בעיית ניווט עם Waze דרך מנהרות הכרמל

זה סיפור ארוך, למי שאין כוח פשוט דלגו הלאה. אבל בסופו מוסר השכל.

יום אחד היה לילה. רציתי להגיע מת"א לבית אבא חושי בחיפה, הייתי צריך להרצות שם.

מעולם לא ביקרתי שם, לא ידעתי איפה זה נמצא.

ברוב טפשותי, הזנתי את הכתובת בווייז וסמכתי עליה בעיניים עצומות, מה שהתברר כטעות ששילמתי עליה ביוקר תרתי משמע.

ווייז שלחה אותי דרך כביש 6, יקנעם, צומת יגור, והופה למנהרות. ה- ETA הציב אותי ביעד כרבע שעה לפני הזמן, הייתי מבסוט.

אבל איך שהגעתי לצומת העמקים הבנתי את גודל הטעות. ווייז התעלמה לחלוטין מפקק זחילה של 35 דקות (מדוד עם סטופר) מצומת העמקים עד לצומת יגור (בעוד שלו הייתי נוסע מהצד השני, דרך כביש החוף, הייתי נוסע בלי שום פקק). אני לא חיפאי, לא מכיר את הווי הפקקים באזור, אבל לו הייתי יודע לא הייתי מאמין לתוכנה.

אחרי שגמרתי לקלל והגעתי לצומת יגור, כבר באיחור של כרבע שעה. חשבתי שבכך הסתיימו צרותי. טעיתי.

ההכוונה לפניה בצומת הצ'ק פוסט שמאלה היתה בעייתית. אני אמנם לא בלונדינית ( 😛 ) ואני מניח שיש לי חוש ניווט לא רע, אבל לא ביקרתי שם מאז שבנו את המחלף ולא הכרתי את ההסתעפויות. ההנחיות של ווייז לשמור על הימין ועל השמאל הגיעו מאוחר מדי. למזלי הצלחתי להשתחל ופניתי שמאלה ואז נכנסתי למנהרות.

במנהרות אין קליטת GPS. מכיוון שלא חשבתי שאני צריך למדוד קילומטראז' עם מד האוץ ברכב (אמרתי שסמכתי על ווייז, לא?) ומכיוון שאני לא מתגורר באזור ולא הכרתי את היעד בכלל, בעת שנסעתי במנהרה הראשונה מצאתי את עצמי לא יודע האם אני צריך לצאת ביציאה של הקניון, או להמשיך עד למנהרה השניה ואז לצאת בסוף בצד המערבי של חיפה.

אז נסעתי, וכמובן ווייז לא מתעדכן כי אין לו GPS בתוך המנהרות, הופה יוצא לאוויר העולם באזור הקניון, אבל עד שה- GPS קולט אני כבר חודר למנהרה השניה. רק אז ווייז "מגלה" לי ולעצמו שפספסתי את היציאה, ועושה חישוב מחדש. מכיוון שהחישוב מחדש בעצם הוא להמשיך עד לסוף המנהרה השניה, לעשות פרסה ולחזור לראשונה, זה נראה אותו דבר על המסך… קו אחד ארוך שלא רואים את הקצה שלו אלא אם גוללים את המפה עם האצבע… (במאמר מוסגר – לאחרונה ווייז מתחרבש עם "מחשב מסלול מחדש" המון, גם כשאני נוסע בדיוק לפי התוכנית ולא סוטה ממנה, אפילו בכבישים ישרים כמו כביש 1 או 6… לכן קשה לי להאמין לו…).

אני בתמימותי, חשבתי שזה גליץ' של ווייז, ואני ממשיך בנסיעה דרך המנהרה השניה. פתאום אני מגלה שאני יוצא ממנה, אבל הקו נעלם לי (כי הוא התכוון שאעשה פרסה בסופה ואחזור אחורה, וזה נראה כמו קו אחד שפשוט נגמר על המפה). אני מבולבל, תנועה מאחורי, לא יודע מה לעשות. עצרתי בצד, סף העצבים שלי שגם ככה פקעו – רק עולה.

עושה פרסה, חוזר את כל המנהרות, משלם כפול כמובן. הפעם, אני מבין שאני צריך לצאת איפושהו באמצע, אבל אני לא מכיר את חיפה. כשאני נכנס למנהרות, שוב ה- GPS שובק והתצוגה קפואה, אתה לא יודע איפה באמת אתה נמצא ומתי אתה צריך לצאת. אני מגיח לאוויר העולם ליד הקניון, אבל אז ה- GPS לא קולט ולוקח לו זמן לנעול. בזמן הזה אני כמובן מפספס את היציאה הנכונה, ומוצא את עצמי מתברבר באזור של הקניון.

אחרי הכל, איחרתי "רק" ב- 27 דקות לאירוע שהייתי צריך לדבר בו, ובסה"כ כ- 40 דקות מעל ל- ETA. אנשים ישבו באולם, חיכו לי, ואני ברכב מתברבר.

הלקח מבחינתי הוא לעולם לא לסמוך על ווייז מבחינת הניווט אלא תמיד להסתכל במפה נורמלית באתר נורמלי לפני שיוצאים לדרך.

ככה זה נראה בשלבי הבניה…

4 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *