החל ניסוי תנועת דו-גלגלי על נתיבי תחבורה ציבורית

היום, ה- 15 בפברואר 2016, החל הניסוי שכולנו חיכינו לו מזה מספר שנים רב. הניסוי אמור להימשך תקופה של בין 6 ל- 12 חודשים (תלוי את מי שואלים), ובמסגרתו תבדק ההשתלבות של כלי רכב דו-גלגליים בתוך נתיבי תחבורה ציבוריים (נת"צים).

בשלב זה הניסוי עצמו מוגבל לשני צירי תנועה בלבד: רחוב אבן גבירול לכל אורכו לשני הכיוונים, ודרך נמיר לכל אורכה לשני הכיוונים. שלטי הנחייה חדשים הותקנו על צירים אלה.

2016-02-16 09.02.19

הניסוי מנוהל על ידי וועדת הניסויים של משרד התחבורה בשיתוף עם הטכניון (שמבצע את איסוף הנתונים), עיריית ת"א (בסיועה הפעיל של סגנית ראש העיר הגב' מיטל להבי), מועדון האופנועים הישראלי, נציגי רוכבים ונציגי חברות האוטובוסים.

2016-02-16 11.12.56

הערה: למרות שבפועל הניסוי מוגבל לקטעים אלה בלבד, לפי מידע שהגיע לידי העבירו במשטרת ישראל הנחייה לשוטרי מרחב ירקון לא לאכוף באופן אקטיבי נסיעה של רוכבי דו"ג על נת"צים נוספים כמו רחוב סלמה, אלנבי ועוד.

במהלך הניסוי יאסף מידע רב באמצעים אלקטרוניים – מצלמות נייחות על עמודים בנקודות הכניסה והיציאה מנת"צים (וכן במספר תחנות אוטובוס), מצלמות ניידות על גבי מספר קווי אוטובוס (בשיתוף עם חברת דן), וכן מצלמות קסדה שמותקנות על גבי מספר קסדות של רוכבים. המידע שייאסף במהלך הניסוי ישמש לקבלת החלטה סופית. במידה והניסוי יוכתר בהצלחה, צפוי השר לאשר רכיבת דו-גלגלי בכל נתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב. עם תום שנה לניסוי, ירחיב השר את האישור לכל הנתיבים בגוש דן. "ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב היא נכונה, בטיחותית ותחבורתית. אחרי תקופת מבחן קצרה, ואני מקווה שמוצלחת, בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות", כך כץ.

 

2 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות