החלה פריסת לולאות החיישנים למצלמות הנת"צ באיילון צפון (כביש 20)

בהמשך לפוסט הזה אודות השלמת התקנת מצלמות הנת"צ על נתיבי איילון (כביש 20) לכיוון צפון, הושלמה פריסתן של 9 המצלמות על גשרי התמרורים האלקטרוניים מעל הכביש.

כידוע לכם, המצלמות הללו הותקנו בפריסה חזיתית, דהיינו מצלמות את הרכב המתקרב אליהן. בגלל ההתקנה החזיתית של כל המצלמות, הלולאות עצמן מוטמעות לפני המצלמה ולא אחריה.

gatso-natatz-kvish-20--hoz

כעת החל הקבלן המבצע להתקין את לולאות החיישנים לפני כל מצלמה. הלולאות מותקנות אך ורק על נתיב התחבורה הציבורי (הנתיב השמאלי ביותר מבין 3 נתיבים), וכיוון שכך, במידה והמצלמות יופעלו גם במצב לכידת מהירות, הן תוכלנה לתפוס אך ורק את הרכבים הנוסעים בנתיב השמאלי בלבד, ולא באף אחד מהנתיבים הסמוכים.

המשטרה מכחישה זאת, אבל כפי שפורסם כאן בעבר, אנחנו יודעים את האמת – קליק של עכבר ועוד מיליוני ש"ח יזרמו לקופת המדינה… מי יוותר על הכנסה חלומית שכזו? לא רק אנחנו יודעים, גם אחרים.

למרות הבטחות משרד התחבורה: מצלמות הנת"צ באיילון יותאמו לאכיפת מהירות

מצלמות הנת"צים לא יאכפו מהירות? אל תמהרו להאמין

בנתיים, 9 המצלמות אינן "מאויישות" במצלמת אמת. תאריך הכנסת המצלמות עצמן לתור ראש העמדה הצבוע בכתום עדיין לא ידוע כיוון שהן אמורות לעמוד בתו תקן של מכון התקנים הישראלי, וכזה טרם אושר להן (אם כי טיוטא שלו פורסמה לא מכבר). ללא תקן ישראלי בר תוקף, הפעלה מבצעית של המצלמות בנת"צים תהיה בלתי אפשרית או שלכל הפחות תהיה בלתי סבירה.

נכון לרגע זה, אפליקציית וויז תוכנתה כך שלא מתקבלת התראה קולית על התקרבות למצלמות הספציפיות הללו, ובמקומה תתקבל התראה ויזואלית על המסך בלבד.

אלה הנקודות בהן הותקנו המצלמות:

gatso-natatz-kvish-20-map-3

פוסט זה פורסם בקטגוריה גאטסו, מצלמות נת"צ, משטרה, עם התגיות , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

6 תגובות בנושא “החלה פריסת לולאות החיישנים למצלמות הנת"צ באיילון צפון (כביש 20)

  1. תודה על העדכון.
    כמה שאלות
    1. איך מזהים את הלולאות על הכביש?
    2. רשמת בעבר כי צילום מהירות חזיתי אינו תואם את התקן הישראלי וסברת שהמשטרה לא תיישם, מחשש שהדוחות לא יעמדו במבחן בית משפט. האם אתה חושב כעת אחרת?
    3. מעניין לגלות שהמצלמות כרגע הם מצלמות דמה (אני מניח שיש לך מקור מידע אמין מתך המשטרה) מדוע לדעתך התקן הישראלי לא יתאים להפעלתם בתצורה של מצלמות נת"צ?

    תודה מראש

  2. דני – הלולאות מזוהות כמו כל הלולאות של כל מצלמות הגאטסו. ראה אצלי באתר בנושא זה (חפש "לולאות"). לגבי אי ההתאמה לתקן, אני לא בטוח שכתבתי שזה לא תואם את התקן. אני לא זוכר כזה דבר, תוכל להאיר את עיני? אם אתה צודק ואכן כתבתי כזה דבר, אז ללא ספק דברי התבדו לאור העובדה שבישראל קיימות מספר עמדות העושות שימוש בצילום חזיתי עוד לפני התקנת מצלמות הנת"צ. ההבדל הוא שבהתקנות הקודמות ההתקנה עצמה היתה לפי התקן, ואילו כאן מדובר על התקנה שונה לגמרי. לגבי היותן מצלמות דמה, שוב, לא צריך מקורות בתוך המשטרה, אלא מספיק זוג עיניים. אין בתוך ה"ראשים" שום מצלמות. בנוסף, העובדה שהמשטרה ביקשה לעדכן את התקן הקיים גם היא ידועה לכל.

  3. שלום ותודה על תגובתך

    הסתמכתי על מה שכתבת כאן http://www.mitsu.co.il/?p=4961
    "יחד עם זאת, מבחינת אופן התקנת המצלמות על הגשר העילי עולה תמונה מעט אופטימית (עבורנו הנהגים), וזאת מכיוון שעצם התקנת המצלמות באופן שאינו תואם לתקן הישראלי שהופק למצלמות הגאטסו (גובה מעל פני הכביש, זווית, מיקום הלולאות ועוד), מרמז על כך שהם לא יוכלו למדוד את מהירות נסיעת הנהגים באופן המקובל, לא בגלל שזה לא אפשרי טכנית, אלא מהסיבה שהם (המשטרה) יצטרכו לייצר לשם כך תקן חדש או לעדכן את התקן הקיים, ואלמלא יעשו זאת, יתקשו להגן על מהימנות בדיקות המהירות בבית משפט."

    אחרי קריאה נוספת אני מבין שלא התייחסת לעמידה בתקן מבחינת כוון הצילום (קדימה / אחורה) אלא מבחינת זווית גובה וכד'. האם אתה עדיין סבור שאכיפת מהירות ממצלמות האיילון לא סבירה בשלב זה (בגלל אי עמידה בתקן וחשש מאי עמידה במבחן ביהמ"ש)?

    תודה

  4. דני – הבנתי למה התכוונת. בהתחלה חשבתי שאתה מדבר באופן עקרוני על צילום חזיתי, ולכן עניתי כמו שעניתי. עכשיו אני מבין שהתכוונת ספציפית לצילום חזיתי באופן שבו מותקנות מצלמות הנת"צ. אכן, אני עומד מאחורי דברי, וסביר להניח שהמצלמות לא יחלו לאכוף מהירות על הנת"צ לפני שיאושר התקן הישראלי (המחודש) לעניין זה. ההבדל בין צילום עבירת מהירות לבין צילום עבירת נסיעה בנת"צ הוא מהותי, ובעוד שכדי להוכיח שנסעת בנת"צ כל מה שצריך זו תמונה שלך, עם מספר הרכב שלך, על הנת"צ בשעה שבה אסור לך להיות שם… כדי להוכיח שנסעת מהר צריך לעמוד בהרבה יותר פרמטרים קשיחים, שנפילה בכל אחד מהם עלולה להכשיל את ההרשעה בבית משפט. לפיכך, קרוב לוודאי שהם לא יחלו באכיפת המהירות לפני שהתקן יאושר. מצד שני, מדינת ישראל, שיטת מצליח, לך תדע. יכול להיות שהם כן יחליטו ללכת עם זה, ואז לראות איך יתמודד עם זה בית המשפט. עדיין, לדעתי, האופציה הראשונה סבירה יותר (ובינינו, הנכונה יותר) ולו בגלל שזה מה שהם עשו עם הגאטסו עד כה.

  5. מעניין מאוד כמה זמן יחלוף עד שהלולאות יעשו פרו ורבו ויתפרסו על כל הנתיבים? אף אחד לא נוסע במהירות החוקית בנתיבי איילון בשעות הלילה אבל תמיד נחמד לתת קנס של 750 שח עם 8 נקודות למי שנסע על 110 בכביש מואר היטב וסלול כהלכה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *