על הקשר בין קטנוע ה- T-Max לבין עולם הפשע

כן, כותרת די בומבסטית, וסביר להניח שללא שום ביסוס חד משמעי. כן, סביר גם להניח שיהיו כאלה שיתקוממו על כזו כותרת, ומבחינתם – בצדק. מזה כמה שנים כולנו מודעים לסטיגמה שנדבקה לרוכבי הטימקס והיותם, אהממ… מקושרים בצורה כזו או אחרת לעבריינות או לכאלה שמנסים להידמות לעבריינים, ואפילו בעל כורחם. אז בואו נדבר על זה קצת. האם זה בגלל היותם רוכבים על טימקס? או האם הם פשוט מתנקזים אל הכלי האולטימטיבי שמאפשר להם, גם עם אפס ניסיון רכיבה, לעשות כמעט ככל העולה על רוחם על הכביש, יד אחד על הגז/ברקס, יד שניה על מיני עוזי?

tmax_2004_2_busted

מה שהביא אותי לכתוב את הפוסט הזה היה מחזה שראיתי על איילון לפני מספר ימים. אני רוכב לתומי על האופנוע שלי צפונה בתנועה סואנת אך זורמת. מרחוק אני רואה שני טימקסים רוכבים בנתיב האמצעי, ואני רואה את הרוכבים מחליפים ביניהם דברים, אבל איך שאני עובר אותם, הראש שלהם הסתובב לכיווני כמו רדאר. לא ייחסתי לזה חשיבות רבה מדי, בכל זאת, קטנועים, איילון, פקק, אין שום דבר יוצא דופן בזה. המשכתי במהירות סבירה צפונה.

ואז זה היכה בי. 2 טימקסים, שחורים, עם בחורים מגודלים לבושי שחור, רוכבים במהירות התנועה ולא עוקפים. מוזר.

אז האטתי מאוד את מהירותי והסתכלתי בסקרנות במראות כדי לראות מתי הם יגיעו אלי. ואכן כעבור כדקה הם הגיעו, ואני קולט שהם ננעלים עלי. ואז הבנתי. ביניהם אני קולט הונדה שבה יושבים לפחות שלושה מבוגרים, גם הם נעולים עלי במבטם. אחד הטימקסים נותר ליד הרכב, השני צמצם אלי מרחק וסגר לי את הנתיב כך שלא אוכל, לדעתו, להתקרב לרכב.

מכיוון שלא היתה לי שום כוונת זדון גיחכתי לעצמי בקסדה ונתתי גז צפונה. במראות ראיתי את הטימקסים חוזרים לפוזת הגנה על הרכב ועל יושביו.

הטימקס, בפני עצמו, הוא חתיכת כלי שחבל על הזמן. כקטנוע, כחבילה כללית, הוא קרוב להיות מושלם. נכון, יש קטנועים מהירים מעט ממנו (ראה GP-800 של ג'ילרה, ראה SilverWing של Honda). נכון, יש קטנועים מרווחים ומפוארים ממנו (ראה בורגמן 650 של סוזוקי). נכון, עלות התחזוקה השוטפת שלו מזכירה, ולעיתים אפילו עוברת את זו של אופנוע ספורט בנפח 600 סמ"ק ומעלה. צמיגים עולים לא מעט, וגם צריכת הדלק לא מפנקת. אבל כחבילה? רכבתי על כל הגדלנועים שנמכרים בארץ לא מעט קילומטרים, ואני עדיין מחזיק בדעה שהטימקס הנוכחי עולה על כולם. אני אישית הייתי בעליו הגאה של 2 קטנועים שכאלה – האחד מהשנתון הראשון שהובא לארץ, והשני כשנתיים לאחר מכן. הייתי מרוצה מעל הגג.

אז מה הופך את הטימקס בארבע-חמש השנים האחרונות לכלי כל כך מושך ל"בני טובים"? אני מניח שחלק גדול מהתשובה טמון בפוזה שהכלי מספק, וככל שיותר ויותר אנשים "נחשבים" בעולם הזה נראים על טימקס, כך יותר ויותר אנשים מנסים להידמות אליהם ואל התדמית שהם רואים בעיניהם. מסתבר שזו לא רק תחושה, אלא עובדה משפטית. קטנוע מסוג טימקס שימש את המתנקשים בחוף בת ים כמו גם את אלו שירו על צ'רלי אבוטבול מול "בת האיכר", ועוד היד נטוייה (קראו בלינקים המצורפים מטה). שנית, כנראה שבעבור סכום לא גבוה במיוחד ניתן לעצים את יכולותיו של הטימקס (שגם ככה לא חסרות לו), ובעבור חופן דולרים מהעיסקה האחרונה שעשה הרוכב, הוא יכול בקלות לשפר את הסאונד, את התאוצה, ואת המהירות הסופית של הקטנוע, מבלי להכנס לסרטים של סדנאות שיפורים.

התובנה הזו לא נעלמה גם מעיניהם של בלשי המשטרה ורכזי המודיעין (שבניגוד ליחידות אחרות במשטרה עדיין עושים, לרוב, את עבודתם נאמנה). מסתבר שבשנים האחרונות רוכבי טימקס מעוכבים יותר ויותר לבדיקות רישיונות ואפילו לחיפושים בתא המטען, וזה רק על סמך ההנחה שאם יהיה להם משהו להסתיר, זה יהיה, אולי, על טימקס. מעיון באינטרנט ומסיפורים שאני שומע מרוכבים, אנשים נורמטיביים לגמרי מעוכבים לבדיקות שגרתיות רק בגלל שהם רוכבים על טימקס, ולא, אתה לא חייב שיהיה לך אגזוז "פתוח" של אקראפוביק וסט וריאטור של מאלוסי. עוצרים כל אחד, אבל בטח שבטח אם אתה רוכב על כלי שחור ולבוש ב"תלבושת הרשמית".

אגב, בדיוק בגלל ההטרדות האלה עוברים ה"כבדים" לעשות שימוש בקטנועי הונדה סילברווינג בנפח 600 סמ"ק. אותם ביצועים, קצת פחות פוזה, והרבה פחות טרטורים משטרתיים. בנתיים.

חבל, חבל על כלי כל כך טוב, חבל שיוצא לו שם כזה רק בגלל אותם אנשים שרוכבים עליו.

למען הסר ספק, אין בכוונתי לפגוע באף אחד בפוסט זה, ואין לי ספק שהבחירה של גורמים "המוכרים למשטרה" בטימקס ככלי התניידות יומיומי פוגעת בלא מעט אנשים נורמטיביים שנקלעו על לא עוול בכפם לתסבוכת תדמיתית.

כמה לינקים לדוגמה:

T-Max בשילוב עבריינים – פורום קטנועים

חדשות – חדשות בארץ nrg – …מחליפים אופנוע

אברג'יל, אבוטבול, אלפרון ומה שביניהם – וואלה! חדשות

בעיות של מציאת חוק – פורום Gov.il

מדינת ישראל נגד יהונתן בן מיכאל אלזם

אז למי באמת מתאים טימקס?

פוסט זה פורסם בקטגוריה דעות אישיות, ימאהה, משטרה, עם התגיות , , , מאת Mitsu. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

אודות Mitsu

מיצו הוא שם העט בו אני מוכר בקהילת רוכבי הדו"ג, אבל שמי האמיתי הוא דניאל פטרי. אופנועים הם התשוקה שלי, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מתעסק רק בהם. למזלי (או שלא) יש לי בחיים הרבה עניינים אחרים שדורשים את תשומת ליבי, בעיקר עבודה ומשפחה, כך שאני לא מצליח להתעסק עם מה שאני באמת אוהב כל היום. היתרון בכך הוא בעובדה שבכל פעם שאני עולה על אופנוע, אני חוזר ומתלהב. אתם יכולים למצוא אותי פה, אבל מכיוון שאני אוהב לכתוב כשעולה בי המוזה (בעיקר כשמעצבנים אותי, אבל לא רק), אז יוצא שאני גם כותב המון במקומות נוספים כמו פורום 8 של תפוז, פולגז, דוג"רי וכמובן פייסבוק. כתבות שאני כתבתי פורסמו בעבר במגוון מדיות כמו YNET, גלובס, מוטו, אוטו ועוד. בכל הקשור לנושאים המופיעים באתר זה ניתן ליצור איתי קשר דרך הקישור המופיע בראש כל דף.

4 תגובות בנושא “על הקשר בין קטנוע ה- T-Max לבין עולם הפשע

  1. הא! סופסוף! עוד מישהו שם לב לזה…
    אני ראיתי אותו דבר בז'בוטינסקי ברמת גן לכיוון פ"ת. שני טי מאקסים ליד טוארג מושחר חלונות, לשניה אחת לא הבנתי למה הם לא עוקפים אותו, בשניה השניה הכל כבר היה ברור. במיוחד שעם ה-X CITY 125 שלי עקפתי אותם כאילו הם היו קורקינט 🙂

  2. אתה בסדר אתה, אני נהנה לקרוא אותך….
    אגב, אני עדיין ממתין שהקלקה על תמונה תפתח את התמונה בחלון חדש, הבטחת! 😉

  3. היי מאור, העניין בטיפול, לא בטוח שזה יסתדר מהר. אבל בהחלט לקחתי את זה לתשומת ליבי.

  4. אתה בסדר אתה, אני סתם מתפנק כי הגלישה מאוד איטית בעבודה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *