פרטים ראשונים דלפו לגבי מיקום המצלמות בשלב א' של פרוייקט א-3
עיתון כלכליסט דיווח היום על המיקום של רוב המצלמות המתוכננות להיפרס בשלב הראשון של פרוייקט א-3.
לראשונה דולפת לציבור אינפורמציה לגבי המיקום ה"לכאורה" מדוייק של אותן מצלמות, ולא התיאור הכללי שפורסם בידיעות אחרונות לפני מספר חודשים בכותרת מרעישה.
למעשה, מידע זה היה קיים ברשותי והוצלב ממקורות שונים כבר מלפני למעלה מחודשיים.
כלכליסט – בלעדי ל"כלכליסט" – הכינו את ה-GPS: כאן תמצאו את מצלמות המהירות בארץ
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3414460,00.html
כעת, כשאי אפשר יותר לטעון כלפי שחשפתי סוד צבאי שמור, אני יכול לשחרר לכם מפה בסיסית של מיקומי המצלמות המדוייקים. תזכרו איפה קראתם את זה קודם…
אני ואנשים נוספים פועלים בימים אלה כדי לזהות בצורה אבסולוטית כל עמדה ועמדה, ונשתדל להעלות לכאן מידע בזמן אמת, ככל שנוכל.
להלן תיאור תמציתי של המיקומים:
על כביש מספר 1, (ת"א – ירושלים), מתוכננות לקום בשלב הראשון 9 מצלמות מהירות. רובן בקטע שבין מחלף ענבה לסיבוב מוצא. שימו לב, 2 מצלמות יימצאו באזור שער הגיא (אחת בכל כיוון), 2 מצלמות באזור העלייה לפני מחלף שורש ומהצד השני באותה ירידה, 2 מצלמות באזור הירידה של הקסטל ומהצד השני של הכביש מיד לקראת הסיבוב. בנוסף, מצלמה אחת תהיה ממש בסוף הישורת המהירה של הירידה ממחלף הראל לנוסעים מערבה.
על כביש 2, כביש החוף (ת"א – חיפה), מתוכננות לקום בשלב הראשון 5 מצלמות. אחת בישורת דרומה ממחלף אולגה לכיוון מכמורת, ואחת צפונה ממש באזור של מכמורת, כק"מ לפני מחלף אולגה. אחת דרומה תהיה באזור של בריכת הדגים של מעגן מיכאל, דרומה ממחלף זכרון, ועוד שתי מצלמות, אחת לכל כיוון באותם אזורים.
על כביש 4, כביש גהה, יוקמו 7 מצלמות בשלב הראשון. אחת צפונה באזור חיריה ואחת דרומה באזור הספארי. אחת תהיה לכיוון דרום ממש מול קרית עתידים, והשניה לכיוון צפון מול קרית אריה בפ"ת (במיקום הנוכחי של הפיילוט הקיים). בנוסף, אחת לכיוון צפון ממש לפני הגעה לאזור חדרה, ואחת דרומה כק"מ אחד דרומה מחדרה. יש גם אחת לכיוון צפון באזור של הכניסה הדרומית לאור עקיבא.
על נתיבי איילון (כביש 20) יהיו 5 מצלמות במסגרת השלב הראשון. אחת דרומה ממש לפני מחלף חולות, והשניה בכיוון צפון מעבר לכביש. אחת לכיוון צפון באזור הדרייב-אין (ז"ל), ועוד אחת לכיוון צפון מיד לאחר תחנת הרכבת של הרצליה, איפה שיש מגבלת מהירות רצינית. יש עוד שתיים דרומה, אחת באזור גלילות והשניה באזור בין יציאת ההלכה לבין עזריאלי.
על כביש 40 (באר-שבע) אחד הכבישים הארוכים במדינה, יש בסה"כ 5 מצלמות בשלב הראשון. שתיים מצפון לבית קמה (צפונה ודרומה), אחת דרומה כחצי ק"מ מצפון לאבן שמואל, אחת דרומה מדרום לתימורים, ועוד אחת אחת מצפון לצומת פלוגות לכיוון דרום באמצעה של ישורת ארוכה ארוכה.
ולבסוף, במסגרת השלב הראשון, יש עוד 7 מצלמות על כביש 44 (צומת חולון – רמלה). למעשה, כביש 44 הוא הכביש המייצג דווקא את החלק החיובי בפרוייקט א-3, כיוון שמדובר בכביש בינעירוני שבו נעה הרבה תנועה בעלת אופי, איך נקרא לזה בעדינות, אופי ערסאוואתי. דהיינו שופוני יא נס, סוברו אימפרזה טורבו, וסתם הונדה סיוויק לבנות ושחורות עם ניאונים. על הכביש הזה תהיה צפיפיות גבוהה של מצלמות. אחת תהיה מזרחה לפני פסי הרכבת של רמלה, ועוד אחת מערבה קצת אחרי הפניה לבאר טוביה (שער ירושלים). עוד אחת לכיוון מערב מיד אחרי הפניה לכפר חב"ד, ועוד אחת מזרחה כחצי ק"מ לפני צומת בית דגן. אחת תהיה מול פונדק אסא, ועוד שתיים, אחת לכל כיוון, ליד הגשר של מקווה ישראל.
חברים יקרים – מי שלא רוצה לשלם מס מהירות למדינה (ושלא יהיה לכם ספק, כולם יחטפו!) צריך להיערך לכך בהתאם, ובהקדם!
לקרוא עוד:
עוד בנוגע למצלמות המהירות של מלמ-תים – פורום אופנועים
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=8&MessageId=144196644
עידכון: קראו עוד על פרוייקט א-3 פה, במאמר המקיף ביותר שיצא בנושא.
ואיך נערכים בדיוק? מה עושה מי שאין לו GPS או מערכת שמע בקסדה?
שלום יובל, שאלה טובה. אני אכתוב סקירה על האפשרויות העומדות בפנינו בהמשך השבוע. Stay Tuned!
תכלס יש פה גם דברים טובים במגרש הזה שאנחנו נוסעים עליו. כמו מיצו והאתר שלו