תיעוד התקנת מצלמות הנת"צ בנתיבי איילון צפון (כביש 20)

בהמשך לדיווח שלנו כאן ב"מיצו בדרכים" אודות התקנת 10 מצלמות מהירות מסוג גאטסו על כביש 20 (נתיבי איילון) למטרת אכיפת איסור נסיעה בנת"צ, התלווה צוות הצילום של גלובס אל מתקיני מצלמות הגאטסו-נת"צ החדשות:

צפו: מיקום המצלמה הראשונה שהוצבה השבוע באיילון – TV גלובס

תזכורת: על כביש נתיבי איילון (20) לכיוון צפון ממחלף חולות בראשל"צ ועד מחלף וולפסון בחולון לכיוון צפון על הנתיב השמאלי ביותר – זה המשמש אך ורק לתנועת רכב ציבורי מורשה בשעות הבוקר יוצבו 10 מצלמות.

מיקום ושיטת התקנה

מה שמתברר עם הצפייה בסרטון ובהתקנות בשטח, הוא שהמצלמה הראשונה הותקנה על גשר שלטים/תמרורים הנמצא מעל לכביש, בערך מעל לנתיב השמאלי ביותר – הוא נתיב התחבורה הציבורית.

gatso-natatz-kvish-20-3

נכון לכתיבת שורות אלה, קיימות כבר 3 מצלמות שהותקנו בשטח בדיוק באותו אופן. אם נסתמך על המידע הפנימי הקיים בידי, גם שאר 7 המצלמות הנותרות יותקנו באותו אופן.

gatso-natatz-kvish-20-1

צילום חזיתי בנת"צ הספציפי על כביש 20 (איילון צפון)

בנוסף, מתברר כי המצלמות מותקנות בצורה כזו שהן מצלמות באופן חזיתי, דהיינו מהחזית של הרכב הנוסע לקראתן, ואת לוחית הרישוי הקדמית (וגם את הפנים של הנוהג ברכב). התקנה מעין זו נצפתה כבר בעבר בישראל בעת שימוש במצלמות מהירות דו-כיווניות (לדוגמא – כביש 3 בצומת עין צורים, כביש 35 בסמוך לשריגים – לי-און, ועוד).

במידה והמצלמות אכן תהפוכנה למבצעיות, קרוב לוודאי, ועל סמך הניסיון עד כה, שהן תעשנה שימוש במבזק (פלאש) מסוג אינפרא-אדום ולא מבזק אופטי רגיל, וזאת על מנת שלא לסנוור את הנהגים המתקרבים אל המצלמות.

gatso-natatz-kvish-20-4

אכיפת נסיעת דו-גלגלי על הנת"צ הספציפי על כביש 20 (איילון צפון)

היות והמצלמות (3 מתוך 10, נכון לכתיבת שורות אלה) מותקנות כך שהן מצלמות את כלי הרכב מהחזית ולא מאחור, מן הסתם לא תוכל להתבצע אכיפה כנגד כלי רכב דו-גלגליים הנוסעים על הנת"צ.

במקביל, יצאה הודעה מאגף התנועה (את"ן) במשטרת ישראל כי הם לא יאכפו נסיעת דו-גלגלי בנת"צ, ומספר שעות לאחר מכן יצאה הודעה דומה מצידו של שר התחבורה מר ישראל כ"ץ כי הוא "החליט" לאפשר נסיעת דו-גלגלי בנת"צ.

נכון לרגע כתיבת שורות אלה טרם תוקנה התקנה בנושא, פרטים על כך מיד כשיגיעו אלינו.

אכיפת מהירות בנת"צ הספציפי על כביש 20 (איילון צפון)

כרגע, נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא הוטמעו לולאות החיישנים באספלט הכביש. לפיכך, עדיין לא ידוע לנו אם המצלמות אכן תאכופנה גם מהירות (כפי שדיווחתי פה מספר פעמים בעבר).

יחד עם זאת, מבחינת אופן התקנת המצלמות על הגשר העילי עולה תמונה מעט אופטימית (עבורנו הנהגים), וזאת מכיוון שעצם התקנת המצלמות באופן שאינו תואם לתקן הישראלי שהופק למצלמות הגאטסו (גובה מעל פני הכביש, זווית, מיקום הלולאות ועוד), מרמז על כך שהם לא יוכלו למדוד את מהירות נסיעת הנהגים באופן המקובל, לא בגלל שזה לא אפשרי טכנית, אלא מהסיבה שהם (המשטרה) יצטרכו לייצר לשם כך תקן חדש או לעדכן את התקן הקיים, ואלמלא יעשו זאת, יתקשו להגן על מהימנות בדיקות המהירות בבית משפט.

gatso-natatz-kvish-20-2

כמובן שדברים עשויים להשתנות, דיווחים נוספים בהמשך.

One Comment

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *