אושר בקריאה ראשונה החוק שמאפשר לשוטר לשלול רישיון לאדם גם אם כלל לא ראה את העבירה מתבצעת לנגד עיניו

הנה זה מתקרב אלינו, החוק החדש מבית מדרשה של אחת הח"כיות העסוקות בכנסת (ח"כ עסוק משמעותו שהנ"ל מתכנן על פוזיציה בכיר בסבב הבכירות הבא, לפעמים זה טוב ליהודים אבל לא טוב לח"כ – ע"ע מקרה כרמל שאמה הכהן, לפעמים זה רע – ע"ע מקרה גלעד ארדן).

ציפי חוטובלי ביום חתונתה - 27 במאי 2013 - צילום ינאי יחיאל 480

חוטובלי חותכת

לפי החוק, שוטרי משטרת התנועה יוכלו לחלק דו"חות לנהגים גם אם לא ראו במו עיניהם את העבירה שבוצעה לכאורה. כבר דיווחנו על הצעת החוק הזו בעבר כאן והבטחנו לעקוב אחר התקדמותה במסדרונות הכנסת.

במשרד התחבורה מכשירים את הקרקע לקראת מתן דו"חות מהירות המבוססים על מדידת זמן בין שתי נקודות

עד כאן יש שיתווכחו ויאמרו שהחוק החדש מטרתו באמת להחמיר את הענישה כלפי בריונות כביש, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, עבירות מסכנות חיי אדם. לכאורה, אכן יוזמה ברוכה שאמורה בין היתר, גם להקל על העומס בבתי המשפט וכן להפחית עסקאות טיעון מקלות וערעורי סרק. אני משוכנע שלא יהיה אדם שיטען שחמש שנות מאסר ו-230 אלף שקל קנס לנהג שיחצה מסילת רכבת ויסכן נוסעים הוא לא עונש ראוי לאותם אידיוטים שחוצים פסי רכבת בצורה רשלנית ופושעת. כנ"ל גם כלפי שיכורים ושלל רוצחים בפוטנציה.

אבל כמו שכולנו יודעים, מרגע שנותנים לכלב את העצם קשה מאוד לקחת אותה ממנו בחזרה.

1_173476509

"לא ראיתי אבל אני בטוח שעברת עבירה…" (צילום – 1cohen)

מה המשמעות של הצעת חוק זו לעניין שלנו? עד כה קצין משטרה היה צריך לחזות במו עיניו בעבירה בעת התרחשותה, ו/או היה צריך לראות במו עיניו את עבירת המהירות או אור אדום כפי שצולמה ע"י מצלמות המהירות של פרוייקט א-3. לעומת זאת, אם תתקבל הצעת החוק הזו, גם אם העבירה עצמה לא צולמה ע"י המצלמות ו/או לא נצפתה בעת התרחשותה ע"י השוטר, הרי שמתקיים כאן היסוד הסביר להנחה שהעבירה אכן התקיימה. הרי לא יתכן שהרכב האמור עבר וצולם בין שתי המצלמות שהמרחק ביניהן ידוע וקבוע, ובעוד שגם אם בעת המעבר על פני שתי המצלמות היתה מהירותו חוקית לגמרי, עצם העובדה שהוא עבר מרחק נתון זה בפחות מדי זמן מזה הדרוש כדי לעבור בין שתי הנקודות במהירות חוקית – ולכן מכך מתקיים היסוד הסביר להניח שהנהג/ת ביצע עבירת מהירות איפשהו על ציר המרחק בין שתי הנקודות.

בתגובה, כך מדווחים בוואלה, אומרת חוטובלי: "הרפורמה חיונית לחיזוק הבטיחות בדרכים בכך שתאפשר תאפשר לרשויות החוק להוריד מהכביש בריוני תנועה ותגביר את ההרתעה כלפי עבריינים. בנוסף, תיושם לראשונה דירוג בשכרות, כך שתוחמר הענישה כלפי נהגים שיכורים ותהיה הקלה בענישה כלפי אדם שחרג במעט מכמות האלכוהול המותרת."

הרפורמה בפקודות התעבורה: אושרה החמרה בענישה במגוון עבירות – וואלה! רכב
http://cars.walla.co.il/?w=/4700/2713841

One Comment

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *