האם תעריפי הביטוח לדו-גלגלי יעלו (שוב)?

באייטם חריף שפירסם היום (31 באוקטובר) סוכן הביטוח יובל בר (גילוי נאות: אני גם חבר וגם לקוח של יובל) ב- YNET הוא מסביר מדוע קיים סיכוי גדול לכך שתעריפי ביטוחי החובה לדו-גלגלי עלולים לעלות בכ- 20% בתקופה הקרובה – אלא אם משרד האוצר יעשה משהו בנידון.

ביטוח הדו-גלגלי עומד להתייקר, האוצר מעדיף להתעלם

בעתירה שהגישה חברת הפול לבית המשפט העליון לפני כשנה, טענה העותרת כי משרד האוצר אינו מעדכן את התעריפים של מס ביטוח החובה לאופנועים, מה שגורם לעיוות של החוק. כעת, הטיל בית המשפט את הכדור לרגלי האוצר ודרש ממנו להגיב עד תחילת דצמבר ולהסביר מדוע אינו עושה כך.

מה גורם לחברות הביטוח להתעקש על התייקרות

הסיבה לכך היא "ועדת וינוגרד" שמונתה על ידי שר הרווחה, שקבעה במסקנותיה כבר לפני למעלה משנה כי להפחית את הריבית אליה מתייחסים כאשר משלמים פיצויים לנפגעי תאונות. כתוצאה מקבלת מסקנות הועדה נוצר מצב שבו אין בקופת חברות הביטוח די כספים כדי להפריש לטובת תביעות עתידיות, מה שכמובן מחייב אותן להעלות את תעריפי הביטוח לכלל המבוטחים – למרות שחברות הביטוח מגלגלות רווחי עתק מדי שנה משוק ביטוחי החובה. רווחים אלה נכנסים ומרפדים את כיסי חברות הביטוח במיליארד שקלים מדי שנה. אך יחד עם זאת ולמרות זאת, הן צועקות ובוכות על מר גורלן.

שר האוצר, שחרט על דגלו את המאבק ביוקר המחייה כחלק מהמצע הפוליטי שלו ושל מפלגתו, כבר הודיע בזמנו על שורה של צעדים שנועדו למנוע את ההתייקרות לכלל ציבור הנהגים בישראל כתוצאה ממסקנות ועדת וינוגרד. אבל כעת נדרש האוצר לנמק מדוע הוא למעשה מונע את התייקרות התעריפים באופן ספציפי וממוקד לציבור רוכבי הדו-גלגלי.

כתבות נוספות בנושא ב- YNET:

האוצר מבטל את התייקרות ביטוח החובה

התייקרות ביטוח חובה – האוצר מנסה להסביר

מה גורם לחברות הביטוח להתעקש על התייקרות

יש לציין שהעלאה של 20% בפוליסה שגם ככה מגיעה לכ- 4,000 – 5,000 ואף יותר במקרים מסויימים, משמעותה ייקור של כאלף ש"ח ומעלה – גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה, ושתגרום בתורה לכך שרבים יבחרו לעבור על החוק ולנסוע ללא ביטוח. כבר היום ההערכות מדברות על כך שכ- 25%-35% מרוכבי הדו-גלגלי כלל לא מבטחים את עצמם.

העלאה זו בתעריפי פוליסות הביטוח לדו-גלגלי עלולה להוות מכת מוות לשוק שרק עתה מתאושש מתרדמת עמוקה שנכפתה עליו על ידי צורר האופנועים הידוע ידין ענתבי בתקופת היותו המפקח על הביטוח.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המאבק בביטוח, עם התגיות , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *