מצדה 2014 – כל הפרטים המלאים

הנה עברה לה עוד שנה, ואוטוטו אנחנו נמצאים בפתחה של שנה עברית חדשה. גם השנה, כמו כל שנה, מנהלי פורום אופנועים בתפוז מתכוונים לרכב למצדה.

1185463_791116850935780_2052851568_n

טיול מצדה של ראש השנה התחיל בקיץ 2002 בפורום האופנועים של תפוז, המוכר בכינויו "פורום 8". הרעיון המקורי היה של ירון שטייגמן (Phangan), והתכנון היה לצאת לטיול לילי כשבסופו מגיעים למצדה כדי לצפות בזריחה הראשונה של השנה. הטיול היה מוצלח למדי והחב'רה קבעו שייפגשו לאותו טיול גם בשנה הבאה. משם הכל היסטוריה.

בשנים לאחר מכן המשיך הטיול להתקיים מידי שנה בעידודם ואירגונם של גולשי ומנהלי הפורום. מספר המשתתפים הלך וגדל משנה לשנה, וקבוצות של רוכבים התארגנו כדי להגיע למצדה בבוקר ראש השנה מכל קצוות הארץ.

לצערנו, עם השנים איבדנו חברים בתאונות, והטיול הוקדש לזכרם.

מספר הרוכבים והרוכבות הלך וגדל משנה לשנה. מכמה עשרות בודדות בשנים הראשונות, בשנת 2009 כבר ספרנו כ- 500 רוכבים, ובשנים 2012 ו- 2013 התמלא מגרש החניה עד אפס מקום עם אלפים רבים של אופנועים וקטנועים מכל הסוגים, המון גדול של רוכבים, רוכבות, מורכבים ומורכבות.

אפשר לומר שזה האירוע הדו – גלגלי שכולם מחכים לו, מדי שנה.

מתי זה קורה – אחרי סעודת ערב ראש השנה, בלילה שבין יום רביעי ליום חמישי, בלילה שבין ה- 24 בספטמבר 2014 ל- 25 בספטמבר.

שימו לב – נקודת המפגש העיקרית נמצאת בחניון "חצי חינם" על רחוב משה דיין באזור התעשיה המערבי של ראשון לציון, וזאת לאור כמות הרוכבים העצומה. ההתכנסות מתחילה לקראת השעה 00:30 בבוקר (חצות וחצי).

1175074_791115407602591_1605386436_n

פרטים מלאים, מנהלות ומסלול:

מתכנסים בחניון "חצי חינם" על רחוב משה דיין באזור התעשיה המערבי של ראשון לציון החל מ- 01:0 בבוקר (בלילה אחרי סעודת החג של ראש השנה), בלילה שבין ה- 24 ל- 25 בספטמבר.

כל אחד מתדלק את מיכל הדלק שלו כדי לצאת מלא. בסמיכות רבה לאזור יש שתי תחנות דלק. מרחק הנסיעה כולו מראשל"צ ועד למצדה דרך הציר הראשי עומד על 174 ק"מ. יש גם נקודות תדלוק בדרך (פרטים בהמשך).

היציאה לדרך מנקודת הכינוס הראשית תהיה בשעה 02:00.

הערה: כל זמני הנסיעה המצויינים משמשים להערכה בלבד, ותלויים בקצב הרכיבה של כל אדם. אין חובה לעמוד בזמנים אלה, כל אדם חייב לרכוב אך ורק בהתאם לקצב המתאים לו.

בשעה 02:00 יוצאים לדרך ורוכבים דרומה על כביש 20 עד לחיבור עם כביש 4. משם ממשיכים עד מחלף אשדוד.

במחלף אשדוד פונים לכביש מס' 41 עד למחלף גדרה (כנות).

זהירות! המחלף נמצא עדיין בתהליכי פיתוח, חובה להיצמד לשני הנתיבים הימניים ביותר כדי לפנות דרומה לכיוון באר-שבע כדי לא לפספס את הפניה. סעו בזהירות!

משתלבים עם כביש 40 לכיוון באר-שבע ונוסעים בו דרומה עד צומת פלוגות. עיקר מאסת הרוכבים תגיע לצומת פלוגות לקראת 2:30 בלילה. דרומיים יכולים להשתלב עם התנועה שם.

ממשיכים דרומה על כביש 40 עד לצומת בית קמה. עיקר הרוכבים יגיעו לשם לקראת השעה 02:50. שם, מי שרוצה, יכול לתדלק בתחנת הדלק פז וגם לשתות קפה או משקה קר. דרומיים יכולים להצטרף אלינו גם שם.

ממשיכים דרומה על כביש 40 עד צומת להבים.

זהירות! כביש 40 דרומה מבית קמה ועד לצומת להבים נמצא בבניה עם קטעים ללא שולים ומעקפים. חובה לשמור על מהירות בינונית וסבירה, ולשים לב למעקפים הפתאומיים. סעו בזהירות!

בצומת להבים פונים שמאלה על כביש מס' 31 לכיוון ערד.

זהירות! גם כביש 31 מצומת להבים עד צומת שוקת נמצא בבניה, עם קטעים ללא שולים, ועם פס הפרדה כתום כפול לאורכו. בנוסף, יש שם כיכר שהוקמה לאחרונה, כשלושה ק״מ מזרחית ללהבים. זהירות מוגברת היא חובה!!! שמרו על מהירות סבירה, ושימו לב למעקפים ולכיכר שמגיעה בהפתעה למי שלא מכיר אותה. סעו בזהירות!

בצומת שוקת אנחנו מבצעים עצירה בתחנת דלק פז למטרת תדלוק ושתיה. עיקר הרוכבים יגיעו לשם לקראת השעה 03:15. סניף קפה ארומה יישאר פתוח במיוחד עבורנו, ואולי גם חנויות נוספות במתחם. זו נק' הצטרפות שלישית לדרומיים.

ממשיכים בנסיעה למצדה דרך ערד, על כביש מס' 31.

זהירות! כביש 31 מצומת שוקת ועד ערד נמצא גם הוא בבניה, גם הוא עם קטעים ללא שולים, מעקפים ופס הפרדה כתום כפול. בנוסף, קיימת הכיכר הראשונה ליד הישוב חורה, כמה ק״מ לאחר צומת שוקת. חובה לשמור על מהירות בינונית וסבירה, ולשים לב למעקפים הפתאומיים. סעו בזהירות!

בנוסף יש להיזהר במיוחד בעת הרכיבה בכביש זה מפני מפגעים שמוטלים מדי פעם בידי בני-דודנו, ובין אם מפני חמורים, גמלים, עיזים, כלבים ושאר מיני חיות בר המשוטטות על כביש זה. חובה להקפיד במיוחד על רכיבה בטוחה בקצב סביר על כביש 31.

מגיעים לעיר ערד. יש לשים לב שבכיכר הראשונה בעיר ממשיכים ישר, החוצה מן העיר, ולא פונים שמאלה לכיוון השילוט הקטן למצדה.

המשך רכיבה בירידות "סדום ערד" על כביש 31 עד צומת זוהר.

זהירות! חובה להקפיד משנה זהירות בעת הרכיבה בירידות. אנחנו בחושך בכביש ללא תאורה, ואלומת הפנסים שלנו מכוונת ישר ולא לכיוון הפניה. סעו בזהירות!

ממשיכים בנסיעה על כביש 90 צפונה מאזור מלונות ים המלח ועד צומת מצדה. שם פונים שמאלה עד למגרש החנייה של אתר מצדה.

זהירות! כביש 90 מאזור מלונות ים המלח וצפונה לאורך כעשרה ק״מ נמצא בבניה, עם קטעים ללא שולים, מעקפים ופס הפרדה כתום כפול. בנוסף, כביש זה עלול להיות מחליק בלילה בגלל המים השומניים של ים המלח המחלחלים מעלה. בקטע זה חובה לשמור על מהירות נמוכה וללא עקיפות. מי שימהר, יעוף. סעו בזהירות!

הגעה צפויה של מאסת הרוכבים העיקרית למצדה היא סביב השעה 05:00 – 04:30 בבוקר, כאשר הזריחה תהיה סביב השעה 06:30 (לפי שעון קיץ).

רכב חילוץ וגרר:

גם השנה פעלנו למען צירוף רכב חילוץ לטובת המתקשים. לפיכך, את הרכיבה ילווה רכב חילוץ של אופנוגרר, בחסות ובמימון חברת מטרו מוטור, יבואנית סאן-יאנג, ימאהה וקוואסאקי.

כל חילוץ, אם יתבקש, יתבצע אך ורק בתוואי הרכיבה המקורי, ועד לנקודת האחסון של אופנוגרר בגבעת שמואל. בדרך חזרה למרכז, מי שיצא לפני רכב הגרירה יוכל להיעזר בו במידת הצורך. כל חילוץ מעבר לתנאים אלה או ליעד אחר יחוייב בתשלום בהתאם לדרישות המחלץ.

הרכב המחלץ מוגבל בכמות הכלים שהוא יכול לסחוב עליו, ועל כן כל שירות שיינתן במסגרת התנאים שהוצגו לעיל, יבוצע על בסיס מקום פנוי בלבד. במידה ולא יהיה מקום פנוי ואדם יהא זקוק לחילוץ, לא יוכל רכב החילוץ להתחייב להיות מסוגל לספק לו שירות, ועל האדם שנתקע לארגן לעצמו חילוץ בדרכים המקובלות, כאילו היה רוכב לבדו ובעצמו וללא כל ליווי. אל לאדם לבוא בטענות על אי-חילוצו בזמן, ליעד נבחר כלשהו, או בכלל.

מי שלא מסוגל להבין את הנקודות האלה מוזמן להישאר בבית, כיוון שליווי רכב החילוץ נעשה מטעמנו כמחווה של רצון טוב, ואיננו מחייב את מנהלי פורום 8 בשום צורה.

תודה רבה לחברת מטרו מוטור על תמיכתם הנדיבה במסורת השנתית!

הסרת אחריות:

בעצם השתתפותם, כל רוכב או רוכבת מצהירים בזאת כי הם עושים זאת על אחריותם האישית בלבד, וכי בשום צורה ואופן לא יהיו מנהלי פורום 8 או כל אדם אחר, אחראים בשום צורה ובשום אופן לשום תקלה, תאונה, פגיעה, פציעה או כל נזק מכל סוג שהוא שעלול להיגרם לכל אדם או רכוש בגלל השתתפותו ברכיבה זו, ו/או באתר עצמו, ו/או ברכיבה לביתו.

ההשתתפות ברכיבה המשותפת היא מרצונו החופשי של המשתתף, ועליו לעשות זאת רק לאחר מנוחה מספקת ולשמור על כללי רכיבה נכונה ובטוחה.

כל רוכב חייב לוודא את תקינותו המכאנית של האופנוע/קטנוע שעליו הוא רוכב: צמיגים, לחץ אוויר, בלמים, שמן, אורות (קדמי ואחורי), שרשרת ועוד.

כל רוכב חייב להקפיד על שימוש בציוד מיגון תקין הכוללים קסדה, אטמי אוזניים, כפפות, מעיל איכותי וממוגן, מגפי רכיבה ורצוי גם מיגון ברכיים ומיגון גב.

כל רוכב אחראי באופן אישי על קיומם ותוקפם של רישיונות וביטוחים כחוק, ומצהיר בזאת על הקפדה על רכיבה נכונה ולא מסוכנת לעצמו ולסובבים אותו. מי שלא מכיר את הכבישים ורוצה לרכוב לאט יותר, שירכוב במגבלות שלו ולא של מי שרוכב לפניו או מאחוריו.

במידה ויש אדם שחושש לבטחונו האישי ולשלומו כתוצאה מרכיבה זו, שלא יצטרף ולא יגיע לרכיבה. עדיף לשבת בבית ולקרוא בפייסבוק מאשר להסתכן ברכיבה לילית בכבישים מפותלים.

הודעה זו נוסחה בלשון זכר מטעמי מגבלות השפה העברית בלבד, והיא מכוונת לגברים ונשים כאחד.

הזמינו את כל רוכבי הדו-גלגלי שאתם מכירים. השנה זה יהיה מטורף.

פוסט זה פורסם בקטגוריה טיולים, מפגשי אופנועים, פורום אופנועים בתפוז, עם התגיות , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

תגובה אחת בנושא “מצדה 2014 – כל הפרטים המלאים

  1. הבאים למצדה מצפון דרך כביש הביקעה לא מוזכרים
    בכתבה.
    האם לא מגיעה להם גם התייחסות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *