האינפרה-אדום – החלון התחתון בבית המצלמה:
בתמונה השנייה ניתן לראות את המבזק הרגיל – החלון התחתון בבית המצלמה:
שנית – פסי ההפעלה, הלולאות – בניגוד למצלמת מהירות "רגילה" של גאטסו המותקנת כך שישנן לולאות המכילות חיישנים על פני הנתיבים בכביש המתרחקים מהמצלמה, במצלמות דו-כיווניות ישנו סט נוסף של לולאות המותקן בנתיב/ים עם התנועה המתקרבת אל המצלמה.
בתמונה הראשונה ניתן לראות את הלולאות הרגילות:
בתמונה השנייה ניתן לראות את הלולאות בנתיב הנגדי, כשרכב עובר עליהן:
מה שעוד מעניין בדו"ח שהגיע לידי הוא התוספת של חוות הדעת של המומחה – מר אילן כרמית – מנהל פיתוח עסקים ופרוייקטים במכון התקנים הישראלי. מדוע היתה נחוצה חוות דעתו של ה"מומחה" שכלל לא משמש כמומחה אלא בתפקיד בהנהלה הבכירה של המכון?
מעניין.
כרגיל אסיים בתזכורת:
ראו הוזהרתם.
שלום רב,
ברצוני לחזק את ידיהם של המתקינים החרוצים והאמיצים! אין ספק שתודות לעבודת הקודש שאתם מבצעים יחסכו עשרות רבות של קורבנות תאונות דרכים. אני קורא להמשיך במפעל המבורך הזה למגינת ליבם של כל עברייני התעבורה הנאלחים וחורכי הכבישים המצויים שמעזים לשייט במהירויות של 105 קמ"ש בכביש של 90.
אמת ויציב כי חרף התקנתן של תריסרי עמדות התרמה חדשות של משטרת התנועה אנו מדווחים כי לפי שעה מניין הקורבנות בדרכים גבוה בעשרה מזה שהיה בתקופה המקבילה אשתקד אך אל לנו להיות קטנוניים. התועלת הנמוכה (שלא לומר, שאיננה בנמצא) לא נובעת מכך שהמצלמות אינן יעילות אלא משום שאנו גזלנים בני גזלנים ואין לנו שום סיבה לבזבז מצלמה בשבעים אלף אירו (לא כולל עלות עבור דפ"רים שמבצעים את ההתקנה, עמוד מתכת וארון חשמל) על איזה כביש דמים. בסיוע האדיב של הרשות הלאומית לבטיחות (=גזלנות) בדרכים אנו ממפים נקודות אסטרטגיות להצבתן של מחלבות כספים. יצוין שלשם הגברת התפוקה אנו מסתייעים בחשאי בלוחם וייטקונג לשעבר, בוגר מלחמת וייטנאם, שמשיא עצות מעולות בנוגע להסוואת המצלמות (אחלה גבר, אנחנו נדיבים ומשלמים לו חמישה דולרים ליום, שיוכל לרכוש אחוזה בכפר שלו).
לעניות דעתי אסור להסתפק במאה המצלמות שיש כיום, חייבים לפחות אלף- במיוחד בכבישים בין עירוניים, מרובי נתיבים, ישרים למדי, עם שטח הפרדה בנוי,מעקות בטיחות לכל אורכו ותאורה מעולה שנקבע בהם רף מהירות נמוך יחסית. אני קורא בהזדמנות זו גם להתקנתן של עשרות רבות של צמדי מצלמות בטיחות שיפעלו בתצורה של מדידת זמן בין שתי נקודות קבועות. לאחר מחשבה מרובה הגעתי למסקנה המתבקשת שזו הדרך היחידה להלחם בפוחזים שחוזרים מת"א על כביש החוף בשעה שלוש לפנות בוקר. אין סיבה לנסוע תלת ספרתי, אז מה עם הכביש פנוי לגמרי? תתאזרו בסבלנות. כמו כן, נשבר לי ממשפחות שנוסעות לטייל בצפון בשבת על הבוקר וחושבות שיש להן זכות להגיע לשמורה קצת יותר מוקדם. איפה החינוך לדור הבא? אלו הורים דוחים המסכנים ילדיהם וראוי לדווח עליהם לרשויות הרווחה.
חוץ מזה, מדובר במכרה זהב במדינה נטולת משאבי טבע (להוציא גז שישדד בידי הטייקונים). מי אמור לממן תקצוב של ישיבות אנטי-ציוניות? מי אמור לממן ביטוח לאומי לישמעאלים שמעלימים מס הכנסה וזוללים קרוב למחצית מתקציב הביטוח הלאומי (למרות ששיעורם באוכלוסייה הוא 20 אחוז יותר מדי), מי אמור לממן "מכרזים" לא כשרים שמובילים לבזבוז תקציבי? מי אמור לממן פנסיה בגיל 45 לקצינים שעשו מרבית השירות 8 עד 5? מי אמור לממן עובדי מדינה שעדיין חיים על פנסיה תקציבית שאושרה בחטא? מי אמור לממן את הגרעון השערורייתי (למעלה משבעים מיליארד) של חברת החשמל? מי אמור לממן דפ"רים מרכבת ישראל וקומבינטורים מנמל אשדוד? ובעיקר, מי אמור לממן את המיטה של ביבי ושרה במטוס?
אני קורא להמשיך במרץ בפרויקט הזה אשר תרומתו לא תסולא בפז. כמו כן, ראוי להעניק פרס ישראל לאדריכלי המיזם ולבקש מוועדת פרס נובל לשלום כי בשנת 2014 הוא יוענק להם (אם אובמבה קיבל אחרי פחות משנה בתפקיד אז למה לא?).
על החתום,
יובל
היי מיצו
עפ"י הדוח ניתן לראות שהעבירה בוצעה באוגוסט
ואת ניתן לשלם עד דצמבר
שאלתי היא האם הדוח הגיע לנהג בספטמבר כבר?
אשנח לראות את תאריך ביצוע העבירה ומתי הצקהל הדוח בדואר על מנת לדעת חד משמעית תוך כנה זמן בערך מגיע דוח
תודה.
יש הנחייה לסמן מצלמות קיבלתי דוח מצלמה לא מסומנת מה הדין