מצדה 2015 על סוזוקי ויסטרום 1000

01:00 השעון המעורר מצלצל בפלאפון. צלילים מוכרים של פלויד מעירים אותי משינה קצרה של שעה. זו ברכה לישון גם שעה לפני רכיבת לילה. מתארגן. מקלחת זריזה, קפה שחור וכרגיל לא שוכח לקחת תמרים לדרך (אלו של ראש השנה, הצהובים והקשים – אני אוהב אותם במיוחד) בתיק גב, יחד עם בקבוק מים מינרלים קר וערכת תולעים.

לא לוקח לי הרבה זמן, ופחות מחצי שעה לאחר מכן האגודל נוגע בסטרטר והויסטרום משמיע גרגור בשרני, כאילו שואל "לאן עכשיו? מה אתה גנוב? תן עוד כמה שעות שינה…"

vstrom-1000-6

זו השנה החמישית שלי ברציפות במצדה. אני לא מרשה לעצמי לפספס את הרכיבה הייחודית הזו. על הנייר התנאים לא פשוטים: מדובר בערב ראש השנה, בלילה חם במיוחד של אמצע ספטמבר, אלפי רוכבים שרוכבים בשיירות אינסופיות מכל רחבי הארץ, ומעל הכל, הירידות המפורסמות של סדום ערד – וכל זה לאחר יום שלם ללא שינה. אבל מבחינתי (וגם לדעתם של אלפי רוכבים) החוויה שווה את הקושי הטמון בה. הפעם אני מתרגש פעמיים: יש לי דייט עם הויסטרום הגדול של סוזוקי.

על הויסטרום 1000 הקודם יצא לי לרכוב כמה וכמה פעמים. הוא זכור לי כאופנוע חזק, עם אופי ומאוד נוח, יחד עם זאת גדול, מגושם וכבד. יחסית אליו, הויסטרום החדש עבר שינוי כללי. מנוע ה V-twin החדש גדל במקצת לנפח של 1037 סמ"ק, והוא מספק 100 כ"ס עגולים עם מומנט של 10.5 קג"מ  ב- 4000 סל"ד. בזכות שלדת האלומיניום החדשה המשקל הכללי של האופנוע הופחת ל- 228 ק"ג וזה מורגש בעת התניידות בתנועה צפופה בעיר, וגם מחוצה לה. ולא רק זאת – האופנוע גם צר וגם מרגיש חזק יותר (בעיקר בשני ההילוכים הראשונים) בהשוואה לויסטרום הקודם.

vstrom-1000-18

הנסיעה מהבית לנקודת המפגש באזור החניון של "חצי חינם" בראשל"צ עוברת לי מהר. הכבישים אמנם לא ריקים – יש בהם לא מעט רכבים המכילים משפחות החוזרות לביתן לאחר ארוחת ערב החג. אבל אני לא מוטרד מהתנועה, ומתנחם בכך שהחום של העיר יתחלף במהרה בקרירות של הנגב בשעות הלילה.

בנקודת הכינוס כבר יש מאות רבות של אופנועים. המשטרה מכסה יפה את הכניסות ומכוונת את התנועה למגרש החניה. אני מוצא את החברים, ולאחר תדרוך בטיחות שמועבר ליד אחת הניידות אנחנו יוצאים לדרך דרומה.

שחרור של הקלאץ' והאופנוע מזנק יפה, יפה מאוד אפילו. אני אוהב את המנוע של הויסטרום, מנוע בשרני עם אופי וגם הסאונד שלו נהדר. אפשר רק  לדמיין איך הוא ישמע עם איזה אקרופוביץ' או שני אחים במקום המקורי. ההילוך השני הוא חגיגה של ממש. סחיטה אלימה של המצערת מספקת תאוצה מרשימה ואפילו מורגשת בעיטה קלה בישבן. תנוחת הישיבה הזקופה גם היא תורמת לתחושות התאוצה המענגות. המושב לא גבוה יחסית (850 מ"מ) לאופנועים מקטגוריית האדוונצ'ר, והכידון הרחב מאפשר שליטה טובה בתוך העיר בתנועה צפופה ובמהירות נמוכה.

vstrom-1000-7

ברכיבה דרומה על כבישים ארוכים וריקים יותר בגלל שעת הלילה המאוחרת אני מגלה שמיגון הרוח אפקטיבי (מאפשר לרוכב ארבע מצבי כיוון שונים). לוח השעונים של הויסטרום טוב למדי, ברור ועשיר במידע: מד דלק, תצוגת הילוכים, לחץ אוויר ומחשב דרך. שעון הסל"ד גדול וקריא, ולצידו מד מהירות דיגיטלי. התאורה ברורה מאוד ביום ובלילה.

תנוחת הרכיבה נהדרת. אין כמו תנוחה של אדוונצ'ר. הרוכב גבוה, זקוף. זה בריא לגב וכמובן לשדה הראיה. הויסטרום מתנהג בכביש כמו ילד טוב, משרה בטיחות ויציבות. בפניות הוא סביר פלוס. לא מדובר על אופנוע ספורט קליל בעל צמיגים ספורטיביים אבל בידיים הנכונות עם המומנט שיש לו ביציאה מהפניה, הוא יכול לספק גם הנאה בתחום הזה. בדיקת רול און מול חברים שרוכבים איתי בהילוכים הגבוהים כאשר המחט יושבת על 4000 סל"ד מגלה כי האופנוע שועט קדימה כמו קטר בנחישות ובעוצמה ללא גמגומים מיותרים. מיכל הדלק מספק קיבולת מכובדת של 20 ליטר וטווח רכיבה ארוך התואם את המשימות להם יועד האופנוע – תיור ואדוונצ'ר.

vstrom-1000-5

הויסטרום החדש נראה אמנם כאופנוע דו-שימושי (דו"ש) והוא ממותג ע"י סוזוקי כממשיכו ההיסטורי של ה- DR-BIG, אבל למען האמת הוא לא באמת מעניק לרוכב יכולות שטח אמיתיות. אלא אם אתם קוראים לשבילי קק"ל סלולים כ"שטח". אמנם יש לאופנוע חישוקים קלים בקוטר של 17 אינטש מאחור ו- 19 אינטש מלפנים, אבל הם יצוקים וללא שפיצים. המשמעות של קונפיגורציה זו היא שכל מפגש עם סלע גדול עלול לגרום להם לפגיעה. מרווח הגחון הנמוך יחסית והעדר הגנה למנוע ולמערכת הפליטה מונעים יכולת "שטח" אמיתית. מצד שני, עם התקנת מיגון למנוע ולגחון (ולא חסרים אתרי אפטר-מארקט שמציעים תוספות מעין אלה), החלפת מערכת הפליטה ועוד כמה תוספות קלות כמו החלפת רגליות הגומי למשוננות לטובת רכיבה בעמידה, הוא יצלח שבילים ללא כל בעיה, ואם לרוכב יש סט של "ביצים" גדולות, הוא ככל הנראה יוכל לסחוט מהויסטרום אף יותר מזה. על כל פנים, זהו לא חיסרון אמיתי כיוון שממילא מי שרוכש אופנוע מסוג זה ככל הנראה לא באמת יחפש בו יכולות שקיימות רק באופנועים ייעודיים לתחום, אלא יסתפק ביכולות כאלה שיאפשרו לו לצלוח טיולי מועדון שיורדים פה ושם לשבילי עפר סלול, חוצים זרזיף צר של מים, ואולי עולים איזו עליה קטנה ולא טכנית.

הרכיבה למצדה על אופנוע מסוגו של הויסטרום מענגת ביותר. האופנוע מאוד נוח, הישיבה הגבוהה והזקופה מהווה עבורי שינוי מרענן לטובה. ברכיבות הקודמות למצדה רכבתי על אופנוע בעל אופי ספורטיבי שדרש ממני מאמץ גדול יותר, ביחוד בשעות הבוקר בדרך חזרה לאחר יממה ללא שינה. תנוחת הרכיבה על אופנוע מקטגוריית האדוונצ'ר מעניקה לרוכב ביטחון ושדה ראיה רחב. אתה יושב גבוה מעל כולם, מביט מלמעלה על הנוף והאופנועים מסביב.

vstrom-1000-3

החגיגה הגדולה מגיעה כשהאופנוע פוגש את האספלט של סדום ערד, שם המנוע הבשרני והמומנט המרשים מאפשרים לו לעמוד בכבוד גם מול אופנועים בעלי אופי ספורטיבי יותר. לקחת פניות עם כידון רחב ובישיבה זקופה זו תחושה אחרת לגמרי, ובזכותם אתה יכול לבצע תיקוני כיוון והטייה ללא מאמץ מיוחד. הויסטרום נשכב בביטחון אל תוך הפניות ויצוא בזכות המומנט המרשים בכוח מרגש.

באמצע הדרך למטה אני רואה שיש לי זמן. אני מחליט לרדת לאחד השבילים הסמוכים לאחת מהפניות. הויסטרום יורד בביטחון אל תוך השביל החשוך. התאורה של הויסטרום מעולה ושולחת קדימה אלומת אור רחבה המאירה היטב את השטח. אני עוצר. יורד מהאופנוע, מוציא מהתיק כמה תמרים ובקבוק מים. מדליק סגריה, מתיישב ומביט מהצד על כל הקסם הזה מסביב ומעל. ממלמל לעצמי, כמה טוב שבגלגול הזה הייתה לי את הזכות להיות רוכב אופנוע. מסביב עלטה. מעל, כמו בשיר של בנאי, חופה של כוכבים. המראה הנגלה לעיני מהפנט ממש. אלומות אור של שירות בלתי נגמרות של אופנועים מאירות את הגבעות החשוכות מסביב. מכל כיוון נשמעים יללות של מנועים המהדהדים בעוצמה בתוך השקט. הויסטרום עומד כמו סוס ערבי גבוה. נראה מוצק, חזק ומרשים בתוך כל הנוף הייחודי הזה. לאחר חצי שעה של מנוחה אני עולה בזהירות חזרה לכביש וממשיך למצדה.

vstrom-1000-17

השחר עולה. ים המלח נצבע בצבעים מרגשים. נוף עוצר נשימה. אין עוד מקום כזה על  פני כדור הארץ. בכל זאת הנקודה הנמוכה בעולם. הפעם אני מחליט לחזור מכיוון עין גדי, יריחו וירושלים. כשהזריחה מגיעה אתה מרגיש על הויסטרום כמו מלך שרוכב על גג העולם ורק רוצה לרכוב עוד ועוד. למרות העייפות הגופנית, המושב הנוח והישיבה הזקופה מרעננים אותי. הנוף מסביב כאילו מונח על כף ידי, רואים הכל ולרחוק.

הלשונות של ים המלך באופק מגרים אותי לעצור ולרדת לשביל הקרוב. אני יורד ותוך כדי אני רואה את בזווית העין את הקנאה של הרוכבים הספורטיביים החולפים בסמוך עלי. איזה כיף. אופנוע שמאפשר לך ככה לרדת מהכביש ללא חשש ולכבוש את הנוף, זה באמת כיף גדול.

vstrom-1000-15

לסיכום. הרכיבה על הויסטרום הגדול הובילה אותי לכמה מסקנות, מסקנה אחת עולה על כולן – האופנוע הבא שלי יהיה מקטגוריית האדוונצ'ר. האם זה דווקא יהיה הויסטרום 1000? יכול מאוד להיות מאוד.

 

10 תגובות בנושא “מצדה 2015 על סוזוקי ויסטרום 1000

  1. עושה רושם שהרוכב נהנה מאוד מהנסיעה
    על הויסטרום .. יש לי אחד כזה בבית אופנוע מדהים ….

  2. אהבתי לקרוא. מאוד.
    עושה חשק לקנות אופנוע אדוונצר ולרכב אל האופק.

  3. כתבה מרשימה מאוד גרמת לי להרגיש שאני נמצא איתך בדרך למצדה חבל שלא היתי באמת…
    בכל אופן נשמע שנהנת מהרכיבה על האופנוע שמצטייר כהרפתקה מיוחדת אולי בקרוב נרכב ביחד אני על הלבן ואתה על השחור!!!

  4. בוקר טוב אני רוכב חדש מעוניין לכנות אופנוע ספורט למתחילים בקטגוריה 47 כ״ס ואני מעוניין להתייעץ עם מישהו שמבין איזה דגם עדיף בקטגוריה תודה

  5. את הסטרטר של האופנוע מפעילים עם האגודל. הפעלה עם הבוהן ברגל כרוכה באי נוחות וגמישות יתר נדירה.

  6. שתי שאלות:
    1. האם האופנוע נוכחי שלך הוא לא אדוונצ׳ר?
    2. האם 100כ׳ס זה לא קצת מעט?
    זהו.
    חתימה טובה.

  7. האופנוע האחרון שלי היה Z750.
    100 כוחות סוס בשילוב של מנוע ה V-twin בנפח של 1037 סמ"ק, עם מומנט של 10.5 קג"מ מספקים עוצמה מכובדת למדי לרוכב. המנוע של הסטרום מספק תאוצות מרשימות ומומנט המעניק גמישות נהדרת המורגשת כבר מ4,000 סלד.

  8. יוסי שלום
    בקטגורית ה47 כ"ס אני ממליץ לך לבדוק את השלישיה של ההונדה ממשפחת הCb.
    Cbr500r – הדגם הספורטיבי. נראה טוב עם פרינג מלא, תנוחת הרכיבה ספורטיבית וקרבית ויחד עם זאת המנוע לא מאיים, ומתאים לרוכבים המבקשים כרטיס כניסה לעולם האופנועים הספורטיבי.
    Cbx/ Cbf – הדגמים הנוספים מבוססים על אותו מנוע בדיוק תנוחת הרכיבה בשני הדגמים הללו זקופה, המושב גבוה והכידון רחב.
    במובן זה נותן לומר כי ה -F וה- X יותר פרקטיים.
    בכל אופן זה תלוי מה אתה מבקש מהאופנוע שלך ומה סגנון הרכיבה המועדף עליך.
    אין תחליף לרכיבת מבחן, ממליץ לרכב לפני שקונים. ובנוסף אני ממליץ בחום על אחד מקורסי הרכיבה למתחילים.
    בהצלחה ברכישה ורכיבות טובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *