ריכוז הודעות מנהלתיות לרכיבה בהפתעה

הרכיבה בהפתעה מתקרבת! עכשיו צריך לעשות סדר.

לצורך כך ריכזתי לכם את אוסף ההודעות המנהלתיות הקשורות לנושא. אם תקראו את הכל – תדעו. הדבר היחיד שחסר הוא נקודת המפגש והשעה (שמפורסם בקבוצה המתאימה למי שצורף לרכיבה בהפתעה), וכמובן המסלול והיעד (שמפורסם בעת תדריך הבטיחות דקה לפני שיוצאים לדרך).

הודעה מנהלתית #1 – תקינות מכאנית, ניירת, תזכורת הסרת אחריות

כל רוכב/ת צריך לדאוג היטב לפרטים הבאים:

⭐ תקינות תאורה
⭐ תקינות צמיגים ולחץ אוויר
⭐ תקינות שרשרת/גלג"שים
⭐ שמן ונוזל קירור

שווה שיהיה לכל אחד:
⭐ ערכת פנצ'רים (להמלצות פה בקבוצה או במאמר אצלי באתר)
⭐ משאבה ניידת של שיאומי
⭐ פנס ראש או אמצעי תאורה אחר
⭐ וסט צהוב
⭐ לדרמן או כלי מקביל

תבדקו גם שביטוח החובה שלכם בתוקף, ורצוי גם ביטוח גרירה (אל תגידו לי זה לא יקרה… קרה, קורה ויקרה, עובדה).

⚠️ אני מזכיר: כל האחריות על הרכיבה ומה שקורה במהלכה מרגע היציאה ועד לחזרה הביתה חלה על המשתתף ועליו בלבד, ובעצם ההשתתפות ברכיבה זו אתם מסכימים לכך.
מאוד פשוט: אם אתם לא מסכימים לכך – אל תשתתפו ברכיבה בהפתעה.

הודעה מנהלתית #2 – מה להביא

במחלקת הנוחות שווה להזכיר שכדאי שיהיה לכם:

⭐ מחצלת, כסא מתקפל, כרית, משהו לשבת עליו
⭐ שמיכי, כובע, צעיף וכו' למי שרגיש לקור
⭐ מים/ערכת קפה
⭐ מתוקים וכיבוד לאחרים
⭐ לא לשכוח משקפי שמש לבוקר שלמחרת
⭐ אם אתם באים עם רחפנים – תשמרו על כללי הטסה נאותים כדי לא ליפול למישהו על הראש

⚠️ תזכרו שלמרות הטמפרטורות הגבוהות במהלך היום, בלילה יכול להתקרר באופן משמעותי עד כדי 10-12 מעלות פחות מהיום. תביאו שכבה נוספת ללבוש, כל מה שיעשה לכם נוח. אולי נצטרך, אולי לא, אבל אם כן ולא יהיה לכם זה מבאס לאללה.

בקיצור, אם יש ספק אין ספק, תביאו פרטי לבוש לרכיבה שיהיה לכם נוח בכל טמפרטורה שלא תהיה.

הודעה מנהלתית #3 – דגשי בטיחות – חשוב לקרוא

בגלל מספר הרוכבים הגדול אי אפשר לייצר שיירה אחת ארוכה ואינסופית שנוסעת באותו קצב.

בתדריך מקבלים את כל הפרטים ואת המסלול, ומאותו רגע ההמלצה היא לרכוב בדבוקות יחסית קטנות עם אנשים שאתם רגילים לרכוב איתם, אנשים שרוכבים על דגמי אופנועים דומים או בנפח דומה לשלכם, אנשים שכיף לכם לרכוב איתם ושרוכבים בקצב שלכם – עד כמה שניתן.

דגשי הבטיחות העיקריים הם:
⚠️ לשמור על רכיבה מדורגת
⚠️ הקפדה על מרווחים בין רוכבים
⚠️ לא לעקוף מימין בשום פנים ואופן – לא אופנועים אחרים וגם לא רכבים
⚠️ לא לאיים על רוכבים אחרים
⚠️ להיזהר מחיות בר ושלל הפתעות
⚠️ בגדול – לרכוב כמו שהייתם רוצים שירכבו לידכם

בטיחות קודמת לכל!

תזכרו שבלילה הכבישים נראים ומרגישים שונים לגמרי מאשר באור יום, גם אם נסענו על הכבישים האלה מאה פעם. התאורה פחות יעילה כי היא לא מאירה לתוך הפניות, יש חיות בר שחוצות את הכביש לא במעברי חציה, וכמובן יש גם נהגים מופרעים שחושבים שאבא שלהם בנה את הכביש אז הם מחפשים להתחרות בנו.
לכן חשוב לרכוב עם שבע עיניים פקוחות ולהקפיד הקפדה יתרה!

❤️ תשמרו על אלה שסביבכם ואם יש רוכב שמתקשה, תעזרו לו!

הודעה מנהלתית #4 – קצב רכיבה

קצה הרכיבה מתוכנן כך ש יש מספיק זמן כדי לעשות את המסלול, גם האיטיים ביותר – כולם יגיעו אל היעד לפני עליית אור ראשון.

מה שהכי חשוב:
⚠️ בטיחות קודמת לכל!

הקצב שבו אני רוכב הוא קצב קבוע, מהירות קבועה, לא פותח מבערים ולא נרדם על הברקסים. רוכב קבוע, בלי להשתולל – וכך כולם מאחורי. אף אחד לא עוקף אותי.

מי שמראש חושב שהקצב עלול להיות לו איטי מדי – מוזמן לצאת קודם ולנסוע באופן עצמאי אל היעד. אבל אז לא יהיו לו מרשלים בדרך.

מי שהקצב מרגיש לו מהיר מדי – יכול לנסוע בקצב שלו, בזמן שלו, לפי המסלול ונקודות הניווט שימסרו בעת התדריך ויועלו אל הקבוצה לפני היציאה לדרך.

⚠️ תזכרו שבטיחות קודמת לכל!

נגישות