ימאהה טנרה 700 – דיל קרוקודיל?

נתחיל בשורה התחתונה: תקבלו עודף מ- 70,000 ש"ח.

קטגוריית אופנועי האדוונצ'ר בנפח בינוני היא פחות או יותר הדבר החם ביותר בשוק האופנועים העולמי: כלים חדשים עם ביצועי שטח טובים, ותג מחיר יחסית זול. ימאהה, שהובילה בתקופה ארוכה את הקטגוריה עם אופנועים מיתולוגיים כמו הטנרה המקורי של השנים הראשונות של ראלי פריז דקאר, איבדה קצת את דרכה בשנים לאחר מכן ולמעשה אמנם שמרה על התגית, אבל לא על הייעוד והמטרה של הכלים שנשאו את השם המכובד.

הטנרה החדש מתכתב עם המסורת העשירה של היצרן ולמעשה מנסה להמשיך את השושלת המקורית. הצורה החיצונית של הטנרה צועקת ראלי מכל כיוון, וכך גם המכלולים השונים שבו שמעוצבים בצורה שאמורה להיות פונקציונלית בדיוק למטרה שלשמה הוא נועד: רכיבה אתגרית במגוון תנאי שטח, וכמובן מבלי להצטרך לקחת עגלה כדי להסיע את הכלי, אלא מאפשרים לרוכב לצאת מביתו בנוחות עם שלל אמצעי זיווד, לנסוע מאות ק"מ עד היעד, לתקוף את השטח בצורה הטובה ביותר האפשרית.

לא יצא לי לרכוב על הכלי בגלל מגבלות גופניות אישיות שלי, וממילא לשטח פרופר לא הייתי יורד איתו. אבל מהתחככות עם הטנרה החדש במהלך אירוע ההשקה שהתקיים ביום חמישי אפשר לקבל כמה תובנות חשובות:

מדובר באופנוע שמנסה להחזיר את העטרה לאופנועים ה"פשוטים" מבחינה אלקטרונית, כאלה שניתן לתקן עם פטיש חמש קילו ואיזמל בזמן שאתה תקוע על דוברה ששטה על נהר הקונגו באפריקה. הפשטות הזו מתורגמת לא רק לכמעט אפס מערכות אלקטרוניות שמתערבות לרוכב בזמן הנסיעה, אלא גם למבנה מודולרי של השלדה שמאפשרת פירוק של חלקה התחתון והחלפתה בחלקים חדשים במידה והם התעקמו או נשברו. בנוסף, את הג'אנטים חובקים צמיגים בעלי פנימיות (יענו לא טיובלס), כאלה שאפשר לתקן בכל פנצ'ריה בכל חור בעולם, ואפשר לנסוע איתם גם אם הג'אנט עצמו התעקם ולא ניתן לתקן אותו בשטח. כדי לעזור, יודע הטנרה לשתות דלק 90 אוקטן, כך שהוא יוכל לשרוד גם באותן מדינות שבהן אין דלק באיכות גבוהה יותר. מרשים. מה שבטוח, הכלי הזה עושה רושם שהוא לא מהסוג של הכלים שישברו ויתפרקו עם כל נפילה.

המנוע, אותו מנוע הטווין המקבילי (CP2) שכבר צבר ניסיון רב על גבי ה- MT07 לדגמיו, מניע בעזרת 75 הכ"ס שלו ובצורה יחסית רגועה את ה- 204 ק"ג (רטובים) של הטנרה, ולאור העובדה שהוא ממש לא מאיים באמת אין צורך בשום בקרת אחיזה מתוחכמת. תן בגז וסע. כדי לעבור בתנאי שטח שונים מתהדר הטנרה בבולמי קאיאבה מתכווננים (כולל שסתום ניקוז אוויר) ובמהלך בולמים מכובד של 210 ו- 200 מקדימה ומאחורה בהתאמה. גם בבלמים לא חסכו, והטנרה מצוייד בסט של ברמבו עם דיסקים בקוטר 282 מ"מ מקדימה ו- 244 מ"מ מאחור. מקדימה יש לטנרה חישוק בקוטר 21", ומאחור – 18".

רביעיית פנסי לד מבהיקה בחלקו הקדמי, כשמאחורי המשקף הזקוף (הכולל בצידיו גם דיפלקטורים שקופים נוספים לניטרול מערבולות אוויר) מתייצב בגאווה לוח שעונים זקוף המזכיר בצורתו מכשיר GPS. את ה- ABS ניתן לבטל בלחיצת כפתור לפני הירידה לשטח. כאמור אלקטרוניקה נוספת – אין, ולא בכדי. פשוט לא צריך אותה.

הטנרה מתהדר בזנב צר ובמושב גבוה (875 מ"מ הניתן להנמכה מעט) ארוך המאפשרים לרוכב מגוון תנוחות רכיבה. בזכות רגליות רחבות (עם גומיות הניתנות להסרה) ניתן גם לרכוב בעמידה (נוחה, כך אומרים לי) מבלי לבצע שינויים בסט-אפ המקורי. מיכל הדלק מכיל 16 ליטר, ותצרוכת הדלק אמורה להיות יותר טובה מ- 1:20, מה שאומר טווח לא רע של כ- 350 ק"מ בין תדלוקים (עם רזרבי של 4.3 ליטר).

על הכלי הספרטני ניתן להוסיף חבילות איבזור שונות כמו חבילת ראלי הכוללת אגזוז סליפ-און של אקרפוביץ’ עם סאונד בשרני יותר, מושב צר וגבוה, מאותתי לד, מחרשה מקוצרת ומגנים לרדיאטור ולשרשרת במחיר של 9,500 ש"ח בתקופת ההשקה. בנוסף, ניתן לבחור בחבילת אקספלורר שמוסיפה מגן מנוע, מגן גחון (עם תא כלים ייעודי), רגלית אמצע, כיסוי אלומיניום מעל חלקו האחורי של המושב לטובת קשירת מטען וארגזים מקוריים במחיר של 9,900 שקלים לתקופת ההשקה. חבילה שלישית היא חבילת הטורינג שמכילה פנסי-ערפל, עוד שלל מיגונים וארגז אחורי במחיר של 8,990 שקלים לתקופת ההשקה.

מעניין מאוד, ויש לי תחושה שהכלי הזה הולך להיות להיט של מכירות, במיוחד עם תג המחיר שהוצמד לו שמציב אותו בעמדה זולה משמעותית מהמתחרה הישיר מבית KTM, לפחות עד בואו של האפריקה טווין הבינוני החדש.

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות