אתר "מיצו בדרכים" הוא אתר המספק מידע חופשי בנושא אופנועים, כבישים, ניטור מכמונות מהירות ועוד.
בהצהרה זו מטרתנו לייעל את השימוש ולשפר את השירות שלנו בכל הנוגע לנגישות ושוויון זכויות לאנשים בעלי מוגבלויות.
התאמת הנגישות שלנו בוצעה בהתאם לתקנה 35 בתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) התשע"ג 2013 לרמה AA בכפוף לשינויים והתאמות שבוצעו במסמך התקן הישראלי.
התאמת הנגישות נבדקה בדפדפנים כרום, פיירפוקס, ספארי, מוזילה ואדג'.
אמצעי נגישות הקיימים באתר:
● תמיכה בכל הדפדפנים התקניים המקובלים (כמו Chrome, Explorer, FireFox, Opera, Mozila).
● תכני האתר נכתבו בשפה ברורה ונעשה שימוש בפונטים קריאים
● מבניות האתר בנויה מכותרות, פסקאות ורשימות
● התמצאות באתר היא פשוטה ונוחה וכוללת תפריטים זמינים וברורים
● הקישורים באתר ברורים ומסבירים להיכן מועברים לאחר לחיצה עליהם
● קישורים בתחילת הדף המאפשרים דילוג לתוכן
● תיאור טקסטואלי לתמונות ואייקונים עבור טכנולוגיות מסייעות
● התאמת האתר לסביבות עבודה ברזולוציות שונות (רספונסיביות)
● כפתורי עצירה והפעלה של גלריות סרטונים
● הוטמעו חוקי ARIA העוזרים לפרש את תוכן האתר בצורה מדויקת וטובה יותר
● הנגשת תפריטים, טפסים ושדות, היררכיית כותרות, רכיבי טאבים, חלונות קופצים ועוד
שינוי תצוגה באתר
● ניתן להגדיל או להקטין את תצוגת האתר באמצעות לחיצה על אחד מכפתורי ה- “CTRL” ביחד עם גלגלת העכבר או ביחד עם הסימן “+” עבור הגדלה או ביחד עם הסימן “-” עבור הקטנת התצוגה. כל לחיצה תקטין או תגדיל את המסך בעשרה אחוזים (10%)
● שינוי גודל הגופן ייעשה באמצעות שימוש בתפריט הנגישות המצוי באתר
● גולשים אשר אין ברשותן עכבר או שאינם יכולים לעשות שימוש בעכבר יכולים להפעיל את התכונות המצויות באתר על ידי לחיצה על המקש “TAB”. כל לחיצה תעביר את הסמן אל האפשרות הבאה באתר
לחיצה על מקש ה- “Enter” תפעיל את הקישור עליו נמצא הסמן
● האתר אינו כולל הבהובים, ריצודים ותכנים בתנועה. במקומות אשר נמצאים תכנים כאלה, ניתן לעצור אותם בעמידה עליהם ולחיצה על העכבר או מעבר אליהם על ידי מקש ה- “TAB” ולחיצה על מקש ה- “Enter"
התאמת אתר למוגבלי ראייה ושמיעה
● מגדילי ראות (רזולוציה) בסיסיים
● תוכנות זיהוי קולי
● חבילות זיהוי קולי של מערכות ההפעלה
סייגים לנגישות
הנהלת האתר עושה ככל שניתן על מנת לוודא כי כלל הדפים המוצגים יהיו מונגשים. יחד עם זאת, יתכן וישנם דפים שטרם הונגשו, או שטרם נמצא פתרון טכנולוגי מתאים לצורך הנגשתם. בנוסף, ייתכן ובמודעות חיצוניות, אשר הוכנסו על ידי בעלי עסקים המפרסמים באתר, ההנגשה לא תהיה שלמה או מספקת.
נתקלתם בבעיה? אנחנו כאן כדי לסייע!
ליצירת קשר בנוגע לענייני נגישות באתר:
daniel @ mitsu . co . il
הי דניאל,
תודה על העידכון.
גם אם לא שמו בקופסה מצלמה, אפשר להניח שלהכניס מצלמה ולהפעיל אותה לא יקח הרבה זמן – להערכתי מדובר בפעולה שלוקחת מעט זמן, שעה בלחץ. לכן לטעמי לכל עמדה כזו יש להתייחס כמצלמה פעילה.
ירון יוגב
ירון יוגב – באופן עקרוני אתה צודק, ולכן כל העמדות מצויינות כעמדות אמת. אבל במקרים מסויימים, בנתיים פחות מ- 10, יש עמדות שלעולם לא יכולות לשמש כמצלמות אמת. בדומה לדחלילובות של ימי המצלמות הישנות. אלה עמדות שלא "חושמלו", אין לידן ארון חשמל, הן לא מקבלות הזנת מתח, אין להן לולאות חצובות בכביש וגם לא בורות לכבלים, ולפיכך הן לעולם לא יושמשו. יש גם מספר סימנים נוספים אבל אני לא מעוניין להרחיב עליהם בפורום הזה, אולי בעתיד.
האם ידוע האם עדיין מדובר בדחליל?
ivgeny – אם אתה מדבר על זו ממזרח למערב – כן, דחליל ודאי.
מיצו היקר, מדיניותך הכללית באתר זה ובכלל, היא מלאכת קודש במלחמה על זכויות הפרט שלנו, האזרחים הקטנים, אל-מול הממסד הדרקוני. תודה רבה!
גם אני עוקב באדיקות (משתדל מאוד) אחר "מלכודות מס" בכבישים, והחלטתי שעדיף תמיד לרכב (או לנהוג) בביטחון בקטע דרך מסוים רק אם אני מכיר את הכביש, יודע את מגבלות החוק החלות על קטע זה, מגבלות האכיפה האפשריות לאורכו (סטאטיות, מזדמנות, בהתאם לשעות היממה, לעומס וכו'), ומתוך זה לא לחרוג ללא החלטה מודעת ("עבריינית" כהגדרת אנשי החוק) יותר מה- 10 – 20 קמ"ש הרגילים (החריגות הקטנות).
אני מתנייד ביום-יום על 100 סוסים שממש משוועים לתת להם דרור. אך שום תירוץ לא יעלה על שפתי באם חלילה אתפס!
אני עוקב מזה זמן אחר האתר המדהים שלך, ושמתי לב שהחלטת (עם חברך לאתר) שלא לפרסם את עמדות דחלילי הדמה באתר. השאלה היא, מדוע לא להציגן כדחלילים (צבע/אייקון אחר), עם ההמלצה הקבועה שלך (והנכונה) שתמיד יש לרכב כחוק, בוודאי במקומות חשודים.
אתה ואחרים מפרסמים גם על המדיניות המתדרדרת של אכיפת "מהירות מסכנת". דוגמאות של אכיפה ממוצעת, או הצעת החוק האחרונה לסמכויות מופרזות לשוטרים, ועוד רבות ורעות.
מדוע שמשטרת התנועה היקרה שלנו (לרוב הם עושים את מלאכתם קודש!) לא תדאג שעמדת דמה במקום X תחובר בין-לילה לארון חשמל מרוחק/מוסתר, ויחרטו הלולאות בכביש?
מדוע שלא תוחלף עמדת מולטונובה ישנה, אשר נצבעה בכתום לאחרונה, בעמדת גאטסו חדשה וקטלנית?
מיהו הנהג התמים אשר משלה עצמו שבתום הזיכיון של "דרך ארץ" (2029?) והרבה לפני!, משטרת ישראל לא תדרוש הנגשה לבסיס הנתונים של כביש 6, מנהרות הכרמל, ושאר הכבישים האלקטרונים שיצוצו, ויחלו באכיפה ממוצעת?
הרי פורסמו בעבר מבצעי אכיפה הזויים בכדי ללכוד אופנוענים בודדים ש"טסו" בכביש ריק (ממש ביימו תאונת דרכים!), או חליפות ההסוואה של השוטרים עם הממל"ז בצידי הדרכים.
בזכותך ובזכות אנשים כמוך (וויז), בזכות גלאי ראדר, ושאר צעצועים, נאלצת משטרת התנועה לחפש פתרונות יצירתיים יותר ויותר בכדי ללכוד "עבריינים" ממהרים. כמו גם העלאת המהירות המרבית המותרת במספר כבישים, גרמה לנהג הישראלי לנהוג כחוק(!!) וכתוצאה מכך לירידה בתפוקת דוחות המהירות הזניחות (עד 25 קמ"ש). הרי נדיר ששוטר תנועה יתאבד על הכביש בכדי לנסות ולעצור רכב שחרג במעט מהמהירות. בל נשכח את כמות כלי הרכב הרבה שעולה על הכביש בכל שנה (200K!!), והצפיפות הרבה שממילא גורמת לתנועה לזחול.
כל זה גורם לירידה בהכנסות המדינה ממס הנהגים היקר. מדוע שלא יחפשו פתרונות "יצירתיים" ואכזריים כנגד זה?
שנמשיך לשמור על הגחלת של אהבה לנהיגה ורכיבה, ולעולם לא להתייאש כנגד הקצנות של הממסד!
תודה רבה על האתר.
עמית – הלוואי והיו לי תשובות לשאלות הנכונות שלך.