מצלמות הנת"צ מקבלות פיילוט נוסף

שחר הזלקורן מדווח שוב ב- YNET על פיילוט נוסף של מצלמות האכיפה האלקטרוניות המיועדות ללכידת עבריינים הנוסעים בנתיבי תחבורה ציבוריים בניגוד לחוק. לדבריו, בשנת 2015 אמורות להיות מוצבות מצלמות נוספות במיקומים שונים בארץ, וזאת על מנת ל"ספק מידע אשר יסייע לקידום האכיפה באמצעים אלקטרוניים באופן נרחב בכל צירי ההעדפה בארץ".

ynet נוהגים בנת"צ ברכב פרטי? זהירות, מצלמות יתעדו – רכב

קונספט ההפעלה של מצלמות הנת"צ הוא פשוט: המערכת מותקנת על גבי עמודים, לעיתים נסתרים למדי, מעל נתיב תחבורה ציבורית ייעודי. מדובר במערכת אכיפה ממוחשבת ייחודית המתעדת באמצעות מצלמות דיגיטאליות הבודקות באמצעות מערכת LPR (או License Plate Recognition) תנועת רכבים בלתי מורשים בנתיבי תחבורה ציבורית.

(קרדיט לתמונה: אתר היצרן)

לאחר צילום הרכב מבצעת המערכת השוואה של מספר הלוחית המצולמת עם מאגר כלי הרכב הציבוריים המורשים לנסוע בנת"צ. כאשר נמצא כלי רכב שאינו מורשה לנסוע שם (לדוגמא – רכב פרטי, אופנוע או משאית), מועבר תיעוד העבירה לאישור על-ידי שוטר אשר מנפיק דו"ח לעבריין. הקנס בגין עבירה זו עומד כיום על 250 שקלים.

כתבתי על כך באתר. להלן תזכורת קצרה:

נעים להכיר – מצלמות הנת"צ

הרשויות המקומיות זוכות ברשות להדפיס כסף?

כדאי להתעכב דקה ולהסביר בכמה מילים על הבעייתיות בשימוש במצלמות נת"צ, בניגוד לשימוש בשוטרים בשר ודם שהינם בעלי שיקול דעת עצמאי:

השימוש במצלמות האלקטרוניות האוטומטיות יכול להתבצע אך ורק בנת"צים שבהם מותרת תנועה ללא השתלבות של תנועה. כלומר לא ניתן להשתמש במצלמה אוטומטית בנתיב כזה שבו מותר לרכבים פרטיים להשתלב בנתיב על מנת לבצע פניה ימינה למשל. כך גם לא ניתן להשתמש בהן בנתיבים שבהם קיימים מפרצים או מקומות המיועדים לעצירת כלי רכב פרטיים, שכן נהג יוכל לטעון בצדק שהוא רק השתלב בנתיב על מנת לעצור בצד בגלל תקלה מכאנית ברכבו, או כדי להוריד או לאסוף אדם אחר. לבסוף, בעיה טכנית נוספת קיימת בנתיבים שבהם מותרת תנועה של כלי רכב פרטיים המסיעים כמה נוסעים (לרוב מדובר על 4 נוסעים ומעלה), כיוון שהמצלמות לא מסוגלות לצלם את פנים הרכב ולמנות את מספר הנוסעים בו.

את כל הבעיות הללו יכולים לפתור שוטרים רגילים, אבל שוטרים רגילים צריכים לעשות הפסקות, הם לא תמיד מגיעים להעיד בבית המשפט, הבורקס שלהם מתקרר והם צריכים אספקה חדשה, ובעצם אכיפתם הם לעיתים פוגעים בזרימת התנועה. לכן, הפתרון כאן צריך להיות משולב. מצלמות אוטומטיות היכן שאפשר, ושוטרים במקומות בהם נדרש שיקול דעת.

אז למה בכל זאת לא לקדם את מערך האכיפה האלקטרוני הספציפי הזה היכן שכן אפשר להשתמש בו? הרי ברור לכל, שבניגוד למערך אכיפת המהירות האלקטרוני (פרוייקט א-3 של מצלמות הגאטסו המכוסה בהרחבה כאן באתר), אדם הנוסע בנת"צ לא רק עובר על החוק אלא גם גוזל את מקומו של רכב אחר שהחוק כן מותיר לו לנסוע באותו נתיב מיוחד. ולא רק, אלא ככל שיותר עבריינים יסעו בנת"צים, כך יפגע מעמדם החוקי והנכון של רכבי התחבורה הציבורית – אוטובוסים, מוניות שירות, ומוניות.

התשובה ברורה. בישראל, כמו בישראל, החלמאות חוגגת. בתחילת 2012 נערכו משרד התחבורה ואגף התנועה של המשטרה לקראת פרסום מכרז לרכישה והתקנה של עשרות מצלמות אכיפה לנת"צים. אלא מה, התוכנית נזנחה ובוטלה. תשאלו למה? היהודים מתווכחים ביניהם בנוגע לאחריות התקציבית ולחלוקת סמכויות, ובנתיים העבריינים חוגגים.

לפרק את המדינה הזו ולהחזיר את השלטון התורכי, ויפה שעה אחת קודם.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מצלמות נת"צ, משטרה, עם התגיות , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *