עוד תאונה "שגרתית" מסוג חזית-אחור… האמנם?

היום קיבלתי לינק לתיעוד של תאונת דרכים בין שתי משאיות. התאונה היא מסוג חזית-אחור, בה הרכב מאחור אינו מצליח, לרוב, לבלום בזמן, וכך הוא נכנס באחורי הרכב שמקדימה. במקרה זה מדובר בשתי משאיות כבדות, אחת נושאת קונטיינר חום של ZIM, והשניה גוררת שתי עגלות ירוקות.

עד כאן, עוד אחת מאותן תאונות שהציבור לא ישמע עליהן, ועוד שורה בסטטיסטיקה המשטרתית על אותו קטע כביש – כביש 22 ליד מחלף אתא דרום – אחד הכבישים הבטוחים במדינה (ובוודאי אחד החדשים בה שכן סלילתו הסתיימה רק לפני כשנה).

הנה הלינק לדיווח באתר HHN:

http://hnn.co.il/gallery26011.html

והנה כמה תמונות מאותה תאונה (קרדיט לתמונות: דוברות והסברה – כב"א מחוז חוף):

955084734_2044299415

מהתמונות נראה כאילו המשאית עם העגלות הירוקות נכנסה במשאית שהובילה את הקונטיינר מצידה הימני האחורי, ולמעשה גילחה לעצמה את הקבינה. לא ידוע לי אם הנהגים נפגעו או לא, אבל התמונות בוודאי מראות מהומה לא קטנה שהיתה שם.

1291507428_1818375171

אני אינני בוחן תנועה וכמובן שלא הייתי במקום, אבל נדמה כאילו המשאית הקדמית, זו שנושאת את הקונטיינר החום של ZIM, קיבלה מכה בעצמה גדולה מאחור, עד כדי כך שהעגלה שלה נדחפה קדימה ובעצם סובבה את ה"סוס" של המשאית בזווית לא הגיונית.

1633491001_1808543368

מוזר. למה שמשאית אחת תהיה בבלימה על כביש מהיר, והמשאית שמאחוריה תכנס בה בעצמה? מה יש שם על הכביש שגרם לבלימה הפתאומית הזו?

ואז ראיתי אותה.

87138897_738437306

תשפטו בעצמכם.

יש לציין שוב, למען הסר ספק, מדובר בפרשנות שלי לאירוע, אני אינני בוחן תנועה ובוודאי שלא הייתי במקום ההתרחשות. אבל משום מה התסריט הזה של בלימות פתע (שכולנו רואים מדי יום) כתוצאה מגילוי מאוחר של מצלמת גאטסו ע"י נהגים לא רק שעלול להביא לתאונות קטלניות כפי שכתבתי פה בעבר אינספור פעמים, אלא אכן מביא לכאלה תאונות.

והכל בשם "הבטיחות" על הכבישים. מדובר בקטע כביש ישר, בטוח, עם אמצעי הגנה, עם תשתיות סלחניות, שבו מותר לנסוע במהירות נמוכה מאוד ביחס לאופי התשתיות המודרני, ובו בחרה המשטרה להציב 3 עמדות גאטסו. אין להן כל קיום שם, פרט, אולי, לשימוש כמסחטת כספים מהציבור.

לו היו כל עמדות הגאטסו מוצבות בכבישים בהם באמת למהירות יש משמעות מעשית לבטיחותם של הנהגים, לו היו מוצבות בצמתים מסוכנים, לו היו מוצבות באזורים עירוניים בהם המהירות באמת הורגת – דיינו. אך לא כך הוא הדבר, וכפי שאתם רואים, התוצאות לא מאחרות לבוא.

פוסט זה פורסם בקטגוריה גאטסו, דעות אישיות, מכמונות מהירות, משטרה, עם התגיות , , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

3 תגובות בנושא “עוד תאונה "שגרתית" מסוג חזית-אחור… האמנם?

  1. פשוט לא יאומן!,
    הבלימות פתע האלו מזכירות את מה שקרה באזור מחלף זכרון בכביש 2 עד שהמדינה השכילה והסירה את המצלמה.

    שלא נדע עוד כאלו דברים,
    מקווה שהראש האטום של המדינה יבין את המשמעות של הצבת מצלמות בקטעים כאלו ובכלל שאין כה משמעות להצבת מצלמות מהירות שכן פחות מ3 אחוז מהתאונות קורות בעקבות מהירות(בכבישים בעלי שטח הפרדה בנוי עם נתיב אחד לפחות לכל כיוון).

  2. "עבודה יפה" , הכביש המהולל הזה בן שנה ובנסיעה על משאית הוא מרגיש כמו בן חמישים בחיבורי הגשרים. לכל אורכו של הכביש המזופת הזה הזעזועים שהמשאית סופגת בחיבורי הגשרים הם עצומים. הייתי מוריד את הידיים למי שאחראי על הבזיון הזה. ישנו מקום אחד מסויים(לבאים מיגור ועולים על הגשר) שבו כנהג משאית, הייתי מוריד מהירות מ 90 ל 60, משום שהחיבור כמו כל החיבורים בכביש, בתוספת שקע אחריו גורם למשאית כמעט לנתק מגע עם הגלגלים הקידמיים והכביש.
    עוד משהו חשוב ונכון, נהגי המכוניות עבור נהג משאית הם כמו האופנוענים למכוניות, מדהים כמה שכל אחד "מפריע" לשני.
    מת על האתר שלך דניאל.
    עודד

  3. מיצו, התופעה של השפעת המצלמות על תאונות בקרבתן בגלל תופעת ״הגל״ (בלימה והאצה) מוכרת ברמה העולמית והייתי עד לה בלא מעט מיקרים גם כאן. בהחלט סבירות גבוהה שזו הסיבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *