טוב נו אין ברירה
קניתי ערימת אזיקונים, הצטיידתי באיזולירבנד, שמתי סמרטוט לספיגת השמן ברצפה – ויצאתי לדרך חדשה.
כן.
אחרי שבמשך שנים טענתי ש"בחיים שלי לא אקנה רכב איטלקי או צרפתי, לא אם תהיה לי ברירה", עשיתי את הצעד המתבקש היחיד האפשרי, וקניתי איטלקי.
לא סתם איטלקי, אלא דוקאטי.
להגנתי יאמר שקודם כל כבר הכנתי לעצמי אליבי לא רע סטייל "גם תוצרת איטלקית של היום היא לא מה שהיתה לפני 10-15 שנה" (מה שכמובן הוא נכון באופן אבסולוטי), וגם תובנה פנימית אחת שלקח לה בערך 4 שנים להבשיל לכדי החלטה חד משמעית שזה מה שאני רוצה.
הכל החל כשרכבתי על הדוקאטי מולטיסטרדה אי שם בחורף 2011. כבר אז הסתננו שמועות לאוזני על כך שמדובר באחד מהאופנועים המדהימים ביותר לרכיבה, וזאת משלל סיבות. אחרי רכיבת מבחן שכללה נסיעה בגשם שוטף במשך זמן רב, וכן הרפתקאה אחת הזוייה שלי עם האופנוע, בירידה הררית, עם דרדרת, מהכרמל מטה לכיוון מישור החוף.
ועכשיו הוא טוב יותר, הרבה יותר. מנוע חדש המתהדר במערכת ה- DVT שמשדרגת את המנוע הטוב גם ככה של המודל הקודם והופכת אותו לא רק ליותר חזק ב- 10 כ"ס (160 בסה"כ), אלא גם מגיב טוב יותר וחזק יותר בסל"ד נמוך. אם באופנוע המבחן של הדגם הקודם הצלחתי לא פעם להשפיל עדר של אופנועי סופר ספורט בכבישי הצפון, עכשיו הוא פשוט טוב יותר. מערכת בקרת האחיזה (DTC) מספקת 8 מצבי התערבות ואופצייה לביטול, מערכת בקרת הווילי (DWC) דואגת שהגלגל הקדמי לא יתרומם יותר מ- X ס"מ מהארץ בכל מצב וגם היא עם 8 מצבים ואופצייה לביטול.
מערכת ה- ABS שודרגה משמעותית וכעת כוללת את ה- Cornering ABS שמתחשב במצב ההטייה של האופנוע, המשקל שלו, העומס שמופעל עליו, ורמת האחיזה של הכביש, ובולמת בהתאם בבלימה משולבת של קדמי ואחורי (ניתנת לביטול ושינוי, 3 מצבים). לא מספיק. מערכת ה- DSS, או Ducati Skyhook Suspension שולטת בבולמים עם 2 הגדרות לכל אחד מהם, פלוס אופציה לקביעת Pre-load לאחורי, כשכל זה מתכוונן דינאמית וחשמלית תוך כדי רכיבה.
כל זה ניתן לשינוי בקלות ע"י שימוש באחד מארבעת מצבי הרכיבה – ספורט, טורינג, אורבן ואנדורו – כשכל אחד מהם מגיע מובנה עם סט הגדרות הקובע את כל אחד מהפרמטרים הללו ומשנה את האופנוע ממצב אחד למצב אחר, תוך כדי רכיבה. ניתן לשנות את כל אחד מהפרמטרים, או להסתפק במה שהיצרן חדש שהוא הסט-אפ הכי טוב לכל מצב.
יש עוד. זה לא נגמר. קרוז קונטרול, מצערת Fly by wire, חיבור הסמארטפון לאופנוע לשם טיפול בשיחות נכנסות ושמיעת מוזיקה, סט מזוודות, לוח שעונים המתנהג כמו צג של סמארטפון (ומשתנה בין מצב רכיבה אחד לשני), תאורת לד הפונה ביחד עם האופנוע בעת ההטייה ומאירה את הסיבוב, וצמיגי פירלי סקורפיון טרייל 2 ברוחב 190 מאחור, עם עמידות טובה יותר מאשר אלה בדגם הקודם.
סופרבייק בתחפושת של אדוונצ'ר. לא סתם במוו נתפסו עם המכנסיים למטה בעניין הזה ותקפו את דוקאטי ראש בראש עם ה- S1000XR המסקרן.
כתבתי בפוסט שלי ב- 2011: "במקרה של המולטיסטראדה המסקנה שלי, אחרי כ- 500 ק"מ של רכיבה כמעט רצופה, שנכון לרכב כתיבת שורות אלה ובהתייחס לכל האופנועים עליהם רכבתי מימי, שהוא האופנוע שמספק את חווית הרכיבה הטובה ביותר שזכיתי לחוות." אני עומד לגמרי מאחורי המשפט הזה.
מדהים.
עכשיו רק לגמור הרצה.
קניה מעולה, עשה חיים ותהנה ממנו עד האופנוע הבא.
אין מה לעשות, לפעמים הלב גובר על המוח, גם אני מאוהב בחוליגן האדום.
אני חרמן על המולטי כבר כמה שנים. עכשיו רק הדלקת אותי יותר. אוף.
דוקאטי מולטיסטרדה למוסך עם בעיה במצערת
יבואנית אופנוע הספורט-הרפתקה של דוקאטי מזמינה 47 אופנועים למוסך מורשה לצורך בדיקת תפעול מצערת. קריאת התיקון מתייחסת לדגמי 2010 עד 2014.
יצרנית האופנועים דוקאטי פרסמה קריאה עולמית לתיקון אופנוע הדגל המצליח שלה בשנים האחרונות – המולטיסטרדה. האופנוע שהוצג לפני מספר שנים במטרה להתחרות בקטגוריית אופנועי ההרפתקה התובענית, אך יצר תת-קטגוריה ספורטיבית בה הוא שולט, נדרש להגיע למוסך לצורך בדיקה ותיקון אפשרי של המצערת.
לדברי ליגל, יבואנית המותג לישראל, ב-47 אופנועים שיוצרו בין 2010 ל-2014 ושווקו בישראל, "קיים חשש שצינור הפלסטיק אשר נמצא בתוך מוביל
כבל המצערת עלול לצאת מתושבתו, להיתקע בבית ידית המצערת ובמקרים נדירים להגביל את תנועת הידית עד כדי תקיעה". בליגל מוסיפים כי במסגרת קריאה עולמית לתיקון, "יוחלף לאופנועים במידת הצורך כיסוי ידית המצערת".
בדיקה והחלפה אפשרית יתבצעו תוך שעתיים וחצי לכל היותר בכל מוסכי הרשת של ליגל, ולקוחות החברה המחזיקים באופנועים מסוג זה יקבלו הודעה באמצעות הטלפון ומכתב זימון שיישלח בימים הקרובים. יש להזכיר כי על בעל רכב שקיבל הזמנה לביצוע קריאה לתיקון חלה חובה לבצעו. אם לא יעשה כך תוך שישה חודשים מיום ההזמנה, לא ניתן יהיה להעביר בעלות על הרכב ולא לחדש את רישיונו בעת מבחן הכשירות השנתי. הטיפול בקריאת התיקון מתבצע לפי חוק ללא כל עלות מצד הלקוח.
תוכל לספק השוואה בין הדוקאטי לבין הבוסה [בוסות, בעצם] ? בתור בעל ניסיון עצום בעניין
דני – בוודאי. זה אחלה נושא לכתבה.