הרחבת הפיילוט לרמה הארצית – רוכבים יורשו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית

לאחר השלמת הפיילוט שנערך בנושא זה ברחובות גוש-דן, החליטה המדינה לצאת בבדיקה נוספת של הנושא, אבל הפעם ברמה הארצית. במהלך הבדיקה ייחקר פוטנציאל הקטנת עומסי תנועה וקיצור זמני נסיעה של כלים דו-גלגליים על ידי מתן הרשאה חוקית לרכוב בנתיבי תחבורה ציבורית.

ד"ר שי סופר, המדען הראשי במשרד התחבורה, מגלה כי זו הפעם הראשונה שבה המדינה ומשרד התחבורה בוחנים מדעית ויסודית את תרומת הכלים הדו־גלגליים להפחתת עומסי תנועה וזיהום.

2016-02-16 09.02.19

בעוד שהפיילוט הראשון נמשך 6 חודשים, מחקר זה יימשך שנתיים ויהיה הבסיס למדיניות התחבורתית לגבי אופנועים וקטנועים מבחינת מיסוי, ביטוח ועוד.

אם יצליח, יוכח קשר ישיר בין עידוד הרכיבה על כלי רכב דו-גלגליים כאמצעי התניידות באזורים צפופי אוכלוסין, וכן למוקדי מגורים הנמצאים בפריפריה המרוחקת מדי מאזורי התעסוקה מכדי להשתמש בתחבורה ציבורית בצורה יעילה. מה שכולנו יודעים, יהפוך אולי למידע רשמי ויסייע אולי לשנות את מדיניות ההתעלמות המוחלטת של המדינה מיתרונות הדו-גלגלי בתחומים רבים כגון הקטנת גודשי התנועה, קיצור הזמן אותו מבלה עובד בפקקים משעתיים, שלוש ואפילו ארבע ביום – לפחות משעה. בנוסף, הקטנת זמן חיפושי החניה, חיסכון בתצרוכת דלק, ואפילו הקטנת זיהום האוויר (אם כי בנושא זה הדעות די חלוקות, כתלות בסוג המנועים).

לינק לאייטם המקורי ב- YNET:

רוכבים יוכלו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית בכל הארץ

כתבות נוספות בנושא זה כאן באתר:

מעכשיו – מותר לרוכבים לנסוע בכל הנת"צים בתל-אביב

החל ניסוי תנועת דו-גלגלי על נתיבי תחבורה ציבורית

הרוכבים מבולבלים – מותר או אסור לנסוע על נת"צ?

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *