פרטים ומנהלות – מצדה 2010

לא יאומן איך הזמן עובר כשנהנים! עברה עוד שנה, והנה אנחנו נמצאים בפתחה של שנה עברית חדשה.

גם השנה, כמו כל שנה, מנהלי פורום אופנועים בתפוז מתכוונים לרכב למצדה. כאמור, בשנים האחרונות זו הפכה להיות מעין מסורת לזכרם של אלה שהלכו מאיתנו. לזכרם ולקראת סופה של שנה ותחילתה של שנה חדשה, נעשה זאת שוב גם השנה. (לינק לשרשור המקורי בפורום אופנועים בתפוז)

כן, כולכם מוזמנים, בין אם רוכבים ורוכבות, מורכבים ומורכבות, אופנועי כביש ספורטיביים, קאסטומים מהודרים, דו"שים גדולים או דרוזים קטנים, גדלנועי מנהלים וגם קטנועים גדולים. כולנו נהיה שם.

קבוצות רכיבה וקצב רכיבה – ברכיבה ישתתפו מגוון רב של דו-גלגליים. קטנועים, גדלנועים, דו"שים, אופנועי ספורט, קאסטומים וקרוזרים. כל אחד וקצב הרכיבה שלו. הנסיעה למצדה איננה טיול מאורגן, היא איננה טיול מועדון, אין מרשלים, אין מוביל, אין מאסף. במידה ואתם מתכננים לרכב בקבוצה, עשו זאת עם אנשים שרוכבים בקצב שלכם. בשום פנים ואופן אל לכם לנסות להיצמד לקבוצה של רוכבים שרוכבים מהר ממך אם אינך מיומן ברכיבה מסוג זה. הנסיעה תתבצע במהירות החוקית (בקירוב). יש כאלה שירכבו יותר מהר מאחרים. בנוסף, שימו לב למצלמות על כביש 4 ו- 40 דרומה. חלק מהמצלמות דחלילים וחלק אמיתיות.

זיכרו – מדובר בלילה אפל ללא ירח, שעות שינה מעטות, כביש עם חיות משוטטות ובדואים שעלולים להשאיר חפצים על הכביש, כל זאת על כבישים שאינם מוארים היטב, כל זאת דרך הסיבובים של ירידות ערד בהם אלומת הפנס הראשי איננה מאירה אל המשך הסיבוב אלא קדימה. בטיחות מעל לכל!

חשוב להדגיש – רוכבים על אופנועי 125 ו/או קטנועים בנפחים של פחות מ- 250 צריכים לבדוק היטב האם הכלי שעליו הם רוכבים יהיה מסוגל לעשות את הדרך מבלי לגרום לעצמו או לאופנוע/קטנוע שלו נזק מכאני, וזאת מפאת המרחק ותוואי הכביש הכולל בתוכו עליות, ירידות, ורכיבה בשעות הלילה.

תיאור האירוע: אחרי סעודת ערב ראש השנה, בלילה שבין יום רביעי ליום חמישי, ה- 8 ל- 9 בספטמבר 2010, יציאה מתחנת הדלק סיירים לקראת 2:15 בלילה דרומה על כביש 4. הגעה צפויה למצדה לקראת 5:15 בבוקר, כאשר הזריחה צפויה לקראת השעה 6:20 (לפי שעון קיץ שעדיין יהיה בתוקף בתאריך זה).

ציר נסיעה, עצירות ולו"ז מקום מפגש לבאים מאזור המרכז: יוצאים מאזור המרכז ועוצרים לתדלוק בתחנת הדלק "הסיירים" (על כביש 4 דרומה) בליל ערב ראש השנה, שהוא כאמור הלילה שבין יום רביעי ה- 8 בספטמבר ליום חמישי ה- 9 בספטמבר, בשעה 1:45 לפנות בוקר.

יוצאים ברכיבה מדורגת דרומה לא יאוחר מן השעה 2:15 לפנות בוקר.

אנחנו רוכבים דרומה על כביש 4 עד מחלף אשדוד. פונים לכביש מס' 41 עד לצומת גדרה, ואז ימינה דרך כביש 40 עד צומת פלוגות.

מבצעים עצירה בצומת פלוגות לקראת 3:00 לפנות בוקר למשך מספר דקות. זוהי נק' ההצטרפות הראשונה לדרומיים.

ממשיכים ברכיבה על כביש 40 דרומה עד צומת להבים, שם פונים שמאלה על כביש מס' 31 לכיוון ערד.

בתחנת דלק שוקת עצירה נוספת למטרת תדלוק. זו נק' הצטרפות שניה לדרומיים.

ממשיכים נסיעה למצדה דרך ערד, על כביש מס' 31. יש להיזהר במיוחד בעת הרכיבה בכביש זה, בין היתר מפני מפגעים שמוטלים מדי פעם בידי בני-דודנו, ובין אם מפני חמורים, גמלים, עיזים, כלבים ושאר מיני חיות בר המשוטטות על כביש זה.

קבוצות מירושלים וחיפה: כמו בכל שנה, גם השנה יתארגנו קבוצות רוכבים מאזור ירושלים ומודיעין, וכן מאזור חיפה והצפון. כל קבוצה תמצא את הדרך שלה לאתר, תוכלו להתעניין בקבוצה המתאימה לכם בפורומים ובדף האירוע בפייסבוק.

חשוב! כשנכנסים לערד יש לשים לב שבכיכר הראשונה בעיר ערד ממשיכים ישר, החוצה מן העיר, ולא פונים שמאלה לכיוון השילוט למצדה!

המשך רכיבה בירידות "סדום ערד" על כביש 31 עד צומת זוהר. זהירות בירידות, אנחנו בחושך בכביש ללא תאורה, ואלומת הפנסים שלנו מכוונת ישר ולא לכיוון הפניה. סעו בזהירות!

המשך עם הכביש שמאלה (צפונה) על כביש 90, רכיבה עד צומת מצדה, ושם פנייה שמאלה עד למגרש החנייה.

הגעה צפויה למצדה לקראת 05:00 – 05:15 בבוקר, כאשר הזריחה צפויה לקראת השעה 6:20.

רכב חילוץ וכיבוד – גם השנה פעלנו למען חסות לטיול ואני שמח לבשר לכולנו שבאתר עצמו ימתינו לנו אוהלים של חברת מאיר, יבואנית אופנועי וקטנועי הונדה, ובהם יחולקו לנו שתיה חמה, שתיה קרה וכיבוד קל.

את הרכיבה ילווה רכב חילוץ של אופנוגרר מטעם חברת מאיר, יבואנית אופנועי וקטנועי הונדה. כל חילוץ, אם יצטרך, יתבצע אך ורק בתוואי הרכיבה המקורי, ועד לנקודת האחסון של אופנוגרר בגבעת שמואל. כל חילוץ מעבר לתנאים אלה או ליעד אחר יחוייב בתשלום בהתאם לדרישות המחלץ (ניתן יהיה להיות בקשר עם הגרר להמשך טיפול בתשלום). הרכב המחלץ מוגבל בכמות הכלים שהוא יכול לסחוב עליו, ועל כן כל שירות שיינתן במסגרת התנאים שהוצגו לעיל, יבוצע על בסיס מקום פנוי בלבד. במידה ולא יהיה מקום פנוי ואדם יהא זקוק לחילוץ, לא יוכל רכב החילוץ להתחייב להיות מסוגל לספק לו שירות, ועל האדם שנתקע לארגן לעצמו חילוץ בדרכים המקובלות, כאילו היה רוכב לבדו ובעצמו וללא כל ליווי. אל לאדם לבוא בטענות על אי-חילוצו בזמן, ליעד נבחר כלשהו, או בכלל, שכן כאמור לא מדובר בטיול מאורגן, אין חילוץ, אין מוביל ואין מאסף. מי שלא מסוגל להבין את הנקודות האלה מוזמן להישאר בבית (ולא סתם אני מתעקש על הנקודות האלה, והמבין יבין). בכל מקרה, לא אני ולא אף אחד מצוות הניהול של פורום 8 ו/או חברת מאיר, יבואנית אופנועי וקטנועי הונדה אינם אחראים לחילוץ, והוא נעשה, כאמור, כמחווה של רצון טוב ולא מעבר לזה.

אנו מבקשים להודות כבר בשלב זה לחברת מאיר, יבואנים אופנועי וקטנועי הונדה בישראל על התמיכה בקהילת הרוכבים בישראל!

חשוב לציין: כל המצטרף לטיול עושה זו על דעתו האישית, מרצונו הטוב והחופשי, בידעו כי המארגנים אינם נושאים ולא ישאו באחריות כלשהיא כלפי מי מהמשתתפים, בהסכמתו שבין המשתתפים והמארגנים אינם מתקיימים יחסים כלשהם ולא נכרת הסכם כלשהו, בהבינו כי מטרת האירוע היא בידורית בלבד ונועדה לאפשר למשתתפים בו לרכב בצוותא ותו לא, בהסכמתו שכל רוכב, מורכב ומשתתף בכל צורה שהיא אחראי לבטחונו האישי ולבטחונם של יתר המשתתפים וכפוף לחוקי מדינת ישראל, לפקודת התעבודה ולתקנותיה וכו'. אנו מבקשים מכל מי שיבחר להצטרף לעשות זאת רק לאחר מנוחה מספקת ולשמור על כללי רכיבה נכונה ובטוחה. בנוסף, נא לוודא את תקינותו המכאנית של האופנוע/קטנוע שעליו אתם רוכבים, להצטייד בביטוחים כחוק, רישיון רכב בתוקף וכן במיגונים מתאימים.

אנחנו חושבים שזה לא יהיה מוגזם להגיד שבשנה שעברה החוויה היתה מדהימה ועם למעלה מ- 500 אופנועים ורוכבים/מורכבים. השנה אנחנו צופים השתתפות גדולה אפילו יותר. בואו בהמוניכם, מצפים לראות אתכם שם!

(קרדיט לתמונות – צורי מפורום פולגז)

פוסט זה פורסם בקטגוריה מפגשי אופנועים, עם התגיות , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *