נקודות תדרוך לרוכבים למצדה 2010

בתור אחד שמארגן את הרכיבות האלה כבר שנה שלישית, ובתור משתתף פסיבי בשנים שקדמו לכך, אני יכול לשתף אתכם בתובנות הבאות:

כולם מגיעים, גם גדולים וגם קטנים. כל אחד מוצא את האנשים שאיתם הוא מרגיש בנוח לרכוב, ובכל מקרה מכיוון שזו שיירה ארוכה ארוכה, אפשר להתקדם או להתעכב במעלה או במורד השיירה לאורך כל הדרך. בסופו של דבר, כולם מגיעים לת. הדלק של צומת שוקת במוקדם או במאוחר, ולמרות שאין מאסף רשמי, הרי שעם הגעת רכב הגרר המלווה אותנו רוב הרוכבים מתחילים לנסוע ושוב נפתחת שיירה. לרוב, אדם שרוכב על אופנוע ימצא סביבו את אלה שרוכבים באותו קצב פחות או יותר כמוהו, ושוב, אם לא, הוא יכול לגלוש לאט לאט אחורה, או לתת גז לאט לאט ולהתקדם קדימה. השיירה כל כך ארוכה שכל אחד מוצא את המקום שלו.

קצב הרכיבה הוא בינוני לרובנו. גם המהירים ביותר מורידים קצת מהגז, וחווית ה"חברותא" של הרכיבה בצוותא היא זו שעושה את ההבדל בין זה לבין קבוצות קבוצות שכל אחת מהן נוסעות לבד.

מהניסיון הרב שלי באירוע הזה, אני יכול לספר לכם שהסכנה הכי גדולה שנשקפת לנו בעת הרכיבה היא מרכבים שמתעצבנים על כך שיש שיירה אינסופית של אופנועים על הכביש, ואשר חלקם חוסמים לפעמים את הנתיב השמאלי. נתקלתי בכמה נהגים כאלה שניסו בכוח להשתחל ולעקוף וגרמו לפעמים למקרי "כמעט" אצל האופנועים. כמובן שאסור להתעמת איתם ואסור לחנך אותם או ללמד אותם לקח, זה לא יעזור. מצידי שימהרו לעקוף ויתרסקו תוך כדי פיצוץ מיכל הדלק שלהם על איזה צוק, העיקר שלא יפגעו בנו. חשוב מאוד להקפיד לא לחסום את התנועה, ולהסתכל כל הזמן לא רק קדימה אלא גם אחורה במראות.

לרכיבה בציר "הרשמי" – דהיינו מת. דלק הסיירים דרומה על כביש 40 ואז 31 לערד – יש יתרון משמעותי בדמות רכב הגרר הנלווה לכוח. הגרר יאסוף עליו כל אופנוע או קטנוע שנתקל בכל בעיה שהיא, עד למגבלת הכמות המותרת לו (לדעתי כ- 10 כלים, אבל מעולם הוא לא התמלא). כנ"ל גם לחזרה בציר הזה, שכן הגרר חוזר באותו ציר בדיוק.

הירידות של סדום ערד, אם עושים אותן במהירות הנכונה, הן מדהימות גם ובייחוד בלילה. כמובן שצריך יד יציבה ובעיקר אחריות אישית, לא להיסחף אחרי כל מיני פרצופים, ולא להתפס לבהלות או לחצים. רוכבים כרגיל, ונזהרים טיפה יותר, אבל זה פשוט מדהים, במיוחד אם אתם מגיעים בין הראשונים למטה לצומת זהר ושם עוצרים כדי להתבונן בנחש האורות האינסופי שיורד מטה מטה.

אני עצמי לא רכבתי למצדה עצמה דרך הציר המזרחי – דהיינו דרך כביש 1 מזרחה, ואז על כביש 90 דרומה – אבל אין ספק שכביש 90 יכול להיות משעמם ומונוטוני מצד אחד, אבל מצד שני יש אזורים שלו שהם בעלי פיתולים מפתיעים ועליות וירידות שמגיעות משום מקום. הוא לא פחות מפחיד, בלילה חשוך, מאשר ירידות סדום ערד. בנוסף, הקבוצות שרוכבות שם הן לרוב הרבה הרבה יותר קטנות בגודל, ולכן המרווחים גדולים יותר, וגם אין רכב גרר שמלווה אתכם. לכן הייתי ממליץ בחום על בחירת הציר "הרשמי".

לא לשכוח להביא איתכם מים ו/או אמצעי קפה כאלה ואחרים. למרות שהשנה החסות על השתיה והכיבודים והגרר היא של חב' מאיר, יבואנית אופנועי וקטנועי הונדה בישראל, ואין לי ספק שהכיבוד והאירוח יהיו ביד יפה, חשוב שכל אחד יגיע עם מים לשטוף את הפנים ולשתות. החום, בשילוב עם העייפות, עלול לגרום לצריבה בעיניים בשעות הבוקר המוקדמות, ולתחושה של חול בעיניים. שוטפים פנים וממשיכים הלאה.

רצוי, אם כי לא חובה, להביא פנס קטן לשעות הלילה. זה אמנם רק שעה מרגע ההגעה פלוס מינוס ועד לזריחה, אבל אם נופל משהו או רוצים להכין קפה, טוב שיהיה פנס. כמו כן, לא לשכוח להביא כובע אם מתכוונים להישאר שם שעות אחרי צאת החמה, וכן לא פחות חשוב – מגבונים לחים לפנים ולניקוי הברחשים מהקסדה.

אנחנו בפורום אופנועים הדפסנו חולצות דריי פיט מגניבות שאותן אנחנו מוכרים לחברי הפורום במחיר העלות. לא בטוח שישארו הרבה, אבל אם תרצו, תביאו איתכם כמה שקלים.

אחרונה חביבה – לא לשכוח מצלמות!

אסור לפספס את החוויה!

חשוב לציין: כל המצטרף לטיול עושה זו על דעתו האישית, מרצונו הטוב והחופשי, בידעו כי המארגנים אינם נושאים ולא ישאו באחריות כלשהיא כלפי מי מהמשתתפים, בהסכמתו שבין המשתתפים והמארגנים אינם מתקיימים יחסים כלשהם ולא נכרת הסכם כלשהו, בהבינו כי מטרת האירוע היא בידורית בלבד ונועדה לאפשר למשתתפים בו לרכב בצוותא ותו לא, בהסכמתו שכל רוכב, מורכב ומשתתף בכל צורה שהיא אחראי לבטחונו האישי ולבטחונם של יתר המשתתפים וכפוף לחוקי מדינת ישראל, לפקודת התעבודה ולתקנותיה וכו'. אנו מבקשים מכל מי שיבחר להצטרף לעשות זאת רק לאחר מנוחה מספקת ולשמור על כללי רכיבה נכונה ובטוחה. בנוסף, נא לוודא את תקינותו המכאנית של האופנוע/קטנוע שעליו אתם רוכבים, להצטייד בביטוחים כחוק, רישיון רכב בתוקף וכן במיגונים מתאימים.

(קרדיט לתמונות – צורי, פורום פולגז)

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *