פרוייקט מצלמות הנת"צ ממשיך – פרטים נוספים נחשפים

כתבתי כבר כאן באתר במרץ השנה על החלמאות ישראלית הטיפוסית, בה ישתמשו במשטרה דווקא במצלמות גאטסו כדי לאכוף נסיעה בנת"צ.

כעת מתבררים פרטים נוספים, חלקם עדיין לא ניתן לחשיפה בציבור, אודות הפרוייקט.

במקום לרכוש מערכות מתוצרת ישראל כמו זו הנראית בתמונה מטה, או מערכות ייעודיות מתוצרת חברת גאטסומטר שיש לה פתרון טכנולוגי ייעודי בדיוק למטרה זו, בישראל כמו בישראל, החליט מי שהחליט במשרד לבטחון פנים, קרוב לוודאי על סמך אפס הבנה אישית ומקצועית בתחום, להשתמש דווקא במצלמות הגאטסו לשם אכיפת הנסיעה בנתיבים אלה – מצלמות שכלל לא יועדו למטרה זו.

במסגרת המשך הפרוייקט יקים הזכיין של מערכות הגאטסו מספר רב של עמדות גאטסו שיוצבו על שני צירים עיקריים באזור המרכז:

1. כביש החוף (2) ממחלף פולג ועד למחלף רבין (כפר שמריהו) לכיוון דרום על הנתיב הימני ביותר (הנתיב שבא על חשבון השול הימני המקורי) – זה המשמש אך ורק לתנועת רכב ציבורי מורשה בשעות הבוקר

במקטע זה יוצבו 4 מצלמות.

2. כביש נתיבי איילון (20) לכיוון צפון ממחלף חולות בראשל"צ ועד מחלף וולפסון בחולון לכיוון צפון על הנתיב השמאלי ביותר – זה המשמש אך ורק לתנועת רכב ציבורי מורשה בשעות הבוקר

במקטע זה יוצבו 10 מצלמות.

המשותף לשני מקטעים אלה הוא, בין היתר:

– אין בהם אף כניסה ויציאה או השתלבות לכביש צדדי

– אין בהם היתר לרכיבה של דו-גלגלי

– אין בהם היתר לנסיעה של רכבים פרטיים המסיעים יותר מ- 4 אנשים

המשמעות של שלושת הסעיפים הללו היא ברורה: רכב הנמצא בהם בשעות שבהן אסור לו לנוע שם – יחטוף דו"ח.

חשוב לציין: מצלמות הגאטסו שיוצבו בקטעים אלה ישמשו גם כמצלמות מהירות "סטנדרטיות" בכל שעות היום, וגם כמצלמות נת"צ בשעות בהן הנתיב מותר אך ורק לכלי רכב ציבוריים.

תזכורת: נכון להיום, כלי רכב דו-גלגליים לא מורשים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבוריים.

עבודות ההתקנה יחלו, כך מוסרים מקורות, כבר בשבוע הבא על נתיבי איילון. כבר היום התבשרנו על הצבת מספר רב של שלטי אזהרה על הכביש המתריעים בפני אכיפת מהירות. יש לציין כי המהירות המותרת על פני רוב נתיבי איילון הינה 70 קמ"ש בלבד.

כיצד תעבוד המערכת? שהרי בשעות הבוקר צפויים לעבור שם עשרות אלפי כלי רכב, אם לא יותר. הנה כאן מגיע הפתרון היהודי הגאוני.

בשעות הבוקר בהם פתוחים הנת"צים לתנועה אך אסורים לתנועת רכבים פרטיים תופחת מהירות הסף הגוררת צילום ע"י המצלמה ל- 1 קמ"ש – כך כל רכב ורכב יצולם ללא יוצא דופן (ככל הנראה, סף זה יוחזר לסף המקובל לאכיפת מהירות באותו קטע כביש מרגע שיסתיים איסור הנסיעה בנת"צ, כך תמשיך כל מצלמה לתפקד כמצלמת מהירות "רגילה" בהמשך היום). מאותו רגע, שוטרים המוצבים במשמרת ביחידת א-3 בהר חוצבים בירושלים יצטרכו לעבור ידנית על מאות ואלפי תמונות מדי יום, ויצטרכו להחליט בצורה ידנית מי מהרכבים שצולם אינו מורשה לנהוג בנת"צ באותן שעות, תוך כדי השוואה אל מול בסיס נתונים (White List) של הרכבים שכן מורשים לנוע שם.

אגב, כיוון שה"לולאות" של מצלמות הגאטסו יתפרשו רק על פני נתיב התחבורה הציבורי, וככל הנראה לא על פני כל הנתיבים, קיים סיכוי שמצלמות אלה כלל לא ימופו על ידי תוכנת Waze. פרטים על כך ימסרו כאן ברגע שתיפול החלטה על הנושא.

עקום? תהיו בטוחים.

מכניס כסף לכיסו של מישהו? תהיו בטוחים.

השקעה חוזרת לשיפור התשתיות או הבטיחות בכבישים? אל תהיו בטוחים.

7 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות