מהירות, שוב, איננה גורם מכריע כגורם לתאונות דרכים, גם לא ב- 2024

שנת 2024 התגלתה במלוא מערומיה כאחת השנים הכי קטלניות מבחינת הרוגים מתאונות דרכים על כבישי ישראל. במהלכה נרשמו לא פחות 436 הרוגים בכבישי ישראל, כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים – הרלב"ד. הנתון משקף עלייה מטורפת ולא תאומן של 21% לעומת שנת 2023, אז נרשמו "רק" 361 הרוגים. הנתון הנוכחי גבוה בהרוג אחד ממספר ההרוגים ב-2007 אז נרשמו 435 הרוגים מתאונות דרכים.

תחזיקו חזק: בכל יום נהרג יותר מבן אדם בתאונת דרכים, בכל שלושה ימים נהרג הולך רגל, כל יומיים וחצי נהרג נוסע ברכב פרטי, בכל חמישה ימים נהרג ילד או מתבגר, ובכל שבועיים נהרג משתמש כלים זעירים.

ולגבי אופנועים? המצב קטלני יותר. בשנה זו – 22% מההרוגים היו רוכבי אופנוע וקטנוע, עם 97 הרוגים שהיא עלייה של 17% לעומת הממוצע של השנים הקודמות.

מאז שנכנסו מערכות מדידת המהירות (פרוייקט א3) בישראל, מספר ההרוגים רק הולך ועולה בצורה קונסיסטננטית. לא, לא בגלל שמישהו אוכף מהירות, אלא בגלל שמישהו – המשטרה – אוכפת בעיקר מהירות, מתבשמת מעונג מעשרות אלפי הדו"חות שזורמים כמו מים מהמערכת ומכניסים מאות מיליונים לקופת המדינה, ומרשה לעצמה להזניח את הנוכחות המשטרתית על כבישי הארץ, ואת האכיפה האנושית של העבירות המסוכנות באמת.

אז מהן העבירות הגורמות להכי הרבה תאונות קטלניות על-פי נתוני הרלב"ד? שימו לב:

  1. אי מתן זכות קדימה להולך רגל – 14%
  2. אי ציות לרמזור – 14%
  3. מעבר בין נתיבים – 11%
  4. מהירות מופרזת – 11%

הרשימה המלאה:

בואו ננחש ביחד איזו עבירה היא הכי נאכפת בסל האכיפה של משטרת ישראל? בין הפותרים יוגרל מטבע מתחת לפנס.

נגישות