על איזה גלאי מכמונות מהירות אני ממליץ?

עריכה: מאמר זה נכתב ב- 2015. היו בו מספר עידכונים אבל הוא מופיע כך ללא שינוי מאז 2017. בקרוב אעדכן אותו כדי להציג דגמים חדשים שלא היו במאמר המקורי, ולהסיר כמה מהדגמים שכבר לא רלוונטיים לנו.

כאחד שעוסק בתחום כבר למעלה מ- 15 שנה זו שאלה ששואלים אותי בתדירות גבוהה, ולכן החלטתי לייצר מהתשובה שלי פוסט נפרד. מקווה שהוא יעזור לכם בקבלת ההחלטה לגבי גלאי המכמונות המומלץ. אם אתם רוצים, אתם יכולים לדלג ישירות לתחתית הדף ולקרוא את ההמלצות שלי.

חשוב לומר: הדרך הכי טובה להימנע מדו"ח מהירות היא לנסוע על פי המהירות המותרת בחוק. אין במאמר זה משום עידוד לביצוע דבר עבירה. סעו בזהירות.

אז בואו נתחיל:

כדי להחליט בצורה טובה על איזה גלאי מכמונות אנחנו מוכנים לסמוך שיגן על הרישיון שלנו, עלינו קודם לדעת מה כל מכשיר יכול לעשות, וגם כמובן מה הוא לא יכול לעשות. לכן אנחנו צריכים להכיר את האיומים העומדים מולנו.

אז מהם סוגי המכמונות שנמצאים בשימוש במשטרת ישראל (נכון ל- 2020)?

  1. אקדח לייזר(ממל"ז) מסוג LTI 20-20
  2. מכמונת ניידת מסוג דבורה MPH Industries Bee III
  3. מצלמות סטטיות מסוג גאטסו Gatsometer BV GS11 (מהירות בלבד, או אור אדום ומהירות בצמתים)

פירוט מלא ותיאור טכני של כל אחד מהאמצעים הללו ניתן למצוא כאן: אמצעי אכיפת מהירות בישראל. בבקשה תקראו כדי למנוע שאלות מיותרות בהמשך.

הערה: מכמונות המולטנובה 6F הוותיקות יצאו משירות לכן אין יותר התייחסות אליה.

גילוי נאות: מספר יבואנים משתמשים בבסיס הנתונים שלי על מנת לסמן את נקודות הגאטסו בישראל. בסיס נתונים זה מכיל את כל המצלמות, כולל אלה של הנת"צים, ומעודכן פעם בחודש (או כשיש צורך). אני גם מהווה את אחד התורמים העיקריים לבסיס הנתונים של איירואד/צ'יטה, וכן לאפליקציית ווייז.

כעת בואו נסקור את הגלאים המובילים העומדים לרשותנו.

וולנטיין 1

גלאי ה- Valentine 1 הוא מכשיר ותיק למדי שנחשב במשך שנים ארוכות כ"מלך הגלאים". הוולנטיין זוכה לעידכוני גירסה מדי כמה זמן (אם כי עידכון הגירסה דורש משלוח וקבלה של המכשיר דרך מישהו שנמצא בארה"ב כיוון שהיצרן אינו שולח ארצה). הוולנטיין בנוי בצורה איכותית מאוד ומחזיק יפה גם בחום של ישראל.

המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) וכן עם ערכת חיבור קבועה.

יתרונות:

הוולנטיין מצוייד בצמד אנטנות לקליטה מעולה מקדימה וגם מאחורה. כמו כן, הוא מצוייד בצמד עיניות לקליטת לייזר, מה שהופך אותו לגלאי מעולה, עם טווח הפעלה מצויין. כתוצאה מכך, הוולנטיין הוא אחד הגלאים היחידים המציגים לנהג את הכיוון ממנו מגיע האיום (מקדימה, מאחורה, מהצדדים), וכן את מספר האיומים (שימושי בעיקר בחו"ל) ואת עצמת האיום (ככל שחזקה יותר, כך האיום קרוב יותר).

הוולנטיין 1 נחשב במשך שנים כמכשיר הטוב ביותר נגד דבורה, והוא מספק התראה ארוכת טווח ונאותה למלכודות אלה (עד מעל 2 ק"מ בתנאים אופטימליים).

הוולנטיין רגיש מאוד ללייזר (זהו יתרון, אבל גם חיסרון כפי שמיד נראה).

הוולנטיין ניתן להגדרה (תכנות) ע"י הנהג ללא שימוש במחשב. מודול BT אופציונלי מאפשר חיבור למכשיר אנדרואיד לשליטה מעט טובה יותר על הגדרות המכשיר. בדגמים החדשים של הגלאי יש מודול ESP המאפשר שליטה וחיבור להתקנים עתידיים (עוד בהמשך).

הערה: החל מאפריל 2020 ואחרי שנים רבות של סטגנציה וקפיאה על השמרים, יצא סוף סוף לשוק דור 2 של גלאי הוולנטיין. הוא טרם נבדק, ברגע שאעשה זאת אדווח כאן.

חסרונות:

החיסרון המשמעותי ביותר של הוולנטיין 1, חיסרון שמבטל למעשה את כל יתרונותיו כגלאי מעולה, הוא העובדה שהוא רגיש מאוד ללייזר ולכן הוא נותן הרבה מאוד התראות שווא לרכבים מסוג מזדה, וולבו ואחרים שבאים מולנו (לרכבים אלה יש גלאי אינפרא אדום המשולבים בחזית המיועדים לעזרה בבלימת הרכב במקרי חירום), וכן בעת מעבר בגייטים של כביש 6. בנוסף, בעלי רכבים מסוגים אלה יגלו שהם כמעט ולא יכולים להשתמש בוולנטיין 1 ברכב מכיוון שהוא כל הזמן יתריע להם בפני לייזר (כתוצאה מקרן האינפרא שהרכב שלהם עצמם מפיק). בגלל אלפי התראות השווא הללו, נהג שעושה שימוש בוולנטיין 1 מפתח "עמידות" ומאבד את הרגישות שלו בפני התראות לייזר, מה שיגרום לו בוודאות של 100% לא לבלום בזמן בעת התראת ממל"ז אמיתית.

הערה: קיים פתרון חלקי הדורש שימוש ברכיב שנמכר ע"י וולנטיין המאפשר סינון של התראות במהירות "עירונית". אך זהו פתרון חלקי ולא יעיל. מצופה היה מחברה בסדר הגודל של וולנטיין לטפל בבעיה ולא להתעלם ממנה כפי שהם עושים כיום.

הערה נוספת: מודול ה- ESP לא יכול לסייע כלל למניעת התראות שווא של לייזר, כיוון שהוא קשור אך ורק למערכות בקרת תנועה שמשדרות על תדר K, תדר שכלל אינו נמצא בשימוש המשטרה בארץ (ולכן ממילא אנחנו מכבים אותו כי אין בו שום שימוש ושום צורך בישראל).

הפתרון היחיד לבעייה זו הוא לכבות לגמרי את גילוי הלייזר של הוולנטיין, ואז אנחנו למעשה מאבדים את היכולת להתגונן בפני ממל"ז.

חיסרון נוסף של גלאי הוולנטיין הוא שהוא בפני עצמו אינו יכול לעזור נגד מצלמות גאטסו כיוון שהוא אינו מכיל רכיב GPS, ולכן הוא מחייב אותנו להשתמש בשכבת הגנה נוספת מעבר לוולנטיין.

זבוב

גלאי הזבוב, עם השם המוזר, הוא מוצר חדש ומאוד מבטיח בשוק הגלאים. מדובר במוצר ישראלי מפיתוח מקומי ששואף לקחת את תחום הגלאים לשלב חדש.

הגלאי משלב 3 רכיבים: עיניות לגילוי לייזר, חיישן לגילוי דבורה, ואפליקציה המותקנת על המכשיר הסלולרי לטובת גילוי גאטסו וניהול הגלאי. למעשה, הוא עצמו אינו מכיל רכיב GPS, אבל הוא עושה שימוש בשירותי המיקום של הטלפון הסלולרי על מנת להתריע בפני מיקומי מצלמות גאטסו.

חיישן הדבורה:

חיישני הלייזר (שניים מקדימה ברכב, או אחד קדימה ואחד אחורה באופנוע):

האפליקציה:

ניתן להגדיר באפליקציה שתיפתח אוטומטית עם חיבור BT לרכב, וכן שביחד איתה תפתח גם אפליקציית ניווט כמו ווייז או גוגל מפות. חלונית ההתראה יכולה לצוף על המסך כך שניתן בנתיים לעבור ליישומים אחרים מבלי לאבד את הפוקוס על האפליקציה.

לזבוב יש יכולות דיווח קהילתיות (כמו ווייז) שמאפשרות לדווח על מלכודות משטרה, אם כי הוא פחות יעיל בגלל בסיס משתמשים קטן משמעותית מזה של ווייז.

יתרונות

בעל יכולות גילוי פנומנליות של לייזר במרחקים של מעל 1 ק"מ – מרחק שהוא אמנם לא רלוונטי למדידה על הרכב עצמו כיוון שסייגי הפעלת הממל"ז הם עד 300 מטר, אבל עצם העובדה שהמכשיר מסוגל לגלות שאי שם לפנינו יושבת ניידת שלוזרת באזור שלה הוא קריטי, ולא מצאתי יכולות כאלה באף גלאי אחר. והחלק הטוב ביותר – כל זאת ללא כל התראות שווא כמו של הוולנטיין. במידה ומתקינים סט חיישני לייזר אופציונלי מאחור הוא יהיה מסוגל לזהות גם לזירה אחורית.

בעל יכולות גילוי דבורה מעולות, לא פחות מאלה של הוולנטיין.

מאוד פשוט לתפעול, ללא אופציות מסובכות להגדרה. מדליקים אפליקציה וזהו.

חסרונות

דורש התקנה קבועה ברכב.

לזבוב אין יכולת לציין את כיוון האיום, בניגוד לוולנטיין 1.

האפליקציה של הגלאי דורשת טלפון סלולרי וצריך לזכור להפעיל אותה, וכיוון שכך היא צורכת סוללה.

Car Max

ה- Car Max הוא גלאי טייוואני (עם פיתוח ישראלי), מאותו מקור כמו ה-זבוב. המכשיר נבדק ונמצא שהוא בעל יכולות גילוי מצויינות. במכשיר משולבת גם מצלמת דרך באיכות 2K המתעדכת את הנסיעה.

המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) אך ניתן לרכוש עבורו ערכת חיבור קבועה.

המכשיר מגיע עם סט עיניות לגילוי לייזר (זהות לאלו שב-זבוב).

בניגוד לזבוב – אין צורך להפעיל את האפליקציה כדי לקבל התראות, כיוון שהמצלמה משמשת למעשה כגוף הגלאי וניתן לשמוע ממנה את ההתראות – ראדאר דבורה, מכשיר לייזר, ומצלמת גאטסו.

יתרונות

כמו ה-זבוב שעושה שימוש באותה חומרה, גם ה-קאר מקס בעל יכולות גילוי מעולות של לייזר במרחקים גבוהים מאוד – כל זאת ללא כל התראות שווא כמו של הוולנטיין.

בעל יכולות גילוי דבורה מעולות ומותאם לישראל כך שמספר התראות השווא כמעט אפסי גם לאורך שימוש יומיומי מתמשך.

חסרונות

אם מעוניינים להשתמש בסט עיניות הלייזר הנוסף, הוא דורש התקנה קבועה ברכב.

כמו הזבוב, גם ל-קאר מקס אין יכולת לציין את כיוון האיום.

אני מצאתי שבסיס הנתונים שהגיע מובנה במכשיר כלל בתוכו גם דחלילים מיותרים. לבקשתי, עודכן המכשיר והוא כלל רק מיקומי אמת של מצלמות גאטסו. אם זה המצב אצלכם, בקשו וקבלו את הנתונים המעודכנים. תדירות עידכוני הנתונים היא פעם אחת בחודש, והיא דורשת חיבור למחשב והורדה של קובץ קטן המכיל את בסיס הנתונים המעודכן.  עם זאת, גם ללא עידכון – כל עוד האפליקציה פועלת בטלפון, נקבל גם התראות על המצלמות החדשות ביותר מהטלפון.

אם תרצו לקבל התראות באפליקציה (כמו בזבוב), תצטרכו לזכור להפעיל אותה, וכיוון שכך היא צורכת סוללה.

Escort Passport Max

גלאי ה- Escort Passport Max הינו מכשיר מעולה מתוצרת קנדה ובנוי בצורה איכותית, בעל טווחי גילוי מצויינים, ובעל יכולות GPS לטיפול במכמונות גאטסו. המקס זוכה באתרים רבים לתואר "הגלאי הטוב בעולם". אך גם אם נבחר לקחת תואר זה בעירבון מוגבל, המקס עדיין מציג יכולות מעולות אל מול הוולנטיין 1 שפשוט כושל במבחן התוצאה היומיומי בגלל חוסר היכולת שלו להתמודד עם התראות השווא של הלייזר.

המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) אך ניתן לרכוש עבורו ערכת חיבור קבועה.

יתרונות:

נמצא באותה ליגה של הוולנטיין 1 מבחינת יכולות וטווח גילוי הדבורה.

המקס מגלה ממל"ז בצורה מצויינת, אבל בזכות פילטרים שמוטמעים בו הוא כמעט ואינו סובל מאותן התראות שווא של גלאי קרבה שמהן סובל הוולנטיין, וגם לא בעת מעבר בגייטים של כביש 6.

כיוון שהוא מכיל רכיב GPS שמזהה את מהירות הנסיעה, את הכיוון, והאם אנחנו מתקרבים למצלמה או לנקודת איום אחרת, אם בסיס הנתונים מעודכן, המקס יספק הגנה מעולה נגד גאטסו. בנוסף, המקס מאפשר סימון נקודות אישיות (נקודות של מלכודות מהירות וכו').

המקס יכול להנות מפיצ'רים נוספים הקשורים לרכיב ה- GPS. לדוגמה, Mute (השתקה) אוטומטית עבור מיקומים מסויימים שבהם אתה נוסע ותמיד מקבל התראת שווא.

ניתן במקס להציג על פני המסך את מהירות הנסיעה, ובמצב הגדרות מומחה הוא יודע גם להציג את התדר שבו האיום משדר – שימושי לאבחנה בין דבורה לבין איום סרק אחר.

בסיס הנתונים הנטען לתוכו מספק גם הגנה בעת נסיעה/רכיבה באירופה וארה"ב. בישראל, בסיס הנתונים כולל מצלמות גאטסו (מהירות, אור אדום + מהירות, נת"צ), וכן אוסף של כמה מאות נקודות שבהן ידוע על מיקומים פוטנציאליים של מלכודות מהירות (ממל"ז). בד"כ אני ממליץ לבטל את ההתראות הללו ולהישאר אך ורק עם התראות על מצלמות הגאטסו.

המקס ניתן להגדרה (תכנות) ע"י הנהג ללא שימוש במחשב.

חסרונות:

בהשוואה ל-וולנטיין 1 ול-זבוב הוא מעט חלש יותר בגילוי דבורה, אך רק במעט.

מתיימר לזהות לזירה אחורית אבל עושה זאת בצורה מאוד מוגבלת אם בכלל. כיוון שאין לו אנטנה אחורית, הוא מוגבל ביכולות הזיהוי האחוריות שלו, ואין לו יכולת לציין את כיוון האיום, בניגוד לוולנטיין 1.

תדירות עידכוני הנתונים היא פעם אחת בחודש, והיא דורשת חיבור למחשב עם חיבור לאינטרנט והפעלה של תוכנת עידכון. רק מכשירים שנרכשו בישראל ע"י היבואן זכאים לעידכון בסיס נתונים.

Escort Redline EX

גלאי ה- Escort RedLine EX הינו עוד מכשיר מעולה מתוצרת החברה הקנדית. גם הוא בנוי בצורה איכותית עם מעבד חזק במיוחד, בעל טווחי גילוי מצויינים, ובעל יכולות GPS לטיפול במכמונות גאטסו.

המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) אך ניתן לרכוש עבורו ערכת חיבור קבועה.

יתרונות וחסרונות:

בדיוק כמו הפספורט מקס, לטוב ולרע.

התצוגה של הרדליין מצויינת, ומיקום הכפתורים נוח להפעלה.

הרדליין מעט כבד יותר מה-מקס במשקלו, אבל הוא ללא ספק בנוי בצורה מאוד איכותית.

iRoad Quattro 4S

זהו גלאי טייוואני (עם איפיון ישראלי) עם יכולות גילוי טובות. במכשיר משולבת גם מצלמת דרך המתעדכת את הנסיעה.

המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) אך ניתן לרכוש עבורו ערכת חיבור קבועה.

יתרונות:

האיירואד מגלה דבורה וממל"ז בצורה טובה מאוד. בזכות פילטרים מתקדמים ללייזר יש לו הרבה פחות התראות שווא מאשר הוולנטיין.

בסיס הנתונים של האיירואד מכיל את כל המצלמות והאיומים בארץ (הוא עושה שימוש באותם נתונים כמו בצ'יטה). בסיס הנתונים כולל מצלמות גאטסו (מהירות, אור אדום + מהירות, נת"צ), וכן אוסף של כמה מאות נקודות שבהן ידוע על מיקומים פוטנציאליים של מלכודות מהירות (ממל"ז).

האיירואד ניתן להגדרה (תכנות) ע"י הנהג ללא שימוש במחשב.

בזכות המצלמה המובנית באיירואד הנהג יכול גם לצלם את מהלך הנסיעה.

עידכון בסיס הנתונים נעשה על ידי הכנסת כרטיס SD למכשיר, ואינו דורש חיבור המכשיר למחשב או לאינטרנט.

הערה: ניתן לצרף למכשיר זה חיישני לייזר חיצוניים להתקנה בחלקו הקדמי הרכב ולהגברת רמת הזיהוי, וכך גם לגבי חיישן דבורה חיצוני. בכך הוא דומה במידה רבה למכשיר ה- Car Max שציינתי קודם.

חסרונות:

מדובר במכשיר טייוואני עם איפיון ישראלי, לטוב ולרע.

המכשיר חסר אנטנה לקליטה אחורית.

בנוסף, בגלל היעדר עינית מלאה אחורית הוא פחות טוב בזיהוי איומי ממל"ז מאחורה.

יש דיווחים על מכשירים שמפסיקים לעבוד בגלל השמש הישראלית והחום ברכבים.

Cheetah C550

מדובר במכשיר המבוסס על יכולות GPS, והוא אינו משמש כגלאי אקטיבי בפני עצמו, אלא רק כזה המבוסס על מיקום הרכב/אופנוע, מהירותו וכיוון הנסיעה שלו – אל מול בסיס נתונים המכיל איומים אזוריים.

המכשיר מגיע עם ערכת חיבור קבועה לרכב.

יתרונות:

מכשיר הצ'יטה מכסה אותנו היטב נגד גאטסו, מסמן לנו מיקומים של מלכודות מהירות ידועות, וכן מאפשר סימון נקודת איום אישיות. בסיס הנתונים כולל מצלמות גאטסו (מהירות, אור אדום + מהירות, נת"צ), וכן אוסף של כמה מאות נקודות שבהן ידוע על מיקומים פוטנציאליים של מלכודות מהירות (ממל"ז).

הצ'יטה ניתנת להגדרה חלקית ע"י הנהג ללא שימוש במחשב.

חסרונות:

הצ'יטה כאמור אינו באמת גלאי אקטיבי כמו הגלאים האחרים שצויינו, אלא משתמש בבסיס נתונים מבוסס GPS, ולכן הוא יודע רק מה שהוא יודע, ולא מה שנמצא באמת בשטח. כתוצאה מכך אנחנו נקבל התראות חוזרות ונשנות על נקודות שבהן תיתכן מכמונת או מלכודת מהירות, למרות שבפועל לא יהיה קיים שם שום איום. ולהיפך, אם ניידת החליטה להציב מארב במקום שאינו מופיע בבסיס הנתונים של הצ'יטה, לא נקבל כלל התראה.

דורש פירוק מהרכב וחיבור למחשב ולאינטרנט, והפעלת אפליקציה על מנת לעדכן אותו.

עם הזמן ועם המעבר לשימוש באפליקציות מבוססות סלולר וגלאים משולבים אחרים פוחת השימוש במכשיר הצ'יטה והפופולריות שלו נמצאת מזה שנים בירידה.

אפליקציית Waze

Waze הינה אפליקציה שניתנת להורדה ולשימוש בחינם, והיא יכולה לעזור נגד מצלמות גאטסו וכן באופן חלקי, נגד מלכודות לייזר.

יתרונות:

חינמית ומתעדכנת באופן קבוע ללא צורך בפעולה מצידנו.

מצויינת נגד מצלמות גאטסו.

טובה נגד מלכודות משטרה אחרות כמו לייזר ודבורה, אבל רק בתנאי ומישהו סימן ודיווח עליהן קודם.

יכולה לעזור לנו גם בעת נהיגה/רכיבה בחו"ל (במדינות שבהן היא איננה אסורה – כמו צרפת או שוויץ).

חסרונות:

יודעת להגן עלינו אך ורק במידה ומישהו סימן את הניידת או המלכודת, והיא לא עברה למקום חדש. כלומר, אם עברנו שם ראשונים לפני שהתקבל דיווח – אכלנו אותה (ותמיד יהיה מישהו שיאכל אותה כיוון שהוא היה הראשון שעבר שם). במדינת ישראל סביר להניח שנקבל דיווחים בתדירות כמעט מיידית, אבל בנסיעה בכבישים יחסית שוממים או בשעות הלילה ישנו סיכון שניידת משטרה תעמוד בצד הדרך ואף אחד לא ידווח עליה במשך דקות ארוכות.

לא יודעת להגן עלינו מפני מכמונות דבורה במידה והן נמצאות בתנועה כיוון שאין לנו יכולת לדווח על משטרה הנמצאת בתנועה.

דורשת טלפון סלולרי פעיל, וכיוון שכך היא צורכת סוללה.

אפליקציית Radar Droid

זו אפליקציה שניתנת להורדה ולשימוש בחינם בגרסת Lite (קיימת גם גרסת Pro בתשלום), והיא יכולה לעזור נגד מצלמות גאטסו.

http://www.radardroid.com

האפליקציה מתעדכנת על ידי המשתמש (ולאחר מכן באופן אוטומטי) מול בסיס נתונים מקומי של כל מצלמות הגאטסו בישראל.

יתרונות

מצויינת כנגד מצלמות גאטסו.

בעת הנסיעה/רכיבה האפליקציה מספקת התראה קולית וויזואלית על קיומה של המצלמה, והיא עושה זאת בצורה יעילה למדי.

מתעדכנת אוטומטית.

האפליקציה צורכת פחות משאבים מ-ווייז, אם כי היא בעצמה איננה משמשת לניווט.

יכולה לעזור לנו גם בעת נהיגה/רכיבה בחו"ל (במדינות שבהן היא איננה אסורה – כמו צרפת או שוויץ).

חסרונות

גרסת ה- Pro עולה כמה שקלים (לדעתי – שווה את המחיר).

לא מסוגלת להגן עלינו מפני מכמונות לייזר או דבורה.

דורשת טלפון סלולרי פעיל, וכיוון שכך היא צורכת סוללה.

אז, תן לי בראש, מה ההמלצות שלך?

לצערי אין כאן תשובה חד משמעית מנצחת. הכל תלוי בצרכים ובעיקר בתקציב. לכן אסדר את תשובתי לפי מספר דירוגים, ותוכלו לבחור את זו שמתאימה לכם.

אני ממליץ להשתמש ב"חבילה משולבת" הכוללת אחת מהאופציות הבאות:

1. רק מכשיר אחד – זבוב לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו (שימושי במיוחד לרוכבי אופנוע!)

נכון לעכשיו זו האופציה העדיפה עלי ביותר, והמכסה את הנהג בפני כל האיומים תוך כדי שימוש במכשיר אחד בלבד, אם כי כזו שדורשת התקנה קבועה ברכב ומחייבת שימוש באפליקציה בסלולרי (אבל מצד שני – מאפשר לרוכבי אופנוע לקבל התראות בדיבורית בקסדה, מה שלא קיים בשום מוצר אחר).

  • גילוי דבורה: מצויין (10/10)
  • גילוי ממל"ז: מצויין (ללא התראות שווא מעצבנות) (10/10)
  • גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע) (10/10)

1.5 רק מכשיר אחד – Car Max לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו

מכסה את הנהג בפני כל האיומים תוך כדי שימוש במכשיר אחד בלבד, אם כי כזו שדורשת התקנה קבועה ברכב.

חשוב לזכור לחבר את הגלאי למחשב ולעדכן את בסיס הנתונים אחת לחודש, אחרת לא תהיו מעודכנים בזמן אמת על מצלמות גאטסו חדשות.

  • גילוי דבורה: מצויין (10/10)
  • גילוי ממל"ז: מצויין (ללא התראות שווא מעצבנות) (10/10)
  • גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע) (10/10)

2. רק מכשיר אחד – אסקורט רדליין EX לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו

כמובן שניתן להוסיף גם את ווייז כאפליקציה התומכת בהתראות, כך שהנהג יוכל להוסיף התראות "חיות" נוספות מעבר לאלה המגיעות בבסיס הנתונים המובנה של הגלאי.

חשוב לזכור לחבר את הגלאי למחשב ולעדכן את בסיס הנתונים אחת לחודש, אחרת לא תהיו מעודכנים בזמן אמת על מצלמות גאטסו חדשות.

  • גילוי דבורה: מצויין (10/10), אם כי חסר ציון כיוון ומרחק כך שבסה"כ זה מוריד בעיני את איכות הדירוג (9/10)
  • גילוי ממל"ז: טוב מאוד (9/10)
  • גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע) (9/10)

2.5. רק מכשיר אחד – אסקורט פספורט מקס לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו

כמו בסעיף הקודם, מכשירים דומים מאוד מבחינת יכולות. כמובן שניתן להוסיף גם את ווייז כאפליקציה התומכת בהתראות, כך שהנהג יוכל להוסיף התראות "חיות" נוספות מעבר לאלה המגיעות בבסיס הנתונים המובנה של הגלאי.

  • גילוי דבורה: מצויין (10/10), אם כי חסר ציון כיוון ומרחק כך שבסה"כ זה מוריד בעיני את איכות הדירוג (9/10)
  • גילוי ממל"ז: טוב מאוד (9/10)
  • גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע) (9/10)

3. רק מכשיר אחד – וולנטיין 1 לטובת דבורה בלבד + אפליקציית ווייז לטובת גאטסו וממל"ז

שימושי למי שכבר רכש והשקיע מיטב כספו בוולנטיין 1. בקומבינציה זו אני ממליץ לבטל לחלוטין את גילוי הלייזר של הוולנטיין 1 וזאת כדי למנוע את אלפי התראות השווא של הוולנטיין. אם תשכחו להפעיל ווייז בהתחלת הנסיעה, לא תהיו מוגנים בפני מצלמות גאטסו (לא לשכוח שאם ווייז לא קיבלה דיווח על מכמונת, אתם לא תקבלו שום התראה כיוון שכיביתם את הלייזר בוולנטיין…)

  • גילוי דבורה: מצויין (10/10)
  • גילוי ממל"ז: חלקי, תלוי בדיווחי ווייז (7/10)
  • גילוי גאטסו: מצויין (ללא צורך בעידכון בסיסי נתונים אלא דורש הפעלת וויז) (10/10)

6. רק מכשיר אחד – איירואד קוואטרו לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו

אופציה מצויינת המכסה את הנהג בפני כל האיומים תוך כדי שימוש במכשיר אחד בלבד. כמובן שניתן להוסיף גם את ווייז כאפליקציה התומכת בהתראות, כך שהנהג יוכל להוסיף התראות "חיות" נוספות מעבר לאלה המגיעות בבסיס הנתונים המובנה של הגלאי.

חשוב לזכור לחבר את הגלאי למחשב ולעדכן את בסיס הנתונים אחת לחודש, אחרת לא תהיו מעודכנים בזמן אמת על מצלמות גאטסו חדשות.

ניתן לשדרג את יכולות הגילוי ע"י התקנת חיישנים חיצוניים.

  • גילוי דבורה: מצויין (9/10), אם כי חסר ציון כיוון ומרחק כך שבסה"כ זה מוריד מעט את הדירוג (8/10)
  • גילוי ממל"ז: טוב (עם מעט מאוד התראות שווא) אם כי חסר גילוי אחורי (8/10)
  • גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע) (10/10)
  • בונוס: תיעוד הנסיעה בזכות המצלמה המובנית

סעו כחוק.

84 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות