איך יודעים אם מצלמת גאטסו פעילה או לא?
הנה טיפ שעשוי לעזור לכם (או לא, תיכף תבינו למה).
לאור העובדה שעל כבישי ישראל הולכות וצצות מצלמות גאטסו רבות כפטריות רעל אחרי הגשם (במסגרת פרוייקט א-3 – קיראו על כך באתר), ולמרות העובדה שמיקום כל המצלמות ידוע היטב (שוב – קיראו על כך באתר), עדיין חלק נכבד מעמדות המצלמות אינן "מאויישות" בפועל במצלמה פעילה – דהיינו, רק העמוד קיים, גוף המצלמה, התשתית על הכביש (הכוללת לולאות מגנטיות) וכן ארון החשמל. אבל המצלמה עצמה (עלותה כ- 70,000 יורו) בכלל לא מותקנת בעמדה.
יש דרך קלה לזהות אם העמדה "מלאה" או "ריקה", אם המצלמה קיימת בתוך הקופסה שלא או לא.
השיטה
איך מבצעים את הבדיקה? פשוט מאוד:
כשמתקרבים בנסיעה (או בהליכה) למצלמת רמזור או מצלמת מהירות מסוג גאטסו, מגיעים למצב שבו ניתן להסתכל על חזית בית המצלמה.
מביטים מעלה, כלפי שני ה"חורים" שנמצאים בחזית המצלמה.
החור התחתון מאכלס את המבזק – הפלאש. אם המצלמה עצמה קיימת בתוך העמדה, קל מאוד להבחין בעדשת המבזק. זוהי האינדיקציה הקלה ביותר להבחנה, וניתן לשים לב לעדשה גם במהלך נסיעה איטית ליד המצלמה (אם כי כמובן מומלץ לנהג להתרכז הנהיגה, ורצוי שהנוסע לידו יהיה זה שינסה להבחין בעדשה).
החור העליון מאכלס את עדשת המצלמה. אם המצלמה עצמה קיימת בתוך העמדה, קל מאוד להבחין בעדשת המצלמה.
כך נראית המצלמה עצמה:
לצערי, נכון לרגע זה אין שיטה טובה או יעילה יותר לציבור הרחב, שכן הזכיין (מל"מ-תים) מתקין את כל העמדות כעמדות אמת, ז"א עמדות מותקנות בצורה מלאה וכוללות את כל האלמנטים ה"מבצעיים". בהמשך, סביר להניח, יהיו כלים נוספים שיעזרו לנו באיבחון. בנתיים, השתמשו בשיטה הזו, והקפידו למגן את עצמכם.
עריכה: בזמן כתיבת מאמר זה כל העמדות שהותקנו היו עמדות אמת (עם חיבורים לחשמל ולולאות חיישנים חצובות באספלט). מאז הותקנו כמה עמדות דמה, "דחלילים", שבהן אין כל חיבור לחשמל והן ללא התקנת חיישנים בכביש. דוגמא לעמדה כזו ניתן לראות, למשל, על כביש 38 צפונית לבית גוברין.
עמדה ריקה
כדי לזהות אם עמדה עשוייה להיות פעילה או לא ישנם מספר מאפיינים שצריך לחפש. קיומו או חסרונו של כל אחד מהם עשוי להוות אינדיקציה טובה לרמת המוכנות של המצלמה. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין שאין בכל הסימנים האלה משום "תעודת ביטוח" של 100%.
זוהי מצלמת מהירות (אפורה) ריקה. בית המצלמה ריק, העמדה איננה פעילה.
קצת קשה להבין בכך מרחוק, אבל עדיין זה אפשרי:
לעיתים ישנן מצלמות שבהם החורים ממש אטומים ומכוסים מבפנים במה שנראה כמו חתיכת פרספקס. מצב זה אופייני לעיתים לראש המצלמה בסמוך מאוד לזמן התקנתו, כיוון שקרוב לוודאי שהאטימה הזו תוסר בהמשך. כמו זו למשל:
אינדיקציה נוספת שיכולה לעזור היא הזווית שבה מוטה בית המצלמה, וכן העובדה שטבעת העגינה אינה מורכבת במקומה, מה שככל הנראה מצביע על כך שהעמדה עדיין לא מכוונת על העמוד. היו מקרים שבהם ראשי מצלמות הותקנו הפוך, אבל לאחר זמן מה הם סובבו והופנו לכיוון הנכון.
בנוסף, לעיתים, בחלקה העליון (בגג) של המצלמה ניתן לראות בבירור מתקן בצורת וו שבאמצעותו מוריד המנוף את ראש המצלמה על גבי העמוד. וו זה מוסר מכל המצלמות ה"מבצעיות".
יש לציין עם זאת שמצב זה אופייני אך ורק לעמדות שהותקנו זה מכבר, ומרגע שהעמדה "הוכנה", לא נוכל לסמוך על סימנים אלה כדי לזהות מרחוק את מצבה של המצלמה. ישנם מצבים בהם האנטנה הסלולרית כן מותקנת על גג המצלמה, מצד שני כך גם וו ההתקנה, ומצד שלישי טבעת העגינה כלל איננה מחוברת.
הנה עוד דוגמה מצויינת למצלמה שבה טבעת העגינה איננה מחוברת עדיין. יחד עם זאת, גם כאן שימו לב לאנטנה הסלולרית הקטנה שמותקנת בזווית לא שגרתית מאחורה.
הנה דוגמה מצויינת לעמדת מצלמה שבה מתקיימים שלושה מאפיינים חשובים. טבעת העגינה איננה מחוברת, פתחי העדשה והמבזק אטומים, ובחלקה העליון קיים וו ההתקנה שבאמצעותו מורידים את המצלמה על ראש העמוד:
עמדה פעילה
זוהי מצלמת רמזור אור אדום / מהירות (כתומה) פעילה. בית המצלמה מכיל את המצלמה עצמה, העמדה פעילה.
כך זה נראה מרחוק יותר:
יתרונות
יש מספר יתרונות לכך שאנחנו יודעים כיצד להבחין בין עמדה פעילה לעמדה שאיננה פעילה:
1. ניתן להבחין במהירות אם המצלמה פעילה (כלומר היא קיימת בעמדה) או לא. בגלל שמצלמות הגאטסו אינן משדרות גלי מכ"מ כמו מצלמות המולטנובה הישנות, זו אחת הדרכים היחידות שקיימות לוודא אם עמדה מסויימת פעילה או לא, ולמעשה גם אמצעי התראה כמו צ'יטה, ווייז ואחרים, רק יודעים לספר לנו שיש מצלמה לפנינו, ואין להם את היכולת לדעת בוודאות מלאה אם העמדה אכן פעילה או לא.
2. ניתן לסמן לעצמנו איפה קיימות עמדות "ריקות" שבהן אין, נכון לרגע הבדיקה, מצלמה פעילה. ברגע שיודעים שעמדה מסויימת פעילה, אנחנו נזהרים בקרבתה שבעתיים.
חיסרונות
לצערי, השיטה אמנם עובדת, אבל יש לה לא מעט חסרונות:
1. חובה להאט מאוד, אפילו לעצור ליד המצלמה, ולהסתכל אחורה לעבר הגוף שלה.
2. בלילה – קשה מאוד לביצוע מבחינה ויזואלית.
3. בכביש סואן – קשה ומסוכן מאוד לביצוע – לא מומלץ!
4. הכי חשוב: העובדה שהמצלמה איננה פעילה (איננה קיימת בעמדה) היום, לא מבטיח שמחר, בעוד שבוע, בעוד חודש או בעוד שנה היא לא תהיה פעילה, מכיוון שהמצלמות עצמן מנויידות בין העמדות ללא התראה וללא הודעה מראש. עמדה פעילה היום עשויה להפסיק לפעול בעוד זמן מה, ואת המצלמה שבראשה יתכן ויזיזו לעמדה אחרת שלא היתה פעילה במשך חודשים ואפילו שנים.
סעו בזהירות.
ט.ל.ח
בקיצור, עדיין אין ברירה אלא להניח שכל עמוד גאטסו מכיל מצלמה פעילה.
ליאור – לצערי, כן. גם אם היא לא פעילה היום, אי אפשר להניח שגם מחר היא לא תהיה פעילה.
אני מעוניין לדעת ספציפית לגביי צומת בית ליד מצפון לדרום יש שם עמדה של המצלמה החדשה… אם מישהו יודע לגבי פעילותה יחסוך לי הרבה כאבי ראש… תודה..
ערן – תצטרך לעבור ליד המצלמה ולהסתכל עליה לפי ההנחיות המצורפות במאמר הזה. אני אישית לא יודע נכון לרגע זה אם היא פעילה או לא.
ממתי יש מצלמה בכביש 65 לפני שיבלי והאם הינה פעילה?
קיבלתי קנס הביתה בדואר רשום על סך 750₪ ; נהגת ברכב הנ״ל בדרך שאינה עירונית עם שטח הפרדה .
איפה האזור הזה .
צ׳ מלאכי מצפ׳ .
איפה המקום הזה . האם זה קריית מלאכי . כך נשלח לי הביתה מהקנס .
פאהד – האם הדו"ח היה ממצלמת רמזור? אם כן, מדובר כנראה בצומת קרית מלאכי לכיוון צפון, יש שם מצלמה פעילה מאוד. על איזו מהירות תפסו אותך?
מיצו יקר, הנה משהו שאני שמתי לב אליו, אשמח אם תוכל לבדוק זאת לעומק יותר.
מאחר והמשטרה מאד חוששת לחיי המצלמות האלו, בכל המצלמות הפעילות ישנה גם מצלמת וידאו פעילה עליהן, כאשר המצלמה עוברת למיקום אחר, מצלמת הוידאו מוסרת ממנה. ניתן לראות את מצלמת הוידאו מרחוק (לא נתקלתי בהן על מצלמות רמזור אך כן על מצלמות מהירות).
yosefo – לא מדוייק, לצערי. המצלמה היחידה שבה הסידור הזה הוא נכון היא מצלמת הפיילוט מול קרית אריה על כביש 4 צפונה. זו היחידה שבה הותקנו שתי מצלמות וידיאו, ובהמשך נותרה רק אחת.
שלום מיצו-חג פורים שמח
750 ש"ח+8 נקודות הביאו אותי לכאן.(רוכב על דו"ג)צומת בית דגן בכיוון מזרח מצלמת רמזור.118 קמ"ש
ראשית,תודה על העבודה שאתה משקיע ועל המידע שאתה מספק.
ברשותך מספר שאלות
*האם waze מעודכן ומכסה את כל האיומים?או שחייבים להצטייד בציוד יקר נוסף
*האם מצלמות רמזור שלא מדווחות ב waze(צומת כפר חב"ד)הם דחלילים/רמזור בלבד?
*לאחר שכבר "אכלתי אותה" יש מצב שהדו"ח+נקודות יומר לאזהרה אם אפנה למקום הנכון(עבירת תנועה אחרונה נרשמה לי אי שם ב1970)
תודה איתמר
איתמר – תודה רבה. לשאלותיך, WAZE נכון לתקופה האחרונה מנהלת (באמצעות מנהלים אזוריים מוכשרים) את בסיס הנתונים של מצלמות הגאטסו בצורה יחסית טובה. אני עומד איתם בקשר רצוף וכשיוצאת מצלמה, הם מקבלים על כך עידכון (ולפעמים מעדכנים אותי). אפשר, לדעתי, לסמוך עליהם בכל מה שקשור למצלמות (אם כי בשאר הנושאים הקשורים לאכיפת מהירות לא הייתי ממהר לוותר על הוולנטיין).
לשאלתך לגבי המרה לאזהרה – לדעתי הקריטריון להמרה הם 5 שנים ללא עבירות, אבל הכי בטוח שתפנה למפנ"א. הם ידעו.
זה לא כל כך ברור מכאן, לכן רציתי לציין שקיום וו העגינה *אינו* ערובה לכך שהמצלמה אינה פעילה.
למשל – על ה"ראש" של מצלמת הרמזור בצומת גבעתי (כביש 35) עדיין יש וו, אך המצלמה פעילה (ניתן לראות שיש עדשה ומבזק אם מתקרבים).
שרון – השאלה הגדולה היא האם המצלמה באמת מצלמת? נכון, לכאורה היא "מאויישת", אבל תכלס מה הבעיה לייצר דחליל שכזה? עד שלא רואים פלאשים זה לא תופס… אגב, אותו דבר עם המצלמה הצפונית על 784 – היא בוודאות מוחלטת איננה מאויישת במצלמת אמת, אבל יותר מבן אדם אחד דיווחו לי על משהו מוזר שהם רואים שם, מעין פלאשים חלשים שלא ברור מאיפה הם מגיעים.
וואלה, לא חשבתי על זה. מודה שלא רציתי להסתכן על מנת לדווח על בשרי האם המצלמה אכן מצלמת. אם אכן מייצרים דחלילים כמו שאתה אומר (ובאמת אין לנו שום סיבה להניח אחרת…), אז באמת אי אפשר לדעת כלום.
איך אוכל לדעת האם עברתי ברמזור אדום בכביש מספר 35 מקריית גת שמאלה לצומת גבעתי? לא ראיתי שום פלאש
נתי – אם וצלמת, תדע תוך כשבועיים. מעבר לזה אני ממליץ לשים לב בצמתים ולא לעבור באדום. זה יאריך לך את החיים.
תודה על התשובה. השאלה שלי היא אם לא היה שום פלאש אז זאת אומרת שלא צולמתי??
התקדמתי לתוך צומת מתוך תקווה שיתחלף לאדום, אך הדבר לא קרה.
פתאום מצאתי עצמי באמצע הצומת.
לדעתי לא הופעל פלש
האם יש סיכוי שצולמתי?
מה הם הקריטריונים לצילום במצלמת אור אדום ?
איפה זה כ' 40 ק"מ 221.9 מצפ'?
כנראה משהו בין קסטינה לבית קמה…
רון – הטריגר למצלמת האור אדום הוא מעבר על פני לולאות הדריכה, בכיוון הצילום כמובן, לאחר שהאור האדום התחלף בצומת. דהיינו, אם עברת על הלולאות כשעוד היה ירוק מהבהב או צהוב, גם אם לא סיימת את החציה של הצומת, אתה אמנם עובר על החוק אבל לא תצולם.
שנית, המהירות שלך היא גם פרמטר לצילום, ואם תחצה את הצומת במהירות שהיא גבוהה מהמותר, גם אם זה באור ירוק מלא, תצולם ותקבל דו"ח על מהירות. כמובן שהסוכריה היא שילוב של השניים, גם מעבר באור אדום וגם במהירות מעל למותר, אבל בינינו מי שעובר באדום מלא מגיע לו, לא?
יויו – בהקשר למה אתה שואל?
מיצו תודה על התגובה.
עוד קצת פרטים: המצלמה המדוברת היא זו ברחוב ז'בוטינסקי בר"ג
השעה הייתה 21:30
אורות רמזורי הולכי הרגל של מעבר החציה התחלפו לאדום
גלשתי לצומת מתוך צפייה שרמזור יתחלף
לא הופעל פלש למיטב ידעתי
היום בבוקר חזרתי ל'מקום הפשע' וגיליתי את הפסים (לולאות) על גבי מעבר החציה
(אוכל לצלם את המעבר חצייה הזה אם זה יואיל למישהו)
לסיכום האם קיים סיכוי שצולמתי למרות שלא פעל פלש באותה השעה ?
רון – תראה, קודם כל יש מצב שהיתה תמונה ללא פלאש (יש למצלמות אפשרות לצלם ללא פלאש) למרות שאישית לא נראה לי שזה המצב. שנית, יש מצב שהמצלמה הספציפית הזו פשוט לא היתה "מבצעית" באותו יום/שבוע/שנה, שכן הם מניידים מצלמות בין עמדות, ומה שעובד היום עשוי לא לעבוד מחר או בחודש הבא, ולהיפך. שלישית, יש מצב שפשוט "דרכת" על אזור בכביש בין הלולאות, או בכלל בנתיב שבו אין לולאות (למשל "חתכת" מהנתיב של הפניה שלא מצולם אל הנתיב הרגיל, וכך בעצם דילגת על לולאה אחת. בקיצור – הכל אפשרי.
מיצו
תודה על התייחסותך.
מיצו ושאר הגולשים הרוכבים היקרים, ידוע לכם האם במעבר דו-גלגלי בין(!) לולאות ה"חישה" בין שני נתיבים, מעוררת את המכמונת? האם 20-30 הס"מ שבין שני זוגות הלולאות, עדיין "חמים" ורגישים לחישה ע"י המערכת?, כי אם כן, איזה מהם יחשב? האם ברכיבה בין שני כלי רכב, כל כלי בנתיב אחר, המצלמה תצלם? ואיך ניתן לדעת מיהו האשם? תודה.
יצאת בסדר או דוח? 🙁
היי ,
האם במידה וחלוניות העדה אטומות לחלוטין ( בפלסטיק לבן ) והוו נמצא למעלה אך יש ארון ופסי דריכה על הכביש .
זה אומר שהמצלמה מעולם לא פעלה?
כי כל המללמות שראיתי עד היום שהסירו מהן את המצלמה עצמה יש מין חלון זכוכית ולא פלסטיק לבן.
אייל – במידה והחלוניות אטומות לגמרי, סביר להניח שהעמדה מעולם לא הושמשה, עד כה, ולכן סביר להניח שהיא מעולם לא פעלה. אבל מצד שני אם יש רק זכוכית שקופה ללא עדשה או מבזק מאחוריה, זה לא אומר שהיא פעלה אי פעם או שהיא תפעל, אלא רק שהיא מוכנה, תיאורטית, לאחסן את המצלמה בתוך ראש העמדה.
תודה לך
יום נעים
ערב טוב
מיצו היקר אם אפשר עזרה האם המצלמה בכביש 1 בצומת עיסוויה בכביש הישן למעלה אדומים פעילה????כולי בחרדות יש מצב שעברתי באדום ואני לא יודע מה לעשות לא שמתי לב אם היה פלאש זה גם איזור בעייתי מבחינה ביטחונית.
תודה על העזרה.
אבי – לא יודע נכון להרגע אם היא פעילה או לא. אני נוטה להאמין שלא, אבל הדרך היחידה לדעת בוודאות היא לעצור בזהירות לידה ולהסתכל לה "בעיניים".
החצי עיגול על ראש המצלמה אינו וו התקנה, אלא מה שמכונה בעגה המקצועית "מקל סבא"
והתפקיד שלו הוא להעביר חיווט החוצה כמו לדוגמא הכבל הקטן של האנטנה
הסיבה היא שמי גשמים לא ייכנסו פנימה כיוון שחוקי הפיזיקה קובעים שאין גשמים שבאים מלטה למעלה, ואין טיפות גשם שיכנסו במעלה הצינורית
לצערי הכתבה הזאת מכילה כל כך הרבה אי דיוקים שהיא עלולה לגרום לאנשים לחשוב בטעות שאין מצלמה פעילה ולחטוף דו"ח.
בתור מי שעובד בתחום התשתיות ומכיר את המצלמות הללו ואת דרכי פעולתן, יש רק דרך אחת לדעת אם מדובר במצלמת דמה או לא. ואלו לולאות הגלאים שנחרצות באספלט יחד עם ארונות החשמל.
כל הדברים הנוספים שצוינו כאן, כמו פרספקט על העדשות ועמוד מצלמה שאינו מכיל מצלמה אינן ערובה לדבר. והסיבה היא, שכל העמודים הללו אינם מכילים מצלמות נכון לאותו הרגע. אך ייתכן והן יכוילו ויופעלו שעה לאחר מכן.
עמודי המצלמות היחידים שלא יופעלו ולא יכוילו הם אלו שאינם מכילים תשתית עבור כך.
את שאר המצלמות מעבירים בין כל העמודים המכילים תשתית כבמעין משחק של כיסאות מוזיקליים.
לכן אם תבנו על כך שעדשות עמוד מצלמה מכוסות פרספקט (לרוב מפני שהעמוד חדש), אתם עלולים למצוא את עצמכם מופתעים מהדו"ח שתקבלו.
דון קורטיזון – (אחלה ניק!) אתה צודק במיליון אחוז. רק הלולאות על הכביש הן האינדיקטור היחיד לשאלה האם העמדה היא עמדת דמה (דחליל) או עמדת אמת – בין אם היא פעילה כעת או לא. וזה בדיוק מה שכתוב בכתבה.
אבל, מעבר לכך ישנן אינדיקציות נוספות לשאלה האם המצלמה (בהנחה שמדובר בעמדת אמת) היא פעילה כרגע או לא. הרי עמדת אמת עשוייה להיות פעילה היום, מחר, שבוע הבא, בעוד חודש ובעוד שנה – אבל מתישהו במהלך הזמן המצלמה שבראש העמדה עשוייה להיות מוסרת ממנה ואז עמדת האמת הופכת להיות מ-פעילה ל-לא פעילה.
ולהיפך. עמדת אמת שאיננה פעילה היום, עשוייה לקבל מצלמה בראשה בכל נקודת זמן, ולכן היא תהפוך להיות עמדת אמת פעילה.
דוגמאות לכך אפשר לראות במצלמות הנמצאות באיילון צפון. מתוך 9 עמדות, כולן עמדות אמת (עם חריצי לולאות על הנת"צ), אבל רק הדרומית ביותר באמת מכילה מצלמה בראשה.
דוגמה נוספת היא המצלמה ליד המחסום על כביש 5. היא עמדה שוממת במשך חודשים ארוכים, ואז לפתע קיבלה מצלמה בראשה.
הסימנים שנתתי לקוראים בכתבה מתייחסים בדיוק לזה. היום היא פעילה, מחר לא. היום היא לא פעילה, מחר כן. איך נדע אם מצלמה פעילה ברגע נתון? נתבונן ב"ראש" שלה ונחפש סימנים.
מקוה שזה מבהיר את העניין.
היי. קודם כל תודה על המידע והאנרגיה שאתה משקיע.
שאלה: האם בירידה מכביש החוף לכיוון נתניה דרום (כביש ספיר) יש מצלמה? יש שם דחליל כתום שגם מסומן בוויז.
יודע? יעזור לי מאוד…
שלום, איך אוכל לדעת האם יש מצלמות באזור תעשיה כפר סבא כלומר בצומת התע"ש והחרושת? אודה לכל מידע אפשרי
Orit – את מתכוונת למצלמות מהירות? אם כן, יש אצלי באתר את המפה המעודכנת.
אם את מדברת על כל מצלמה אחרת – זה תצטרכי לבדוק בשטח ו/או עם העירייה.
שלום, תודה על הכתבה המעניינת. רציתי לברר האם דוח צילום על מהירות ממצלמה ברכיבה על אופנוע בין רכבים "תופס" או לא. כלומר: האם המצלמה קולטת גם אופנוע שמזגזג בקירוב לרכבים אחרים.
תודה על הכתבות המחכימות…
י – בעיקרון כן ולא, עם דגש חשוב מאוד בסוף התגובה שלי.
כן, כי הלולאות (החיישנים) המוטבעות בכביש "מרגישות" מבחינה מגנטית את כלי הרכב שעובר עליהן. אם אתה נמצא לבד על נתיב והאופנוע הוא זה שיצר את הטריגר – צולמת.
לא, כי למרות האמור לעיל, אם אתה נוסע בין רכבים יש מצב שאתה עובר בחלק האספלט שבו הלולאה לא מוטמעת, ולכן אתה לכאורה לא גורם לטריגר ולהפקת תמונה.
עם זאת, יש לזכור שהלולאות עשויות להיות מעט שונות בגודלן (ברוחב), ולכן יכול להיות שעל כביש אחד אתה תיסע 20 ס"מ מהקו בין הנתיבים ולא תעשה הפעלה, ואילו על כביש אחר כן תפעיל את המצלמה.
ודבר אחרון ולא פחות חשוב – מעבר בין רכבים (בין אם הוא נעשה כחוק ובין אם לא), הוא לא פחות מסוכן משטויות אחרות, במצבים מסויימים, בטח ובטח ובטח ובטח כשהרכבים נוסעים כחוק ואף בולמים לפני המצלמה, ורוכב האופנוע דווקא נותן גז וחולף ביניהם במהירות בלתי חוקית.
חשוב לומר – אני תמיד ממליץ לנסוע כחוק!
היי שלום
האם המצלמה במפגש מסילת רכבת בניצן פעילה?
קרה לי היום נקרה לא נעים עמדתי באדום לפני מסילת הרכב ואז נפתח הירוק של הצומת השניה שבאה אחרי המסילת רכבת והתבלבלתי בין הרמזורים ונסעתי רציתי לדעת אם המצלמה הזאת מעילה
היי שלום, יש מצלמות בצמתים של דרך חברון בירושלים שמסומנות בוויז כלא פעילות והם גם נראות ישנות עם שני חורים עגולים. האם אני יכול להיות בטוח שהם באמת לא פעילות
מאיר – אם הן לא על המפה אז הן לא פעילות.
היי אשמח לעזרתך. האם מצלמת אור אדום על כביש 471 מכיוון מערב למזרח ברמזור האחרון שלפני הירידה לכביש 6 צפון פעילה?
שלום וברכה
רציתי לברר יש בירושלים בצומת רמות מכיוון רמות למרכז העיר מצלמה שהעמוד עצמו
עגול ונתמך בשני ברזלים לאורכו והחורים של המצלמה אחד מעל השני ממש, לא כמו בתמונה
של מצלמה פעילה שאתה מציג וגם מצלמה זו לא מופיעה אצלך במפה האם יש לך מושג אם היא פעילה
תודה
מצלמת מהירות בצומת רמות עם גוף עגול כל העמוד עצמו ושני החורים אחד מעל השני ממש
ואין אנטנה וגם הזכוכיות של החורים ממש מלוכלכות האם היא פעילה זה בצומת רמות ירושלים לכיוון מרכז העיר לפני
הרמזור הראשון