כפי שנכתב פה בעבר – הרשות לבטיחות בדרכים מפחיתה שוב את הסכום שהיא מקציבה למשטרת התנועה
כפי שכתבתי עוד בספטמבר 2012, מתחילים במשטרת ישראל להפנים אט אט (אם כי לאט מדי) את ההשלכות של הפעלת מערכת הצילום האוטומטית המכונה פרוייקט א-3 (מצלמות הגאטסו). לא בגלל שהן אינן יעילות בהשגת מטרתן העיקרית – גביית כספים מהציבור – באמתלה של הגברת הבטיחות בכבישים, אלא שהן משיגות תוך כדי גם מטרה נוספת, אחת שלא עולה בקנה אחד עם משחקי הכוח והשררה במשטרה.
סימני התפכחות במשטרת ישראל מפרוייקט א-3?
כעת עולה מכתבה מצויינת שהעלה שחר הזלקורן ב- YNET, כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים רוצה להפסיק לממן את שכרם של כ-160 שוטרי קבע באגף התנועה. התירוץ הרשמי הוא שהרשות מעוניינת להעביר תקציבים אלה למטרות אחרות.
ynet הרשות למשטרת התנועה: לא נממן לכם שוטרים
לאור העובדה שהתקציב שמעבירה הרשות למשטרה מדי שנה הולך ופוחת, לא נתפלא אם בקרוב נשמע שהכספים שנגבים מהציבור באמצעות המצלמות יועברו לאחר כיבוס והלבנה ישירות למשטרה, ואז הלולאה תסגר, והמשטרה תוכל בעצמה לקבוע מהו אחוז ה"גבייה" שהיא מעוניינת לקבל בקטע מסויים ולכוון את סף רגישות המצלמות כדי לעמוד ביעדים האלה.

מיצו שלום,
קראתי בכמה מקומות (בעיקר ב"דה-מרקר") שיש צוות משטרתי מיוחד שבודק את התמונות לוודא ש"בוצעה עברה".
האם מטרתו של צוות זה היא לפטור מקורבים (שוטרים / פוליטיקאים / אנשי צבא) מעונשו של מס המהירות?
תודה,
עודד
עודד – כל תמונה שמצולמת ע"י מצלמת גאטסו ומתיימרת להציג עבירה (אור אדום או מהירות) נבחנת ע"י שוטר, ולפי החלטתו מופק הדו"ח. הם רוצים שנאמין שאין תמונות שנופלות בין הכיסאות. הם רוצים שנאמין שגם אם המפכ"ל בעצמו יצולם, הוא (או יותר נכון הנהג שלו) יחטוף דו"ח.
אני מאמין שכמו בכל מערכת גם כאן יש כרטיסי "צא מהכלא" שמחולקים בין חברי המערכת המקומבנים. תסמוך על הישראלי המצוי לארגן לעצמו את הקומבינה הנכונה.