מצלמות הגאטסו חפות מכל טעות? טעות.

כשהחלה המשטרה להפעיל את מערך מצלמות הגאטסו (פרוייקט א-3) בישראל לפני מספר שנים הם עשו ככל שביכולתם כדי להוכיח לבתי המשפט שהמצלמות חפות מכל טעות, ושאי אפשר לערער על אמינותן. למעשה, בתצוגת תכלית שכמותה טרם נראתה בישראל, הנפיקו למצלמות לא רק תו תקן ישראלי, אלא אפילו ניהלו ישיבת בית משפט שלמה בסמוך לאחת העמדות, תוך כדי סגירת הכביש הציבורי לתנועה ומעבר על פני המצלמה במהירויות משתנות על מנת להוכיח לבית המשפט את אמינותן ואת אפס אחוזי הסטייה שלהן.

אלא מה, כמו שאנחנו מכירים ממקומות אחרים, אמינות אבסולוטית יש רק בשוויץ. בטח לא בישראל.

כך לדוגמה הסיפור שלפניכם. אדם נורמטיבי לחלוטין, שומר חוק ורוכב הגון, שקיבל לידיו מתנה באמצעות דואר ישראל. דו"ח תנועה על עבירת מהירות שלכאורה ביצע. 75 קמ"ש במקום 50 המותרים במקום.

הנה הדו"ח לפניכם, בהשמטת הפרטים המזהים.

gatso-error-2

"שומו שמיים!" האיש נזעק, "כלל לא הייתי באזור המדובר מזה ימים ארוכים, ובכלל לא יתכן שנסעתי כל כך מהר בכביש עירוני!".

האיש נטל לידיו את הדו"ח, קירב את הנייר לעיניו, ומה רבה היתה תדהמתו כשגילה להפתעתו (ולרווחתו יש לציין) שהאופנוע המצולם בתמונה המופיעה בדו"ח כלל לא דומה לשלו. למעשה, האיש הרוכב על BMW מסוג R1200GS, נצפה בעבר על ידי מצלמת מהירות אחרת לגמרי בעבירת מהירות פעוטה, כך שבהחלט היתה לו נקודת השוואה טובה.

הנה לפניכם התמונה המתקבלת מהגדלת הדו"ח, במחיקת רוב הספרות של לוחית הרישוי.

gatso-error-4

והנה לפניכם התמונה שנלקחה מהדו"ח האחר שקיבל האיש, דו"ח שבו אכן הוא צולם בגלל רכיבה לכאורה במהירות של 15 קמ"ש מעל למהירות המותרת (דו"ח של 250 ש"ח וללא נקודות).

gatso-error-1

ניתן לראות בבירור שהמספר אמנם דומה, אבל לא זהה. כמו כן ניתן לראות שהאופנוע המצולם בדו"ח הראשון שונה לחלוטין מזה המופיע בדו"ח השני.

gatso-error-3

המסקנה ברורה. חובה עליכם לבדוק שבעתיים את הדו"ח שקיבלתם, לבדוק את אמיתות הספרות המופיעות בלוחית הרישוי, ולא לוותר על בדיקה ויזואלית של האופנוע (או הרכב) עצמו, שכן יתכן שחלה טעות קריטית בזיהוי המספר ע"י מצלמות הגאטסו. בנוסף, תתכן אף תופעה של זיוף לוחיות רישוי או שיבוש ספרות בהן, בצורה כזו שרכב או אופנוע עבריין ייצר דו"חות על עבירות מהירות שאתם כלל לא ביצעתם.

הבדיקה היא חובה, והיא על אחריותכם הבלעדית.

האיש מגיש עירעור למשטרה בימים אלה, נעדכן בהתפתחויות.

מכירים סיפורים דומים? כתבו לי על כך!

2 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות