תזכורת בנוגע לרכיבה על השוליים – טייק 2

מכיוון שעם השנים הדור הולך ומתחדש ותמיד יש כאלה שלא מכירים את הדברים, אני מביא את הדברים שכתב אליקו, יו"ר מועדון האופנועים הישראלי, בעריכה קלה:

הסברים: על פי חוקי התנועה אסור לכל כלי רכב לנוע בשול הימני.

דינו של השול השמאלי אינו זהה לזה של השול הימני! אחת ולתמיד ושיהיה ברור לכולם: השול השמאלי הוא בעצם קו הפרדה לבן רצוף, והוא אינו שול. לאחרונה צובעים שני קווים לבנים צמודים כדי להדגיש למי שיש בעיית ראיה או הבנה.

יחד עם זאת, ומתוך הבנה שזיגוג בין נתיבי נסיעה מסוכן יותר לרוכבי הדו גלגלי, לפני מספר שנים קיבלה משטרת ישראל החלטה אסטרטגית לא לאכוף את החוק לגבי רכיבה על שול ימין (וימין בלבד) הזה במקרים מסויימים: פקק/גודש תנועה ואך ורק בתנאי שהרכיבה בשול הימני תהיה איטית עד כדי שתאפשר עצירה פתאומית במקרה ויש רכב עומד על השול או רכב סוטה לשול.

תזכורת נוספת:

המשך הסטטוס-קוו בנוגע להיתר לרוכבי דו-גלגלי לרכוב בשולי הכביש בזמן עומס

תזכורת לרוכבים על השוליים – טיפים

שימו לב, ההבנות הללו אינן מתירות לכם לנוע בשול בשעה שאין גודש תנועה על הכביש, ואינן מתירות לכם לנוע על השול (כשיש וכשאין גודש תנועה) במהירות גבוהה! בכל מקרה ההמלצה היא לא לעבור מהירות של 50 קמ"ש, והכי חשוב לזכור לא לחצות את איי התנועה המקווקוים (הזברות, תמרור ד-14). כשהשול הימני נגמר חוזרים לנתיב התנועה הרגיל, ורק לאחר שמסתיים אי התנועה המסומן על הכביש חוזרים לשול.

highway-lanes3

אלה הן הבנות ולא תקנות, זאת אומרת שבשטח כל שוטר רשאי וגם עלול לקבל החלטה אחרת, וכן לרשום לכם דו"ח. עם זאת, בדרך כלל השוטרים לא רושמים דו"ח על נסיעה בשול ימין כל עוד אינכם חורגים מהכללים שצויינו לעיל.

ניצב משה אדרי מאשר לרוכבי אופנועים לרכב בשולי כבישים בעומס – וואלה! רכב

במידה ותתפסו ע"י שוטר שירצה לתת לכם דו"ח למרות שאתם לכאורה נוסעים לפי ההסכמות וההבנות על שול ימין, במידה ולא עברתם על פני אי תנועה, לא השתוללתם ולא נסעתם שם רק כי הכביש היה נראה לכם טיפה עמוס מדי – אנא קחו את פרטיו המלאים, דאגו לתעד, עד כמה שאפשר, את מה שקורה על הכביש באותה עת, ודאגו לכך שהשוטר ירשום בדבריכם את העובדות כפי שהן. בקשו מהשוטר שירשום שבעת שעצר אתכם, התנועה על הכביש היתה פקוקה וכי אתם נסעתם בשול הימני לפי ההסכמה עם המשטרה המוכרת לכם. קחו את הדו"ח ותגידו לשוטר שלום, ואז פנו ליחידת התנועה הרלוונטית בבקשה לביטול הדו"ח. מניסיוני, זה לרוב עוזר.

6 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות