על איזה גלאי מכמונות מהירות אני ממליץ?
עריכה: מאמר זה נכתב ב- 2015. היו בו מספר עידכונים אבל הוא מופיע כך ללא שינוי מאז 2017. בקרוב אעדכן אותו כדי להציג דגמים חדשים שלא היו במאמר המקורי, ולהסיר כמה מהדגמים שכבר לא רלוונטיים לנו.
כאחד שעוסק בתחום כבר למעלה מ- 15 שנה זו שאלה ששואלים אותי בתדירות גבוהה, ולכן החלטתי לייצר מהתשובה שלי פוסט נפרד. מקווה שהוא יעזור לכם בקבלת ההחלטה לגבי גלאי המכמונות המומלץ. אם אתם רוצים, אתם יכולים לדלג ישירות לתחתית הדף ולקרוא את ההמלצות שלי.
חשוב לומר: הדרך הכי טובה להימנע מדו"ח מהירות היא לנסוע על פי המהירות המותרת בחוק. אין במאמר זה משום עידוד לביצוע דבר עבירה. סעו בזהירות.
אז בואו נתחיל:
כדי להחליט בצורה טובה על איזה גלאי מכמונות אנחנו מוכנים לסמוך שיגן על הרישיון שלנו, עלינו קודם לדעת מה כל מכשיר יכול לעשות, וגם כמובן מה הוא לא יכול לעשות. לכן אנחנו צריכים להכיר את האיומים העומדים מולנו.
אז מהם סוגי המכמונות שנמצאים בשימוש במשטרת ישראל (נכון ל- 2020)?
- אקדח לייזר(ממל"ז) מסוג LTI 20-20
- מכמונת ניידת מסוג דבורה MPH Industries Bee III
- מצלמות סטטיות מסוג גאטסו Gatsometer BV GS11 (מהירות בלבד, או אור אדום ומהירות בצמתים)
פירוט מלא ותיאור טכני של כל אחד מהאמצעים הללו ניתן למצוא כאן: אמצעי אכיפת מהירות בישראל. בבקשה תקראו כדי למנוע שאלות מיותרות בהמשך.
הערה: מכמונות המולטנובה 6F הוותיקות יצאו משירות לכן אין יותר התייחסות אליה.
גילוי נאות: מספר יבואנים משתמשים בבסיס הנתונים שלי על מנת לסמן את נקודות הגאטסו בישראל. בסיס נתונים זה מכיל את כל המצלמות, כולל אלה של הנת"צים, ומעודכן פעם בחודש (או כשיש צורך). אני גם מהווה את אחד התורמים העיקריים לבסיס הנתונים של איירואד/צ'יטה, וכן לאפליקציית ווייז.
כעת בואו נסקור את הגלאים המובילים העומדים לרשותנו.
וולנטיין 1
גלאי ה- Valentine 1 הוא מכשיר ותיק למדי שנחשב במשך שנים ארוכות כ"מלך הגלאים". הוולנטיין זוכה לעידכוני גירסה מדי כמה זמן (אם כי עידכון הגירסה דורש משלוח וקבלה של המכשיר דרך מישהו שנמצא בארה"ב כיוון שהיצרן אינו שולח ארצה). הוולנטיין בנוי בצורה איכותית מאוד ומחזיק יפה גם בחום של ישראל.
המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) וכן עם ערכת חיבור קבועה.
יתרונות:
הוולנטיין מצוייד בצמד אנטנות לקליטה מעולה מקדימה וגם מאחורה. כמו כן, הוא מצוייד בצמד עיניות לקליטת לייזר, מה שהופך אותו לגלאי מעולה, עם טווח הפעלה מצויין. כתוצאה מכך, הוולנטיין הוא אחד הגלאים היחידים המציגים לנהג את הכיוון ממנו מגיע האיום (מקדימה, מאחורה, מהצדדים), וכן את מספר האיומים (שימושי בעיקר בחו"ל) ואת עצמת האיום (ככל שחזקה יותר, כך האיום קרוב יותר).
הוולנטיין 1 נחשב במשך שנים כמכשיר הטוב ביותר נגד דבורה, והוא מספק התראה ארוכת טווח ונאותה למלכודות אלה (עד מעל 2 ק"מ בתנאים אופטימליים).
הוולנטיין רגיש מאוד ללייזר (זהו יתרון, אבל גם חיסרון כפי שמיד נראה).
הוולנטיין ניתן להגדרה (תכנות) ע"י הנהג ללא שימוש במחשב. מודול BT אופציונלי מאפשר חיבור למכשיר אנדרואיד לשליטה מעט טובה יותר על הגדרות המכשיר. בדגמים החדשים של הגלאי יש מודול ESP המאפשר שליטה וחיבור להתקנים עתידיים (עוד בהמשך).
הערה: החל מאפריל 2020 ואחרי שנים רבות של סטגנציה וקפיאה על השמרים, יצא סוף סוף לשוק דור 2 של גלאי הוולנטיין. הוא טרם נבדק, ברגע שאעשה זאת אדווח כאן.
חסרונות:
החיסרון המשמעותי ביותר של הוולנטיין 1, חיסרון שמבטל למעשה את כל יתרונותיו כגלאי מעולה, הוא העובדה שהוא רגיש מאוד ללייזר ולכן הוא נותן הרבה מאוד התראות שווא לרכבים מסוג מזדה, וולבו ואחרים שבאים מולנו (לרכבים אלה יש גלאי אינפרא אדום המשולבים בחזית המיועדים לעזרה בבלימת הרכב במקרי חירום), וכן בעת מעבר בגייטים של כביש 6. בנוסף, בעלי רכבים מסוגים אלה יגלו שהם כמעט ולא יכולים להשתמש בוולנטיין 1 ברכב מכיוון שהוא כל הזמן יתריע להם בפני לייזר (כתוצאה מקרן האינפרא שהרכב שלהם עצמם מפיק). בגלל אלפי התראות השווא הללו, נהג שעושה שימוש בוולנטיין 1 מפתח "עמידות" ומאבד את הרגישות שלו בפני התראות לייזר, מה שיגרום לו בוודאות של 100% לא לבלום בזמן בעת התראת ממל"ז אמיתית.
הערה: קיים פתרון חלקי הדורש שימוש ברכיב שנמכר ע"י וולנטיין המאפשר סינון של התראות במהירות "עירונית". אך זהו פתרון חלקי ולא יעיל. מצופה היה מחברה בסדר הגודל של וולנטיין לטפל בבעיה ולא להתעלם ממנה כפי שהם עושים כיום.
הערה נוספת: מודול ה- ESP לא יכול לסייע כלל למניעת התראות שווא של לייזר, כיוון שהוא קשור אך ורק למערכות בקרת תנועה שמשדרות על תדר K, תדר שכלל אינו נמצא בשימוש המשטרה בארץ (ולכן ממילא אנחנו מכבים אותו כי אין בו שום שימוש ושום צורך בישראל).
הפתרון היחיד לבעייה זו הוא לכבות לגמרי את גילוי הלייזר של הוולנטיין, ואז אנחנו למעשה מאבדים את היכולת להתגונן בפני ממל"ז.
חיסרון נוסף של גלאי הוולנטיין הוא שהוא בפני עצמו אינו יכול לעזור נגד מצלמות גאטסו כיוון שהוא אינו מכיל רכיב GPS, ולכן הוא מחייב אותנו להשתמש בשכבת הגנה נוספת מעבר לוולנטיין.
זבוב
גלאי הזבוב, עם השם המוזר, הוא מוצר חדש ומאוד מבטיח בשוק הגלאים. מדובר במוצר ישראלי מפיתוח מקומי ששואף לקחת את תחום הגלאים לשלב חדש.
הגלאי משלב 3 רכיבים: עיניות לגילוי לייזר, חיישן לגילוי דבורה, ואפליקציה המותקנת על המכשיר הסלולרי לטובת גילוי גאטסו וניהול הגלאי. למעשה, הוא עצמו אינו מכיל רכיב GPS, אבל הוא עושה שימוש בשירותי המיקום של הטלפון הסלולרי על מנת להתריע בפני מיקומי מצלמות גאטסו.
חיישן הדבורה:
חיישני הלייזר (שניים מקדימה ברכב, או אחד קדימה ואחד אחורה באופנוע):
האפליקציה:
ניתן להגדיר באפליקציה שתיפתח אוטומטית עם חיבור BT לרכב, וכן שביחד איתה תפתח גם אפליקציית ניווט כמו ווייז או גוגל מפות. חלונית ההתראה יכולה לצוף על המסך כך שניתן בנתיים לעבור ליישומים אחרים מבלי לאבד את הפוקוס על האפליקציה.
לזבוב יש יכולות דיווח קהילתיות (כמו ווייז) שמאפשרות לדווח על מלכודות משטרה, אם כי הוא פחות יעיל בגלל בסיס משתמשים קטן משמעותית מזה של ווייז.
יתרונות
בעל יכולות גילוי פנומנליות של לייזר במרחקים של מעל 1 ק"מ – מרחק שהוא אמנם לא רלוונטי למדידה על הרכב עצמו כיוון שסייגי הפעלת הממל"ז הם עד 300 מטר, אבל עצם העובדה שהמכשיר מסוגל לגלות שאי שם לפנינו יושבת ניידת שלוזרת באזור שלה הוא קריטי, ולא מצאתי יכולות כאלה באף גלאי אחר. והחלק הטוב ביותר – כל זאת ללא כל התראות שווא כמו של הוולנטיין. במידה ומתקינים סט חיישני לייזר אופציונלי מאחור הוא יהיה מסוגל לזהות גם לזירה אחורית.
בעל יכולות גילוי דבורה מעולות, לא פחות מאלה של הוולנטיין.
מאוד פשוט לתפעול, ללא אופציות מסובכות להגדרה. מדליקים אפליקציה וזהו.
חסרונות
דורש התקנה קבועה ברכב.
לזבוב אין יכולת לציין את כיוון האיום, בניגוד לוולנטיין 1.
האפליקציה של הגלאי דורשת טלפון סלולרי וצריך לזכור להפעיל אותה, וכיוון שכך היא צורכת סוללה.
Car Max
ה- Car Max הוא גלאי טייוואני (עם פיתוח ישראלי), מאותו מקור כמו ה-זבוב. המכשיר נבדק ונמצא שהוא בעל יכולות גילוי מצויינות. במכשיר משולבת גם מצלמת דרך באיכות 2K המתעדכת את הנסיעה.
המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) אך ניתן לרכוש עבורו ערכת חיבור קבועה.
המכשיר מגיע עם סט עיניות לגילוי לייזר (זהות לאלו שב-זבוב).
בניגוד לזבוב – אין צורך להפעיל את האפליקציה כדי לקבל התראות, כיוון שהמצלמה משמשת למעשה כגוף הגלאי וניתן לשמוע ממנה את ההתראות – ראדאר דבורה, מכשיר לייזר, ומצלמת גאטסו.
יתרונות
כמו ה-זבוב שעושה שימוש באותה חומרה, גם ה-קאר מקס בעל יכולות גילוי מעולות של לייזר במרחקים גבוהים מאוד – כל זאת ללא כל התראות שווא כמו של הוולנטיין.
בעל יכולות גילוי דבורה מעולות ומותאם לישראל כך שמספר התראות השווא כמעט אפסי גם לאורך שימוש יומיומי מתמשך.
חסרונות
אם מעוניינים להשתמש בסט עיניות הלייזר הנוסף, הוא דורש התקנה קבועה ברכב.
כמו הזבוב, גם ל-קאר מקס אין יכולת לציין את כיוון האיום.
אני מצאתי שבסיס הנתונים שהגיע מובנה במכשיר כלל בתוכו גם דחלילים מיותרים. לבקשתי, עודכן המכשיר והוא כלל רק מיקומי אמת של מצלמות גאטסו. אם זה המצב אצלכם, בקשו וקבלו את הנתונים המעודכנים. תדירות עידכוני הנתונים היא פעם אחת בחודש, והיא דורשת חיבור למחשב והורדה של קובץ קטן המכיל את בסיס הנתונים המעודכן. עם זאת, גם ללא עידכון – כל עוד האפליקציה פועלת בטלפון, נקבל גם התראות על המצלמות החדשות ביותר מהטלפון.
אם תרצו לקבל התראות באפליקציה (כמו בזבוב), תצטרכו לזכור להפעיל אותה, וכיוון שכך היא צורכת סוללה.
Escort Passport Max
גלאי ה- Escort Passport Max הינו מכשיר מעולה מתוצרת קנדה ובנוי בצורה איכותית, בעל טווחי גילוי מצויינים, ובעל יכולות GPS לטיפול במכמונות גאטסו. המקס זוכה באתרים רבים לתואר "הגלאי הטוב בעולם". אך גם אם נבחר לקחת תואר זה בעירבון מוגבל, המקס עדיין מציג יכולות מעולות אל מול הוולנטיין 1 שפשוט כושל במבחן התוצאה היומיומי בגלל חוסר היכולת שלו להתמודד עם התראות השווא של הלייזר.
המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) אך ניתן לרכוש עבורו ערכת חיבור קבועה.
יתרונות:
נמצא באותה ליגה של הוולנטיין 1 מבחינת יכולות וטווח גילוי הדבורה.
המקס מגלה ממל"ז בצורה מצויינת, אבל בזכות פילטרים שמוטמעים בו הוא כמעט ואינו סובל מאותן התראות שווא של גלאי קרבה שמהן סובל הוולנטיין, וגם לא בעת מעבר בגייטים של כביש 6.
כיוון שהוא מכיל רכיב GPS שמזהה את מהירות הנסיעה, את הכיוון, והאם אנחנו מתקרבים למצלמה או לנקודת איום אחרת, אם בסיס הנתונים מעודכן, המקס יספק הגנה מעולה נגד גאטסו. בנוסף, המקס מאפשר סימון נקודות אישיות (נקודות של מלכודות מהירות וכו').
המקס יכול להנות מפיצ'רים נוספים הקשורים לרכיב ה- GPS. לדוגמה, Mute (השתקה) אוטומטית עבור מיקומים מסויימים שבהם אתה נוסע ותמיד מקבל התראת שווא.
ניתן במקס להציג על פני המסך את מהירות הנסיעה, ובמצב הגדרות מומחה הוא יודע גם להציג את התדר שבו האיום משדר – שימושי לאבחנה בין דבורה לבין איום סרק אחר.
בסיס הנתונים הנטען לתוכו מספק גם הגנה בעת נסיעה/רכיבה באירופה וארה"ב. בישראל, בסיס הנתונים כולל מצלמות גאטסו (מהירות, אור אדום + מהירות, נת"צ), וכן אוסף של כמה מאות נקודות שבהן ידוע על מיקומים פוטנציאליים של מלכודות מהירות (ממל"ז). בד"כ אני ממליץ לבטל את ההתראות הללו ולהישאר אך ורק עם התראות על מצלמות הגאטסו.
המקס ניתן להגדרה (תכנות) ע"י הנהג ללא שימוש במחשב.
חסרונות:
בהשוואה ל-וולנטיין 1 ול-זבוב הוא מעט חלש יותר בגילוי דבורה, אך רק במעט.
מתיימר לזהות לזירה אחורית אבל עושה זאת בצורה מאוד מוגבלת אם בכלל. כיוון שאין לו אנטנה אחורית, הוא מוגבל ביכולות הזיהוי האחוריות שלו, ואין לו יכולת לציין את כיוון האיום, בניגוד לוולנטיין 1.
תדירות עידכוני הנתונים היא פעם אחת בחודש, והיא דורשת חיבור למחשב עם חיבור לאינטרנט והפעלה של תוכנת עידכון. רק מכשירים שנרכשו בישראל ע"י היבואן זכאים לעידכון בסיס נתונים.
Escort Redline EX
גלאי ה- Escort RedLine EX הינו עוד מכשיר מעולה מתוצרת החברה הקנדית. גם הוא בנוי בצורה איכותית עם מעבד חזק במיוחד, בעל טווחי גילוי מצויינים, ובעל יכולות GPS לטיפול במכמונות גאטסו.
המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) אך ניתן לרכוש עבורו ערכת חיבור קבועה.
יתרונות וחסרונות:
בדיוק כמו הפספורט מקס, לטוב ולרע.
התצוגה של הרדליין מצויינת, ומיקום הכפתורים נוח להפעלה.
הרדליין מעט כבד יותר מה-מקס במשקלו, אבל הוא ללא ספק בנוי בצורה מאוד איכותית.
iRoad Quattro 4S
זהו גלאי טייוואני (עם איפיון ישראלי) עם יכולות גילוי טובות. במכשיר משולבת גם מצלמת דרך המתעדכת את הנסיעה.
המכשיר מגיע עם ערכת חיבור ניידת לרכב (שקע מצית) אך ניתן לרכוש עבורו ערכת חיבור קבועה.
יתרונות:
האיירואד מגלה דבורה וממל"ז בצורה טובה מאוד. בזכות פילטרים מתקדמים ללייזר יש לו הרבה פחות התראות שווא מאשר הוולנטיין.
בסיס הנתונים של האיירואד מכיל את כל המצלמות והאיומים בארץ (הוא עושה שימוש באותם נתונים כמו בצ'יטה). בסיס הנתונים כולל מצלמות גאטסו (מהירות, אור אדום + מהירות, נת"צ), וכן אוסף של כמה מאות נקודות שבהן ידוע על מיקומים פוטנציאליים של מלכודות מהירות (ממל"ז).
האיירואד ניתן להגדרה (תכנות) ע"י הנהג ללא שימוש במחשב.
בזכות המצלמה המובנית באיירואד הנהג יכול גם לצלם את מהלך הנסיעה.
עידכון בסיס הנתונים נעשה על ידי הכנסת כרטיס SD למכשיר, ואינו דורש חיבור המכשיר למחשב או לאינטרנט.
הערה: ניתן לצרף למכשיר זה חיישני לייזר חיצוניים להתקנה בחלקו הקדמי הרכב ולהגברת רמת הזיהוי, וכך גם לגבי חיישן דבורה חיצוני. בכך הוא דומה במידה רבה למכשיר ה- Car Max שציינתי קודם.
חסרונות:
מדובר במכשיר טייוואני עם איפיון ישראלי, לטוב ולרע.
המכשיר חסר אנטנה לקליטה אחורית.
בנוסף, בגלל היעדר עינית מלאה אחורית הוא פחות טוב בזיהוי איומי ממל"ז מאחורה.
יש דיווחים על מכשירים שמפסיקים לעבוד בגלל השמש הישראלית והחום ברכבים.
Cheetah C550
מדובר במכשיר המבוסס על יכולות GPS, והוא אינו משמש כגלאי אקטיבי בפני עצמו, אלא רק כזה המבוסס על מיקום הרכב/אופנוע, מהירותו וכיוון הנסיעה שלו – אל מול בסיס נתונים המכיל איומים אזוריים.
המכשיר מגיע עם ערכת חיבור קבועה לרכב.
יתרונות:
מכשיר הצ'יטה מכסה אותנו היטב נגד גאטסו, מסמן לנו מיקומים של מלכודות מהירות ידועות, וכן מאפשר סימון נקודת איום אישיות. בסיס הנתונים כולל מצלמות גאטסו (מהירות, אור אדום + מהירות, נת"צ), וכן אוסף של כמה מאות נקודות שבהן ידוע על מיקומים פוטנציאליים של מלכודות מהירות (ממל"ז).
הצ'יטה ניתנת להגדרה חלקית ע"י הנהג ללא שימוש במחשב.
חסרונות:
הצ'יטה כאמור אינו באמת גלאי אקטיבי כמו הגלאים האחרים שצויינו, אלא משתמש בבסיס נתונים מבוסס GPS, ולכן הוא יודע רק מה שהוא יודע, ולא מה שנמצא באמת בשטח. כתוצאה מכך אנחנו נקבל התראות חוזרות ונשנות על נקודות שבהן תיתכן מכמונת או מלכודת מהירות, למרות שבפועל לא יהיה קיים שם שום איום. ולהיפך, אם ניידת החליטה להציב מארב במקום שאינו מופיע בבסיס הנתונים של הצ'יטה, לא נקבל כלל התראה.
דורש פירוק מהרכב וחיבור למחשב ולאינטרנט, והפעלת אפליקציה על מנת לעדכן אותו.
עם הזמן ועם המעבר לשימוש באפליקציות מבוססות סלולר וגלאים משולבים אחרים פוחת השימוש במכשיר הצ'יטה והפופולריות שלו נמצאת מזה שנים בירידה.
אפליקציית Waze
Waze הינה אפליקציה שניתנת להורדה ולשימוש בחינם, והיא יכולה לעזור נגד מצלמות גאטסו וכן באופן חלקי, נגד מלכודות לייזר.
יתרונות:
חינמית ומתעדכנת באופן קבוע ללא צורך בפעולה מצידנו.
מצויינת נגד מצלמות גאטסו.
טובה נגד מלכודות משטרה אחרות כמו לייזר ודבורה, אבל רק בתנאי ומישהו סימן ודיווח עליהן קודם.
יכולה לעזור לנו גם בעת נהיגה/רכיבה בחו"ל (במדינות שבהן היא איננה אסורה – כמו צרפת או שוויץ).
חסרונות:
יודעת להגן עלינו אך ורק במידה ומישהו סימן את הניידת או המלכודת, והיא לא עברה למקום חדש. כלומר, אם עברנו שם ראשונים לפני שהתקבל דיווח – אכלנו אותה (ותמיד יהיה מישהו שיאכל אותה כיוון שהוא היה הראשון שעבר שם). במדינת ישראל סביר להניח שנקבל דיווחים בתדירות כמעט מיידית, אבל בנסיעה בכבישים יחסית שוממים או בשעות הלילה ישנו סיכון שניידת משטרה תעמוד בצד הדרך ואף אחד לא ידווח עליה במשך דקות ארוכות.
לא יודעת להגן עלינו מפני מכמונות דבורה במידה והן נמצאות בתנועה כיוון שאין לנו יכולת לדווח על משטרה הנמצאת בתנועה.
דורשת טלפון סלולרי פעיל, וכיוון שכך היא צורכת סוללה.
אפליקציית Radar Droid
זו אפליקציה שניתנת להורדה ולשימוש בחינם בגרסת Lite (קיימת גם גרסת Pro בתשלום), והיא יכולה לעזור נגד מצלמות גאטסו.
האפליקציה מתעדכנת על ידי המשתמש (ולאחר מכן באופן אוטומטי) מול בסיס נתונים מקומי של כל מצלמות הגאטסו בישראל.
יתרונות
מצויינת כנגד מצלמות גאטסו.
בעת הנסיעה/רכיבה האפליקציה מספקת התראה קולית וויזואלית על קיומה של המצלמה, והיא עושה זאת בצורה יעילה למדי.
מתעדכנת אוטומטית.
האפליקציה צורכת פחות משאבים מ-ווייז, אם כי היא בעצמה איננה משמשת לניווט.
יכולה לעזור לנו גם בעת נהיגה/רכיבה בחו"ל (במדינות שבהן היא איננה אסורה – כמו צרפת או שוויץ).
חסרונות
גרסת ה- Pro עולה כמה שקלים (לדעתי – שווה את המחיר).
לא מסוגלת להגן עלינו מפני מכמונות לייזר או דבורה.
דורשת טלפון סלולרי פעיל, וכיוון שכך היא צורכת סוללה.
אז, תן לי בראש, מה ההמלצות שלך?
לצערי אין כאן תשובה חד משמעית מנצחת. הכל תלוי בצרכים ובעיקר בתקציב. לכן אסדר את תשובתי לפי מספר דירוגים, ותוכלו לבחור את זו שמתאימה לכם.
אני ממליץ להשתמש ב"חבילה משולבת" הכוללת אחת מהאופציות הבאות:
1. רק מכשיר אחד – זבוב לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו (שימושי במיוחד לרוכבי אופנוע!)
נכון לעכשיו זו האופציה העדיפה עלי ביותר, והמכסה את הנהג בפני כל האיומים תוך כדי שימוש במכשיר אחד בלבד, אם כי כזו שדורשת התקנה קבועה ברכב ומחייבת שימוש באפליקציה בסלולרי (אבל מצד שני – מאפשר לרוכבי אופנוע לקבל התראות בדיבורית בקסדה, מה שלא קיים בשום מוצר אחר).
- גילוי דבורה: מצויין (10/10)
- גילוי ממל"ז: מצויין (ללא התראות שווא מעצבנות) (10/10)
- גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע) (10/10)
1.5 רק מכשיר אחד – Car Max לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו
מכסה את הנהג בפני כל האיומים תוך כדי שימוש במכשיר אחד בלבד, אם כי כזו שדורשת התקנה קבועה ברכב.
חשוב לזכור לחבר את הגלאי למחשב ולעדכן את בסיס הנתונים אחת לחודש, אחרת לא תהיו מעודכנים בזמן אמת על מצלמות גאטסו חדשות.
- גילוי דבורה: מצויין (10/10)
- גילוי ממל"ז: מצויין (ללא התראות שווא מעצבנות) (10/10)
- גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע) (10/10)
2. רק מכשיר אחד – אסקורט רדליין EX לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו
כמובן שניתן להוסיף גם את ווייז כאפליקציה התומכת בהתראות, כך שהנהג יוכל להוסיף התראות "חיות" נוספות מעבר לאלה המגיעות בבסיס הנתונים המובנה של הגלאי.
חשוב לזכור לחבר את הגלאי למחשב ולעדכן את בסיס הנתונים אחת לחודש, אחרת לא תהיו מעודכנים בזמן אמת על מצלמות גאטסו חדשות.
- גילוי דבורה: מצויין (10/10), אם כי חסר ציון כיוון ומרחק כך שבסה"כ זה מוריד בעיני את איכות הדירוג (9/10)
- גילוי ממל"ז: טוב מאוד (9/10)
- גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע) (9/10)
2.5. רק מכשיר אחד – אסקורט פספורט מקס לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו
כמו בסעיף הקודם, מכשירים דומים מאוד מבחינת יכולות. כמובן שניתן להוסיף גם את ווייז כאפליקציה התומכת בהתראות, כך שהנהג יוכל להוסיף התראות "חיות" נוספות מעבר לאלה המגיעות בבסיס הנתונים המובנה של הגלאי.
- גילוי דבורה: מצויין (10/10), אם כי חסר ציון כיוון ומרחק כך שבסה"כ זה מוריד בעיני את איכות הדירוג (9/10)
- גילוי ממל"ז: טוב מאוד (9/10)
- גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע) (9/10)
3. רק מכשיר אחד – וולנטיין 1 לטובת דבורה בלבד + אפליקציית ווייז לטובת גאטסו וממל"ז
שימושי למי שכבר רכש והשקיע מיטב כספו בוולנטיין 1. בקומבינציה זו אני ממליץ לבטל לחלוטין את גילוי הלייזר של הוולנטיין 1 וזאת כדי למנוע את אלפי התראות השווא של הוולנטיין. אם תשכחו להפעיל ווייז בהתחלת הנסיעה, לא תהיו מוגנים בפני מצלמות גאטסו (לא לשכוח שאם ווייז לא קיבלה דיווח על מכמונת, אתם לא תקבלו שום התראה כיוון שכיביתם את הלייזר בוולנטיין…)
- גילוי דבורה: מצויין (10/10)
- גילוי ממל"ז: חלקי, תלוי בדיווחי ווייז (7/10)
- גילוי גאטסו: מצויין (ללא צורך בעידכון בסיסי נתונים אלא דורש הפעלת וויז) (10/10)
6. רק מכשיר אחד – איירואד קוואטרו לטובת דבורה, ממל"ז וגאטסו
אופציה מצויינת המכסה את הנהג בפני כל האיומים תוך כדי שימוש במכשיר אחד בלבד. כמובן שניתן להוסיף גם את ווייז כאפליקציה התומכת בהתראות, כך שהנהג יוכל להוסיף התראות "חיות" נוספות מעבר לאלה המגיעות בבסיס הנתונים המובנה של הגלאי.
חשוב לזכור לחבר את הגלאי למחשב ולעדכן את בסיס הנתונים אחת לחודש, אחרת לא תהיו מעודכנים בזמן אמת על מצלמות גאטסו חדשות.
ניתן לשדרג את יכולות הגילוי ע"י התקנת חיישנים חיצוניים.
- גילוי דבורה: מצויין (9/10), אם כי חסר ציון כיוון ומרחק כך שבסה"כ זה מוריד מעט את הדירוג (8/10)
- גילוי ממל"ז: טוב (עם מעט מאוד התראות שווא) אם כי חסר גילוי אחורי (8/10)
- גילוי גאטסו: מצויין (תלוי בעידכון בסיסי נתונים באופן קבוע) (10/10)
- בונוס: תיעוד הנסיעה בזכות המצלמה המובנית
סעו כחוק.
היי,
תודה על הסקירה הרחבה והמנומקת ובעיקר על הניסיון האישי הרב שהכנסת לתוך המאמר.
שאלת תם בעניין רכישה של מכשיר פספורט,
ראיתי את פערי המחירים בין מוצר שנמכר בישראל לבין מוצר שנקנה בחו"ל,
האם בסיס הנתונים הוא מבוסס מדינה וניתן להוריד ולעדכן לפי מיקום או שכל מכשיר הוא ייעודי לאזור ההפצה שלו ?
מאיר ה. – תודה רבה. מכשיר הפספורט מקס צריך להיות בגירסה בינלאומית (International), ולצערי הוא חייב להירכש בישראל דרך היבואן הרשמי על מנת שיהיה אפשר לעדכן אותו, כיוון שרק מכשירים שהיבואן רושם אצל היצרן יכולים לקבל את העידכונים לישראל.
תודה רבה על הכתבה
יש לי כמה שאלות
1.בשורה תחתונה על איזה אחת מהאופציות אתה ממליץ? ואיזה אופציה עדיפה כשנוסעים לאמריקה או אירופה? ומה עדיף מבחינת מחיר למי שקונה בחו"ל ומביא את זה בעצמו לארץ?
2.למה שאני יעדיף להשתמש בצ'יטה כשיש וויז? ומה ההבדל בין צ'יטה C50 לC550?
3."לכן, רצוי להתקין את הגלאי בחלקו התחתון של החלון כך שיהיה כמה שיותר קרוב לחזית הרכב מבחינת גובה ההתקנה שלו."ומה לגבי הגלאי האחורי של הוולנטיין? הוא לא מאבד את הקשר עין מאחורה? או שזה לאו דווקא עובד על קשר עין?
4.לגבי הפספורט מקס אם תייר מגיע לארץ הוא לא יוכל להשתמש בו? או שאם אני קונה אותו בארץ אני לא יוכל להשתמש בו בחו"ל?
5.לגבי המצלמה של הiRoad ובאופן כללי על כל מצלמות הDVR כמו שזה יכול לעזור לי זה גם יכול להפליל אותי
6.אני משתמש בוולנטיין כבר קרוב לעשר שנים והוא מוגדר כמו בכתבה שפעם פרסמת פה באתר ולגבי ההתראות שווא אני לא מרגיש את זה כלכך כלומר כשזה התראת שווא יש לו צפצוף מיוחד וסימון מיוחד על המסך שאומר שזה התראת שווא וגם יש אפשרות להוריד את הווליום של זה, אצלי זה נמצא ממש על נמוך לא לגמרי אבל נמוך יחסית והצליל של הממלז זה צליל שונה שהוא מכוון על ווליום יותר גבוהה וגם יש סימון אחר על המסך וגם הוא מראה את עוצמת הממלז, אותי באופן אישי זה הציל המון פעמים, בכל אופן אני לא מרגיש כל כך את ההתראות שווא והם לא כלכך מפריעות לי
Parssi – אנסה לענות:
1. השורה התחתונה רשומה בסיכום. אני אישית הייתי בעד וולנטיין 1 + צ'יטה, אבל מאז שהגיעו המזדות החדשות ארצה לפני כ- 3 שנים הוא הפך לבלתי יעיל ובלתי שימושי. לכן, היום אני משתמש בפספורט מקס כיוון שהוא מספק לי את כל ההגנה הדרושה.
מי שמביא פספורט מקס מחו"ל לא יוכל להשתמש בו בצורה טובה בישראל, ראה למטה.
2. על ההבדל בין גרסאות הצ'יטה כתבתי כאן בעבר, תסתכל באתר (יש לינקים גם בתוך המאמר). היתרון של שימוש במכשיר ייעודי אל מול אפליקציה הוא העובדה שמכשיר ייעודי לעולם יתפקד טוב יותר מאשר יישום שאתה עשוי לשכוח להפעיל, שאוכל את הסוללה שלך או דורש טעינה קבועה, ושתלוי בחיבור דאטה שעלול להתנתק מסיבה כזו או אחרת. מצד שני, אתה משלם עליו.
3. אכן, זה יחסום זיהוי לזירה אחורית. אבל בישראל מעטים מאוד המקרים שבהם משתמשים בלזירה אחורית, וממילא פרט לוולנטיין (שכאמור יש לו את הבעיות שלו עם אלפי התראות השווא) אף אחד מהמכשירים לא באמת "חזק" בזיהוי לזירה אחורית. דהיינו, לא הייתי סומך על זה. אם מטרידה אותך לזירה אחורית, יש לזה פתרון בצורת התקנת חיישנים חיצוניים. ישנם גלאים (כמו ה- STI) שעובדים כך.
4. יכול, אבל ללא בסיס נתונים. כתבתי כבר: מכשיר פספורט שנרכש בחו"ל – אי אפשר יהיה לעדכן אותו בבסיס נתונים ישראלי.
5. נכון. לשיקול דעתך.
6. לא בטוח שאתה יורד לסוף דעתי בנושא התראות השווא בוולנטיין. לא מדובר על התראות שווא בתדר KA (וממילא תדרים אחרים – X ו- K אינם רלוונטיים לישראל). מדובר אך ורק בהתראות שווא של לייזר, המופיעות עם סימן L (נורת לד מתאימה). אלה התראות שנגרמות כתוצאה מחיישני האינפרא של רכבי מזדה, וולבו ואחרים (יותר ויותר רכבים כאלה עולים על הכביש). אגב, צליל האזהרה בעת התראת לייזר זהה לחלוטין בין אם מדובר בממל"ז אמיתי, ובין אם מדובר במזדה 3 (למשל) שנוסעת מולך (גם מעבר לגדר הפרדה בין נתיבים, כמו למשל בכביש 6).
אם אתה לא מקבל התראות שווא כאלה זה אומר ש:
– או שיש לך מכשיר שבו לייזר מבוטל.
– או שאתה חושב שהתראות השווא הן התראות אמת ואתה לא מבדיל ביניהן.
– או שבצירוף מקרים מדהים אתה פשוט לא נתקל באף רכב מזדה וכו' (אתה מוזמן עם המכשיר שלך אלי, אדגים לך את זה בקלות).
– או שיש לך מכשיר עם איזה כיול מסתורי שאף אחד לא יודע עליו, ואתה מצליח לעשות משהו שאף אחד (כולל היצרן בעצמו) לא מצליח (ואז אשמח מאוד לשמוע ממך איך עשית את זה). תבדוק בבקשה מה מספר הגרסה של המכשיר שלך, ואם לא קשה לך, כתוב אותו כאן בתגובות (או שלח לי למייל).
היי,
קודם כל תודה על כתבה מעולה!
רציתי לשאול לגבי המשפט הבא בקשר לממל"ז:
"יחד עם זאת, כיוון שרובנו לא ניחן באינסטינקטים של טייסי קרב, וגם אם כן סביר להניח שרובנו לא נוסעים עם רגל בהיכון מעל דוושת הבלם – גם שתי השניות האלה לא יספיקו עבורנו לבלום למהירות חוקית. לכן ברוב המקרים ההתראה שנקבל על הממל"ז תהיה בבחינת מאוחר מדי ומעט מדי."
לפי מה שרשמת, בעצם מדידת הממל"ז תקינה עד טווח של 400 מטר מקסימום.
האם הגלאים למינהם, לא מזהים את הלייזר בטווח גדול יותר? למשל, אם הגלאי מסוגל לזהות את הממל"ז אפילו ב 700-800 מטר, יהיה לנהג מספיק זמן להאט עד שיכנס לטווח ה 400 מטר..
תודה
ינון – תודה רבה על המשוב. לשאלתך, אכן, הם קולטים ממרחק גדול יותר. השאלה היא האם השוטר מרים ממל"ז ממרחק של 800 מטר, כשברור לו שגם אם הוא ינעל במכשיר את המהירות שלך הוא למעשה לא יוכל להשתמש במדידה הזו? מניסיוני, התשובה לכך היא לא. הם יודעים שהמיקום שממנו ואילך הם "רשאים" ללכוד בעומדם בנקודה מסויימת הוא, למשל, השלט שנמצא במרחק של ככה וככה. אז הם לא "יבזבזו" את הלזירה על רכב שנמצא רחוק משם, אלא יחכו עד שיגיע לאותה נקודה, ואז הם ילחצו על ההדק. אם יש לך מזל והשוטר לזר ממרחק גדול יותר – ניצלת. השאלה היא מה עושים עם עשרות התראות הסרק של הוולנטיין. אתה מבין שאחרי שאתה נוהג איתו פעם, פעמיים, שבוע, חודש, אתה כבר הופך להיות אדיש להתראות לייזר, ואחרי שבלמת בהיסטריה בפעם, פעמיים, עשר הפעמים הראשונות – אתה תפסיק לעשות את זה. ואז תחטוף.
סקירה מושלמת של כל האופציות כיום להתגוננות ממשטרת ישראל, יישר כוח!
רק 2 שאלות קטנות:
אתה יודע אם קיים הבדל בין ה-iRoad פלוס לבין הקוואטרו מלבד המצלמה ומערכות בטיחות? לפי האתר שלהם זה לא נראה ככה ויש הפרש משמעותי במחיר.
והאם קיים הבדל ממשי בין התראות השווא של הפספורט לאלה של ה-iRoad ?
תודה.
שלום רב,
מעריך המאמץ לסקור מכלול המכשירים.
לי יש מכשיר מסוג Iroad ומנסיון אישי בדוק, המכשיר לא התריע כלל על כיוון ממלז אל מכוניתי במספר הזדמנויות. ״ניצלתי״ בזכות הווייז אשר סימן נוכחות ניידת.
המכשיר מתריע על אפשרות לנוכחות מכמונות ניידות וכן על המצלמות הקבועות. באשר לדבורה, יש ריבוי התראות שווא.
אשר על כן, אשמח לגעת מהיכן המידע המפורט המופיע בכתבה ואשר אינו תואם את נסיוני הנמשך כבר כשנה.
תודה מראש,
קלין
קלין שפירא – איזה איירואד יש לך? הרגיל או הקוואטרו?
אני אמנם לא נציג של היבואן, אבל אני יכול להניח אחד משלושה תסריטים:
1. המכשיר שבידך תקול.
2. המכשיר שבידך לא מוגדר נכון. התראות שווא על דבורה מצביעות אולי על הגדרה לא נכונה של תדר Ka, ואולי אפילו תדרים אחרים.
3. המכשיר באמת לא קולט כראוי ממל"ז ובאמת מרתיע התראות שווא על דבורה.
בשני התסריטים הראשונים הייתי פונה ליבואן. התסריט האחרון לא מסתדר עם מה שאני בדקתי, אבל מצד שני הבדיקה שלי מתבססת על ניסיון של כשבועיים עם המכשיר, ואילו אתה אומר שאתה איתו כבר כשנה. לי זה נשמע מוזר לגמרי. דבר עם היבואן, אולי הוא יוכל לעזור לך.
מישהו – הליבה של פלוס והקוואטרו זהות. ההבדל במצלמה ומאפייני משתמש, מודים וכד'. לגבי התרעות שווא, לפספורט יש לדעתי כמות דומה של התראות שווא, ואין לו התרעות "התכנות על מלכודת".
ראשית, תודה!
בידי הקואטרו. חשבתי שהוא תקול וקיבלתי מהיבואן מכשיר חדש. ״עושה״ אותה עבודה… מעבר לחיי היומיום, בדקתי אל מול נידת ״ידידותית״ וההתראה על רדאר דבורה היתה ממרחק מאות מטרים ספורים! ממש קרוב שלא מאפשר להאט בזמן.
באשר לממל״ז, המכשיר לא ציפצף כלל!
בעיה!
לזכותו יאמר שהמצלמה מעולה!
שלום מיצו
אף על פי שאני באופן אישי אוהד מושבע של הולנטיין 1 ולכן משתמש גם בציטה כמו כן אני גם אוהב את הגלאי האסקורט רדליין שגם בו אני משתמש (אני עושה רוטציה בינו לבין הולנטיין 1) אך אני מוכרח להודות כי כעת לנוכח הוצאת המולטונובה האימתנית משירות יתרונותיהם הן של הולנטיין והן של הרדליין פשוט לא שווים יותר לנוכח ריבוי התרעות השווא (בעיקר לייזר) ולכן גם בעולם ובמיוחד ארצות הברית ששם שוק וקהילת המשתמשים בגלאים ממש עצומה פחות או יותר זנחו או זונחים לאט לאט את הגלאים הללו ( אגב אסקורט לפני חודש אף הפסיקו את ייצור הרדליין והוא איננו משווק יותר) יחד עם זאת הוציאו היום בימינו גלאים מצויינים שעולים בביצועם אף על הרדליין ואף על הולנטיין והם: רדנסו פרו אס אי (radenso pro se) ורדנסו אקס פי וכמו כן הגלאי החדש שכולם מהללים אותו כעת ומכנים אותו לא פחות מהגלאי הטוב ביותר שיוצר עד כה שעולה בביצועיו אף על הטובים שבגלאים והוא מבית יונידן ונקרא r3 ( uniden . המשלב גילוי עוצמתי מבחינת טווח ואף כולל טכנולוגיית שילד כמו הרדליין למקומות בהם השימוש בגלאים אסור וכמו כן מצוייד בבסיס נתונים כרגע לפחות בסיס הנתונים הנתמך הוא רק של צפון אמריקה אבל בהמשך יכול ואפשר ויכלול את אירופה ואותנו גם.
היום הזמנתי ולנטיין דרך האתר שלהם והוספתי את רכיב ה savvy עלות 449דולר
הכי אמין שיש היום ובמחיר סביר
חיים – אמין בהחלט, אבל אני חושש שתגלה שרכיב ה- Savvy לא יפתור לך את בעיות המזדה…
מיצו שלום!
דבר ראשון תודה רבה על כל הסקירות המקיפות ,שעושות סדר בכל התחום.
אני מעוניין להתמגן במידת האפשר , התקציב הוא 1000 ש"ח ולכן אני מחפש בשוק היד השנייה.
האופציות שעומדות לרשותי כרגע הם:
1)גלאי איירוד משולב במקביל לוויז (לי אישית יש מערכת מולטימדיה ברכב ככה שהמון מחסרונות הוויז נפתרים)
לגבי האיירוד המשולב – האם הוא עדיין רלוונטי ?אני מדבר על הגרסא שיצאה בשנת 2012 (מצאתי אחד יד שניה שנקנה בשנת 2015, במחיר טוב). ומה ההבדלים בינו לבין האיירוד פלוס ? ,ומבחינת התראות שווא , עד כמה המצב חמור?
2)ולנטיין +וייז
שמעתי שעניין התראות השווא מהלייזר נוראי
אשמח לקבל את חוות דעתך מה עדיף . שתי האופציות נכנסות בתקציב ה 1000.
ועוד שאלה קטנה -האם המולטנובות הניידות עדיין פעילות?
תודה רבה!!
אני התייאשתי סופית מה-V1 פה בארה"ב אחרי שנים רבות של שימוש בו כולל עדכונים קבועים.
הדבר מצפצץ כל הזמן ואי אפשר לנסוע ליד וולבו או מאזדה או אפילו קדילאק. הלייזר של וולבו ללא ספק העוצמתי ביותר. ואני מזהה וולבו בנתיב הנגדי במהירויות גבוהות ונמוכות כאחד.
אני מנסה בימים אלה את ה-Uniden R3 ואשמח לעדכן תוך מספר שבועות.
מיצו שלום אני אוהב את האתר שלכם .
ועכשיו שאלת השאלות מה בנוגע לאירואד קוואטרו 4S החדש יש מצב לבדיקה שלך וחוות דעת על המוצר מול אקדח הלייזר והדבורה בפרט הכוונה "למרחקי הגילוי"
אשמח ויותר מאשמח לתשובה למייל האישי שלי Benhamo1982@gmail.com
היי מיצו, תודה לך על ההשקעה והזמן בבדיקות ותרומת המידע החשוב הזה לשאר הנהגים בישראל.
האם יצא לך כבר לבדוק את ה- Uniden R1/R3 החדשים?
לפי ביקורות שונות, נראה כי הם הגלאים המובלים נכון להיום.
נהג – לפי ביקורות של מי? קח בחשבון את השוק הישראלי הייחודי שבו ישנם בדיוק 3 אמצעי אכיפת מהירות, 1 מהם כלל לא מתגלה באמצעות גלאי מכמונות, ונגד 1 מהם אף גלאי לא יכול לעזור…
מיצו שבת שלום וחג שמח. אני מעוניין לרכוש גלאי שיתריע בפני הכל. האם לדעתך אסקורט מקס 360 עונה על כך?
מאמר מקצועי ומדויק ביותר!!!
כחובב גלאים ומכמונות (גם בארץ וגם בארה"ב) אני מסכים 100% עם הדברים כאן.
אני רק יכול להוסיף שישנה אפשרות ב Valentine 1 לבצע שינויים נוספים ע"י אביזר ה Bluetooth ובכך לגרום ל V1 לסרוק אך ורק סביב התדרים של הדבורה ובכך להקטין ל 0 את התראות השווא תוך כדי הגדלת מרחק ההתרעה מפני הדבורה ב 15-30 % נוספים.
הפעולה היא למבינים בלבד ונקראת Custom Sweeps
מדובר בעניין בדוק ומוכח ואני נוסע במצב זה בארץ כאשר מופיע על הצג בגלאי האות c (קטנה) במקום e (קטנה) המייצגת את מצב ה euromode.
מצב ה Custom Sweeps רגיש משמעותית לדבורה מאשר מצב ה euromode ובנוסף נעלמות להן כל התראות השווא מאחר והגלאי אינו סורק דבר מעבר לתדר הדבורה 33.8.
לגבי הלייזר הכל נכון ומדוייק, עדיין עובדים על שיפור העניין ללא תוספת אביזר נוסף מעבר ל Bluetooth אלה דרך האפליקצייה בלבד כאשר התראות השווא של המאזדה יופיעו כזבל Junk על גבי המכשיר בתוספת ציפצוף שונה מגילוי הלייזר.
ברגע שזה יקרה מבחינתי ה V1 + Waze יהיה השילוב המנצח.
תיקון קטן (:
u קטנה מייצגת את מצב euromode ולא e קטנה כפי שציינתי.
כתבה מעולה
מה לגבי הגלאי של חברת רואדסטאר ??
כתבה מצויינת ,תודה רבה . ראיתי פרסומות של גלאי ראדר דגם road star . האם הוא באמת שווה כמו שמפרסמים אליו בארץ בזמן האחרון ?
היי,
מה דעתכם על גלאי חדש, פספורט רדליין
הכתבות בחו״ל אומרות שהיום הוא נחשב לטוב ביותר האם נכון ?
והכי פחות התראות שווא.
היי מה בנוגע לגלאי red Line ex ביחס לשאר הגלאים
דבורה
ממלז
טווחי גילוי
התראות שווא
אשמח לקבל תשובה
מוזס – גלאי פספורט רד-ליין EX הוא גלאי שנמצא כרגע אצלי בבדיקה ארוכת טווח. הוא עושה רושם של מכשיר בנוי בצורה מעולה ואיכותית. מבחינת גילוי דבורה הוא לא פחות טוב מהוולנטיין או הפספורט מקס. מבחינת ממל"ז – הוא עושה את שלו, אם כי ידוע לך אני מקווה שאם גלאי מתריע על לייזר ואכן יש שם שוטר, רוב הסיכויים הם שאכלת אותה. לגבי התראות שווא – אם הוולנטיין מפוצץ בהתראות שווא ללייזר (בגלל רכבים בעלי מערכות סיוע בלימה כמו מזדה, וולבו ועוד – עד כדי הפיכתו, נכון לעת זו, לבלתי שימושי בעליל), הרי שהרדליין מצפצף מעת לעת, אולי פעם פעמיים בנסיעה, אבל לא ברמה שהופכת את הנסיעה לבלתי נסבלת. הוא בהחלט עובד טוב.
יש לך דעה על רודסטאר
היי קודם כל שפו על מה שעשית פה זה גאוני
אני רוצה חוות דעת על רודסטאר בבקשה
אז תכלס… ללייזר
הכי טוב זה האיירואד ולו בגלל בסיס הנתנוים שלו בנוגע למקומות ההתכנות למלכודות.
בשילוב עם גילוי לייזר לא רע
אזז פרט למחיר הוא המומלץ?
ולא חייבים את הדגם עם המצלמה שסתם מייקר
שמוליק – המחיר נקבע על ידי היבואן. לגבי הדגם – להבנתי, אם אתה לא צריך מצלמה, אפשר את הדגם ללא המצלמה.
ממש לא ממליץ על רודסטאר מאוד מאכזב לא קולט לייזר בגילוי דבורה נותן התרעה אך אין לך מושג היכן הדבורה אם מלפנים או מאחור
נותן התראות שווא כאשר בקרבת דלתות אוטומטיות עם זה עוד אפשר לחיות ,התרעת דבורה אינה מספיקה מגלה רק מפחות מקילומטר ואז כבר מאוחר מידי, בקיצור אני נדפקתי עם המכשיר הזה והיובאן מתנער מאחריות על איכות המוצר. מוצר זול ורע ולא מומלץ לחלוטין.
ואו! איזה מלך.. כמה חיפשתי חומר על גלאי רדאר בארץ.
אני מתלבט לפני קניה של גלאי כרגע, יש לי כמה שאלות שממש אשמח לקבל עליהם את דעתך:
1. ניתן להשיג את ה- escort passport max מאמזון בכמעט חצי מחיר מבארץ (2,400 לעומת 4,300 בארץ). יהיה יעיל לקנות מאמזון ולוותר על עדכוני בסיס הנתונים? אוכל כמובן גם להשתמש בוויז כגיבוי.
2. יש גלאי חדיש יותר של אסקורט שנקרא Escort Max ll. מה דעתך עליו? אפשר להשיג מאמזון ב- 1700 ש"ח.
2. ה- Uniden R1 וה- R3 נחשבים כיום לגלאים הטובים ביותר מבחינת ביצועים לפי בודקים מאארה"ב. כנ"ל, האם יש חשש שבארת לא יעבוד טוב? ניתן להשיג את ה- R1 מאמזון ב- 1300 ש"ח ולשלב איתו waze. נראה לך פתרון טוב?
3. יש לך ניסיון או ידע לגבי Cobra RAD 450 ו- Beltronics RX65? ה- Beltronics RX65 נמכר בארץ ב- 2500 ש"ח, ניתן להשיגו באמזון ב- 550 ש"ח.
4. מה דעתך על הפרשי המחירים בין הארץ לבין אמזון? האם יש חשש שגלאים שנקנו מארה"ב לא יעבדו כאן טוב?
גיא – אם אתה מוכן לוותר מראש על עניין בסיס הנתונים שמכיל את מצלמות הגאטסו, אתה בהחלט יכול להשתמש במכשיר מיובא. אבל שים לב – עליך לבדוק היטב האם הגלאי האמריקאי מתאים למכמונות הנהוגות אצלנו, ספציפית דבורה וממל"ז, ששניהם מגיעים לשווקים שונים ועושים שימוש בתדרים שונים. נטל הבדיקה הוא עליך.
לגבי האסקורט מקס 2 – לא בדקתי כיוון שהוא לא מיובא ארצה. כך גם לגבי ה- יונידן ו-בלטרוניקס. לא יודע אם ההיסטוריה מלמדת משהו, אבל בעבר הדגמים שלהם לא היו להיט בלשון המעטה. לא יודע איך הם כעת, אני מודה.
תודה רבה על המענה Mitsu. לכל המעוניינים בדקתי את עניין התדגרים. ה- Beltronics RX65 שנמכר באמזון מארה"ב מזהה תדרי KA בטווח 33.4Ghz עד 36Ghz והטווח הנ"ל כולל את כל התדרים שבשימוש ע"י המשטרה בארץ. אני חושב שאזמין אותו ואתנסה בעצמי.
אחלה כתבה ובדיוק מה שאני מחפש.
עברו שנתיים מאז שפורסמה אז:
האם עדיין אין פתאון טוב לממל"ז?
וגם, מה המכשיר שאתה ממליץ לקנות היום, מה לדעתך המכשיר הטוב בשוק?
דודו פייל – אכן, לצערי אין פתרון טוב יותר. לגבי ההמלצות – נותרו כשהיו, ואפשר להוסיף אליהן את ה- Redline EX.
האיירוד פלוס, ללא ממצלמה, האם מושפע ממכוניות שמותקן בהם מובילאיי?
האם מערכות כמו מובילאיי יוצרות התראות שווא במכשירי התראות הרדאר?
אמיר – לכשעצמו, איירואד לא חוטף התראות שווא ממובילאיי. אבל יש דגם מסויים של מובילאיי (לא זוכר את מספר הגרסה) שאם מציבים אותו בצמוד לאיירואד אז זה מייצר התראות שווא של דבורה (Ka) באיירואד. הפתרון הוא להרחיק בין המכשירים, או להשתמש בגירסאות האחרונות של מובילאיי.
היי מיצו..
יש לי את ה redline ex… ומרגיש 'לא מתריע על דבורה.. אני הבנתי שניסית את המכשיר… התוכל בבקשה לפרסם את ההגדרות המומלצות של המכשיר… להפעיל איזה תדרים.. Ka band, x band… Strelka.. Multiradar ct/cr…… איזה תדרים רלוונטים להפעיל בארץ.. ומה לא.. ….. תודה מראש…
היי, אני מאוד נהנתי לקרוא את הכתבה ובדיוק התחדשתי במפלצת חמודה בחנייה.
הבעיה שאני לא יודע מה לעשות. אני מתלבט בין אם ללכת על כל הקופה על ״זבוב״ שלפי דבריך עם הביקורות הכי טובות לבין הקלאסיות של צ׳יטה + וולנטין. שמעתי מאנשים ביקורות על איירוד שהוא מפספס לא מעט ואנשים באמת נתפסים מאחור. הבעיה שלזבוב אין ״קבלות״ ולא יצא לי לראות אנשים עם המערכת. אשמח לפידבק מקצועי ממך, תודה רבה.
תמיר גלם – תקרא את הסיכום של המאמר. תכלס, יש לך כמה אפשרויות, ואני עומד מאחורי ההמלצה שלי.
איך גללאי roadstar?
אין התייחסות לגלאי Uniden, יש לכך סיבה מיוחדת?
אבי – הוא לא נבדק כיוון שלא היווה גורם מספיק משמעותי. אם היבואן יפנה, אפשר לארגן בדיקה השוואתית.
לדעתי אין ל-Uniden יבואן רשמי בארץ, אבל אולי אני טועה.
שלום, יש לי שאלה
קבלתי אסקורט 360 מקס מארה"ב, יש מצב שהוא לא פעיל בארץ?
שלום דניאל היקר. אהבתי לקרוא מאוד את שכתבת. שאלה לי איליך. קניתי אתמול את הרדליין ex. הבנתי ממה שכתבת. שלייזר הוא קולט רק מקדימה. השאלה שלי. איך הוא קולט דבורה מאחורה. אם בכלל אין לו שדה ראייה לאחורה?
כתבה מעולה. שאפו גדול על ההשקעה ועל ההשוואה וכמובן על ההמלצות. תבורך
שלום
קניתי ESCORT Max 360c INTERNATIONAL
איך אני מכוון את התדרים הכי טוב לישראל?
K
X
Ka
K band narrow 1-4
Ka band narrow 1-10
והעם יש לנו בישראל מצלמת strelka
גיא עופר – כל הפרטים רשומים במאמר אצלי באתר:
https://www.mitsu.co.il/?p=8279
הי
תודה רבה על הכתבה ועל הידע המעשיר .
כיום ברשותי IROAD ואני שוקל להחליף עקב המון המון התראות שווא ,
א.לא כ"כ הבנתי מה ההבדלים בין REDLINE ל 360 יתרונות וחסרונות ספציפים לכול דגם ?
ב. האם התנסתUniden ויש לך חוות דעת עליו ?
היי
תודה רבה על הכתבה היא עסרה לי מאוד
באיזה מצב צריך להיות הגלאי בנסיעה רגילה לאחר ההגדרות
מדובר על גלאי escord passport max
Auto, highway,???……
האם הגלאים הללו חוקיים? אם שוטר יעצור אותי ויראה אותי עם גלאי, מה יהיה העונש?
אודי – גלאי מכמונות מהירות הם חוקיים במדינת ישראל. מה שלא חוקי הם שבשים, אבל אנחנו לא מדברים על שבשים אלא על גלאים.
כל הכבוד מאמר מושקע מאוד ומפורט!
יש לי שאלה – יש גלאי שיכול לזהות שנוסעת לידי ניידת בתנועה בכביש?
(בלי שימוש של לייזר או דבורה)
עם כל הכבוד לאיירוד הוא לא מגלה לייזר כלל
רק המצלמה וה gps מתפקדים טוב
מיצו פשוט מאמר מצויין!
רק לראות שהבנתי… אף אחד מהגלאים לא יעזור לך מול ממלז בהנחה שהשוטר לוזר פעם אחת(עד 300 מטר).
תודה על המדריך שאפו!
האם וולנטיין 1 שנמכר ביד 2 ומעודכן בגירסא שלו עדיין יפעל כמו שצריך מול דבורה וממלז?
הי, כתבה מעולה. האם הכתבה עדכנית גם לאוגוסט 2020 ? האם ישנם מכשירים חדשים ומוצליחם יותר מאז פרסום הכתבה ?
אודי – עידכון אחד שאכתוב עליו בקרוב הוא התחלת הייבוא של גלאי היונידן R7 לארץ, וכן העובדה שחברת וולנטיין החלה לפני כחצי שנה במכירת הדור הבא של ה- V1 שלהם. כשאבדוק אותם, אכתוב על כך.
מיצוי שלום
אין שום התיחסות בביקורות בחול לגבי הזבוב או הנקס. מדוע? …הם בוחנים שם את האסקרוט 360cולנטין2 ויונדין r7. הזבוב והמקס איך הם בהשוואה ליונידן r7 והאם הם מצדיקים תוספת של 2500שח מול היונידן שניתן להזמין סביב ה 2000 שח מחול?
נמרוד – הזבוב הוא מוצר מפיתוח ישראלי שמותאם לשוק הישראלי (ייצור במזרח, אאל"ט סין, לפי מפרט ותכנון ישראלי).
ה R7 הוא גלאי מעולה וכאשר מגדירים אותו נכון לישראל הרגישות שלו ל 33.8 דבורה היא אדירה, הרבה יותר ממה שאנו זוכרים או רגילים לקבל מה V1 הישן, ה V1 החדש לעומת זאת כבר משתווה ליכולות של הR7 עם יתרון קטן לטובת ה R7 בגילוי הדבורה.
אצלי ה R7 כבר כמעט שנה 0 התראות שווא וקל לעדכן לו גירסה בכל פעם שיוצאת חדשה (עדכונים ושדרוגים מגניבים)
גלאי מעולה, אני את שלי הזמנתי מחו"ל הרבה לפני שהייתה אפשרות לרכוש בארץ.
מי שרוכש בארץ אמור לקבל גם בסיס נתונים של מצלמות קבועות וכו'.
ניתן כמובן בקלות ללמד באופן ידני את הגלאי היכן ישנן מצלמות ומארבים כל שצריך הוא ללחוץ על כפתור MARK ברגע שעוברים מצלמה.
״אודי – עידכון אחד שאכתוב עליו בקרוב הוא התחלת הייבוא של גלאי היונידן R7 לארץ, וכן העובדה שחברת וולנטיין החלה לפני כחצי שנה במכירת הדור הבא של ה- V1 שלהם. כשאבדוק אותם, אכתוב על כך.״ ,,,,, מתי נראה לך שיהיה עידכון בנושא ? אני רוצה לקבל החלטה עפ״י ההמלצות
שלך
אודי – לצערי הקורונה קצת טרפה את הקלפים ולא הצלחתי לבצע את הבדיקה. ברגע שהיא תתקיים אעדכן.
שלום מיצו היקר, לאחר מיליון מחקרים גם פה בעזרתך, הבנתי שגלאי רדאר צריך לתמוך
לדבורה Ka 33.8 GHz
ללייזר 904nm
(וזהו זה מספיק לארצנו לא X לא K וכו')
לאחר עוד כאלף בדיקות וחפירות למוכרים באליאקספרס, הבנתי שכמעט כל הדגמים תואמים
החלטתי להזמין..
https://www.aliexpress.com/item/32772697751.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.762d4c4d5MaRFz
האם אתה מכיר את המכשיר? ידוע לך האם יעבוד בארץ חוץ ממצלמות גאטסו ?
נ.ב
לאחר שהזמנתי גיליתי כי זבוב , CARMAX, ROADSTAR, בנויים על אותו מכשיר , רק שהוסיפו כמובן עברית ומצלמות גאטסו (פחות מעניין אותי בשביל שאשלם עוד כ3-4 אלף שח, וכמובן בזבוב עוד 2 חיישנים קדמיים)
אם אינך יודע אשמח לבחון את המכשיר ולעדכן את כולם וכך לחסוך לכם.. וגם אם לא יעבוד קניתי מצלמת דרך 🙂
מס' הנייד שלי 052xxxx350. מבקש עזרתך ברכישת מכשיר אמין דרכך. תודות.
גלבוע ישראל – מחקתי את המספר שלך כדי שלא יסתובב סתם ככה ברשת.
לשאלתך – אני אינני מוכר מכשירים או גלאים, אני רק כותב עליהם. לכן לא אוכל לסייע לך בזאת.
אם תחליט על המכשיר שתרצה לקנות, אוכל להפנות אותך לכמה מקומות שאני מכיר.
שלום,
יש לי שאלה כללית בקשר לפיסת מידע שמסתובבת בארץ. שמעתי בהרבה מקומות ש"אפשר לנסוע עד 10% מעל המהירות המותרת והמשטרה לא תעשה לך כלום.", הסתכלתי על הספציפיקציות של ה-IT 20-20 ושל ה-6F, והדיוק של שני המכישירים לא מתקרב לאי דיוק של 10%, אם אתה מכיר את האמרה הזאת אולי אתה יודע להגיד לי מה המקור שלה? אם לא, אולי אתה יודע להכווין אותי לאיפה אני יכול למצוא את המידע או איזה השערה לסיבה שהיא הופיעה ועד כמה היא מדוייקת?
תודה מראש.
היי, יש לי מכשיר WHISTLER 1630 בן כ 25 שנה חדש בקופסא ששכב אצל ההורים שלי כל הזמן הזה כי הם אסרו עלינו להשתמש בו ( הם קיבלו אותו מתנה ) יש טעם להשתמש בו? רשום שהוא מזהה X, K, Ka Superwideband. VG-2 Cloaking Technology, Laser 360 degress total perimeter protection.
או שכל הגלאי מהירות מאז כבר השתנו והוא לא רלוונטי?
שלום , אולי אתה יודע Uniden R7 , יכול לעבוד נגד אמצעי אכיפה שלנו ? אפשר להשוות אותה עם Valentine One Gen 2 ?
תודה .
אלכס – האמת לא יצא לי לעשות עליו בדיקה כמו שצריך, ולכן לא אוכל לתת את תשובתי החד משמעית. אולי אם אקבל מכשיר אז אוכל להתפנות לזה.
Ronen – וואו, זו היסטוריה עתיקה… לכאורה הטכנולוגיה לא השתנתה הרבה (צריך לבדוק את טווח תדר ה- Ka שהוא לכאורה קולט ולוודא שהוא תואם את הדבורה בישראל), אבל האם אתה יכול להבטיח שהרכיבים האלקטרוניים בתוכו לא נפגמו? לא התנפחו, חטפו קורוזיה, או קרה להם משהו שיגרום למכשיר לכאורה לעבוד אבל בעצם לא לקלוט כמו שצריך? לא יודע, אני לא הייתי לוקח את הריזיקה.
שלום לך , כול הכבוד כל ההסבר המפורט ״ ישר כוח ״
שאלה בבקשה קבעתי התקנה בעוד כ יומיים בחברת גיל קאר לגבי התקנה של מכשיר ״ escort max 360 “
בבקשה מה דעתך על המוצר ? הוא מכסה את כול האיומים שקיימים ? ( דרך אגב מדובר על סכום של 6500 שח )
ישוב לי לדעת מה דעתך
תודה רבה
איציק – זה ללא ספק מכשיר מהשורה הראשונה, אין מה לדאוג מבחינת היכולת שלו לאתר את כל האיומים הרלוונטיים בישראל.
סע בזהירות ולפי חוק.
תודה רבה על התגובה
האם ניתן להפגש איתך ( בתשלום ) על מנת שתבדוק את ההגדרות שלו ? אני לא חושב שהמכשיר מוגדר נכון ..
תודה בכול מקרה
איציק – לא צריך תשלום על כלום. אם קנית בארץ למה שלא תפנה למקום שממנו קנית ותבקש בדיקת הגדרות?
אז מה שהבנתי מכשיר valentine 1 דור 2 הכי טוב לקנות אם אפשר להחזיר תשובה ilanf742@gmail.com
היי
לי ולחבריי יש iroad Quattro s4x מיזה 3 שנים. אנחנו כבר התייאשנו מהם. עברתי כמה פעמים על יד דבורה ולא קיבלתי שום התראה מהמכשיר. הוא רק הודיע על מקומות שבדרך כלל יש מכמונות וגם הם לא היו. הוויז עושה את אותה עבודה.
עכשיו המכשירים בכלל לא עובדים כנראה בגלל שהם היו בשמש. אבל מה לעשות שבאוטו הם חשופות לשמש. כל פעם נפרק ונרכיב בקיץ ?
פניתי ליבואן ומעבר למכשיר שעלה 4500 שח יתכן שאצטרך לשלם עוד כ 420 שח כדי לתקן אותו עד לקיץ הבא ובקיץ מומלץ לא לחשוף אותו הרבה לשמש כי הוא מתקלקל.
ממש מאכזב.
שלום רב .. יש לי passport 360c .. בבקשה תעזור לי עם ההגדרות .. מה להפעיל ולכבות .. תודה ..
Iroad לא לגעת.
אחלה מצלמה..כשעובדת…גלאי? לא קשור לענף
שלום מיצו
האם אתה ודע מה ההגדרות שצריכות להיות במכשיר אסקורט מקס 360 סי
יש לי גלאי כזה אך הוא לא מתריע כאשר מכוון אליו אקדח לייזר ממלז
יורם כהן – זה נשמע כאילו הלייזר מבוטל אצלו, או שיש לך תקלה בעינית.