האופנוע החשמלי מייצור סדרתי המהיר בעולם – Lightning LS-218

לאופנועים חשמליים יש יתרון אחד אדיר לעומת כל אופנוע ממונע באמצעות מנוע בעירה פנימית – היכולת להפיק את מירב העוצמה של המנוע החל מהשנייה הראשונה שבה המצערת נסחטת.

יצרנים רבים מנסים את כוחם בכלים דו-גלגליים חשמליים (ראו עוד על כך באתר). אחד מהם – ה- LS-218 של חברת לייטנינג האמריקאית – אינו אופנוע חדש (דגמים ראשונים שלו החלו לנסוע כבר לפני כ- 3 שנים), אך הוא מתיימר לשבור את כל השיאים האפשריים. עם מנוע מקורר מים המפיק 150 kW (מקביל ל- 200 כ"ס), ועם מומנט מפרק סלעים (באמת) הכפול בעצמתו מזה של אופנוע ספורט סופר-חזק כמו הדוקאטי פאניגלה – ה- LS-218 נקרא כך על שם המהירות הסופית שלו – 218 מייל בשעה, בערך 350 קמ"ש.

ls-218-4

אני לא מאמין שיצא לי לרכוב על כלי מסוג זה בשנים הקרובות על כביש ציבורי בישראל (או בחו"ל לצורך העניין), אבל אני רק יכול לתאר לעצמי את תחושת התאוצה הבלתי מפסקת המופקת ממנוע עצמתי שכזה, המועברת אל הגלגל האחורי באמצעות תמסורת ישירה. כדי לאפשר שליטה אנושית בכל כך הרבה כוח, ל- LS-218 יש מספר מצבי מנוע המאפשרים רכיבה גם בתנאים עירוניים כמו גם בתנאי מסלול סטריליים.

ls-218-3

והוא חזק. למעשה, כל כך חזק, שדגם ראשון של האופנוע שהשתתף במירוץ פייקס פיק היוקרתי בארה"ב ב- 2013, קרע לגזרים את כל המתחרים ה"סטנדרטיים" מונעי הבנזין שעמדו מולו, בלא פחות מ- 20 שניות תמימות.

אחת הבעיות הגדולות ביותר של אופנועים (וכלי רכב בכלל) חשמליים הוא כמובן העובדה שהסוללות שלהם עדיין לא הגיעו לקיבולת כזו שמאפשרת רכיבה לטווחים "נורמליים" של מעל 100-200 ק"מ הגיוניים. וגם אם כן, טעינת הסוללות האלה באמצעות תשתית החשמל הקיימת לוקחת הרבה הרבה זמן. ל- LS-218, כמו ל- Zero האמריקאי, יש מספר אפשרויות לסוללות – שונות ביניהן במשקלן וכמובן בהספק שלהן. לטענת היצרן, הסוללות הגדולות מאפשרות רכיבה לטווח של כ- 250-290 ק"מ. אבל כפי שראינו במבחן ה- Zero SR, גם אם הטווח אפשרי תיאורטית, סביר להניח שכל סחיטת מצערת תוריד אחוזים שלמים מהסוללה ותקצר את הטווח משמעותית.

ls-218-2

על כל פנים, יצרני הסוללות המובילים בעולם עובדים בימים אלה על סוללות הרבה יותר עצמתיות, ובזכות תהליכי ייצור ייעילים יותר שאנשים כמו אילון מאסק (טסלה) מכניסים לשוק, יש סיכוי סביר מאוד שב- 5 השנים הקרובות נראה יותר ויותר כלים חשמליים העולים על כבישי העולם, עם סוללות הרבה יותר יעילות, ארוכות טווח, נטענות מהר יותר, ובעיקר זולות יותר.

ה- LS-218 מקבל מכלולים מהטופ של הליין – עיצוב ויזואלי מדהים של גלין קר, תאורה קדמית הבנוייה מ- 8 נורות לד עצמתיות, פירינג עשוי קרבון, חישוקי מרצ'סיני עשויים מגנזיום קל משקל, בולמים של אוהלינס (מזלג FGRT מקדימה ובולם TTX מאחור), וכן בלמים רדיאליים מתוצרת ברמבו. המשקל ה"רטוב" של האופנוע עומד על כ- 225 ק"ג (וכאן אין דלק או שמנים שצריכים להילקח בחשבון). הרוכשים של האופנועים הללו יכולים לקסטם אותם באמצעות החלפת השלדה והזרוע האחורית בכאלה עשויים מקרבון לטובת הפחתת המשקל הבלתי מוקפץ, לשדרג את הגרפיקה של הכלי, וכן את תצוגת לוח השעונים בכזו המבוססת על מסך מגע ומערכת אנדרואיד. לרוכבים שאינם מעוניינים לעלות עם הכלי על מסלול מירוץ יש אפשרות להקטין במספר שיניים את הגלג"ש האחורי כדי לקבל קצת יותר כוח בתאוצה, על חשבון מהירות סופית נמוכה במעט.

ls-218-3

המחיר, נכון לרגע זה, עומד על כ- 38,000 דולר בארה"ב. בישראל, לו אופנוע כזה היה מיובא, הוא היה עולה כ- 350-380 אלף ש"ח. דמי כיס.

(התמונות – יצרן)

פוסט זה פורסם בקטגוריה אחרים, טכנולוגיה, עם התגיות , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

תגובה אחת בנושא “האופנוע החשמלי מייצור סדרתי המהיר בעולם – Lightning LS-218

  1. איזה סאונד מפגר (לטובה), בשנים האחרונות פיתחתי אהבה לסאונד המגניב הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *