על איזה גלאי מכמונות מהירות אני ממליץ?

כאחד שעוסק בתחום כבר למעלה מ- 15 שנה זו שאלה ששואלים אותי בתדירות גבוהה, ולכן החלטתי לייצר מהתשובה שלי פוסט נפרד. מקווה שהוא יעזור לכם בקבלת ההחלטה לגבי גלאי המכמונות המומלץ. אם אתם רוצים, אתם יכולים לדלג ישירות לתחתית הדף ולקרוא את ההמלצות שלי.

אז בואו נתחיל:

כדי להחליט בצורה טובה על איזה גלאי מכמונות אנחנו מוכנים לסמוך שיגן על הרישיון שלנו, עלינו קודם לדעת מה כל מכשיר יכול לעשות, וגם כמובן מה הוא לא יכול לעשות.

ראשית – צריך להכיר את האיומים העומדים מולנו בכל מה שקשור לאכיפת מהירות:

ממל"ז LTI 20-20

הממל"ז הינו מכשיר ידני נישא הנמצא בשימוש בכל רחבי הארץ גם בידי שוטרים בתוך ניידות, וגם כאלה הנוסעים באופנועים משטרתיים.

השוטר המפעיל את הממל"ז יכול לשבת בתוך ניידת (גלוייה או סמוייה) עם דלת נהג פתוחה, להישען על אופנוע משטרתי (גלוי או סמוי), או להסתתר מאחורי מכשולים אחרים. לעיתים רחוקות יש מלכודות ממל"ז של מספר שוטרים, בהן אחד השוטרים נמצא ביציאה של מחלף (או אפילו על גשר), והאחר נמצא בהיכון לעצור את הרכב שנתפס.

ברוב המוחלט של המקרים הלזירה תתבצע מקדימה לעבר חזית הרכב. במקרים מעטים מאוד ישנה לזירה מאחור.

השוטר המפעיל את הממל"ז חייב להיות סטאטי במיקומו, דהיינו לא תוך כדי נסיעה.

ישנן מגבלות לתפעול הממל"ז, כשהעיקרית ביניהן הוא טווח ההפעלה – עד 400 מטר בתנאי אור יום (ללא גשם או ערפל), ועד 300 מטר בלילה בכביש מואר (כל זאת ללא חצובה).

הממל"ז דורש עצירה של הרכב/אופנוע שנתפס, אינו כולל מצלמה, ומחייב קשר עין בין השוטר שביצע את המדידה לרכב הנמדד עד לרגע שבו הוא נעצר על ידי השוטר. רק השוטר שמדד את המהירות בפועל רשאי למלא את הדו"ח.

בהקשר לממל"ז חשוב לומר:

  1. השוטר צריך לכוון את הנקודה (הנראית בתמונה למטה) לעבר חזית הרכב, אזור מספר הרישוי. כיוון שמדובר בקרן לייזר שאיננה מתפזרת על פני שטח רחב, במידה והוא מכוון בצורה מדוייקת ממרחק המוגדר בהוראות ההפעלה של הממל"ז (לא יותר מ- 400 מטר בתנאי אור יום) – הגלאי שמותקן בתוך הרכב עלול כלל לא לזהות את קרן הלייזר. לכן, יתכן מצב שהגלאי, גם אם הוא המשוכלל ביותר, לא יצליח להתריע בזמן בפני הלזירה, כיוון שהגלאי מותקן לרוב בחלק העליון של החלון, ליד המראה. לכן, רצוי להתקין את הגלאי בחלקו התחתון של החלון כך שיהיה כמה שיותר קרוב לחזית הרכב מבחינת גובה ההתקנה שלו.
  2. הממל"ז הוא מכשיר יעיל מאוד. לשוטר המפעיל את הממל"ז לוקח כ- 2 שניות לנעול על מטרתו. זאת אומרת שגלאי המכמונות חייב להתריע בצורה הכי מהירה שאפשר על הלזירה, כיוון שכל שניה קובעת.
  3. יחד עם זאת, כיוון שרובנו לא ניחן באינסטינקטים של טייסי קרב, וגם אם כן סביר להניח שרובנו לא נוסעים עם רגל בהיכון מעל דוושת הבלם – גם שתי השניות האלה לא יספיקו עבורנו לבלום למהירות חוקית. לכן ברוב המקרים ההתראה שנקבל על הממל"ז תהיה בבחינת מאוחר מדי ומעט מדי.
  4. הסיכוי היחיד שיש לנהג לקבל התראה בזמן בפני לזירה וגם להצליח להאט – בזמן – הוא אך ורק אם השוטר "דולף" ויורה את הממל"ז לכיוונים שונים. לדוגמה, השוטר מכוון את הממל"ז על רכב שנמצא בנתיב השמאלי (כמו למשל הרכב השחור בתמונה למטה), אבל הוא לוחץ על ההדק לפני שהוא מכוון על הרכב, וכך הרכב שנמצא בימני (לדוגמה הרכב המסחרי הלבן הקטן בתמונה מטה) עשוי לקבל התראת לזירה אם יש לו גלאי איכותי ברכב. במקרה זה, הרכב השני יוכל להאט מספיק לפני שהשוטר עובר ללזור עליו, כך שלמעשה הגלאי הציל אותו. אל תבנו על זה.
  5. שיבוש לזירה היא פעולה לא חוקית, ונהג/רוכב שייתפס בעודו משבש באופן אקטיבי את הלזירה עלול להיכנס לצרות לא פשוטות. כנ"ל לגבי הסתרת לוחיות רישוי, קיפול מספרים, שימוש במדבקות, תרסיסים או לוחיות מתחלפות. אנחנו לא נדון בשיטות אלה באתר הזה, ותגובות המכילות מידע בנושא יימחקו לאלתר.

דבורה MPH Industries Bee III

הדבורה מותקנת באופן קבוע בתוך ניידת משטרה. המכמונת הזו נמצאת בשימוש בעיקר בכבישי הצפון והדרום. כמעט ולא נמצאת בשימוש בכבישי המרכז.

השוטר המפעיל את הדבורה יושב בתוך ניידת (גלוייה או סמוייה), ובוחר באיזו מהאנטנות להשתמש (תנועה מקדימה, תנועה מאחורה). השימוש בדבורה יכול להיות גם תוך כדי תנועה, וגם בעת עמידה במקום סטאטי.

ישנן מגבלות לתפעול הדבורה, כשהעיקרית ביניהן הוא טווח ההפעלה – עד 1200 מטר (גם באור יום וגם בלילה), כשחייב להיות מרחק של לפחות 50 מטר בין רכבים הנמצאים בתנועה באותו קטע כביש (מה שהופך אותה ליעילה במיוחד בכבישים שוממים יחסית, וללא יעילה בכבישי המרכז העמוסים בדרך כלל).

דורשת עצירה של הרכב/אופנוע שנתפס, אינו כולל מצלמה, ומחייבת קשר עין בין השוטר שביצע את המדידה לרכב הנמדד עד לרגע שבו הוא נעצר על ידי השוטר. רק השוטר שמדד את המהירות בפועל רשאי למלא את הדו"ח.

גאטסו Gatsometer BV GS11

מצלמה קבועה המותקנת על עמודים, בצבע אפור (בתמונה מטה) או כתום (רוב העמדות כיום). נסקרה בהרחבה באתר, נמצאת בפריסה ארצית (מפה אינטראקטיבית מעודכנת) וכוללת מצלמות צומת (מהירות ואור אדום), מצלמות כביש רגילות (מהירות), ומצלמות נתיבי תחבורה ציבורית (שעלולות ביום מן הימים לשמש גם כמכמונות מהירות). כולל מצלמה מובנית, ולכן אינו דורש עצירה של הרכב/אופנוע. דו"ח נשלח בדואר.

הערה: מכמונת המולטנובה 6F יצאה משירות לכן אין יותר התייחסות אליה.

גילוי נאות: יבואן הפספורט בישראל משתמש בבסיס הנתונים שלי על מנת לסמן את נקודות הגאטסו בישראל. בסיס נתונים זה מכיל את כל המצלמות, כולל אלה של הנת"צים, ומעודכן מול היבואן פעם בחודש. אני גם מהווה את אחד התורמים העיקריים לבסיס הנתונים של איירואד/צ'יטה, וכן לאפליקציית ווייז.

בואו נמשיך. מהם הגלאים המובילים העומדים לרשותנו?

גלאי וולנטיין 1

מדובר במכשיר ותיק למדי שנחשב במשך שנים ארוכות כמלך הגלאים. הוולנטיין זוכה לעידכוני גירסה מדי כמה זמן (אם כי עידכון הגירסה דורש משלוח וקבלה של המכשיר דרך מישהו שנמצא בארה"ב כיוון שהיצרן אינו שולח ארצה). הוולנטיין בנוי בצורה איכותית מאוד ומחזיק יפה גם בחום של ישראל.

המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) וכן עם ערכת חיבור קבועה.

יתרונות:

הוולנטיין מצוייד בצמד אנטנות לקליטה מעולה מקדימה וגם מאחורה. כמו כן, הוא מצוייד בצמד עיניות לקליטת לייזר, מה שהופך אותו לגלאי מעולה, עם טווח הפעלה מצויין.

הוולנטיין 1 נחשב כמכשיר הטוב ביותר נגד דבורה, והוא מספק התראה ארוכת טווח ונאותה למלכודות אלה (עד 2 ק"מ בתנאים אופטימליים).

הוולנטיין מציג לנהג את הכיוון ממנו מגיע האיום (מקדימה, מאחורה, מהצדדים), וכן את מספר האיומים (שימושי בעיקר בחו"ל) ואת עצמת האיום (ככל שחזקה יותר, כך האיום קרוב יותר).

הוולנטיין רגיש מאוד ללייזר (זהו יתרון, אבל גם חיסרון כפי שמיד נראה).

הוולנטיין ניתן להגדרה (תכנות) ע"י הנהג ללא שימוש במחשב.

בנוסף, קיים מודול BT המאפשר חיבור למכשיר אנדרואיד לשליטה מעט טובה יותר על הגדרות המכשיר.

בדגמים החדשים של הגלאי יש מודול ESP המאפשר שליטה וחיבור להתקנים עתידיים (עוד בהמשך).

חסרונות:

החיסרון המשמעותי ביותר של הוולנטיין 1, חיסרון שמבטל למעשה את כל יתרונותיו כגלאי מעולה, הוא העובדה שהוא רגיש מאוד ללייזר. תוצאת הלוואי של רגישות זו היא שהוולנטיין יתן הרבה מאוד התראות שווא לרכבים מסוג מזדה, וולבו ואחרים שבאים מולנו (לרכבים אלה יש גלאי אינפרא אדום המשולבים בחזית המיועדים לעזרה בבלימת הרכב במקרי חירום), וכן בעת מעבר בגייטים של כביש 6. בגלל אלפי התראות השווא הללו, נהג שעושה שימוש בוולנטיין 1 מפתח "עמידות" ומאבד את הרגישות שלו בפני התראות לייזר, מה שיגרום לו בוודאות של 100% לא לבלום בזמן בעת התראת ממל"ז אמיתית! 

בנוסף, בעלי רכבים מסוגים אלה יגלו שהם כמעט ולא יכולים להשתמש בוולנטיין 1 ברכב מכיוון שהוא כל הזמן יתריע להם בפני לייזר (כתוצאה מקרן האינפרא שהרכב שלהם עצמם מפיק).

הערה: קיים פתרון חלקי הדורש שימוש ברכיב שנמכר ע"י וולנטיין המאפשר סינון של התראות במהירות "עירונית". אך זהו פתרון חלקי ולא יעיל. מצופה היה מחברה בסדר הגודל של וולנטיין לטפל בבעיה ולא להתעלם ממנה כפי שהם עושים כיום.

הערה נוספת: מודול ה- ESP לא יכול לסייע כלל למניעת התראות שווא של לייזר, כיוון שהוא קשור אך ורק למערכות בקרת תנועה שמשדרות על תדר K, תדר שכלל אינו נמצא בשימוש המשטרה בארץ (ולכן ממילא אנחנו מכבים אותו כי אין בו שום שימוש ושום צורך בישראל).

הפתרון היחיד לבעייה זו הוא לכבות לגמרי את גילוי הלייזר של הוולנטיין, ואז אנחנו למעשה מאבדים את היכולת להתגונן בפני ממל"ז.

בנוסף, גלאי הוולנטיין בפני עצמו אינו יכול לעזור נגד גאטסו כיוון שהוא אינו מכיל רכיב GPS, ולכן הוא מחייב אותנו להשתמש בשכבת הגנה נוספת מעבר לוולנטיין.

גלאי אסקורט פספורט מקס

הפספורט מקס הינו מכשיר מעולה מתוצרת קנדה ובנוי בצורה איכותית, בעל טווחי גילוי מצויינים, ובעל יכולות GPS לטיפול במכמונות גאטסו. המקס זוכה באתרים רבים לתואר "הגלאי הטוב בעולם". אך גם אם נבחר לקחת תואר זה בעירבון מוגבל, המקס עדיין מציג יכולות מעולות אל מול הוולנטיין 1 שפשוט כושל במבחן התוצאה היומיומי בגלל חוסר היכולת שלו להתמודד עם התראות השווא של הלייזר.

המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) אך ניתן לרכוש עבורו ערכת חיבור קבועה.

יתרונות:

המקס נמצא באותה ליגה של הוולנטיין 1 מבחינת יכולות וטווח גילוי הדבורה. בנוסף, בזכות המעבד המהיר שלו, עיבוד הנתונים שלו מהיר מאוד כך שאנו מקבלים את ההתראות במהירות גבוהה.

המקס מגלה ממל"ז בצורה מצויינת, אבל בזכות פילטרים שמוטמעים בו הוא כמעט ואינו סובל מאותן התראות שווא של גלאי קרבה שמהן סובל הוולנטיין, וגם לא בעת מעבר בגייטים של כביש 6.

יתרון משמעותי של המקס הוא העובדה שהוא מכיל רכיב GPS שמזהה את מהירות הנסיעה, את הכיוון, והאם אנחנו מתקרבים למצלמה או לנקודת איום אחרת. אם בסיס הנתונים מעודכן, אז המקס מספק גם הגנה מעולה נגד גאטסו.

בנוסף, המקס מאפשר סימון נקודות אישיות (נקודות של מלכודות מהירות וכו').

המקס יכול להנות מפיצ'רים נוספים הקשורים לרכיב ה- GPS. לדוגמה, Mute (השתקה) אוטומטית עבור מיקומים מסויימים שבהם אתה נוסע ותמיד מקבל התראת שווא.

ניתן במקס להציג על פני המסך את מהירות הנסיעה, ובמצב הגדרות מומחה הוא יודע גם להציג את התדר שבו האיום משדר – שימושי לאבחנה בין דבורה לבין איום סרק אחר.

בסיס הנתונים הנטען לתוכו מספק גם הגנה בעת נסיעה/רכיבה באירופה וארה"ב. בישראל, בסיס הנתונים כולל מצלמות גאטסו (מהירות, אור אדום + מהירות, נת"צ), וכן אוסף של כמה מאות נקודות שבהן ידוע על מיקומים פוטנציאליים של מלכודות מהירות (ממל"ז). בד"כ אני ממליץ לבטל את ההתראות הללו ולהישאר אך ורק עם התראות על מצלמות הגאטסו.

המקס ניתן להגדרה (תכנות) ע"י הנהג ללא שימוש במחשב.

חסרונות:

המקס אמנם מסוגל לזהות לזירה אחורית, אבל בגלל היעדר עינית מלאה אחורית (כמו בוולנטיין) הוא פחות טוב בזיהוי איומי ממל"ז מאחורה. יחד עם זאת, מספר הפעמים בהם ניידות לוזרות מאחורה בישראל קטן עד אפסי.

בגלל מגבלות הדרך שבה עובד היצרן, תדירות עידכוני הנתונים של המקס פחות טובה משל הצ'יטה או האיירואד – רק פעם אחת בחודש.

עידכון בסיס הנתונים של המקס דורש חיבור למחשב עם חיבור לאינטרנט והפעלה של תוכנת עידכון. רק מכשירים שנרכשו בישראל ע"י היבואן זכאים לעידכון בסיס נתונים.

גלאי איירואד קוואטרו

גלאי טייוואני (עם איפיון ישראלי) עם יכולות גילוי טובות. במכשיר משולבת גם מצלמת דרך המתעדכת את הנסיעה.

המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) אך ניתן לרכוש עבורו ערכת חיבור קבועה.

יתרונות:

האיירואד מגלה דבורה וממל"ז בצורה טובה מאוד. בזכות פילטרים מתקדמים ללייזר יש לו הרבה פחות התראות שווא מאשר הוולנטיין.

בסיס הנתונים של האיירואד מכיל את כל המצלמות והאיומים בארץ (הוא עושה שימוש באותם נתונים כמו בצ'יטה). בסיס הנתונים כולל מצלמות גאטסו (מהירות, אור אדום + מהירות, נת"צ), וכן אוסף של כמה מאות נקודות שבהן ידוע על מיקומים פוטנציאליים של מלכודות מהירות (ממל"ז).

האיירואד ניתן להגדרה (תכנות) ע"י הנהג ללא שימוש במחשב.

בזכות המצלמה המובנית באיירואד הנהג יכול גם לצלם את מהלך הנסיעה.

עידכון בסיס הנתונים נעשה על ידי הכנסת כרטיס SD למכשיר, ואינו דורש חיבור המכשיר למחשב או לאינטרנט.

חסרונות:

מדובר במכשיר טייוואני עם איפיון ישראלי, לטוב ולרע.

המכשיר חסר אנטנה לקליטה אחורית.

בנוסף, בגלל היעדר עינית מלאה אחורית (כמו בוולנטיין) הוא פחות טוב בזיהוי איומי ממל"ז מאחורה. יחד עם זאת, מספר הפעמים בהם ניידות לוזרות מאחורה בישראל קטן עד אפסי.

גלאי צ'יטה C550

גלאי המבוסס על יכולות GPS. הוא אינו משמש כגלאי אקטיבי בפני עצמו, אלא רק כזה המבוסס על מיקום הרכב/אופנוע, מהירותו וכיוון הנסיעה שלו – אל מול בסיס נתונים המכיל איומים אזוריים.

המכשיר מגיע עם ערכת חיבור קבועה לרכב.

יתרונות:

מכשיר הצ'יטה מכסה אותנו היטב נגד גאטסו, מסמן לנו מיקומים של מלכודות מהירות ידועות, וכן מאפשר סימון נקודת איום אישיות. בסיס הנתונים כולל מצלמות גאטסו (מהירות, אור אדום + מהירות, נת"צ), וכן אוסף של כמה מאות נקודות שבהן ידוע על מיקומים פוטנציאליים של מלכודות מהירות (ממל"ז).

הצ'יטה ניתנת להגדרה חלקית ע"י הנהג ללא שימוש במחשב.

חסרונות:

הצ'יטה כאמור אינו באמת גלאי אקטיבי כמו הגלאים האחרים שצויינו, אלא משתמש בבסיס נתונים מבוסס GPS, ולכן הוא יודע רק מה שהוא יודע, ולא מה שנמצא באמת בשטח. כתוצאה מכך אנחנו נקבל התראות חוזרות ונשנות על נקודות שבהן תיתכן מכמונת או מלכודת מהירות, למרות שבפועל לא יהיה קיים שם שום איום. ולהיפך, אם ניידת החליטה להציב מארב במקום שאינו מופיע בבסיס הנתונים של הצ'יטה, לא נקבל כלל התראה.

דורש פירוק מהרכב וחיבור למחשב ולאינטרנט, והפעלת אפליקציה על מנת לעדכן אותו.

אפליקציית ווייז

זו אפליקציה שניתנת להורדה ולשימוש בחינם, והיא יכולה לעזור נגד מצלמות גאטסו וכן, באופן חלקי , נגד מלכודות לייזר.

יתרונות:

חינמית.

אפליקציית ווייז מתעדכנת באופן קבוע ללא צורך בפעולה מצידנו, ולכן היא יכולה לעזור נגד גאטסו (שכן אלה קבועות על המפה ואינן תלויות בדיווחי נהגים).

ווייז יודעת להתריע כמובן גם בפני מלכודות משטרה אחרות, אבל רק בתנאי ומישהו סימן ודיווח עליהן קודם.

ווייז יכולה לעזור לנו גם בעת נהיגה/רכיבה בחו"ל.

חסרונות:

ווייז יודעת להגן עלינו אך ורק במידה ומישהו סימן את הניידת או המלכודת, והיא לא עברה למקום חדש. כלומר, אם עברנו  שם ראשונים לפני שהתקבל דיווח – אכלנו אותה. במדינת ישראל סביר להניח שנקבל דיווחים בתדירות כמעט מיידית, אבל בנסיעה בכבישים יחסית שוממים או בשעות הלילה ישנו סיכון שניידת משטרה תעמוד בצד הדרך ואף אחד לא ידווח עליה במשך דקות ארוכות.

בנוסף, ווייז לא יודעת להגן עלינו מפני מכמונות דבורה במידה והן נמצאות בתנועה כיוון שאין לנו יכולת לדווח על משטרה הנמצאת בתנועה.

הפעלת ווייז במכשיר סלולרי ללא חיבור לחשמל קבוע ברכב/אופנוע גורמת להתרוקנות הסוללה במכשיר.

לסיכום

אני ממליץ להשתמש ב"חבילה משולבת" הכוללת אחת מארבע אופציות (אופציות אלה מוצגות לאו דווקא לפי סדר עדיפות):

1. וולנטיין לטובת דבורה + ווייז בסלולרי לטובת גאטסו וממל"ז.

בקומבינציה זו אני ממליץ לשקול לבטל לחלוטין את גילוי הלייזר של הוולנטיין וזאת כדי למנוע את אלפי התראות השווא של הוולנטיין. אם תשכחו להפעיל ווייז בהתחלת הנסיעה, לא תהיו מוגנים בפני מצלמות גאטסו.

  • גילוי דבורה: מצויין
  • גילוי ממל"ז: חלקי, תלוי בדיווחי ווייז או שנצטרך לחיות עם אלפי התראות שווא של הוולנטיין
  • גילוי גאטסו: מצויין (ללא צורך בעידכון בסיסי נתונים אלא דורש הפעלת האפליקצייה בסלולרי)

2. וולנטיין לטובת דבורה וממל"ז + צ'יטה לטובת גאטסו.

בקומבינציה זו לא מומלץ לבטל את גילוי הלייזר בוולנטיין כיוון שהצ'יטה איננה יודעת בפועל מה מתרחש על הכביש, ולכן אנחנו תלויים בוולנטיין לטובת הגילוי הנכון. מצד שני, אלפי התראות השווא של הוולנטיין בכל הנוגע ללייזר יגרמו לנהג להתעלם מהן, ובהגיעו לרגע האמת הוא כלל לא ידע שמדובר בממל"ז אמיתי.

  • גילוי דבורה: מצויין
  • גילוי ממל"ז: חלקי ולא בהכרח תואם את המציאות בשטח, או שנצטרך לחיות עם אלפי התראות שווא של הוולנטיין
  • גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע)

3. אסקורט פספורט מקס לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו.

אופציה מצויינת המכסה את הנהג בפני כל האיומים תוך כדי שימוש במכשיר אחד בלבד. כמובן שניתן להוסיף גם את ווייז כאפליקציה התומכת בהתראות, כך שהנהג יוכל להוסיף התראות "חיות" נוספות מעבר לאלה המגיעות בבסיס הנתונים המובנה של הגלאי.

  • גילוי דבורה: מצויין (התראות מהירות מאוד)
  • גילוי ממל"ז: מצויין (ללא התראות שווא)
  • גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע)

4. איירואד קוואטרו לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו.

אופציה מצויינת המכסה את הנהג בפני כל האיומים תוך כדי שימוש במכשיר אחד בלבד. כמובן שניתן להוסיף גם את ווייז כאפליקציה התומכת בהתראות, כך שהנהג יוכל להוסיף התראות "חיות" נוספות מעבר לאלה המגיעות בבסיס הנתונים המובנה של הגלאי.

  • גילוי דבורה: מצויין
  • גילוי ממל"ז: מצויין (ללא התראות שווא)
  • גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע)
  • בונוס: תיעוד הנסיעה בזכות המצלמה המובנית
פוסט זה פורסם בקטגוריה גאטסו, גלאי מכמונות מהירות, טיפים, מכמונות מהירות, משטרה, עם התגיות , , , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

17 תגובות בנושא “על איזה גלאי מכמונות מהירות אני ממליץ?

  1. היי,
    תודה על הסקירה הרחבה והמנומקת ובעיקר על הניסיון האישי הרב שהכנסת לתוך המאמר.
    שאלת תם בעניין רכישה של מכשיר פספורט,
    ראיתי את פערי המחירים בין מוצר שנמכר בישראל לבין מוצר שנקנה בחו"ל,
    האם בסיס הנתונים הוא מבוסס מדינה וניתן להוריד ולעדכן לפי מיקום או שכל מכשיר הוא ייעודי לאזור ההפצה שלו ?

  2. מאיר ה. – תודה רבה. מכשיר הפספורט מקס צריך להיות בגירסה בינלאומית (International), ולצערי הוא חייב להירכש בישראל דרך היבואן הרשמי על מנת שיהיה אפשר לעדכן אותו, כיוון שרק מכשירים שהיבואן רושם אצל היצרן יכולים לקבל את העידכונים לישראל.

  3. תודה רבה על הכתבה

    יש לי כמה שאלות
    1.בשורה תחתונה על איזה אחת מהאופציות אתה ממליץ? ואיזה אופציה עדיפה כשנוסעים לאמריקה או אירופה? ומה עדיף מבחינת מחיר למי שקונה בחו"ל ומביא את זה בעצמו לארץ?
    2.למה שאני יעדיף להשתמש בצ'יטה כשיש וויז? ומה ההבדל בין צ'יטה C50 לC550?
    3."לכן, רצוי להתקין את הגלאי בחלקו התחתון של החלון כך שיהיה כמה שיותר קרוב לחזית הרכב מבחינת גובה ההתקנה שלו."ומה לגבי הגלאי האחורי של הוולנטיין? הוא לא מאבד את הקשר עין מאחורה? או שזה לאו דווקא עובד על קשר עין?
    4.לגבי הפספורט מקס אם תייר מגיע לארץ הוא לא יוכל להשתמש בו? או שאם אני קונה אותו בארץ אני לא יוכל להשתמש בו בחו"ל?
    5.לגבי המצלמה של הiRoad ובאופן כללי על כל מצלמות הDVR כמו שזה יכול לעזור לי זה גם יכול להפליל אותי
    6.אני משתמש בוולנטיין כבר קרוב לעשר שנים והוא מוגדר כמו בכתבה שפעם פרסמת פה באתר ולגבי ההתראות שווא אני לא מרגיש את זה כלכך כלומר כשזה התראת שווא יש לו צפצוף מיוחד וסימון מיוחד על המסך שאומר שזה התראת שווא וגם יש אפשרות להוריד את הווליום של זה, אצלי זה נמצא ממש על נמוך לא לגמרי אבל נמוך יחסית והצליל של הממלז זה צליל שונה שהוא מכוון על ווליום יותר גבוהה וגם יש סימון אחר על המסך וגם הוא מראה את עוצמת הממלז, אותי באופן אישי זה הציל המון פעמים, בכל אופן אני לא מרגיש כל כך את ההתראות שווא והם לא כלכך מפריעות לי

  4. Parssi – אנסה לענות:

    1. השורה התחתונה רשומה בסיכום. אני אישית הייתי בעד וולנטיין 1 + צ'יטה, אבל מאז שהגיעו המזדות החדשות ארצה לפני כ- 3 שנים הוא הפך לבלתי יעיל ובלתי שימושי. לכן, היום אני משתמש בפספורט מקס כיוון שהוא מספק לי את כל ההגנה הדרושה.
    מי שמביא פספורט מקס מחו"ל לא יוכל להשתמש בו בצורה טובה בישראל, ראה למטה.

    2. על ההבדל בין גרסאות הצ'יטה כתבתי כאן בעבר, תסתכל באתר (יש לינקים גם בתוך המאמר). היתרון של שימוש במכשיר ייעודי אל מול אפליקציה הוא העובדה שמכשיר ייעודי לעולם יתפקד טוב יותר מאשר יישום שאתה עשוי לשכוח להפעיל, שאוכל את הסוללה שלך או דורש טעינה קבועה, ושתלוי בחיבור דאטה שעלול להתנתק מסיבה כזו או אחרת. מצד שני, אתה משלם עליו.

    3. אכן, זה יחסום זיהוי לזירה אחורית. אבל בישראל מעטים מאוד המקרים שבהם משתמשים בלזירה אחורית, וממילא פרט לוולנטיין (שכאמור יש לו את הבעיות שלו עם אלפי התראות השווא) אף אחד מהמכשירים לא באמת "חזק" בזיהוי לזירה אחורית. דהיינו, לא הייתי סומך על זה. אם מטרידה אותך לזירה אחורית, יש לזה פתרון בצורת התקנת חיישנים חיצוניים. ישנם גלאים (כמו ה- STI) שעובדים כך.

    4. יכול, אבל ללא בסיס נתונים. כתבתי כבר: מכשיר פספורט שנרכש בחו"ל – אי אפשר יהיה לעדכן אותו בבסיס נתונים ישראלי.

    5. נכון. לשיקול דעתך.

    6. לא בטוח שאתה יורד לסוף דעתי בנושא התראות השווא בוולנטיין. לא מדובר על התראות שווא בתדר KA (וממילא תדרים אחרים – X ו- K אינם רלוונטיים לישראל). מדובר אך ורק בהתראות שווא של לייזר, המופיעות עם סימן L (נורת לד מתאימה). אלה התראות שנגרמות כתוצאה מחיישני האינפרא של רכבי מזדה, וולבו ואחרים (יותר ויותר רכבים כאלה עולים על הכביש). אגב, צליל האזהרה בעת התראת לייזר זהה לחלוטין בין אם מדובר בממל"ז אמיתי, ובין אם מדובר במזדה 3 (למשל) שנוסעת מולך (גם מעבר לגדר הפרדה בין נתיבים, כמו למשל בכביש 6).
    אם אתה לא מקבל התראות שווא כאלה זה אומר ש:
    – או שיש לך מכשיר שבו לייזר מבוטל.
    – או שאתה חושב שהתראות השווא הן התראות אמת ואתה לא מבדיל ביניהן.
    – או שבצירוף מקרים מדהים אתה פשוט לא נתקל באף רכב מזדה וכו' (אתה מוזמן עם המכשיר שלך אלי, אדגים לך את זה בקלות).
    – או שיש לך מכשיר עם איזה כיול מסתורי שאף אחד לא יודע עליו, ואתה מצליח לעשות משהו שאף אחד (כולל היצרן בעצמו) לא מצליח (ואז אשמח מאוד לשמוע ממך איך עשית את זה). תבדוק בבקשה מה מספר הגרסה של המכשיר שלך, ואם לא קשה לך, כתוב אותו כאן בתגובות (או שלח לי למייל).

  5. היי,
    קודם כל תודה על כתבה מעולה!
    רציתי לשאול לגבי המשפט הבא בקשר לממל"ז:

    "יחד עם זאת, כיוון שרובנו לא ניחן באינסטינקטים של טייסי קרב, וגם אם כן סביר להניח שרובנו לא נוסעים עם רגל בהיכון מעל דוושת הבלם – גם שתי השניות האלה לא יספיקו עבורנו לבלום למהירות חוקית. לכן ברוב המקרים ההתראה שנקבל על הממל"ז תהיה בבחינת מאוחר מדי ומעט מדי."

    לפי מה שרשמת, בעצם מדידת הממל"ז תקינה עד טווח של 400 מטר מקסימום.
    האם הגלאים למינהם, לא מזהים את הלייזר בטווח גדול יותר? למשל, אם הגלאי מסוגל לזהות את הממל"ז אפילו ב 700-800 מטר, יהיה לנהג מספיק זמן להאט עד שיכנס לטווח ה 400 מטר..

    תודה

  6. ינון – תודה רבה על המשוב. לשאלתך, אכן, הם קולטים ממרחק גדול יותר. השאלה היא האם השוטר מרים ממל"ז ממרחק של 800 מטר, כשברור לו שגם אם הוא ינעל במכשיר את המהירות שלך הוא למעשה לא יוכל להשתמש במדידה הזו? מניסיוני, התשובה לכך היא לא. הם יודעים שהמיקום שממנו ואילך הם "רשאים" ללכוד בעומדם בנקודה מסויימת הוא, למשל, השלט שנמצא במרחק של ככה וככה. אז הם לא "יבזבזו" את הלזירה על רכב שנמצא רחוק משם, אלא יחכו עד שיגיע לאותה נקודה, ואז הם ילחצו על ההדק. אם יש לך מזל והשוטר לזר ממרחק גדול יותר – ניצלת. השאלה היא מה עושים עם עשרות התראות הסרק של הוולנטיין. אתה מבין שאחרי שאתה נוהג איתו פעם, פעמיים, שבוע, חודש, אתה כבר הופך להיות אדיש להתראות לייזר, ואחרי שבלמת בהיסטריה בפעם, פעמיים, עשר הפעמים הראשונות – אתה תפסיק לעשות את זה. ואז תחטוף.

  7. סקירה מושלמת של כל האופציות כיום להתגוננות ממשטרת ישראל, יישר כוח!
    רק 2 שאלות קטנות:
    אתה יודע אם קיים הבדל בין ה-iRoad פלוס לבין הקוואטרו מלבד המצלמה ומערכות בטיחות? לפי האתר שלהם זה לא נראה ככה ויש הפרש משמעותי במחיר.
    והאם קיים הבדל ממשי בין התראות השווא של הפספורט לאלה של ה-iRoad ?
    תודה.

  8. שלום רב,
    מעריך המאמץ לסקור מכלול המכשירים.
    לי יש מכשיר מסוג Iroad ומנסיון אישי בדוק, המכשיר לא התריע כלל על כיוון ממלז אל מכוניתי במספר הזדמנויות. ״ניצלתי״ בזכות הווייז אשר סימן נוכחות ניידת.
    המכשיר מתריע על אפשרות לנוכחות מכמונות ניידות וכן על המצלמות הקבועות. באשר לדבורה, יש ריבוי התראות שווא.
    אשר על כן, אשמח לגעת מהיכן המידע המפורט המופיע בכתבה ואשר אינו תואם את נסיוני הנמשך כבר כשנה.
    תודה מראש,
    קלין

  9. קלין שפירא – איזה איירואד יש לך? הרגיל או הקוואטרו?
    אני אמנם לא נציג של היבואן, אבל אני יכול להניח אחד משלושה תסריטים:
    1. המכשיר שבידך תקול.
    2. המכשיר שבידך לא מוגדר נכון. התראות שווא על דבורה מצביעות אולי על הגדרה לא נכונה של תדר Ka, ואולי אפילו תדרים אחרים.
    3. המכשיר באמת לא קולט כראוי ממל"ז ובאמת מרתיע התראות שווא על דבורה.
    בשני התסריטים הראשונים הייתי פונה ליבואן. התסריט האחרון לא מסתדר עם מה שאני בדקתי, אבל מצד שני הבדיקה שלי מתבססת על ניסיון של כשבועיים עם המכשיר, ואילו אתה אומר שאתה איתו כבר כשנה. לי זה נשמע מוזר לגמרי. דבר עם היבואן, אולי הוא יוכל לעזור לך.

  10. מישהו – הליבה של פלוס והקוואטרו זהות. ההבדל במצלמה ומאפייני משתמש, מודים וכד'. לגבי התרעות שווא, לפספורט יש לדעתי כמות דומה של התראות שווא, ואין לו התרעות "התכנות על מלכודת".

  11. ראשית, תודה!
    בידי הקואטרו. חשבתי שהוא תקול וקיבלתי מהיבואן מכשיר חדש. ״עושה״ אותה עבודה… מעבר לחיי היומיום, בדקתי אל מול נידת ״ידידותית״ וההתראה על רדאר דבורה היתה ממרחק מאות מטרים ספורים! ממש קרוב שלא מאפשר להאט בזמן.
    באשר לממל״ז, המכשיר לא ציפצף כלל!
    בעיה!
    לזכותו יאמר שהמצלמה מעולה!

  12. שלום מיצו
    אף על פי שאני באופן אישי אוהד מושבע של הולנטיין 1 ולכן משתמש גם בציטה כמו כן אני גם אוהב את הגלאי האסקורט רדליין שגם בו אני משתמש (אני עושה רוטציה בינו לבין הולנטיין 1) אך אני מוכרח להודות כי כעת לנוכח הוצאת המולטונובה האימתנית משירות יתרונותיהם הן של הולנטיין והן של הרדליין פשוט לא שווים יותר לנוכח ריבוי התרעות השווא (בעיקר לייזר) ולכן גם בעולם ובמיוחד ארצות הברית ששם שוק וקהילת המשתמשים בגלאים ממש עצומה פחות או יותר זנחו או זונחים לאט לאט את הגלאים הללו ( אגב אסקורט לפני חודש אף הפסיקו את ייצור הרדליין והוא איננו משווק יותר) יחד עם זאת הוציאו היום בימינו גלאים מצויינים שעולים בביצועם אף על הרדליין ואף על הולנטיין והם: רדנסו פרו אס אי (radenso pro se) ורדנסו אקס פי וכמו כן הגלאי החדש שכולם מהללים אותו כעת ומכנים אותו לא פחות מהגלאי הטוב ביותר שיוצר עד כה שעולה בביצועיו אף על הטובים שבגלאים והוא מבית יונידן ונקרא r3 ( uniden . המשלב גילוי עוצמתי מבחינת טווח ואף כולל טכנולוגיית שילד כמו הרדליין למקומות בהם השימוש בגלאים אסור וכמו כן מצוייד בבסיס נתונים כרגע לפחות בסיס הנתונים הנתמך הוא רק של צפון אמריקה אבל בהמשך יכול ואפשר ויכלול את אירופה ואותנו גם.

  13. היום הזמנתי ולנטיין דרך האתר שלהם והוספתי את רכיב ה savvy עלות 449דולר
    הכי אמין שיש היום ובמחיר סביר

  14. חיים – אמין בהחלט, אבל אני חושש שתגלה שרכיב ה- Savvy לא יפתור לך את בעיות המזדה…

  15. מיצו שלום!
    דבר ראשון תודה רבה על כל הסקירות המקיפות ,שעושות סדר בכל התחום.
    אני מעוניין להתמגן במידת האפשר , התקציב הוא 1000 ש"ח ולכן אני מחפש בשוק היד השנייה.
    האופציות שעומדות לרשותי כרגע הם:
    1)גלאי איירוד משולב במקביל לוויז (לי אישית יש מערכת מולטימדיה ברכב ככה שהמון מחסרונות הוויז נפתרים)
    לגבי האיירוד המשולב – האם הוא עדיין רלוונטי ?אני מדבר על הגרסא שיצאה בשנת 2012 (מצאתי אחד יד שניה שנקנה בשנת 2015, במחיר טוב). ומה ההבדלים בינו לבין האיירוד פלוס ? ,ומבחינת התראות שווא , עד כמה המצב חמור?
    2)ולנטיין +וייז
    שמעתי שעניין התראות השווא מהלייזר נוראי
    אשמח לקבל את חוות דעתך מה עדיף . שתי האופציות נכנסות בתקציב ה 1000.
    ועוד שאלה קטנה -האם המולטנובות הניידות עדיין פעילות?
    תודה רבה!!

  16. אני התייאשתי סופית מה-V1 פה בארה"ב אחרי שנים רבות של שימוש בו כולל עדכונים קבועים.
    הדבר מצפצץ כל הזמן ואי אפשר לנסוע ליד וולבו או מאזדה או אפילו קדילאק. הלייזר של וולבו ללא ספק העוצמתי ביותר. ואני מזהה וולבו בנתיב הנגדי במהירויות גבוהות ונמוכות כאחד.
    אני מנסה בימים אלה את ה-Uniden R3 ואשמח לעדכן תוך מספר שבועות.

  17. מיצו שלום אני אוהב את האתר שלכם .
    ועכשיו שאלת השאלות מה בנוגע לאירואד קוואטרו 4S החדש יש מצב לבדיקה שלך וחוות דעת על המוצר מול אקדח הלייזר והדבורה בפרט הכוונה "למרחקי הגילוי"
    אשמח ויותר מאשמח לתשובה למייל האישי שלי Benhamo1982@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *