השקת 3 דגמים חדשים לאופנועי BMW בישראל

חברת דלק מוטורס, יבואנית אופנועי BMW, השיקה השבוע 3 אופנועים חדשים המצטרפים לליין הדגמים של החברה.

ראשית – S1000XR חדש כמעט לגמרי הפונה לסגמנט רוכבי האדוונצ’ר המחפשים את האלמנט הספורטיבי בז’אנר, וכן צמד דגמים חדשים למשפחת ה- F, אחד מהם F900XR לסגמנט הביניים של רכיבת אדוונצ’ר, והשני F900R לסגמנט הכביש/נייקד.

ה- S1000XR הוא אופנוע ש-במוו מגדירים כחדש לחלוטין, וזאת בזכות הפחתה משמעותית של 10 ק”ג ממשקלו (חלק מהפחתה זו נעשית במשקל הבלתי-מוקפץ מה שאמור להפוך את האופנוע להרבה יותר זריז מבחינת התנהגות), שימוש במנוע חדש המפיק 165 כ”ס ו- 11.6 קג”מ (כש- 8 מתוכם מגיעים כבר ב- 3000 סל”ד), הכנסת מערכות אלקטרוניות חדשות (מערכת MSR לסיוע בהורדת הילוכים אגרסיבית, מעין סליפר קלאץ’ אלקטרוני מתוחכם אם נפשט את העניין), וכן שימוש במערכת מתלים חשמלית וסמי-אקטיבית עם מערכת ה-ESA-II (בחלק מהגירסאות – ESA-PRO).

ה- S1000XR מוצע בשלוש גרסאות: גירסת הבסיס הנקראת Pure המוצעת במחיר של 139,900 ש”ח, גירסת Race במחיר של 149,900 ש”ח, וכן גירסת הקצה העושה שימוש במאפיינים ממותג ה- M (חלקי קרבון, ג’אנטים קלים ועוד) במחיר של 169,900 ש”ח. לחלק מהדגמים תאורת LED היקפית ותוספות אחרות כמו חימום ידיות, חיישני לחץ אוויר ועוד, אך כולם מגיעים כסטנדרט עם כל מערכות הבטיחות שיש ל- BMW להציע, כולל בקרת אחיזה בעלת מצבים, בקרת ווילי, מערכת ABS לפניות, קוויק-שיפטר מעלה ומטה, התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, צג צבעוני ועוד.

מתחריו הישירים של ה- S1000XR בעל מנוע ה- 4 צילינדרים בשורה עושים שימוש בקונפיגורציות מנוע שונות – ה- מולטיסטרדה של דוקאטי עם מנוע L2 (עד שתגיע גירסת ה- V4 בשנת 2021), ואילו ה- סופר דיוק GT של קטמ עם מנוע V2.

לצידו הוצג כאמור גם צמד אופנועי ה- F900 העושים שימוש במנוע הטווין המקבילי בנפח 900 סמ”ק החדש (המנוע מבוסס על המנוע של ה- F850 עם נפח מוגדל, הספק גבוה ומעטפת ביצועי כביש איכותית וטכנולוגית). גם כאן, שני הדגמים מגיעים כסטנדרט עם כל מערכות הבטיחות שיש ל- BMW להציע, ומעבר למפורט מעלה – כוללים גם קישוריות מלאה לסמארטפון ועוד.

הראשון מביניהם הוא כאמור ה- F900XR. בעיני במוו, זהו אופנוע שהם מגדירים כ”אדוונצ’ר ללא יכולות שטח” (בדומה אגב לאחיו הגדול, נטול יומרות אוף-רואד לחלוטין וטוב שכך).  ל”בייבי XR” יש אלמנטים עיצוביים המזכירים את אחיו הגדול. גובה המושב של ה- F900XR יכול לנוע בין 5 דרגות שונות מה שהופך אותו לשימושי במיוחד לרוכבים נמוכי קומה.

מחירו של ה- F900XR מתחיל ב-80,000 ש”ח לגרסת ה-Pure בצבע לבן (לאחר הנחת חודש השקה בסך 5,000 ש”ח). גרסת ה- Sport בצבע אדום וגרסת ה- Exclusive בצבע זהב יעלו 85,000 ש”ח כל אחת (לאחר אותה הנחה).

מתחריו הישירים של ה- F900XR המפיק 99 כ”ס הם ה-טרייסר 900 של ימאהה העושה שימוש במנוע 3 צילינדרים המגיע מה- MT09 והמפיק 115 כ”ס, המולטיסטרדה 950 של דוקאטי עם מנוע L2 המפיק 115 כ”ס וגלגל 19″ מקדימה, ה-ויסטרום 1000 של סוזוקי עם מנוע V2 וגלגל 19″ מקדימה, וה-ורסיס 1000 של קוואסאקי עם מנוע 4 בשורה המפיק 118 כ”ס.

השני הוא ה- F900R – אופנוע נייקד (ערום נטול פיירינג) מאובזר ונוח לרכיבה שנכנס לקטגוריה ש-במוו מכנה “רואדסטר”, והמחברת בינו לבין אחיו הגדולים – ה- R1250R וה- S1000R. מחירו בגירסת Pure הבסיסית עומד על 75,900 ש”ח, ואילו מחירו בגירסת ה- Sport עומד על 80,900 ש”ח.

כמו כל הדגמים של במוו המשווקים בישראל, גם דגמים אלה מגיעים עם 3 שנות אחריות מלאה ללא הגבלת ק”מ – ללא ספק בשורה פורצת דרך בשוק המקומי.

נגישות