רוצה קסדה חדשה? קבל כמה טיפים לפני הקניה

רוצה קסדה חדשה? הקסדה הקיימת מרופטת מדי? הכלב אכל לך את הרצועות? הקופיקו יושב עלך חזק? הנוכחית סתם ישנה מדי? האם הצבעים שלה לא מתאימים לך לאופנוע החדש? לא משנה מהי הסיבה, הגיע הזמן להתחדש.

קסדה היא אמצעי המיגון העיקרי שכל הרוכבים משתמשים בו (ברוב חלקי העולם המערבי, לא כולל מדינות פנסילבניה או פלורידה בארה"ב לדוגמה, אבל מי אמר שארה"ב היא מדינה מתוקנת?), וכנראה האמצעי החשוב ביותר שנועד להגן על חיינו במקרה של התקלות עם עצם קשה כמו הארץ, רכב אחר או כל דבר שמחליט שאנחנו צריכים לעצור ועכשיו. לכן, רכישת הקסדה הטובה ביותר עבורך היא לא עניין של מה בכך, ואסור להקל בו ראש, תרתי משמע.

אז איזו קסדה לבחור? האם ללכת לפי הצבע? לפי המחיר? האם לבחור את הקסדה הממותגת ביותר או שאפשר להסתפק באחת זולה יותר? ננסה לעזור.

shoei-gt-air

המלצות על קסדות יש בערך כמו שיש מותגי קסדות, וכל רוכב או רוכבת ישמחו לומר לך עד כמה הקסדה הזו, או אחרת, היא הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות לעצמך. כמספר הרוכבים, כך מספר הדעות, וגם אני קטונתי מלדעת מה "עושה לך את זה". אבל בכל זאת, קחו לכם כמה דקות כדי לקרוא את רשימת הטיפים הזו לפני שאתם בוחרים את הקסדה הבאה שלכם.

שווה גם לקרוא את המאמרים הבאים בנושא:

רכישת קסדות מחו"ל – המדינה נגד האזרח

רכישת קסדות מחו"ל – המדריך המלא

קסדה צריכה להיות מותאמת ומתאימה, בין היתר, לפרמטרים ולסעיפים הבאים, והם לאו דווקא מסודרים לפי הסדר הנכון או ההגיוני. המאמר אינו מתיימר לכסות את כל סוגי ודגמי ויצרני הקסדות, אלא משמש כנקודת מוצא ללימוד הנושא.

בואו נתחיל.

צורת הראש האינדיבידואלית שלך – זהו אולי אחד הפרמטרים החשובים ביותר שצריך להשקיע בו מחשבה. יש קסדות, למשל כמו הסידרה של AGV האיטלקית, שבאופן אישי לוחצות לי על המצח וגורמות לי לחוסר נוחות. אבל זה רק אצלי, ועל ראשו של רוכב אחר הן אולי ישבו בול.

ישנם יצרנים, כמו למשל חברת Arai, שיש להם צורות Shell או מעטפת שונה בהתאם לאזור בעולם בו הן נמכרות. לדוגמה, קסדות Arai שנרכשות בארה״ב הן בעלות צורת Shell שונה, פחוסה יותר, בהשוואה לאותה קסדה בדיוק שנרכשת באירופה או ישראל, אבל פחות פחוסה מאשר אותה קסדה בדיוק שנרכשת ביפן. בטבלה הבאה אפשר לראות המחשה של העניין.

Arai-Historical-Head-Shape-Chart

בכל מקרה, חובה למדוד את הקסדה ביחס לצורת הראש שלכם ולא לסמוך על מילה של אחרים בנושא.

מידה – מידת הקסדה וההתאמה שלה לראש שלך (ולא של אף אחד אחר – לעולם אל תחליף קסדות עם אדם אחר!) היא קריטית למידת ההגנה שלה עליך במקרה תאונה. האם הקסדה "רוקדת" לך על הראש ברכיבה מעל 80 קמ"ש? לא טוב. קסדה צריכה לשבת בצורה הדוקה, כשבעת החבישה שלה על הראש בפעמים הראשונות היא ממש צריכה ללחוץ עליך (החומר מתרחב בהמשך, אבל אסור שיהיה רופף מדי מלכתחילה). שיטת בדיקה טובה תהיה לבקש מאדם נוסף להחזיק לך את הקסדה כשהיא על ראשך, ולנסות להנהן בראש בכוח. אם אתה מצליח בזמן שהחבר מחזיק את הקסדה, היא גדולה מדי עליך. זכור – קסדה גדולה מדי עלולה לעוף מהראש במקרה תאונה, גם אם הרצועה סגורה. כמו כן, קסדה גדולה מדי עלולה לרעוד על הראש בעת רכיבה, מה שכמובן יפריע לראייה ולהתמקדות. קסדה קטנה מדי עלולה לגרום לחוסר נוחות שיפגע בחווית הרכיבה שלך.

מדידת היקף הראש נעשית כמו בציור המצורף, וטבלה הנמצאת למטה תעזור לכם לבחור את המידה המתאימה. יחד עם זאת זכרו שגם עובי הריפוד משפיע על הדרך שבה הקסדה מתאימה לראש. ישנם יצרנים כדוגמת Arai שמאפשרים החלפת כריות לחיים בתוך הקסדה למידה עבה יותר או דקה יותר כדי לעזור בהתאמת הקסדה באופן אופטימאלי.

helmet-sizing

helmet-size-chart

מטרת הרכיבה וצורת הרכיבה – אין דינה של קסדה המיועדת לרכיבה על אופנוע סופר ספורט כדין קסדה המיועדת לרכיבה על דו"ש, ולאו דווקא בגלל אלמנט השטח (גם הוא כמובן) אלא בעיקר בגלל המערבולות שנוצרות סביב ראש הרוכב וגורמות לנענועי ראש, לרעשים ופוגעות בחווית הרכיבה. קסדה נפתחת יכולה להתאים לקטנוע או אופנוע תיור עם מיגון רוח אפקטיבי, אבל על אופנוע ספורטיבי היא עלולה לפתח נענועי ראש מעצבנים. קסדה ספורטיבית הדוקה היא אידיאלית לרכיבות מהירות על אופנוע ספורטיבי, אבל על קטנוע איטי בעיר היא עלולה לעצבן יותר מאשר קסדה פשוטה ומרווחת יותר.

arai_rx7corsair_haga

החומר ממנו עשוייה הקסדה – רובן המכריע של הקסדות עשוי ממעטפת פיברגלס או חומר פלסטי אחר המצופה בצבע ולכה. ישנן מספר קסדות, בעיקר של יצרנים ספציפיים, העשויות מחומרים מרוכבים כגון סיבי פחם (או בשמם העממי – קרבון). קסדות כאלה שוקלות, לרוב, הרבה פחות מקסדה מקבילה העשוייה מחומרים סטנדרטיים. הן גם יקרות באופן משמעותי (בייחוד של יצרני העל). בדקו האם אתם רוצים לשלם על כך.

vis_carbon_sportiness

רעש – מידת הרעש שהקסדה מעבירה לאזני הרוכב נגזרת מתנוחת הרכיבה, מהירות הרכיבה, תנאי מזג האוויר, וכמובן קיומו או אי קיומו ויעילותו של מיגון הרוח לאופנוע. כל אלה, ביחד עם סוג המעטפת של הקסדה, חומר המילוי, חומר הבידוד והספוג סביב האוזניים, וביחד עם קיומם או היעדרם של פתחי אוורור בקסדה והשימוש בהם – כל אלה מגבירים או מנמיכים את הרעש ששומעות אוזני הרוכב. קסדה ספורטיבית צריכה להיות שקטה יותר מאשר קסדה נפתחת או קסדת דו"ש. רעש חזק יפגע גם ביכולת הריכוז בעת הרכיבה, אבל גם בחוש השמיעה לטווח ארוך. בכל מקרה של רכיבה בין עירונית מהירה על אופנוע, הקפידו להשתמש באטמי אזנים טובים.

black-batman

נוחות הריפוד ואיכותו – יש איכות ויש איכות. עד שמישהו לא יסע בבנטלי, הוא ימשיך לחשוב שהמושב של המזדה 3 החדשה שלו הוא אחלה של דבר. את איכות הגימור הטובה אי אפשר להחליף באיכות מדרגה ג' מתוצרת דרום סין, ולהגיד שהקסדה "טובה". היא לא. גימור טוב ישפר את חווית הרכיבה שלכם, אל תזלזלו בזה. קחו את הקסדה שאתם מתעדים לרכוש, בדקו היטב את הבפנים שלה, את איכות התפרים, את הדרך שבה הריפודים מתפרקים (אם בכלל, ורצוי שכן למטרת שטיפה ו"חידוש" הקסדה), את הריפוד סביב האוזניים, ונסו לראות איך נראית אותה קסדה במצב משומש (אם יש אותה לחבר, למשל). קסדות איכותיות מאוד כמו אלה של יצרני העל נראות חדשות מבפנים גם אחרי שנתיים של רכיבה יומיומית. קסדת מדבקה סינית זולה תיראה כמו בית שימוש בדרום תל אביב אחרי חודש של שימוש.

mgp-helmet-interior

מחיר הרכישה ומחיר האביזרים – כדוגמת משקפים, כל מיני חלקים שצריכים החלפה, ועוד. לקסדות מותגי העל יש חלקי חילוף, אך מחירם יהיה גבוה. משקף חדש של Shoei או Arai עלול לעלות למעלה מ- 400 ש"ח בישראל, אבל איכות המוצר מדברת בעד עצמה. מצד שני, קסדות זולות לא בהכרח מאפשרות החלפת חלקים, ולכן בכל תקלה אתם עלולים למצוא את עצמכם נאלצים לזרוק אותה לפח ולרכוש חדשה (אסור בתכלית האיסור לנסוע עם קסדה בלאי, ובטח שלא לתת אותה למורכב/ת שלכם, אלא אם היא חמותכם ואז הכל מותר…).

שירות בארץ – אם משהו נשבר האם מישהו מטפל בך או שמא הם זורקים אותך לכלבים בתואנות שווא? קנית קסדה בחו"ל וביקשת לקבל שירות בארץ? בדוק את העניין.

טיפ: החלטת למדוד את הקסדה בארץ אבל אתה מתכנן לרכוש אותה בחו"ל? אל תהיה "ישראלי" טיפוסי. בקש מהמוכר בחנות למדוד, בדוק לגבי המחיר, ואם אתה מרגיש לא בנוח שביזבזת את זמנו לריק (אתה ידעת שאתה לא מתכוון לקנות אצלו, הוא לא ידע זאת!) אז תעשה טובה לעצמך ולמצפון שלך וקנה אצלו בחנות דבר מה פעוט. תסתכל על זה כאל מעין "טיפ". אדיבות הולכת לשני הכיוונים.

שם, מותג, פוזה – על שימוש במותג משלמים, והרבה. עצם העובדה שהרוכב המוביל בעולם משתמש במותג כזה או אחר מתורגמת לכסף, והיצרנים יודעים את זה היטב (בגלל זה הם שמחים להיות ספונסורים של רוכבים מצליחים). נכון שיש "מציאות" בזול, ונכון שכנראה שקסדת מדבקה סינית תשרת אותך היטב על קטנוע כל עוד לא תחבוט את ראשך על המדרכה, אבל לא בטוח שהייתם רוצים לרכוב עם קסדה פשוטה שעלתה 420 ש"ח על אופנוע רציני ולו בגלל כל האלמנטים שהוזכרו כאן לעיל.

valentino-rossi-agv

פונקציונאליות – לקסדות שונות יש אלמנטים פונקציונאליים שונים. לדוגמה, ישנן קסדות שלמות (מלאות) סטנדרטיות, יש כאלה עם משקף שמש אינטגראלי פנימי, יש כאלה הנפתחות כלפי מעלה, יש כאלה עם רכיב Bluetooth מובנה לתקשורת סלולרית, יש כאלה שיש להן פתחי איוורור גדולים במיוחד, ויש אפילו כאלה המגיעות עם מראה מובנית לצפיה במה שקורה מאחור. לכל אחת מהפונקציות האלה יש מבחן שימושיות. האם הריפודים פריקים וכביסים? האם אפשר "לחדש" אותה ע"י החלפת הריפודים כעבור שנתיים שלוש? האם יש לה משקף שמש מובנה? האם התפעול שלו קל והאם המשקף עצמו מרגיש איכותי?

Shark-S900-Elipse

קסדה משולבת נפתחת – ישנם הרבה רוכבים ואתרים מקצועיים בעולם שטוענים שקסדות נפתחות הן קסדות פחות בטוחות מקסדות שלמות. יש בכך הגיון רב, שכן קסדה מלאה מורכבת מיחידה אחת ומעטפת אחת, ואילו קסדה נפתחת לעולם תהיה בנוייה משני חלקים לפחות, עם צירים ביניהם ומנגנון נעילה כזה או אחר שבוודאי מכניסים לפחות נקודת כשל אחת, אם לא שתיים, עוד משהו שיכול להשבר או להתקלקל. בנוסף, קסדה פתוחה מפתה את הרוכב לרכוב איתה במצבה הפתוח, ואז לא רק שהיא יוצרת גרר מסויים אלא גם מאבדת מהבטיחות שלה ולמעשה הופכת להיות פחות בטוחה מקסדת שלושת רבעים סטנדרטית. אבל אם החלטתם כבר ללכת לכיוון הזה, אל תחסכו בכסף, ואל תקנו קסדת מדבקה סינית זולה בשום פנים ואופן. בנוסף, חבשו אותה על הראש ובדקו את מנגנון הפתיחה. איך הוא מרגיש? האם הוא מתנהג בצורה איכותית? האם היא נפתחת בקלות? האם הפתיחה דורשת אצבע אחת, שתיים או אפילו שתי ידיים? האם ניתן לסגור אותה בקלות? האם בכל סגירה שלה כלפי מטה היא גם ננעלת, או שמא נדרשות שתי ידיים כדי לנעול את הסוגרים שלה?

nolan-flip

סוג משקף ושיטת פירוק והרכבה – האם קל לפרק את המשקף בלי צורך בכלים, או שמא אתה עלול למצוא את עצמך בלי צדודית שעפה לך בעת רכיבה מהירה על כביש 6? ישנן קסדות שבהן הפירוק קל מאוד, אבל ישנן אחרות, גם יקרות מאוד כמו סדרת הדגל של Arai, שבהן הפירוק עלול להיות טריקי, והמשקף עלול לצאת ממקומו או לאבד את הסגירה ההרמטית שלו מה שידרוש תחזוקה וטיפול בהמשך, בעלות לא זולה בכלל. חובה לבדוק את שיטת הפירוק וההרכבה לפני הרכישה, וגם להתייעץ על חברים שמשתמשים באותו סוג קסדה.

x-lite_x-802

סוג סוגר לרצועה – איך "מרגיש" סוגר הנעילה שלה? האם יש לה סוגר DD או שמא קליק און? מה בטוח יותר, זה או זה? הדעות חלוקות אבל יש הסכמה נרחבת לכך שסוגר מסוג "דאבל די" בטוח יותר מאשר סוג שננעל בקליק, ולו בגלל העובדה שאין בה כל אמצעי מכאני שיכול להוות נקודת כשל. אני ממליץ.

double_d

למרכיבים משקפי ראיה – איך אתם מרגישים כשאתם שמים אותם בעת שהקסדה על הראש? האם האוזניים לוחצות עליכם? האם הזרועות של המשקפיים מתעקמות או לא יושבות "בול" בין האוזן לראש?

תאריך ייצור הקסדה – תקן Snell ממליץ על החלפת קסדה לאחר 5 שנים מתאריך השימוש הראשון, או מקסימום 7 שנים מתאריך הייצור. את תאריך הייצור אפשר לראות במקומות שונים בתוך הקסדה. לדוגמה, בקסדות של Arai ישנה התווית שמוצמדת לרצועת הסגירה של הסנטר. התאריך אמור להופיע בצורה של mm/yy. בקסדות של Shoei התאריך מופיע על תווית שמודבקת בגוף הקסדה מתחת לריפוד האמצעי, בפורמט של yy/mm/dd. אצל יצרנים אחרים התווית/מדבקה נמצאת במקומות אחרים, בדקו את הקסדה שאתם עומדים לרכוש, ואל תתפתו לרכוש קסדות שעמדו על מדפי החנות במשך יותר משנתיים שלוש, גם אם מספרים לכם שהיא נשמרה בתנאי מעבדה של אינטל (היא לא).

arai-manufacture-date

בטיחות – סעיף זה נמצא במקום האחרון לא בגלל שהוא אינו לא חשוב. להיפך. הסיבה לכך היא שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שממילא כל הקסדות שמיובאות ארצה עומדות בתקן שנקבע, לפיכך כולן בטוחות במינימום אותה מידה, אולי מעבר לזה. יחד עם זאת, כנראה שישנן קסדות בטוחות יותר מהאחרות.

בישראל ישנה דרישה לעמידה באחד משני התקנים: אירופאי ECE22 או אמריקאי DOT FMVSS218. חשוב לציין שקסדות "אמריקאיות" העומדות בתקן DOT שוקלות כ- 150-200 גרם יותר מאשר קסדה מאותו דגם בדיוק שמיועדת לשוק האירופאי. הקסדות הנמכרות בישראל מקורן באירופה, ולכן הן עומדות רק בתקן האירופאי ואינן עומדות בתקן DOT בד"כ, אלא אם זו קסדה שיובאה בייבוא אישי מארה"ב.

אם אתם מתלבטים איזו קסדה לרכוש שווה להכיר את מבחן Sharp. מדובר בתקן שמקודם בבריטניה שמטרתו לספק מידע נוסף אודות רמת ההגנה שמספקות הקסדות  הנבדקות. באתר ניתן לקבל המון מידע על הדרך הנכונה לבחירת מידה נכונה לקסדה, וכן מידע לגבי הדירוגים השונים. לבסוף ניתן לבצע חיפוש אחר דגם הקסדה שבו חשקתם, ולראות איזה דירוג הוא קיבל.

sharp-test

הערה: כדאי לדעת שדירוג גבוה אמנם מרמז על רמת בטיחות טובה, אבל הוא מתייחס אך ורק לבדיקה של מבחן שארפ, ולא אומר דבר לגבי איכותה של הקסדה ולגבי הנוחות שלה על הראש שלכם. יש קסדות "בית שימוש" שמקבלות דירוג גבוה, ולהיפך. אל תבנו על זה שכל קסדה שמקבלת 5 כוכבי שארפ היא בהכרח קסדה איכותית, ושהיא יותר טובה מקסדה שמקבלת רק 3 כוכבים. הסיבה לכך היא, בין היתר, העובדה שמבחן שארפ בודק את חוזק המעטפת החיצונית, ודווקא הקסדות הזולות והפשוטות יחסית שמשתמשות בחומר פלסטי קשיח למעטפת מצליחות לעמוד בצורה יותר טובה במבחן מאשר קסדות הרבה יותר איכותיות בכל הפרמטרים. לכן, קחו את תוצאות המבחן בערבון מוגבל.

לסיכום – המותגים של אראי, שואי, AGV, שוברט, נולן, XLITE, HJC ואחרים הם לרוב אלה שמחזיקים בקסדות הטובות יותר, כשכל יצרן מתפאר בליין של קסדות ברמות שונות, החל מקסדות בסיסיות וזולות יחסית, וכלה בקסדות יקרות ככל שהיצרן החליט. לא בטוח שהקסדה הכי זולה של מותג מאוד יקר תהיה יותר טובה מהקסדה הכי טובה של מותג אחר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה טיפים, קסדות, מעילים, כפפות, נעליים וציוד מיגון, עם התגיות , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

24 תגובות בנושא “רוצה קסדה חדשה? קבל כמה טיפים לפני הקניה

  1. יאיר ניצן היה אומר "נווווווווו", חייב להחמיא שוב, יופי של סקירה. אין לי ספק שבהחלפה הבאה אני אקרא אותה שוב.

  2. כרגיל, כתבה מצויינת ומועילה
    מיצו.
    לפני כשבוע רכשתי קסדה חדשה וקראתי את המדריך שלך לפני הקנייב
    תודה.

  3. מיצו שלום

    חיפשתי בכל האתר שלך כאן, סקירה או המלצה על דיבוריות בלוטוס לקסדה ושיהיה לה:
    1. מענה לשיחה.
    2. האזנה מסונכרנת למוזיקה מהנייד (ישירות מהנגן ו/או מרדיו אינטרנטי).
    3. "אינטרקום" לשיחה עם קסדת רוכב אחורי (על טרקטורון) או קסדת רוכב צד (על רייזר).

    לא מצאתי.

    מקווה שתוכל לפרסם מתי שהוא סקירה שלך על מוצרים כגון הנ"ל.

    בינתיים, יש לך (או למי מהקוראים), ידע ממוקד על יחידה כזאת ושניתנת לרכישה בארץ?

    תודה

  4. GPX – נכון, לא יצא לי לכתוב סקירה על דיבוריות קסדה (ואישית אני לא משתמש בכזו באופן עקרוני). אולי בעתיד. בכל מקרה, בדוק את הדיבוריות של סקאלה ריידר. יש להם דגמים שעושים בדיוק את זה, אם כי המחיר שלהם לא הכי נמוך.

  5. כתבה מעניינת, אבל בסופו של דבר במיוחד אחרי שתי הפסקאות האחרונות המסקנה היא שאי אפשר לדעת מה אתה קונה ברגע שאתה לא קונה את הכי טוב ויקר?

  6. ארני – תודה, אבל לא כל כך ברור לי איך הגעת למסקנה הזו. יש קסדות מצויינות שעולות חצי מהקסדות הכי יקרות, והן לא נופלות מהן באיכות וברמת הגימור.

  7. ובכן,
    יגעתי עוד ומצאתי את אוזניית הבלוטוס לקסדות הזאת, מיובאת ע"י "דיטק":
    GlobalSat BTH-816
    http://www.handsfree.co.il/pl_product~BTH-816~31~32.htm
    הערכה מכילה גם יחידה אישית וגם יחידת קסדה פנימית.
    המחיר מאוד נוח לכיס והתוצאה בפירוש היא, עלות תועלת אידיאלית.
    מניסיון קודם שלי, שרכשתי שעון GPS מקצועי של אותה חברה ומאותו יבואן, אני יכול להעיד שתודעת השירות והתמיכה שלהם מקבלת ציון מקסימלי אצלי.
    האוזנייה מתפקדת מעולה ומזרימה בעזרת אחת משתי האפליקציות החינמיות הבאות, גם מוסיקה מהמכשיר, גם רדיו אינטרנטי וגם GPS (כנראה שלא סתם מוצדק וש-TomTom לא פראיירים למתג עבורם את המוצר הזה).

    Mono Bluetooth Router
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.maxistar.monobluetoothfree

    BlueHeadsetVoice
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androjandeli.root.basicbt

  8. סקירה בהחלט מעניינת. אני כעת בעניין רכישת קסדה חדשה, ובחנות שביקרתי אתמול המוכר ניסה לשכנע אותי לקנות קסדה לבנה מהסיבה שהיא בטיחותית ונראית לנהגים במיוחד בלילה. מילה בנושא בבקשה.

  9. אמיר – לנראות של הקסדה (או כל ציוד הרכיבה שלנו) יש משמעות עבור רוכבים רבים, במיוחד כאלה שמבלים זמן רב בכבישים בינעירוניים חשוכים (יש לזה אפילו מושג – HiViz – מלשון נראות גבוהה). בנוסף, יש דעה שאני נוטה להסכים איתה, שקל יותר לזהות את הקסדה של הרוכב במרחב הראייה של הנהג כשהיא צבועה בצבע בהיר ונראה. כך קל יותר לנהג להעריך את המרחק של האופנוע, ואפשר לבצע ניסוי פשוט בזמן שמתקרבים לרוכב המצוייד בקסדה לבנה, הוא נראה הרבה יותר טוב למרחוק (ע"ע קסדות הניאוטק של המשטרה). מצד שני, לפוזה של קסדה צבועה יש גם משקל משלו. אני מניח שכל אחד יעשה כראות עיניו בנושא זה.

  10. היי מיצו,

    תודה על הסקירה. יש לי 2 שאלות:
    1. ראיתי שיש קסדות שיש להן תקן Snell, אבל גם מופיעות במבחני Sharp. למשל Qwest של שואי (5 בשארפ) או FG-17 של HJC שהוציאה 4 בשארפ. האם לדעתך העובדה שהצליחו לארגן לקסדה מסוימת גם ווריאציה של Snell, וגם להוציא איתה ציונים גבוהים במבחני שארפ, היא נקודה לזכות ששווה להתחשב בה, או סתם קוריוז? ועבור קסדה כזאת, היית מעדיף לקחת את ווריאציית ה-Snell או השארפ?
    2. Bell – כל קסדת full face שנבחנה בשארפ קיבלה 5, ובליין אפ החדש שלהם רובן בעלות תקן Snell, וניתן להרכיב עליהן משקף פוטוכרומי. לא הזכרת את Bell ברשימת המותגים שמייצרים קסדות טובות, מה דעתך / היכרותך איתם?
    3. האם לדעתך משקף פנימי בקסדת full face מייצר איזשהו חסר בטיחותי? על פניו זה נראה כמו פיצ'ר מאוד נוח.
    4. יש לך אטמי אוזניים מומלצים לרכיבה? היית שוקל אטמים אקוסטיים או שזה מיותר?

    תודה,
    אלי

  11. אלי – תודה על התגובה. העלית כמה נקודות מעניינות, שווה בדיקה.
    לגבי קסדות בל – אין לי ניסיון אישי איתן, הן עושות רושם של קסדות מעניינות, אבל כאמור טרם יצא לי לרכוב איתן.
    לגבי המשקף הפנימי – אני מחזיק בדיעה שבקסדות עם משקף שמש פנימי, הוא לעולם יגיע על חשבון מעט שכבת הגנה באזור המצח והחלק הקדמי של הקדקד של הרוכב, אלא אם הקסדה עצמה מעובה באותו אזור.
    לגבי אטמים – אני רוכב עם אטמים חד פעמיים של 3M. היתרון שלהם הוא במחירם הזניח, ובכך שאתה לא צריך להתעסק איתם. קורע שקית ושם, ואחרי פעמיים שלוש פשוט זורק. שמעתי דברים טובים על אטמים אקוסטיים, אבל המחיר שלהם שעובר את ה- 400 ש"ח בארץ הופך את זה למעט לא כדאי בהשוואה לחד פעמיים שבעלות של כחצי מכך אתה מקבל אספקה טובה לשנה ואולי שנה וחצי.

  12. תודה על התשובה מיצו. לגבי המשקף הפנימי, אני לא כ"כ יודע מה לחשוב. מצד אחד במבחני שארפ דופקים אותם באיזורים האלה, והקאברגים למשל מקבלים 5 עם איזור ירוק מקדימה. מצד שני לא עושים שום בדיקה כשמשקף הפנימי מורד, לראות אם הוא מתנתק, מתנפץ וכו'. אני אוהב לרכב עם משקף חיצוני מורם, ואני תוהה מה פחות לא בטיחותי – משקפי שמש או משקף פנימי. מה דעתך?

    לגבי האטמים – יש אקוסטיים גנריים, כלומר לא בהתאמה אישית לאוזן אבל עדיין עם ממברנה, לא מאוד יקרים –
    http://www.amazon.com/Etymotic-Research-ETY-Plugs-Protection-Earplugs/dp/B0044DEESS/
    (לא יצא לי לנסות..)

  13. אני רוכב על קסדת Bell כבר כמה שנים ובדיוק בדרך להחליף אותה בדגם חדש. מבחינה בטיחותית אתה יכול להסתכל על המבחנים והתקנים, ואני יכול להוסיף שהאיוורור שלה עולמי וזה חשוב בקיץ של גוש דן. מעבר לזה יש הרבה פיצ'רים של קסדות מליינים מאוד יקרים, שנמצאים ב-BELL STAR. הקסדה שאני מתכנן לקנות היא BELL STAR RACE, שעומדת גם ב-DOT וגם בסנל.

  14. האם יש קסדות המתאימות יותר לתנוחות רכיבה ספורטיבית לעומת תנוחות יותר זקופות כמו בטורינג או קסטום? הכוונה בעיקר להשתקת רעשים עקב תנוחת הרכיבה

  15. חבל שככה מטרו מתנהגים ללקוח נאמן !!
    כדאי לקרוא ולהחליט אם להמשיך במטרו…
    לפני חצי שנה קניתי קסדה ב 3107 ₪
    מאז היו 5 ביקורים במטרו לצורך תיקון הקסדה !!
    ביקשתי להחזיר את הקסדה ולקבל זיכוי.
    המנכ"ל לא אישר – והציע שאקנה חדשה עם הנחה.
    חוצפה!!
    חבל שחברה גדולה לא יודעת לקחת אחריות.
    אני מרגיש שקניתי באתר סיני אנונימי ( ללא אחריות ).
    אגב…הצוות בחנות היה מקסים – אך אין להם סמכות !!

  16. שלום מיצו, העליתי כאן שאלה לפני זמן קצר והיא נעלמה…. חוזר עליה: מה דעתך על קסדה נפתחת Shark Evo One?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *