חלמאות המשטרה – מאות זוכו מדו"חות מהירות ממצלמת המהירות מדרום למגידו

אודי עציון פרסם כתבה בידיעות אחרונות המתארת התרחשות חלמאית נוספת של משטרת ישראל בכל הקשור לאכיפת המהירות על כבישי ישראל.

לפי הכתבה, מסתבר שמצלמת הגאטסו הנמצאת על כביש 65 מדרום למגידו לכיוון דרום כויילה כך שתצלם כל רכב שחולף על פניה במהירות הגבוהה מ- 60 קמ"ש. מאות נהגים קיבלו דו"חות מהירות הנעים בין מאות לאלף שקלים, מאות נהגים שצברו נקודות לרעתם ויש להניח שלחלקם גם נשלל הרישיון כתוצאה מכך.

אלא מה, מסתבר שהמהירות באותו קטע כביש היא דווקא 80 קמ"ש. אמנם יש תמרור המגביל את המהירות ל- 60, אבל הוא מוצב צפונית לצומת מגידו, וכיוון שצומת מבטל תמרור מסתבר שהמהירות מיד לאחר הצומת חוזרת להיות 80 קמ"ש.

המשטרה, בתגובה, ביטלה מיד את כל הדו"חות שניתנו מאותה מצלמה, והודיעה שתחזיר לנהגים את סכום הקנסות ששולם. גם הנקודות שצברו יבוטלו, אם כי אף אחד לא יחזיר לנהגים את הכספים שביזבזו על שכר טרחת עורכי הדין שלהם ועל זמנם שבוזבז לריק. יתרה מזאת, חלק מהנהגים קיבל שלילה בפועל או שלילה על תנאי כתוצאה מהדו"ח המוטעה, וכתוצאה משלילה זו נאלצו לשלם מחיר אישי כבד בדוגמת תעריפי ביטוח מוגדלים, ואף אובדן הכנסה (לאנשים שמתפרנסים מנהיגה ברכב ציבורי למשל).

gatso-kvish-65-megido-paper-2

אודי עציון כתב על כך בעמוד הפייסבוק שלו:

אפשר לנצח את מצלמות המהירות. המשטרה נאלצה לבטל מאות דוחות מהירות שהנפיקה מצלמה בצפון ואף להחזיר כסף לנהגים. במשטרה מתגאים שהצליחו למנוע תביעה ייצוגית בנושא, אף מילה על הכסף שנהגים נאלצו לשלם לעורכי דין, על הריצות ועל עוגמת הנפש. מישהו עוד חושב מדובר פה במלחמה בתאונות?

ומה היתה תגובת המשטרה? הם האשימו את ה"תמרור השגוי שהוצב בכביש שיצר את הסתירה בין המהירות המותרת למהירות האכיפה".

חלמאות כבר אמרנו?

נקווה שהאנשים שנפגעו כתוצאה מהתנהגות זו של המשטרה יתבעו את המדינה במלוא העצמה. הגיע הזמן שמישהו שם ישלם מחיר על כך.

One Comment

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות