אתר "מיצו בדרכים" הוא אתר המספק מידע חופשי בנושא אופנועים, כבישים, ניטור מכמונות מהירות ועוד.
בהצהרה זו מטרתנו לייעל את השימוש ולשפר את השירות שלנו בכל הנוגע לנגישות ושוויון זכויות לאנשים בעלי מוגבלויות.
התאמת הנגישות שלנו בוצעה בהתאם לתקנה 35 בתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) התשע"ג 2013 לרמה AA בכפוף לשינויים והתאמות שבוצעו במסמך התקן הישראלי.
התאמת הנגישות נבדקה בדפדפנים כרום, פיירפוקס, ספארי, מוזילה ואדג'.
אמצעי נגישות הקיימים באתר:
● תמיכה בכל הדפדפנים התקניים המקובלים (כמו Chrome, Explorer, FireFox, Opera, Mozila).
● תכני האתר נכתבו בשפה ברורה ונעשה שימוש בפונטים קריאים
● מבניות האתר בנויה מכותרות, פסקאות ורשימות
● התמצאות באתר היא פשוטה ונוחה וכוללת תפריטים זמינים וברורים
● הקישורים באתר ברורים ומסבירים להיכן מועברים לאחר לחיצה עליהם
● קישורים בתחילת הדף המאפשרים דילוג לתוכן
● תיאור טקסטואלי לתמונות ואייקונים עבור טכנולוגיות מסייעות
● התאמת האתר לסביבות עבודה ברזולוציות שונות (רספונסיביות)
● כפתורי עצירה והפעלה של גלריות סרטונים
● הוטמעו חוקי ARIA העוזרים לפרש את תוכן האתר בצורה מדויקת וטובה יותר
● הנגשת תפריטים, טפסים ושדות, היררכיית כותרות, רכיבי טאבים, חלונות קופצים ועוד
שינוי תצוגה באתר
● ניתן להגדיל או להקטין את תצוגת האתר באמצעות לחיצה על אחד מכפתורי ה- “CTRL” ביחד עם גלגלת העכבר או ביחד עם הסימן “+” עבור הגדלה או ביחד עם הסימן “-” עבור הקטנת התצוגה. כל לחיצה תקטין או תגדיל את המסך בעשרה אחוזים (10%)
● שינוי גודל הגופן ייעשה באמצעות שימוש בתפריט הנגישות המצוי באתר
● גולשים אשר אין ברשותן עכבר או שאינם יכולים לעשות שימוש בעכבר יכולים להפעיל את התכונות המצויות באתר על ידי לחיצה על המקש “TAB”. כל לחיצה תעביר את הסמן אל האפשרות הבאה באתר
לחיצה על מקש ה- “Enter” תפעיל את הקישור עליו נמצא הסמן
● האתר אינו כולל הבהובים, ריצודים ותכנים בתנועה. במקומות אשר נמצאים תכנים כאלה, ניתן לעצור אותם בעמידה עליהם ולחיצה על העכבר או מעבר אליהם על ידי מקש ה- “TAB” ולחיצה על מקש ה- “Enter"
התאמת אתר למוגבלי ראייה ושמיעה
● מגדילי ראות (רזולוציה) בסיסיים
● תוכנות זיהוי קולי
● חבילות זיהוי קולי של מערכות ההפעלה
סייגים לנגישות
הנהלת האתר עושה ככל שניתן על מנת לוודא כי כלל הדפים המוצגים יהיו מונגשים. יחד עם זאת, יתכן וישנם דפים שטרם הונגשו, או שטרם נמצא פתרון טכנולוגי מתאים לצורך הנגשתם. בנוסף, ייתכן ובמודעות חיצוניות, אשר הוכנסו על ידי בעלי עסקים המפרסמים באתר, ההנגשה לא תהיה שלמה או מספקת.
נתקלתם בבעיה? אנחנו כאן כדי לסייע!
ליצירת קשר בנוגע לענייני נגישות באתר:
daniel @ mitsu . co . il
המהירות המותרת בשדרות הרצל באשדוד היא 70 קמ"ש ולא 50 כפי שצוין.
יניב – איפה צויינה המהירות במאמר?
מיצו- כוונתי היא למפה בה מצוינת הגבלת מהירות של 50 קמ"ש בכלל המצלמות. מדובר בכביש עם שלוש נתיבים לכל כיוון ושטח הפרדה בנוי שהמהירות המותרת בו היא 70 קמ"ש.
יניב – בפעם הקודמת כשהמהירות שם צויינה כ- 70, קיבלתי תלונות על כך שהיא צריכה להיות 50. האם אתה גר שם? האם אתה יכול לשלוח לי לפה או למייל תמונה של תמרור הגבלת המהירות (70)?
מיצו- אינני גר באזור כך שצילום השלט לא יתאפשר בפרק זמן הקרוב. מטרת המפה היא לשקף את המתרחש בשטח ולא את החרדות האישיות של גולשים אי אלו ואחרים. אני מזמין אותך לשוטט בגוגל סטריט ויוו, ניתן להבחין בשלטי הגבלת המהירות. הרחוב אומנם תועד בשנת 2012 אבל אני מבטיח לך שנכון ללפני חודש זה נותר כך.
יניב – העניין נמצא בבירור, אבל לפי מה שאני יודע (ואינני משפטן) – מכיוון שמדובר ברחוב עירוני בו המהירות מוגבלת ל- 50 בהתאם לתמרור 424. תוקף התמרור היא עד לקצה הדרך העירונית, או בעיקרון עד לתמרור 425.
נכון שבשדרות הרצל המהירות מוגדלת ל- 70 קמ"ש בזכות תמרורי 426 המוצבים בו, אבל תוקפם של התמרורים האלה הוא עד לצומת הבא, ולכן למעשה, אאל"ט, ברגע שאתה חוצה את קו הצומת תוקפו של תמרור 426 הקודם (דהיינו זה שמרשה לך לנסוע על 70) פג תוקף. בעת המעבר בצומת אתה למעשה צריך לחזור למהירות החוקית המקורית לפי 424, היא 50 קמ"ש.
תמרור 426 הבא שמרשה לך לנסוע על 70 נמצא רק כ- 200 מטר לאחר הצומת (אני מזמין אותך לשוטט בגוגל סטריט וויו), ולכן, אאל"ט, אותם 200-250 מטר מוגבלים ל- 50 קמ"ש.
אני בודק את העניין יותר, אבל על פניו זו התשובה, ולכן 50 קמ"ש היא המהירות הנכונה שם.
תודה רבה על תשובתך. אשמח אם תעדכן לאחר בירור מעמיק יותר.על פניו, הגבלת מהירות של 50 קמ"ש בכביש כה ישר ורחב היא תמוהה. מצד שני, זה חלק מהקונספט של מחלבות מהירות.
יניב – לאחר בירור – בהמשך להסבר הקודם שנתתי – תיאורטית וגם מעשית, המצלמות הממוקמות בצומת בשדרות הרצל באשדוד יכולות לצלם החל ממהירות של 50 קמ"ש, אם הן פעילות (והן עשויות להיות פעילות בכל רגע נתון, אני מתייחס אליהן כפעילות).