דוקאטי מולטיסטרדה – מלך ההר בפעם השביעית

זה רשמי: קארלין דאן, מי ששבר את שיא הטיפוס המהיר ביותר לפסגת הפייקס פיק בשנת 2012 עם דוקאטי מולטיסטרדה פייקס פיק (הקרוי כמובן על שם המירוץ) והעמיד אותו לראשונה מתחת ל- 10 הדקות – עשה זאת שוב, וניצח את המירוץ אל העננים.

קארלין (במקור מקולורדו, אבל אביו הוא ממוצא דרום אפריקני) הוא רוכב בעל ותק והיסטוריה רצינית במירוצים כמו באחה ואחרים. בעוד שהוא מתאר את הרכיבה על אופנועים כמשהו יצרי ומלא תשוקה, מספר על אביו (שהיה רוכב בפני עצמו) שלימד אותו את כל מה שצריך לדעת בקשר לרכיבת מירוצים – לימד אותו את רזי המקצוע, איך להשיג ספונסורים, איך ליהנות, איך להיות ספורטאי רציני – אבל בעיקר לימד אותו איך צריך לאהוב את מה שאתה עושה. ומאז – זה מה שהוא עושה.

המירוץ אל קצה פסגת ההר, אותו תיארתי לפני מספר ימים כאן באתר, דורש יכולות יוצאות דופן מהרוכבים (וגם מהנהגים כמובן), שכן מה שמיוחד בו הוא שאין לך הזדמנויות להתאמן על כל המסלול. למרות שיש לרוכבים ארבעה ימי אימונים לפני המירוץ, השעות בהם הם מורשים לעלות להר מוגבלות לשעות הבוקר המוקדמות, והפעם היחידה שבה מותר לך לעלות את כל המסלול בקצב מירוץ הוא – במירוץ עצמו. הרוכב חייב להכיר בעל פה את כל אחת מ- 156 הפניות, ולהיות מסוגל לאמוד את ההשפעה של מזג האוויר על תנאי הכביש והאחיזה באספלט (זוכרים שפעם הדרך לא היתה סלולה?). כל טעות עלולה להוביל להתרסקות, ובמהירות שהם רוכבים, זאת עלולה להיות בעלת השלכות קטלניות.

קארלין מספר שהאימונים למירוץ כוללים בעיקר המון עבודת קרדיו ועבודה בגבהים שאליהם מתנשא ההר. ההשפעה של הגובה היא קיצונית, לא רק על הרוכב (אגב, קארלין עצמו חלה במחלת גבהים בשבוע שלפני המירוץ…), אלא בעיקר על ביצועי המנועים שתלויים בחמצן שהולך ומתדלדל בגבהים (אגב, זו הסיבה שרכבים חשמליים כדוגמת ה- I.D. R של פולקסווגן שניפץ את שיא המהירות לרכבים והעמיד אותו על 7:57.148 דקות, שתי דקות תמימות מהר יותר מהאופנועים, וכחצי דקה אחת מהר יותר מהשיא הקודם שנקבע על ידי סבסטיאל לואב בפיג'ו 208 T16 בשנת 2013 – הם העתיד של המירוץ הזה, שכן מנועים חשמליים לא מושפעים מהתנאים האטמוספריים השוררים במקום). פרט לעבודת על כושר וסיבולת, הרוכב חייב להיות בפוקוס מתמיד, לשנן ולזכור כל פניה וכל באמפ, וכמובן – ליהנות מכל הדרך.

קארלין ניצח את מירוץ פייקס פיק לראשונה ב- 2011. את השיא שנשבר הוא קבע כאמור ב- 2012 (ביחד עם בן קבוצתו גרג טרייסי שעשה את המסלול בקצב מעט איטי יותר של 9:58.2 דקות, גם הוא שובר את מחסום ה- 10 דקות לאופנועים). גם ב- 2013 הוא השיג את התואר.

בשבוע האימונים לפני המירוץ קצבי הרכיבה היו מצויינים, אבל לקראת יום שישי סופת רעמים איימה להתקרב לאזור. התנאים בעת המירוץ עצמו ביום ראשון היו רחוקים מלהיות אידיאליים, עם מעט שלג בפסגה ותנאי ערפל לאורך חלקים מהתוואי. ההתמודדות של קארלין השנה היתה כנגד עורך מגזין סייקל ניוז – רני סקייסברוק – שהתחרה על KTM Super Duke 1290 R, וכנגד מנצח השנה שעברה, כריס פילמור שהתחרה בקטגוריית נפח הביניים עם KTM Duke 790 בניסיון לשבור גם הוא את מחסום 10 הדקות.

לאורך המחצית השניה של המסלול קארלין איבד מספר פעמים את האחיזה בגלגל הקדמי, ובשלב הזה הוא מדווח שהוא כבר מבין שאת השיא הוא לא יוכל לשבור השנה. לבסוף, כשחצה את קו הסיום, הפער בינו לבין רני שהגיע למקום השני עמד על 7 עשיריות השניה, מרווח מזערי והזוי למדי כשמדובר במירוץ כה מפרך ולאורך ציר כל כך מסובך.

זה הניצחון הרביעי של קארלין בפייקס פיק. אגב, בן קבוצתו הנוכחי – קודי ואשולץ – הגיע אף הוא למקום הרביעי והמכובד. עוד אגב, כריס פילמור אמנם לא הצליח לרדת מיעד 10 הדקות שהציב לעצמו, אבל לאור ההישג שלו (10:04) הוא מחזיק כעת בשני השיאים – גם בנפח הביניים (במקומו של קודי ואשולץ), וגם בנפח הגדול (משנת 2017).

להלן רשימת השינויים/שיפורים שבוצעו בדגם המולטיסטרדה פייקס פיק של קארלין ושל קודי אל מול דגם הסטוק הנמכר בחנויות:

  • אגזוז טרמיניוני טיטניום מקוצר לא פוליטיקלי קורקט
  • הסרת יחידת זנב לצורך הפחתת משקל
  • הסרת יחידת תאורה לצורך הפחתת משקל
  • הסרת מגיני ידיים ומראות לצורך הפחתת משקל
  • שינוי בבולמי האוהלינס TTX המקוריים כך שיהיה ניתן לשנות את הגובה של האופנוע
  • ג'אנטים קלים (יותר מהדגם הסטוק, שגם שם הם קלים יותר מהדגם הרגיל) לצורך הפחתת משקל הבלתי מוקפץ + שינויי כיוון מהירים יותר
  • סט רגליות מתכווננות לשיפור זווית ההטייה

ככה זה היה נראה ב- 2012:

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *