השקת 3 דגמים חדשים למשפחת ה- F של במוו
חברת דלק מוטורס, יבואנית אופנועי BMW, השיקה השבוע 3 אופנועים חדשים במשפחת דגמי ה- F של החברה המצטרפים לליין הדגמים לשנת 2024 ואילך:
- F800GS
- F900GS
- F900GS ADV
שלושת האופנועים חולקים את אותו מנוע (למרות השם השונה) – מנוע טווין מקבילי בנפח 895 סמ"ק – כשכל דגם מותאם לאופי רכיבה שונה, מה שמיישר קו עם האחים הבכירים למשפחת ה- GSים של החברה.
ה- F800GS הוא אופנוע הפונה לסגמנט המכונה "אורבן אדוונצ'ר", אופנוע המיועד ללקוחות בעלי רישיון A1 או כאלה ששידרגו לא מזמן ל- A, רוכבים שנמצאים בתחילת דרכם ב-במוו, סוג של נקודת כניסה למותג.
ל- F800GS ממדים נוחים לשימוש עירוני. הוא מותאם בממדיו גם לרוכבות בזכות מושב בגובה 815 מ"מ (קיים גם מושב מונמך ל- 760 מ"מ). למרות שהוא חולק את אותו מנוע עם אחיו למשפחה, המנוע בדגם ה- F800GS מכוון כך שהוא פחות עוצמתי – ואם רוכשים אותו בגרסת A אז הוא מפיק 87 כ"ס ב- 8,500 סל"ד ומומנט של 9.2 קג"מ ב- 6,750 סל"ד (ניתן לשנות את רמת הרישוי ברישיון האופנוע כחוק).
הכלי מצוייד ברשימת איבזור נאה הכוללת משכך היגוי, תאורת LED ראשית וגם מאותתי LED, ביטול מאותתים אוטומטי, מצבי רכיבה (המשפיעים על התנהגות המנוע), התנעה ללא מפתח (קיילס), מערכת ABS Pro, מערכת MSR (בקרת בלימת מנוע) למניעת נעילת גלגל אחורי, שקעי USB בקוקפיט, חיבוריות בלוטות' לטלפון, גלגלת לשליטה על המדיה ועל הניווט, חיישני לחץ אוויר, סבל מקורי, ידיות ברקס וקלאץ' מתכווננות, ידיות מתחממות ומגיני ידיים.
מיכל הדלק מכיל 14.5 ליטר המספק טווח נאה של מעל 250 ק"מ בתצרוכת דלק מרשימה (לפי נתוני יצרן – 4.3 ליטר ל- 100 ק"מ). האופנוע מגיע עם מזלג רגיל בקוטר 41 מ"מ (לא הפוך, לא מתכוונן) מקדימה ועם בולם יחיד (מתכוונן) מאחור. לכלי צמד דיסקים בקוטר 305 מ"מ מקדימה ודיסק בודד בקוטר 265 מ"מ מאחור, וג'אנטים יצוקים – מקדימה 19 ומאחורה 17 (לשני הדגמים האחרים גלגל 21 מקדימה וחישוקי שפיצים).
משקלו של ה- F800GS עומד על 213 ק"ג רטובים.
ל- F800GS יש 3 כמות גימור המובדלות ביניהם בעיקר באיבזור ובצביעה:
- דגם Pure – הכולל את כל רשימת האיבזור המוזכרת מעלה במחיר של 86,000 ש"ח.
- טריפל בלאק – זוהי למעשה חבילת עיצוב הכוללת את כל מה שיש בגרסת ה-Pure, ובתוספת קוויק שיפטר להעברת הילוכים ללא שימוש בקלאץ', במחיר של 89,000 ש"ח.
- ספורט – חבילת עיצוב, הכוללת גם היא קוויק שיפטר וכן משקף כהה כתוספת, וזאת במחיר של 89,000 ש"ח.
מתחריו העיקריים הם הטרנסאלפ של הונדה, הטייגר 900 ספורט של טריומף, הקטמ 790 אדוונצ'ר וה-וי-סטרום 800 של סוזוקי.
ה- F900GS הוא דגם המשלב בין רכיבת כבישים ורכיבת שטח/אנדורו – והוא גם מכונה Adventure Enduro. זהו כלי שנבדל לגמרי משני האחרים כשהמטרה שלו היא יותר "הארד קור שטח", הוא נבנה במיוחד עם הסתכלות ובמטרה לרכיבת שטח, עם מכלולים משופרים המותאמים לסגנון, עם הפחתה משמעותית במשקל לעומת הדגם היוצא, עיצוב ומבנה צר יותר שמשדר אקשן.
המנוע בדגם הקודם הפיק 89 כ"ס בגלל מגבלות דלק בארץ. לעומתו, המנוע בדגם החדש מפיק 105 כ"ס ב- 8,500 סל"ד ומומנט של 9.5 קג"מ ב- 6,750 סל"ד.
הוא מצוייד בחישוקי שפיצים 21 מקדימה ו-17 מאחורה הנעולים בצמיגי טיובלס, וכמו ב- F800GS – צמד דיסקים מקדימה בקוטר 305 מ"מ ודיסק בודד מאחורה בקוטר 265 מ"מ. מיכל הדלק מכיל 14.5 ליטר (תצרוכת דלק לפי יצרן – 4.4 ליטר ל- 100 ק"מ). בנוסף, הוא מצוייד במזלג הפוך מתכוונן בקוטר 43 מ"מ בעל מהלך של 230 מ"מ מקדימה ובולם יחיד מתכוונן מאחורה עם מהלך של 215 מ"מ.
ל- F900GS סטנדרט איבזור עשיר הכולל בין היתר משכך היגוי, תאורת LED ראשית וגם מאותתי LED, ביטול מאותתים אוטומטי, מצבי רכיבה, קוויק שיפטר, מערכת ABS Pro, מערכת MSR למניעת נעילת גלגל אחורי, שקעי USB בקוקפיט, חיבוריות בלוטות' לטלפון, גלגלת לשליטה על המדיה ועל הניווט, התנעה ללא מפתח, חיישני לחץ אוויר, מגיני ידיים, ידיות מתחממות וגם דוד פליטה מתוצרת אקראפוביץ'.
ה- F900GS מתהדר במשקל 219 ק"ג רטוב.
מתחריו העיקריים הם הטנרה 700 של ימאהה אבל כל הסגמנט כולל דגמי ה- 790/890 של קטמ ואפילו ה-דזרט איקס של דוקאטי.
- דגם Pure – זוהי הגרסה הבסיסית הכוללת את רשימת האיבזור המופיעה מעלה במחיר של 116,000 ש"ח.
- דגם Passion – זוהי חבילת עיצוב הכוללת את כל מה שקיים בדגם ה- Pure פלוס שרשרת M Endurance ללא תחזוקה, במחיר 118,000 ש"ח.
- דגם Trophy – חבילת עיצוב נוספת, כוללת את כל מה שקיים בדגם ה- Passion פלוס משקף כהה, מגן גחון מאלומיניום ומגיני ידיים מחוזקים, במחיר של 118,000 ש"ח.
ה- F900GS ADV הוא יותר דגם המיועד לרכיבות המוגדרות כ"אדוונצ'ר טורינג". האופנוע יכול, אם רוצים, לרדת גם לרכיבת אוף רואד ברמה כזו או אחרת, אבל בגדול הוא כלי שמתוכנן מראש כ- all around עם אוריינציה ברורה לכיוון הכביש, או במילים אחרות "תקע לו ארגזים וסע בכיף לטיול בזוג אל עבר השקיעה".
ה- ADV מגיע עם מיכל דלק בנפח 23 ליטר שמספק טווח רכיבה נאה של מעל 300 ק"מ (נתוני יצרן – 4.4 ליטר ל- 100 ק"מ). כמו דגם ה- F900GS, כמו ב- F900GS, ה- ADV מצוייד באותו מנוע המפיק 105 כ"ס ב- 8,500 סל"ד ומומנט של 9.5 קג"מ ב- 6,750 סל"ד.
גובה המושב הסטנדרטי ב- ADV עומד על 875 מ"מ, והוא מגיע בגרסת ה-קומפורט. מקדימה הוא מצוייד במזלג הפוך מתכוונן בקוטר 43 מ"מ בעל מהלך של 230 מ"מ, ומאחורה בולם יחיד המצוייד במערכת Dynamic ESA (עם שני מצבים – כביש ו-דיינמיק) המאפשרת שליטה על כיוונון דרך המתגים בלוח השעונים ומצבי הרכיבה, בעל מהלך של 215 מ"מ. כמו בדגם ה- F900GS, גם ה- ADV מצוייד בחישוקי שפיצים 21 מקדימה ו-17 מאחורה, וצמיגי טיובלס וכן צמד דיסקים מקדימה בקוטר 305 מ"מ ודיסק בודד מאחורה בקוטר 265 מ"מ.
רשימת האיבזור המרשימה של ה- ADV כוללת משכך היגוי, תאורת LED ראשית וגם מאותתי LED, ביטול מאותתים אוטומטי, מצבי רכיבה (ששולטים גם על כיונון הבולם האחורי, לפי בחירת הרוכב), קוויק שיפטר, מערכת ABS Pro, מערכת MSR למניעת נעילת גלגל אחורי, שקעי USB בקוקפיט, חיבוריות בלוטות' לטלפון, גלגלת לשליטה על המדיה ועל הניווט, התנעה ללא מפתח, חיישני לחץ אוויר, משקף מתכוונן, מגיני מנוע, מגיני ידיים, שרשרת M Endurance ללא תחזוקה, בקרת שיוט, הכנה ל- GPS, זוג פנסי ערפל, ידיות מתחממות, מנשאי מזוודות מקוריים וכן ג'ק אמצע.
משקלו של ה- ADV עומד על 243 ק"ג רטובים.
הדגם מגיע ברמת גימור אחת המכונה Pure בשני צבעים – לבן כסוף או שחור, ומגיע מראש עם כל האיבזור האפשרי. מחירו 129,900 ש"ח.
מתחריו העיקריים של ה- ADV הם הטייגר 900 ראלי פרו של טריומף והמולטיסטרדה V2 של דוקאטי.
כל הדגמים מגיעים עם 3 שנות אחריות לאופנוע.