סופו של עידן Take 6?
זהו. הפעם זה סופי (אחרי הפעם הזו ואחרי הפעם הזו). אחרי 6 אופנועי סוזוקי היאבוסה דור 2 שהיו ברשותי – מהשנים 2008 (כתום שחור), 2010 (כחול כהה), 2012 (אדום בורדו), 2014 (כחול לבן), 2018 (לבן אדום) ו-2020 (שנולד בצבע אדום דובדבן אבל נצבע בהחלטה ספונטנית לצבע אפור בטון עם שחור) – כל אחד יותר מהנה מקודמו – עושה רושם שזהו, תם הפרק הזה בחיים שלי.
בתמונה – בוסה 2020 בצביעה ייחודית:
נהניתי מאוד, רכבתי בשיא הכיף, רכבתי חזק, ולפעמים אפילו חזק מאוד, ובסה"כ יותר מ-100,000 ק"מ מצטברים על בוסות. אפילו עשיתי איירון באט על בוסה ב-2015.
בוסה 2008:
אפשר להגיד שרכיבה של כל כך הרבה שנים וק"מ על הכלי הזה הפכה אותי לרוכב טוב יותר, מודע יותר, אחראי יותר – כי רק מי שרוכב על בוסה ושרד לספר על זה יודע בדיוק שזה כלי שאמנם מצוייד בתחנת כוח גרעינית – מנוע 4 בשורה בנפח מפגר של 1340 סמ"ק שמפיק קרוב ל-200 כ"ס, אבל עם אפס בקרות אתה מקבל בדיוק כמה שאתה סוחט את המצערת, בלי פילטרים ובלי מלאך אלקטרוני קטן ששומר עליך מטעויות… כמה שאתה פותח – זה מה שאתה מקבל… ואם אתה חוליגן חסר מוח אתה מהר מאוד תמצא את עצמך במצב ביש…
בתמונה – אני ובוסה 2012 על המסלול:
בתמונה – בוסה 2010 והדגמת אחיזה:
לכן אפשר לומר שלאורך השנים, הרכיבה על היאבוסה לימדה אותי לתכנן את הקווים שלי, את ההאצות שלי, את הבלימות שלי… לימדה אותי מה זה פאוור וילי בהילוך רביעי, והראתה לי לראשונה בחיי מהירות מדודה של 327 קמ"ש אמיתיים (כמובן על מסלול מירוצים בחו"ל, לא על לוח השעונים כי הוא נעצר ב- 299, אלא מדידה באמצעות ג'יפיאס).
בתמונה – אילוסטרציה:
אפשר להתווכח על המראה שלו, אבל בין אם תאהבו אותו ובין אם לא, אין ויכוח שזהו אייקון מוטורי. אתה רואה בוסה, אתה יודע מה זה. מכונה שיוצרה למטרה אחת בלבד – להיות יותר מהיר מכל אופנוע אחר מייצור סדרתי שנמצא על הכביש. אין עוד אופנועים כאלה.
בוסה 2020 בצבעיו המקוריים:
וכעת, לאור העובדה שהדור ה- 3 של ההיאבוסה לא עושה לי את זה, הגענו למצב שבסבירות גבוהה מאוד זהו אופנוע ההיאבוסה האחרון בחיי.
בתמונה – אני על בוסה 2010 (כלי מבחן של עופר אבניר):
עצוב קצת, אבל הרבה שמח שהגעתי הלום. אהבתי כל רגע.
בוסה 2014:
אמרו לי פעם, אחרי הבוסה הראשון, למסגר תמונה שלי על האופנוע ולשים כיתוב של "הייתי פה ושרדתי לספר על זה". אם כן – זו התמונה המועדפת עלי: בוסה 2010 עובר בלילה דרך ירידות סדום ערד, בדרכו למצדה, צילם טל שביט ז"ל:
מה הלאה? תיכף נראה.