המשרד לבטחון פנים מפרסם: הרשימה המעודכנת של פריסת מצלמות המהירות בישראל. או שלא.

למרות העובדה שבאתר "מיצו בדרכים" עוקבים בצורה קפדנית אחר תהליך פריסת מצלמות המהירות ברחבי הארץ, תהליך שנמצא כעת בערך בשליש דרכו (כ- 110 מצלמות מתוך כ- 300 הצפויות), החליטו במשרד לבטחון פנים לעזור במעט לציבור הנהגים ולפרסם בצורה רשמית את מפת הפריסה של המצלמות נכון לרגע זה (נובמבר 2013).

באתר, שזהו צילום המסך שלו, קיים לינק ברור לטבלת פריסת המצלמות:

atar-misrad-bitchon-pnim-1

אלא מה, בעת לחיצה על הלינק המופיע בצד ימין, החליטו מנהלי האתר (בשיתוף עם החבר'ה הטובים של תהילה) להציג את הדף האינפורמטיבי הבא:

atar-misrad-bitchon-pnim-2

בהחלט עוזר מאוד.

אנחנו בטוחים שמדובר בתקלה רגעית.

או שלא.

עריכה: עושה רושם שהתקלה תוקנה.

atar-misrad-bitchon-pnim-3

לינק למפה

על כל פנים, גלובס פרסם את הרשימה המלאה, על פי המשרד לבטחון פנים, אבל מיד לאחר עיון ראשוני מתגלים פגמים רבים ברשימה, חורים שלמים, מיקומים לא מדוייקים או מעורפלים, וכן אי דיוקים בנוגע לכיוון הצילום.

הנה למשל אחת מהמצלמות הרווחיות ביותר של הפרוייקט – המצלמה הידועה לשמצה על כביש 3 באזור צומת עין צורים – מופיעה במיקום מעורפל בטווח קילומטרים רב, וגם אז היא מופיעה כחד-כיוונית בעוד שאתר זה היה הראשון שפרסם את העובדה שמדובר דווקא במצלמה דו-כיוונית.

gatso-official-map-nov13

כדי לקבל את רשימת המיקומים המלאה, המדוייקת ביותר, גשו והתעדכנו במפת הפריסה המלאה והעדכנית של מצלמות המהירות בישראל.

פוסט זה פורסם בקטגוריה גאטסו, מכמונות מהירות, משטרה, עם התגיות , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

6 תגובות בנושא “המשרד לבטחון פנים מפרסם: הרשימה המעודכנת של פריסת מצלמות המהירות בישראל. או שלא.

  1. בדמרקר מתפרסם: "לפי המשטרה, יש כיום בישראל 94 עמודי אכיפה ו-55 מצלמות"

    http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2175768

    ומוסיפים כי: "גם קציני אגף התנועה לא יודעים מה המיקום הנוכחי של המצלמות הנודדות בין העמודים השונים".

    ולידעתנו יש:

    "כמה מצלמות גאטסו, שנחשבות ומותרעות כפעילות יש לנו? נכון לעידכון האחרון, מופיעות ברשימה 117 מצלמות. בהכללת 7 "דחליליות" ובקיזוז של 5 שהוסרו – סה"כ מצלמות מוצבות: 112".

    https://sites.google.com/site/avrikaspeedtraps/home/exl-page

    בין מצאי פרסום המשטרה לבין מצאי הפרסום ב-AST – יש פער בין 11 ל-18 עמודי אכיפה.

    פער גדול!

  2. GPX – זה ברור, מהסיבה הפשוטה שהם באמת לא מודעים למה שקורה בשטח. האם אתם חושבים שיש יד מכוונת במיקומי העמדות? האם באמת מישהו עשה מחקר? האם בדקו וראו שבדיוק במיקומים הספציפיים האלה, הפחתת המהירות היתה מגבירה בצורה כלשהי את הבטיחות על הכביש? רק היום ראיתי רכב שדופק בלימת חירום לפני המצלמה של כביש 5 מערבה (שבכלל איננה מצלמה אלא דחליל), ואוטובוס שהיה מאחוריה נאלץ לבצע סטייה מסוכנת מהנתיב שלו. האם זה מעניין מישהו? תרשו לי לגחך.

  3. "רק היום ראיתי רכב שדופק בלימת חירום לפני המצלמה של כביש 5 מערבה (שבכלל איננה מצלמה אלא דחליל), ואוטובוס שהיה מאחוריה נאלץ לבצע סטייה מסוכנת מהנתיב שלו"

    רק היזכר את שטענתי ב http://www.mitsu.co.il/?p=3009#comment-6927
    ש:

    "400 מ' אינם מספיקים להאטת נסיעה, אולי בלימה, אולי גם למעבר לנתיב אחר ואולי בשילוב של בהלה קלה או יותר שמא והנה אתה ממש עומד להיתפס בהגיעך לקראת המצלמה"

    והוגבתי ב:

    "אתה חושב ש-400 מטר זה קצר מדי (אם אתה לא מסוגל להתארגן על הפחתת מהירות תוך 400 מטר יש לך בעיה אחי…)"

    איני מעלה זאת שוב למטרת ויכוח קנטרני אלא, שהנה, ניקרתה ההזדמנות הזו להשיב את מה שרציתי לסכם בעבר מדוע 400 אינם מספיקים ואז, "שתקתי"…

    המון פעמים, מכל מיני סיבות, יוצא, שאינך שומע את ההתרעה הקולית איך שהיא פוצחת. ממה שראיתי וצפיתי מהצד, כך זה קורה אצל הרוב – לא בהתחלה ולכן, כשההתרעה מתחילה רק 400 מטר-לפני ופתאום, אוזניך כן מבחינות בה וחלפת כבר ע"פ 200-300 מטר והנה, אתה כבר רואה את המצלמה שועטת לעבר פרצופך המתעוות בה במבט מתעב וחסר האונים… נותרו לך עשרות מטרים בודדים וזה, מיצו, לא מספיק לבצע את כל פעולות המניעה בצורה מסודרת ובטוחה. זה מלחיץ, מבהיל וגורר תגובות שמובילות לאסון.
    לכן, התרעות שמתקבלות כ-1,000 מטר-לפני ואוזניך זיהו אותן רק אחרי חצי ק"מ של "חפירה קולית" ברקע… יש לך עוד 500 מטר בריאים ויפים להתארגן על האטה וכדומה.

  4. GPX – אנחנו לא יכולים לדעת אם הנהג שהיה באותה מכונית היה עם וייז דולק או לא, או אם היתה לו איזושהי התרעה מוקדמת. כנראה שלא. שלא נשכח שרובם המכריע של הנהגים בישראל אינם מחוברים, כמונו, למדיה חברתית או לאפליקציות משוכללות. זה דודה שלי, סבתא שלך, אמא של משה זוכמיר, והאנשים האלה שמעו, איפושהו, שיש משהו שנקרא מצלמות. הם לא מודעים לסביבה שלהם, אין להם מושג מה קורה סביבם, והם חיים באיזו חוסר מודעות כוללת. מה שהם שומעים זה שברי מידע פה ושם (מה שמסביר, למשל, למה יש עדיין את המיילים המפגרים האלה שמסתובבים בתפוצת נאטו ואנשים עדיין ממשיכים להעביר אותם הלאה). לאנשים האלה גם התראה של קילומטר לא תספיק.

  5. היי מיצו,
    אפשר לראות לפי ברשימה שלהם שהם אפילו לא הזכירו את המצלמה בעין צורים… הם רשמו שיש מצלמה בקטע "כביש 3 ק"מ 227.8-243.8 צומת אבא הילל צומת טוביה" פעמיים אחת לכיוון מערב ואחת לכיוון מזרח, הם פשוט חבורה של סחטנים!!!….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *